/spanien/barcelona/forum/23256.aspx/spanien/barcelona/forum/23256.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-04-09 20:38
A3:

Läs igenom ditt inlägg en gång till. Inser du sen inte hör töntigt det är att gå in på ett motsåndarforum och raljera om hur mäktiga Real Madrid är, att klubben kritiseras av media osv. Då finns det inget mer att diskutera.

Vad har det med Barcelona att göra? Vad är tanken bakom ditt inlägg? Att knäppa oss på fingrarna och berätta vilken fantastisk klubb Real Madrid är? Ska vi bli skrämda av ditt inlägg eller vadå? Personligen skiter jag fullständigt i den kungliga klubben Real Madrid, anser att det är en osmaklig klubb som får mig att må illa. Trots det, så håller jag oftast det för mig själv. Jag behöver inte gå in på Madrids forum med någon slags propaganda.

Det ser mest ut som om du är oerhört rädd över att Madrid ska bli utan en titel ännu en gång och försöker dölja det genom att framhäva hur fantastik klubben är här inne. :D
Barcelona BARÇAAA
2007-04-09 20:31
FC BARCELONA bara FC BARCELONA kommer vinna La Liga 06/07.FORÇA BARÇA!
Barcelona Leo_Messi19
2007-04-09 20:20
Så här är det alltid, Barca förlorar eller spelar oavgjort, och man tänker, varför förlorar dem? JA en bidragande orsak tex att Etoó var borta eller Messi var borta. TEX.

Och sen när Real förlorar, varför förlorar dem? Ingen var skadad eller borta, Jo dem spelade helt uselt,. och man hittar ingen förklaring till varför dem förlorar.

Kan låta anigen partisk ;), men de är fan sant!
Barcelona Ride_The_big_one
2007-04-09 20:17
A3

Pris för ha fört den mest meningslösa disskusionen går till A3, ditt pris ger dig 2 bodyguards eskortering enda fram till määäädrids forum.

Adios
Barcelona Meley
2007-04-09 19:53
Rambla

Låt dom hoppas i alla fall. Det skadar inte ;)
Real Madrid A3
2007-04-09 19:44
Jag vet inte om du e blind eller dum vilken de flesta barcafans är. men ja skrev att hans form börjar ta vid inte att han är en stor målskytt. clown!
Barcelona Rambla
2007-04-09 19:40
Ämne: Vecka in och vecka u....
Grattis till ett fullständsigt meningslöst inlägg. Eller har du bara gått vilse?

Ja Robinho har verkligen imponerat mot ett Gimnastic med 10 man i hela matchen, ett reserverbetonat Osasuna. Vad har han gjort nu, 4 mål den här säsongen va? Vilken målsskytt. :D

Pajas!
Real Madrid A3
2007-04-09 19:37
Vecka in och vecka ut har vi fått höra en massa kritik från medier runt om i världen om att Real Madrid inte presterar. Capello ska avgå, Bernd Shuster redo att ta hans plats, Real Madrid mot ännu ett titellöst år. Alla räknar ut Real Madrid och alla blickar riktas mot de 11 Galacticos som varje vecka går ut på plan och ger sitt hjärta fö laget. Nu när både Barcelona, Valencia och Sevilla tappade poäng så ligger Real Madrid på tredje plats med två poäng bakom ligaettan Fc Barcelona. Trots detta tror ingen på Real Madrid.

Historia är historia, även om real madrid har den bästa historian, de bästa målgörarna i historien och vunnit de flesta titlarna vid flertal gånger. Men som sagt det är historia. Hur är läget i de vitas omkläningsrum nu? Real Madrid har inte förlorat en liga match på över två månader, Robinho har varit matchens lirare 3 gånger i rad och mycket talar om för att Ruud Van Nistelrooy gör en 20 - 25 mål i sin första säsong som Galactico. Så just nu ser läget riktigt bra ut och man man ska kolla på statistik har real madrids sensäsonger alltid varit bra. Räkna nu inte för guds skull bort real madrid. Barcelona se upp ! ( Barcelona som inte vunnit över madrid sen hösten förra året)

Tänk efter nästa gång ni ska börja prata om Real Madrid för de är er i hälarna och det kommer inte ta lång tid tills vi är nummer ett.
La Liga 2007 är vår. Hala Madrid !
Barcelona FCB_AMME1
2007-04-09 17:48
Mot Nya Tider:

Tror absolut att ingen av borta matcherna blir enkla. Sociedad är ett bra hemmalag även om dom inte har visat det så mycket denna säsong.
Va gäller Gimnastic så finns det en viss ovisshet om dem också. Villareal är alltid ett tufft motstånd som vi brukar överkomma men inte helt övertygande. Sedan hade vi kvar Atl.Madrid som är Barcas största bekymmer även om jag tror att vi vinner så finns alltid en viss el Nino..
Barcelona Mot Nya Tider
2007-04-09 14:56
La Liga

1 FC Barcelona 29 16 8 5 59 27 56
2 Sevilla 29 16 7 6 48 24 55
3 Real Madrid 29 16 6 7 41 25 54
4 Zaragoza 29 14 8 7 43 29 50
5 Valencia 29 15 5 9 40 29 50
6 Atlético Madrid 29 13 8 8 34 24 47
7 Recreativo 29 13 6 10 40 38 45
8 Racing 29 11 11 7 35 34 44
9 Espanyol 29 10 11 8 32 31 41
10 Getafe 29 10 9 10 25 23 39
11 Deportivo 29 10 9 10 22 30 39
12 Villarreal 29 10 8 11 29 36 38
13 Mallorca 29 10 6 13 31 40 36
14 Osasuna 29 10 5 14 34 35 35
15 Betis 29 7 12 10 29 35 33
16 Athletic Bilbao 29 7 8 14 32 45 29
17 Levante 29 6 11 12 24 39 29
18 Celta 29 6 9 14 30 44 27
19 R.Sociedad 29 4 9 16 20 37 21
20 Gimnàstic 29 5 6 18 29 52 21

Nio matcher kvar för Barça ( 5 hemma, 4 borta )
Hemmamatcherna bör innebära 15 p till:)

Bortamatcherna är mot R.Sociedad, Villareal, A.Madrid och Gimnastìc. Enda matchen som jag ser här som riktigt tuff är just den mot A.Madrid.

Sevilla:

Laget har nu närmast Tottenham i Uefa-Cupen. 3 dagar senare så möter man Valencia på bortaplan. Dessutom så har man Real Madrid borta kvar, och Zaragoza hemma. Tuffa matcher:!

Real Madrid:

Laget har både Sevilla (hemma) och Valencia (hemma) kvar, dessutom Zaragoza borta. Tuffa matcher:!
Barcelona Rambla
2007-04-09 14:45
Myrran:

Det stämmer att Barça satt upp en akademi i Argentina. Det gjorde man redan maj 2006, där ett avtal med klubben Arsenal de Sarandín slöts. Nu blev inte det sammarbetet så värst lyckat.

Den klubb som man tänker sammarbeta med nu är Club Atlético Lujan. Tanken är att arbetssätt och fotbolls-filosofi ska vara precis som på La Masia.

Mot Nya Tider:

Då ska man helst slå till nu, medans priset är överkomligt. Slår han igenom i någon av de där andra klubbarna lär priset också bli där efter. Annars så är ju spelartypen, offensiva mittfältare, något som La Masia producerar på löpande band. Xavi, Iniesta, Cesc, Fran Merida, Iago Falque osv. Det tråkiga är ju att en och annan sticker från klubben redan i unga år.
Barcelona Mot Nya Tider
2007-04-09 14:35
Rambla

Samir Nasri är en stor 19-årig talang som lirar i Marseille. Han spelar normaltvis för u-21 i Frankrike, och har dessutom hunnit med att göra landslagsdebut med de stora grabbarna. Det var den 28 mars,-07 en vänskapsmatch mot Österrike där han låg bakom målet som en annan debutant, Karim Benzana gjorde mål på. Han är en skicklig, snabb, kreativ offensiv mittfältare som många klubbar har öppnat ögonen för bla. Fiorentina, Palermo och Inter. Enligt mig så kan han bli hur bra som helst, bara han hamnar i rätt klubb och miljö där han trivs:) Tror definitivt att även Barça är intresserade. Återser att se vart han hamnar:)
Barcelona r.Hyder
2007-04-09 14:28
Meley

Japp, jag håller med :) hehe.

Visca El Barça!
Barcelona Rambla
2007-04-09 13:54
Det har skrivits tidigare att Barça håller koll på tre spelare i Olympique Marseille.

Vänsterbacken Taiwo, Ribéry (som nog länkas till hälften av klubbarna i Europa) och jättetalangen Samir Nasri.

Han är bara 19 år, jämförs med Zidane (det beror säkert mycket på att han precis som Zidane har algeriskt påbrå och kommer från samma stad, Marseille).

Tydligen så är unge Samir Nasri culé av stora format och hans dröm är att få spela i Barça och på Camp Nou. Själv har jag inte sett så mycket av honom, men han sägs vara en snabb mittfältare med riktigt bra teknik och bra spelförsåelse. Det verkar vara av samma spelartyp som Ajaxs Sneijder. Han kanske vore något för framtiden? En så ung spelare lär väl accepetera lite bänk och rotation.
Barcelona Myrran
2007-04-09 13:47
Haha, gud va klockrent Rambla.
Barcelona Ghazza
2007-04-09 13:41
Klockrent :-)
Barcelona Rambla
2007-04-09 13:27
Elsewhere, Samuel Eto'o has given FourFourTwo one of those interviews in which a foreign star says how much he respects English football, but would never give up his life in a sunny country in a million years to come and live here. He makes various positive noises about the passion of English fans before saying he has a contract at Barcelona until 2010. Translation: screw you, guys, I'm going to carry on living by the beach.

Haha, vilken målande beskrivning. Kan tänka mig att det är ungefär så det ligger till. :D
Barcelona Ghazza
2007-04-09 13:24
Mot Nya Tider,

Härligt att se :) Man önskar verkligen att man var där.. Vilken fest! Puyol, tja, vad ska man säga? :D
Barcelona Saniin
2007-04-09 13:23
hur kan real fans skriva här ?
Barcelona RAVA
2007-04-09 12:46
MYRRAN
Barca ska vara där efter middagen så att de ska diskuttera detta situation det jag har sett också men har inte begrep än
men ska förtsätta leta news
vad heter killen ?????? alla får svara
tacksam för svar
Barcelona Mot Nya Tider
2007-04-09 12:43
Ett sånt här firande hoppas jag sker även i år:)

Checka in Puyol spec:p Totally out of control!:D
Haha! Man måste bara älska honom..
Barcelona Myrran
2007-04-09 12:18
Läste på tribalfootball.com att Barcelona har upprättat en ungdomsakademi nere i Argentina. Någon som kan bekräfta med en bättre källa?
Låter riktigt intresant att de sätter upp såna här saker, både på ett negativt sätt och ett positivt.
Barcelona Kapten11
2007-04-09 12:11
Personligen tycker jag att man bör sälja Deco, medans man ännu kan få en bra slant för honom. Motivationen har lyst med sin frånvaro den här säsongen och att få in en yngre, hungrigare spelare på den positionen hade varit perfekt.
Om det sen är en spelare utifrån, eller Iniesta, låter jag vara osagt.
Men, Rijkaard kommer aldrig gå med på att Deco säljs, om man inte får in en riktigt vass ersättare.
Mister har tyvärr en förmåga att skaffa sig favoriter, och hålla fast vid dom för länge. Typexempel; Guily.

Trezeguet? Ja, varför inte? En av världens bästa spelare i boxen. Om det sen är en spelare som passar in i vårt spelsystem är väl inte lika säkert. Han kan dessutom bara spela som striker. Men det är ett bättre alternativ än Guddy och Saviola.
Barcelona Myrran
2007-04-09 12:05
RAVA
Är har du en guide om alla olika p2p program. Dock på engelska men hoppas du förstår.
Barcelona Evička
2007-04-09 09:44
RAVA
Jag är ingen expert på detta, men jag tror att du måste ladda ner programmet. Det bär visserligen emot en aning att länka till Real Madrids sida, men de har en bra instruktion där för hur man gör. Du kanske inte behöver den, men här är den i alla fall.
Barcelona Jarla
2007-04-09 09:07
Vinner vi de närmaste matcherna så ser det väldigt bra ut. Nu börjar ju de övriga topplagen att möta varandra. Men det är långt ifrån klart ännu. Vi måste spela betydligt bättre än vi gjorde i lördags. Tycker att spelet mot Depor var betydligt bättre, förutom de sista minuterna då...

Jag hoppas att vi inte genomför en massa ogenomtänkta "häftiga" värvningar till sommaren utan verkligen funderar över vad som behövs i laget. Backlinjen är det som verkligen behöver förbättras enligt mig. En mittback och en högerback hade inte varit fel. Resten tycker jag att man kan avvakta med. Som någon skrev tidigare, låt Saviola och ev. Gudjonsen vara kvar som backup striker tills Bojan tas upp och har spelats in i laget. Jag tror också att Marques kommer tillbaka till gammal god fomr igen så låt oss avvakta med stora inköp till mittfältet, även om även jag gillar tanken på en spelare som Sneijder i Barca-tröjan... Vi har det dock väl förspänt på mittfältet och om ingen av de tongivande lämnar så tycker jag att det ser ganska bra ut. Säg gärna emot.
Barcelona RAVA
2007-04-09 08:33
ursäkta mig behöver man ladda ner ppstream för att kolla på matcherna eller kan man kolla matcherna på hemsidan utan att ladda ner det
tacksam för svar?
Barcelona Meley
2007-04-09 01:40
r.Hyder

Japp :) men jag vet att du håller med mig, eller hur?
Barcelona r.Hyder
2007-04-09 01:29
Meley

Hehe, jag tror jag förstår vad du menar med: "Men jag har faktiskt fått väldigt många av mina vänner att inse det" :)
Barcelona Meley
2007-04-09 01:15
Rambla

Jag håller med om att han inte haft en bra säsong. Men alla ser bara det dåliga i Deco. Tycker det är tråkigt, för han är en smart fotbollsspelare. Men jag har faktiskt fått väldigt många av mina vänner att inse det, så jag fortsätter :D hehe
Annons: