/spanien/barcelona/forum/2326.aspx/spanien/barcelona/forum/2326.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Coach Pep.
2015-09-05 02:18
Arsenalista

Anledningen till att Barca och Real gör så mycket mer mål är för att de är så många mål bättre, helt enkelt. Om det nu är så svårt att göra mycket mål i PL undrar jag hur Suarez slog målrekord efter rekord i ett medelmåttigt Liverpool.

Det finns en sak som är svårare i PL, och det är den fysiska biten. Alexis och Fabregas var slut andra halvan av säsongen under sina respektive första år i PL, men annars dominerar alla ex. La-Liga-stjärnor PL enkelt.
Barcelona Coach Pep.
2015-09-05 02:03
@L.A.M Nr 10:

Det stämmer bra. Du kommer alltid med träffsäkra analyser. Neymars teknik är överskattad (det är bara se hur mycket boll han tappar), medan Hazard likt Messi har bollen fastklistrad. Hazard låg i topp långt före Neymar förra säsongen på antalet lyckade dribblingar per match. Neymar lutar som du säger mer och mer åt att bli en kontringsspelare likt Ronaldo. Jag ser inte honom bli en spelare likt Messi/Ronaldinho med fantastisk blick och passningar utan mer av en renodlad målgörare.

Denna säsong blir det till för Neymar att visa att han har ett bättre psyke och inte försvinner när laget spelar dåligt, att han tar smartare beslut med boll och inte trollar iväg sig själv så ofta. Jag vill absolut inte att han ska sluta med sina egendomliga trix men jag har högre förväntningar på hans spel med boll. Det här sa jag redan förra säsongen och säger det igen så att fanboysen kommer ner på jorden lite. Det är tufft för fanboysen att möta verkligheten då de tror att Neymar redan är på Ronaldinho-nivå.
Barcelona Arsenalista
2015-09-05 01:36
@Liunil Masse:
Nu gör du misstaget alla tenderar att göra i Barca/Real forum. Börjar tävla direkt i vilken liga som är bäst osv. Ni känner en stark behov av att behöva hävda er varje gång. Ni sa att det är svårare att göra mål i la liga, jag sa att statistiken visar raka motsatsen. Inte vilken liga som är bäst, vilket är ert favoritämne i spanska delen av forumet, tyvärr. Däremot har spanska lagen blivit mycket bättre på försvar, det visar också statistiken. Från Hazard vs Neymar så hamnar vi här, men men :-) edit: För att ta ett exempel, redan ifjol. Barcelona gör 110 mål, Real Madrid gör 118 mål. I England gör City (högst) 83 mål och tvåan Chelsea, 73 mål. Sen är tempot i PL betydligt högre, därav ytorna. Men det blir färre mål.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-05 01:04
@S.Eto'o:

Ronaldo 80 passing, Busquets 77 passing. Vad fan röker dom?
Barcelona S.Eto'o
2015-09-05 01:00
Busi fick 86, vad Matic fick vet jag inte. Men att Raketen som var Europas bästa mittfältare förra säsongen och en utav världens Bästa året innan med Sevilla har mindre än 85 (tror de blir 84) och att Fabregas har 87 är ännu sjukare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2015-09-05 00:50
@Arsenalista:

Jag undrar hur många mål Barca och Real hade hamnat på i PL, otroligt många i alla fall.

PL-klubbarna är rika men vad gör det när man värvar som idioter och lag taktiskt inte är tillräckligt bra? Föreslår dig att kolla på Malagas taktiska försvarsspel mot Barca förra helgen. Inget mittenlag i PL hade spelat så den saken är säker.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-09-05 00:49
@Barclasico:

Neymar som var en del av trippel Barca från föra säsongen? Eller menar du någon annan Neymar?

Det är nu man börjar undra om Mourinho's polare jobbar i FIFA.

Undrar hur mycket Busi får? Om den där matic är före honom där också ...
Det finns värre saker i världen just nu ändå...
Barcelona Kröjf
2015-09-05 00:45
L.A.M Nr 10.

Ditt inlägg lär ingjuta nytt hopp hos dom som för cirka ett år sen, var hundra procent säkra på att Neymar skulle få sin första Ballon d´or inom ett par. Ty kan Ronaldo bli vald till världens bästa spelare två år i rad på att "starta upp" överarbetade dribblingar som oftast slutar med passningar i sidled alternativt baklänges, varvat med att befinna sig på rätt plats i rätt tid via sina intensiva löpningar när det vankas målchans, så vore det väl orättvist om Neymar inte skulle föräras denna prestigefyllda utmärkelse på samma premisser som den portugisiske atleten.

Visserligen gör Ronaldo långt flera mål och assists än Neymar. Men han kan å andra sidan med sitt överspända kroppspråk, inte alls mäta sig med brassen om man ser till den senares sambainspirerade och avslappnade löpsteg. En fägring för ögat är vad det är. Dessutom är Neymars avslut oftast väl avvägda underverk, från skillnad till Ronaldos kanonader. Och sist men inte minst så är ju Neymars flygturer till fimningar, avsevärt snyggare än Ronaldos fallsjuka.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-05 00:28
@L.A.M Nr 10:

Neymar som Ronaldo? Men snälla du om du kollar på Barca så borde du väl sett att Neymars steg med bollen vid fötterna med fart inte kan mätas av många spelare i världen.
Barcelona Arsenalista
2015-09-05 00:27
@Liunil Masse:

Det stämmer väl inte riktigt? Om du jämför PL och La liga senaste åren när ligorna är slut och kollar hur mycket mål topplagen gjort så ser du att Premier league lagen, från plats 1-3 nästan alltid hamnar på 60-80 mål ungefär. Medan Real och Barca och 3an nästan alltid hamnar på minst 80+ mål. La liga har bättre topplag, premier league är svårare. Mycket pga att United, Liverpool tappar enormt, Arsenal har varit i en svacka i en längre period. Samt att alla klubbar i PL drar in enorma summor pengar. PL klubbarna, t.om dom sämre, är väldigt, väldigt rika. Så det blir en svårare liga.
Barcelona Gabriel
2015-09-05 00:25
Att Hazard skulle vara bättre, eller för den delen ha bättre rankning i Fifa är rent ut sagt balloneys. Hazard har en löjlig hype kring sig, en hype han inte motsvarar. Aldrig sett Hazard dominera mot bra motstånd, snarare tvärtom så försvinner han sällan. Okej, att dominera kanske är lite väl mycket begärt (även om jag själv inte tycker det) då man gör jämförelsen med Neymar med tanke på att Neymar, spelmässigt inte dominerar heller - men det har väldigt mycket o göra med att spelet i Barcelona går via Messi. Hazard däremot har en roll där spelet ska gå via honom, med andra ord ska man, enligt mig, kunna förvänta sig att han ska dominera då det är hans roll, till skillnad från Neymar. Med det sagt dock, överglänser Neymar fortfarande Hazard. Neymar presterar alltid mot bra och kvalificerat motstånd i jämförelse med Hazard som glänser mot blåbärslagen i Premier League. En annan sak är att Neymar är den stora stjärnan I landslaget och den som alltid glänser i Brasilien - ett landslag där trycket och pressen på de stora stjärnorna är ljusår mycket större än i Belgien där Hazard lirar. Sällan ser man Hazard dominera i landslaget, snarare andra spelare som glänser där men inte fan är det Hazard iaf. Man kan lägga upp 10-tals flera argument till varför Neymar är före Hazard, men det är sent och jag orkar inte mer var bara tvungen att få det här sagt. Löjligt att påstå att Hazard ska vara en bättre spelare än Neymar, löjligt och felaktigt. Sen att Hazard skulle vara den tredje bästa spelaren bakom Messi och Ronaldo, whut? Neymar, Suarez, Reus, Agüero, Zlatan, Robben är alla före Hazard. Snart kan vi lägga till Douglas Costa på den listan också!
Barcelona Arsenalista
2015-09-05 00:19
@Ali G:
Pedro har spelat två matcher i Premier league, så ta det lite lugnt. Fabregas var aldrig dålig i Barcelona, han kom bara aldrig till sin rätt. Hazard vann premier league åt Chelsea nästan på egen hand, dock med lite hjälp av det solida försvaret också, men allt framåt gick via Hazard. Neymar är mer artistisk eller akrobatisk. Kan göra väldigt snygga saker. Hazard är än sämre variant av Messi. Med Messi menar jag kroppsrörelserna, snurret, vrida och vända. Sen får man inte bortse från att Neymar spelar i ett lag som dominerar varje match oavsett motstånd eller hemma/bortaplan. Helt ärligt i ett sådant lag är det svårt att se dålig/mindre bra ut, inte för att Neymar är det. Men jag har stor respekt för det Neymar gjort med det brasilianska landslaget. I barca..mja, är inte imponerad riktigt än!
Barcelona Liunil Masse
2015-09-05 00:16
Känns som Neymar har ett mycket bättre psyke än Hazard och sånt ska man inte underskatta. Bara att kolla på Neymar som är stjärnan i Brasilien och hur grym han är och kolla på Hazard som är stjärnan i Belgien och hans mediokra prestationer där. Måste kunna leverera under press, något vi inte såg från Hazard under VM... Inte bara det, Neymar brukar visa upp sig i de stora matcherna. Förra säsongen måla han mot lag som PSG, Bayern, Real, Atletico. Hazard? Njee... Sämst mot PSG i åttondelen, vad gjorde han förutom att sätta en straff som han själv inte ens fixa under 210 min mot PSG? Återigen måste leverera under press. Sen är ju Neymar en mycket bättre poängspelare och sånt är riktigt viktigt. Sist så presterar Neymar i en svårare liga. Ytorna i PL är ju enorma. Nä inte en chans att Hazard är bättre än Neymar, finns inte på kartan.
Barcelona Ali G
2015-09-05 00:00
Arsenalista

Alexis,Pedro och Fabregas är bara några spelare som inte platsade i Barca och äger premier League. Hazard må dominera i träbens ligan men så fort han spelar i en tuff CL match så försvinner han. Neymar hade gjort mer än Hazard om han spelade i Chelsea och enligt mig är Hazard inte den bästa spelaren i ligan utan det är Aguero och Alexis.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2015-09-04 23:58
Arsenalista. Tycker Hazard har en hype som inte motsvarar hans prestationer. Att han skulle vara tredje spelare bakom Messi och Ronaldo låter helt otroligt när han inte ens är på samma nivå som Neymar och Robben.

Hazars bärs upp av en hype från England då de saknar en riktig poster boy.

Vad är det Hazard kan göra som inte Neymar kan göra?
Barcelona Arsenalista
2015-09-04 23:46
@Barca4life98:

Belgien har stjärnspelare från målvakt till anfallare. Men Belgiens landslag kom nästan bokstavligt talat till över en natt. Från ett mediokert lag utan en enda "känd" spelare till ett världslag. Så samspelta är dom inte.
Det finns egentligen inget rätt svar på frågan, men jag har sett båda ungefär lika mycket och lägger personligen min röst på Hazard. Neymar var dock kung under VM.
Barcelona Barca4life98
2015-09-04 23:37
Hazrad är bra... men bättre än Neymar? Driver ni elr? Hazard har ju gjort mycket med landslaget va... I VM var han ens med? Neymar bär Brasilien på sina axlar. Hazard har ju, på tal om ett lag som spelar bra, Belgien som har fullt utav unga stjärnor som säkert skulle kunna slå Brasilien.
Barcelona Arsenalista
2015-09-04 23:27
Från en som följer Premier league ganska mycket och har hyfsat koll på Barca så kan jag säga (min egna åsikt egentligen) att Hazard är något bättre än Neymar. Hazard gör mer för Chelsea än Neymar gör för Barcelona. Sen är det också svårt att få creds i ett lag som Barcelona där allt funkar galant, där ser man det kollektiva istället för det individuella. Ja, förutom Messi då, men han är en helt annan historia. Dock har Hazard hittills på säsongen varit väldigt blek.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-09-04 22:02
Jag säger såhär. Neymar är underskattad när det gäller speluppfattning men också överskattad när det gäller teknik. Det må låta hårt men jag kan svära på att Hazard går förbi sin försvarare fler gånger med brassen. Jag vet att det är svårt att ta in men Neymars utveckling har so far varit väldigt lik Ronaldos. Börjar som trixig talang för att sedan förvandlas till en snabb konttingsanfallare som är duktig på att hitta rätt ytor och befinna sig på rätt plats vid rätt tidpunkt. De båda gillar att göra vad jag kallar onödiga dribblingar som oftast inte leder någonstans. Jag ser inte detta som någonting negativt utan tvärtom kompletterar en rakare Neymar den mer spelande Messi. Vår trio är så bra för att alla tre kompletterar varandra, alla kan inte få bollen på fötter utan någon/några måste även ta löpningarna. Både Suarez och Neymar är två smarta spelare och bland de få som förstår Messi. De låter honom sköta sitt och gör samtidigt det jobb som krävs då de vet att han då kan skapa lägen åt dem.
Barcelona Mr Culé
2015-09-04 21:47
Coach Pep: Neymar är enligt mig bättre än Hazard när gäller allt som kommer till det offensiva. Neymar har alltid, känner jag varit väldigt underskattad när det kommer till passningsspel och spelförståelse/speluppfattning, Neymar är enligt mig en av dem mest kompletta spelarna som finns idag. Det är ju inte för inte många culés anser Neymar är den rättmätiga arvtagaren till Messi.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-04 18:45
@barcastuff: Adriano, who is training normally, is expected to start at right back against Atletico, as Alves, Douglas and Sergi Roberto are injured [md] Lahoz dömer matchen, Adriano spelar högerback, Piqué avstängd, FIFA virus. Fixa tre poäng kommer bli sjukt svårt den saken är säker.
Barcelona Junta Dimision
2015-09-04 18:33
Härliga nyheter :)
Barcelona Barclasico
2015-09-04 18:22
Coach Pep. Haha Bättre bollkontroll? Bättre passningspel? Go home "Coach Pep." You're drunk to bro!
Barcelona Coach Pep.
2015-09-04 18:16
Barclasico

Nej, det är helt i sin ordning. Hazard är starkare, har bättre bollkontroll och bättre passningsspel. Neymar är snabbare och har bättre avslut. En poängs skillnad, vem bryr sig? Två supertalanger.
Barcelona Barclasico
2015-09-04 17:58
Haha, Go home FIFA, you're drunk!
Neymar 88 rating medans Hazard på 89.. Helt jävla absurt!
Barcelona S.Eto'o
2015-09-04 12:40
Det var 5 la masia spelare som startade förra Cl finalen och 2 inhoppare vilket blir 7 jämfört med 2011 då 7 starta och en kom in i slutminuterna. Visst vi har inte lika många klass la masia spelare som förr men helt ärligt vem tycker ni ska starta? Finns bara två som skulle starta och den ena vet jag inte sanningen om (valdes) och den andra kunde inte acceptera att den förlorade sonen hade större uppmärksamhet och status än honom (Thiago). Spelar vi Cl final 2017 kan vi lika gärna ställa upp med Ter stegen, Vidal/Roberto , Pique, Bartra, Alba Rakitic, Sergio, Rafinha Tello/Deulofeu/Sandro/Suarez,Messi, Neymar Då kan vi ha 8 La masia spelare
Barcelona Kröjf
2015-09-04 12:18
Barcadinho skrev:

"Jag berätta för min äldsta son, när Gudjohnsen kom in i matchen för Island att en del här på LR tyckte att han var en dålig spelare i Barca.
Hans reaktion var i stil med - "skojar dem, var är det för konstigt forum du sysslar med farsa...".

Du bör kanske bidra till att din son förstår skillnaden mellan en dålig värvning och en dålig spelare. Har du berättat för honom att många härinne tycker att värvningen av Zlatan var urusel. Någon urusel spelare tror jag emellertid inte det är särskilt många som anser att Zlatan är. Den grabb som såg Hleb spela i Arsenal eller Vitryssland och av sin pappa fick höra att att någon på vårt forum ser honom som den sämsta värvingen "alla da´r i veckan", skulle nog fundera vad det är för konstiga sidor som farsgubben sitter och lusläser.
Barcelona the cameroonians
2015-09-04 10:01
Sergi Roberto har haft en lättare hamstringsskada och tränat i gymmet de senaste dagarna, vilket klubben mycket riktigt inte kommunicerat ut.

Däremot har spelaren själv sagt till journalister på Rac1 att han är optimistisk och kommer med all sannolikhet att vara tillgänglig för spel till Atleticomatchen.

Annars är Adriano tillbaka i träning och bör hinna få grönt ljus till nästa helg.
2015-09-04 01:13
Läste nyss här att S.Roberto är skadad och att klubben håller det hemligt. Någon som har läst/hört nåt från andra källor. Det står nämligen att han inte har sett på 3 dagar i träningarna.

Om detta stämmer är det kaos för att Alves, Adriano (Nej jag räknar inte Douglas) är borta p.g.a skador. Hoppas att det inte stämmer.

2015-09-04 01:10
@Barc6:

Förstår din tanke men du vet nog nu vad jag ska skriva.
Det finns andra klubbar förutom Ajax :-). Det är mycket teknik i holländska i ligan lik i Spanien.

Jag tror snarare på det *the cameroonians* skrev att klubben ville få pengar i kassan för att balansera för att det ska se bra ut. Det är den enda logiken.
Annons: