/spanien/barcelona/forum/23266.aspx/spanien/barcelona/forum/23266.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MESSIII
2007-04-14 21:46
HAHAHAH real förlorade ikväll!!!
Barcelona Duda
2007-04-14 21:28
När det gäller våra talanger så är det ju bättre att låta dom komma in i truppen för tidigt än för sent. Det var ju också många om och men när Messi togs upp till a-laget. Nu är han 19 år och ingen klagar ju?

Det som är så bra är att man vågar, inte som här i Sverige där man är talang upp till 23 år. Visst kan det hända att Bojan och Gio inte når upp till förväntningarna, men vad är era förväntningar egentligen? Att Gio fintar av alla motståndare och att Bojan gör hattrick varje match?
Barcelona Myrran
2007-04-14 21:16
king_robinhoo
Det finns en övre och undre gräns för bredd och längd på planer. Kortaste en plan får vara i Sverige är 40 m och den största bredden är 40 m så det är lagligt i Sverige att han en 11-manna plan som är en kvadrat på 40 m. Iaf senast jag kollade i regelboken.
Real Madrid king_robinhoo
2007-04-14 21:00
Fahed - Gottsunda// Nej det är väll dom inte. Jag för mig att det är bestämt mellan vilka storlekar man får ha på bredd och längd och nou camp har en stor plan.
Real Madrid Fahed - Gottsunda
2007-04-14 20:54
Shaban

Alla gräsmattor är lika stora
Barcelona Smogen
2007-04-14 19:42
Skönt att Etoó är frisk nu i Ronnies frånvaro.

Då borde det bli ett anfall med
"Iniesta Etoó Messi", även om jag gissar på
"Messi Etoó Giuly"...
sen spelar man då med
Iniesta och Deco på mitten med Xavi som Pivote.
Vilket jag tycker är en grym uppställning, även om jag hade väntat med det offensiva mittfältet fram till andra halvlek om Barca inte leder...
Barcelona Shaban
2007-04-14 19:32
Jag har en fråga.

Är det någon här inne som vet hur stor Nou Camps gräsmatta är jämfört med t.ex S.Bernabeu eller någon annan??

Eller är alla gräsmattor lika stora?
Barcelona MESSIII
2007-04-14 19:08
Dani

Därför att det är löjligt bara... det är inte så att spelarna springer med tröjorna på huvudet under hela matchen, utan de gör väl det när dom gjort ett mål...typ 30 sekunder under hela matchen.
Barcelona João Pinto
2007-04-14 18:56
Cristocea

Det kan mycket väl vara så att jag underskattar dem. Det jag sett av Gio är inte så mycket och av Bojan har jag sett ännu mindre.

Vad jag dock vet är att de är väldigt oprövade på högsta möjliga nivå. Och att då slänga in dem i en A-trupp och förvänta sig att de ska vara fullgoda vikarier till REM är väl mycket begärt. Skulle Barca hamna nästa säsong hamna i samma sits som denna säsongen, med en eller två anfallare skadade, skulle det bli ett enormt tryck och stora förväntningar på dessa tonåringar. Att harva i botten på Segunda B och att spela Champions Leauge är två vitt skilda saker.

Med andra anfallsalternativ, som vi då skulle få värva, skulle det bli mindre press på Bojan och Gio som skulle kunna utvecklas och blomma ut i sin egna takt. Det gynnar inte bara Bojan och Gio, utan även Barca som utvecklar absoluta världspelare för framtiden. Win-win situation!
Barcelona Dani
2007-04-14 18:26
MESSIII,

hur kan du tycka att det är löjligt att företag (som pumpar in tiotals miljoner kronor för att få sin logotyp exponerad på tröjan) vill att logotypen ska synas?

Att man inte får ta av sig tröjan beror på att det inte anses tillhöra spelet, skulle jag tro, då det ses som olämpligt uppträdande - följaktligen renderar det i varning. För övrigt gäller samma regler när spelare tar sig bakom reklamskyltar. Om det är rätt eller inte är upp till var och en att bedöma, men så länge regeln finns är det bara att gilla läget - för så svårt är det inte att fira ett mål utan att dra av sig tröjan...
Barcelona MESSIII
2007-04-14 17:46
Ämne: Detta är kankse en l....
Vissa lag får inte ens vika upp tröjan (för att det skymmer sponsorloggan), löjligt som fan... jag vet inte hur det är med barca.. tror det är tillåtet av styrelsen att dom gör det...

Barcelona Cristocea
2007-04-14 16:51
João Pinto Captian Fabuloso //

Jag tror att ni underskattar våra talanger.
Barcelona JAG
2007-04-14 16:37
Vad tror ni? Kommer Barca - Betis matchen att spelas på en söndag eller lördag?
Barcelona Myrran
2007-04-14 15:38
19
Det är väl bara för att det är en matchtröja som man ska ha på sig under matchens gång, stor fräsarna som bestämmer allt vill väl inte att det ska springa runt spelare i baröverkropp vid varje mål.
Barcelona 19
2007-04-14 14:53
Detta är kankse en lite dum fråga men, varför för man gult kort när man tar av sig tröjan?
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-04-14 14:36
João Pinto

Håller med. Jag tror att de flesta culés världen över har satt en väldigt hög ribba för Dos Santos och Bojan att nå upp till. Vi tar de för världens bästa juniorer (vilket de kanske är), men glömmer att de just är juniorer.

Sannolikheten att Bojan och Dos Santos presterar som Messi gjort är liten enligt mig. Och då alla har så stora förhoppningar på hur många backar Dos Santos kommer att snurra upp och hur många mål Bojan kommer att göra varenda match, så tror jag att de flesta kommer att bli ledsna.

Vi har utmärkta talanger, förstå mig inte fel nu. Bojan ligger på över 850 mål i barca tröjan, det är mäktigt, men samtidigt är de flesta gjorda i de mindre lagen, som Alevin och Cadete.

Och nu måste vi komma ihåg att Fc Barcelona B ligger väldigt nära nedflyttningsstrecket i segunda B, och det, mina damer och herrar, är ingen stor prestation.
Barcelona João Pinto
2007-04-14 13:58
Utan att låta för pessimistisk så vill bara säga att jag inte tror man ska förvänta stordåd a la Messi av Bojan och Gio första säsongen i A-truppen. Det sättet Messi spelade sin första säsong är mycket ovanligt. Inte ens C. Ronaldo var så bra i åldern.
Därför så tycker jag att det är en nödvändighet att köpa in anfallare, och låta Bojan och Gio var med mer för att se och lära. Givetvis bör det få spela, men sparsamt. Rijkaard slussade ju in Messi långsamt trots stort spel, likandant borde han göra med de nya ungtupparna. Summman av kardemumman: Måste köpa in alternativ i anfallet!
Barcelona MESSIII
2007-04-14 13:13
Japp.... vill inte ha in fler anfallare...låt bojan få spela istället!!
Barcelona Puyol - The Wall
2007-04-14 12:08
Spelare som Klose skulle man inte tacka nej till men jag vill helst att vi tar upp spelare från våran egen ungdomssektion som t.ex Bojan Krkic som ser lovande ut och några andra övriga. Vi har redan Guddy som är en bra ersättare och några andra som kan spela på den centrala positionen i anfallet så NEJ tack till Klose och Pizzaro.
Barcelona Myrran
2007-04-14 12:03
Pizarro säger jag nej tack med en gång till men mot Klose vet jag inte vart jag står. En bra huvudspelare, vilket är bra för Barca är inte direkt starka i luften på hörnor osv. Men vi spelar inte så många höjd bollar och är Klose verkligen såpass bra med fötterna så han klarar av Barcas spel? Ge mig Milito han är det bästa alternativet.
Barcelona Rambla
2007-04-14 10:45
Uj, när spelare som Pizarro och Klose börjar ryktas till klubben då börjar åtminstone jag bli rädd.

Hoppas att det är som det brukar vara, en massa spekulationer som saknar grund.
Barcelona Rambo~
2007-04-14 10:39
Ämne: Öh? Det måste ju fan....
Hehe ja det kanske var ett dåligt motargument, but still Porto vann Champions league det året så de bevisade att de var det bästa europeiskalaget och Deco var en viktig kugge i det laget. Så det jag vill komma fram till är att om man ska avvakta lite och vänta tills Diego gör någonting stort och imponerande kanske inte vinna CL direkt men du fattar poängen.
Barcelona Karzan
2007-04-14 10:19
Jag hoppas vi får klose. Han kan ju byta med eto elr nån när vi leder med t.e.x 3-0 4-0 så kan han hoppa in vi kan ju sälja guddy elr saviola
Barcelona Anton_
2007-04-14 10:02
Ska klose börja i barca,han är bra och så men vem ska han ersätta!!!
Barcelona _Giovanni_
2007-04-14 08:55
M.Klose

Det var Marca först och nu Goal.com

Kolla Länktips
Barcelona Gabriel
2007-04-14 01:09
Öh? Det måste ju fan varit det sämsta motargumentet du kunde komma med! Diego spelar i en sämre liga, jaha so? Deco spelade i Porto innan som är en svagare liga än bundesliga. Sen kan jag respektera dina åsikter men däremot inte hålla med dig när du tycker att Deco har bättre passningsskicklighet än Diego. Deco slarvar väldigt ofta i passningsspelet, han är väldigt nonchalant men trots detta har jag alltid försvarat Deco eftersom jag anser honom vara en viktig del av laget.
Barcelona T#11
2007-04-14 00:32
asså har du sett diego spela eller? han e grym. asså killen har växt som spelare och blivit mkt bättre, och så springer han mer än deco tro mig:)
Barcelona Rambo~
2007-04-14 00:10
Ämne: Det har varit en hel....
Tycker faktiskt att Deco är klasser bättre än Diego när det gäller passningskickligheten och speluppfattningen. Skotten tycker jag är ganska jämlika mellan de. Det ända som jag skulle tänka mig att Diego skulle vara bättre än Deco på är Snabbheten och huvudspelet? Konditionen vet vi ju hur mycket Deco springer per match! Han springer milen ;) Plus att Deco är en ledare på planen...Så nej tack ingen Diego som dessutom spelar i en sämre liga.
Barcelona Gabriel
2007-04-13 23:47
Det har varit en hel del snack angående ifall Deco skall stanna kvar eller inte till nästa säsong. Han själv säger ju att han vill stanna men när det kommer till mina egna tankar så är det lite skeptimism inför hans framtid hos oss. Han har inte direkt spela bra denna säsongen och åldern börjar stiga på honom. En risk många har är att bli allt för kära i spelarna i ett lag när man haft mycket framgång, jag menar på att vi inte får vara rädda för att byta ut spelare när de längre inte håller eller är på väg att gå nedför i karriären. Nu säger jag inte att Deco inte är tillräckligt bra för oss längre, men de finns faktiskt en spelare jag tycker påminner mycket om Deco som dessutom är väldigt ung. Diego i Werder Bremen tror jag skulle göra succé hos oss, älskar den spelaren. Skulle därmed inte ha något emot ifall Deco lämnade och man köpte in Diego. Däremot vet jag inte hur det är med eu-pass för honom.

Hörde dessutom att ManU är villiga att betala tillbaks pengarna vi la på Gudjohsen. Tycker det vore smart att ta in de pengarna för honom. Dels för att vi har unga spelare på väg in i A-laget som Dos Santos och Krkic, men även för att jag tycker vi behöver de pengarna för att lägga på andra spelare. Det behövs defenitivt en eller helst två nya backar och även en ny mittfältare.

Sen tvekar jag starkt på om X.Alonso skulle klara av jobbet som def.mittfältare. Han har hjälp av Sissoko i Liverpool. jag vet inte, tycker inte de känns som ett klockrent köp faktiskt. Sen föredrar jag både Xavi och Iniesta före honom. Aja, vi får se vad som händer.

Visca!
Barcelona Meley
2007-04-13 21:58
Jag tycker verkligen att Rijkaard borde använda Iniesta på Ronaldinhos plats på söndag. Vill inte se Messi på vänsterkanten. Och Iniesta presterar ju på hela plan :)
Skulle inte förvåna mig om han spelar Messi, Eto'o, Giuly.
Annons: