/spanien/barcelona/forum/23258.aspx/spanien/barcelona/forum/23258.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cobain
2007-04-08 19:00
Gött att vi får behålla serieledningen!
Barcelona Myrran
2007-04-08 18:59
aran
Ja han spelade igår.
Real Madrid aran
2007-04-08 18:56
spelade valdes igår?
om inte.. varför?
Barcelona Karzan
2007-04-08 17:10
Porto har ju många bra spelare en back t.e.x pepe som ryckas vara väg bort från klubben barca borde vara med och fajtas om han såg den senaste matchen fyfan va go han e han vann varenda jävla närrkamp asså han e alltid där bollen är ..

Också blev jag övertygad av den unge brasilanaren Lesão de Anderson villken speed kallas för den nya ronaldinho men jag tycker han är en blandning av messi och ronaldinho han har samma spelsinne som ronaldinho och sätter såna typiska ronaldinho bollar..Han spelar med vänstern vännder om snabbt som messi och kommer för bi för lätt
Barcelona Rambla
2007-04-08 16:19
Ämne: Ride_The_big_one.
....
Haha, riktigt kul. De är nära på la ligas sämsta hemmalag. Inte ens Gimnastic spelar med dubbla pivotes på hemmaplan. :D
Barcelona Fredecó
2007-04-08 16:19
Rambla : Men så är det för alla spelare som ska "hålla i" anfallen. Rörelse, platsbyten och djupledslöpningar. De blir så mycket enklare och spela fotboll. De är då Barca kan använda sig av sitt oerhört fina passningsspel. Precis, men de var enligt mig riktiga "junior" misstag. Att Puyol inte hinner före kan man ändå förstå, för när de är två mot en stillastående forward ska de bara inte kunna bli farligt. Väldigt passivt!
Känns nästan som de flesta målen vi släppt till iår är individuella misstag, de är så onödigt. Kanske därför vi inte är kvar i CL iår ?

Precis, själv så njuter jag oerhört mycket när man får se sådana prestationer! Man blir så imponerad, kliva fram i 85:e och trycka in den i bortre. De är starkt!
Real Madrid mali
2007-04-08 16:17
Ride_The_big_one.

Hur kan du säga att Real inte är värda GULD? Real är La Ligas bästa bortalag och ska ta guld. Det är n som absolut inte vart värda guld den här säsongen efter hur svag insats som helst.
Real 4 Life.
Barcelona Rambla
2007-04-08 16:06
Holländaren:

Jag hoppas att det inte är Alexander Östlund kommit tillbaka till Feyenoord och som gjort comeback, som du syftar på?

PS. Jag hoppas du förstod att jag skämtade? DS.
Barcelona T#11
2007-04-08 16:06
alltid tråkigt med en förlust,men men det är bara o ta nya tag!
Barcelona Rambla
2007-04-08 16:03
Fredecó:

Jag kan bara hålla med. Ronaldinho kan vara blek och knappt med i matchen som igår, dock så behöver han rörliga spelare omkring sig för att kunna briljera, det måste tilläggas. Eller så kan han vara helt fantastisk som i matchen på Camp Nou mot Zaragoza. Se målet i länktips.

Oleguer och även Thuram, får bara inte låta D'Allessandro slå in bollen utan att sätta press på honom. Vad är de rädda för, de är ju två mot en? Sen får Puyol inte heller släppa Milito där i mitten. Valdes bör ha bättre koll på sin stolpe i den situationen. Många individuella misstag måste erkännas. D'Allessandros inlägg och Miltios touch (?) kan ju liknas vid världsklass när de bjuds på hela chansen.
Barcelona Holländaren
2007-04-08 16:00
Barcelonas framtida högerback (hoppas jag innerligt) har idag debuterat för Feyenoord... trots den mindre lyckade andra halvleken.
Spanien Ichi
2007-04-08 15:31
Såg inte matchen igår...så sur att det blev sportexpressen grr =(.

vad sändes istället på tv4 +...en skitfilm från 88...som säkerligen gått 234 ggr på tv film..suck..

morr
Barcelona Fredecó
2007-04-08 15:28
Ämne: Fredecó:

Ronaldin....
Visst man kan ju inte säga något annat om honom. Men jag tycker inte man får ut mest av honom när han är i mitten. För allt för ofta vill han gärna vända upp och göra något konstruktivt och de är absolut inte lätt när man har två mittbackar som verkligen gnager på en. Därför tycker jag man ser direkt att han kommer bort lite grann. Har är som bäst när han får lite tid på sig och slå de fantastiska passningarna han kan. Sen är de ju självklart att man inte kan skylla på någon person utan de var verkligen dåligt från väldigt många håll. Det som jag ändå stör mig på är just vid deras 1-0 mål. Hur fasiken Oleguer tänker ? Hur länge har han varit back egentligen ? Bollen får under inga omständigheter komma in mot mål vid en sån situation. Synd man ska ge bort mål genom individuella misstag!
Real Madrid ÄLSKAR REAL!!
2007-04-08 15:28
Spärrad! /Redaktionen
Barcelona tarrak
2007-04-08 14:25
Saniin/Det är väl kombinationen av ständiga skadeproblem, sviktande självförtroende och att han varit ganska dålig när han fått chansen denna säsong.
Barcelona Saniin
2007-04-08 14:23
Vf spelar inte Motta mer ? Vet någon ?
Barcelona Ride_The_big_one
2007-04-08 14:03
Rambla/Kapten

Av det jag bevittnat så är det Sevilla som höllt samma nivå tills nya året dåra så mer rätt att Sevilla skulle knyta åt sig en titel, men en halv säsong räcker inte hela fram återstå att se i resterande matcherna.

Real har förövrigt gjort 3-4 bra matcher iår thats it inte fan förtjänar de att vinna någon titel. :D

Blir intressant att se hur nästa vecka slutar minst sagt intressant. :D

Barcelona Myrran
2007-04-08 13:59
RAVA
"Oleguer ska absolut inte enligt mig ha speltid mot bättre lag i ligan och ute i europa. Han håller inte för det. Släng in han som avlastning när vi möter något sämre lag istället. " Läs vad jag skrev innan du klagar...
Barcelona Kapten11
2007-04-08 13:50
Ämne: Ride & Kapten:

Ty....
D hade inte varit helt fel.:)
Nej, Real är i samma sits, fast mycket värre. Det hade varit helt sjukt om dom vunnit ligan, med tanke på deras prestationer den här säsongen.
Men Sevilla eller Zaragoza? Så här nära kommer dom nog aldrig en ligatitel.
Men, självklart vill jag att vi vinner till slut.
Barcelona Rambla
2007-04-08 13:38
Ride & Kapten:

Tycker ni då att det kännts mera rätt att tex Real Madrid vinner ligan? De har spelat bra i några fåtal matcher, bla mot oss, för att i resten spelet trist, defensivt och bara haft tur i många matcher. Vinner de ligan så är det skam, en förlust för fotbollen när ett lag som spelar så defensivt tom på hemmaplan.

Nästa omgång blir intressant värre.

Racing - Real Madrid
Valencia - Sevilla
Barcelona - Mallorca

Zigic och Munitis har varit heta hela våren, de kan lätt ge Madrid en hel del problem. Valencia släpper knappast alla poängen mot Sevilla hemma.

Ser inte så illa ut för oss trots allt, även om Madrid skulle vinna i kväll.
2007-04-08 13:28
Kapten11

Hehe jag hade samma tanke men vågade inte säga det rakt ut, efter årskiftet har det varit oförutsägbart men innan så spelade Sevila riktigt bra och förtjänar de inte vinna ligan efter en sån bra halv säsong?

Aja inte mycket har gått rätt men ja hoppas på en stark avslutning de lag som överygar mest och visar upp finast fotboll hoppas jag vinner och inte vice versa.
Barcelona Rambla
2007-04-08 13:27
Ämne: En fråga, visst är Z....
Det stämmer. Han var i truppen när Rijkaard kom.
Även Celades kommer från canteran, har jag för mig i alla fall. Han har åtminstone varit i Barça, ja även i Madrid som du säkert själv vet.
Barcelona Kapten11
2007-04-08 13:26
Hur mycket man än önskar det, så hade det nästan känts fel om vi tog hem ligan i år.
En tabell ljuger aldrig, men ärligt talat, när vi vinner ska det göras med stil. Den här säsongen har ju i det stora hela varit mindre bra, och att då ta hem ligan känns inte rätt.
Om inte annat är det ett rejält underbetyg till La liga i år. Trots klart sämre spel, har ändå inget lag lyckats passera oss.
2007-04-08 13:18
Rambla /Kapten

Jag tyckte inte det behövdes att nämna men visst var Zaragoza bra det är de nästan alltid när lagen möts emellan.

Mister måste sluta experimentera så här i de få matcher vi har kvar den saken är glasklar!
Som du sa laget måste agera smart och visa lite anamma i matcherna vi har kvar.

Där sa du nåt som även förbryllat mig en aning, hur kan man se så loj och seg och rent sagt dålig nu när man har mer tid att förbreda sig?

Det var nog det som gjorde mig mest pissed off igår, skrota 3-4-3 vi har sett vår del vilsna själar mer än nog och kör 4-3-3 med spelare som ger 100% mister annars är det ett tjänstefel!
Barcelona Rambla
2007-04-08 13:16
Kapten11:

Självklart ska det inte vara så, vi är det bättre laget. Det som förvånar mig är att när man nu är ute ur CL, inte hade någon veckomatch att bekymra sig över, har en hel vecka på att förbereda sig inför denna match. Trots det så gör man ett så blekt intryck. Nog måste Rijkaard ta på sig stroa delar av det misslyckandet.
Barcelona RonaldinhoG
2007-04-08 13:13
Ja det är sant, han sa att han vill stanna i Barcelona tills kontraktet går ut åtminstonde och kanske förlänga kontraktet också.
Ronaldinho har sagt att han är nöjd och trivs i Barcelona och att Joan Laporta hade sagt till honom att han kan stanna här hur länge han själv vill.

Länktips!
Barcelona Kapten11
2007-04-08 13:10
Ämne: Ride_The_big_one:
....
Visst var dom bättre, men den stora frågan är väl; varför?.

Varken du eller jag tycker väl att så borde vara fallet?

Personligen tycker jag att Rijkaard ska ta på sig den här förlusten, oavsett om motivationen var för dålig, eller att han feldisponerade laget.
Barcelona Saniin
2007-04-08 13:05
Kan någon svara på min fråga jag ställer nu ? Dom sa typ för en vecka sen att ronaldinho har sakt att han ska stanna kvar i Barcelona är det sant ?
Barcelona Rambla
2007-04-08 12:59
Ride_The_big_one:

Vi måste också kunna erkänna när vi inte spelar totalfotboll och när moståndarna är bättre för kvällen vilket Zaragoza tydligt var.

Det är bara att bita ihop och hoppas att spelarna knyter näven och visar bättre takter hemma mot Mallorca. Vi har fortfarande allt i egna händer (ja, jag förutsätter att Sevilla kommer att tappa minst 1p av det som återstår av ligan).
Barcelona RAVA
2007-04-08 12:57
MYRRA
vad menar du att oleguer ska inte absolut få speltid tycker du alla andra spelarna mer än honom det där är inte schysst det är o schysst kompis men jag vet inte vad du tycker om han ?
men kanske borde inte han få i stora matcherna !!!!
men säg inte att han ska inte absolut få speltid kompis !!!
Annons: