/spanien/barcelona/forum/23255.aspx/spanien/barcelona/forum/23255.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kim
2007-04-11 05:00
Med tanke på storleken på Barcelonasidan här på Svenska Fans, så går vi också åt rätt håll.

Jag väntar med spänning på dina härliga analyser av Barcelona. Glorifiering av holländare på gång, eller ska du för en gångs skull vara saklig?
Barcelona Barca__-
2007-04-11 03:33
apprå på förstärkningar till barca, så är min spontana tanke, en ny pivote. Ytterback hit och dit, och mittback hit och dit. Pivote rollen är den viktigaste vi måste fokusera på. Sen när det löser sig med en riktig bollvinnare, makelele typ om inte bättre, så vore det bonus om vi får en till bra ytterback. Mittbacks beskymmer, njaa.. har en känsla om att Marquez kommer rycka upp sig till nästa år
Barcelona T#11
2007-04-11 01:52
hur svårt kan det vara för en spelare som C.ronaldo att möta ett försvar som spelar som div.6
Barcelona Ordem e Progresso
2007-04-11 01:30
Usch, varför ska han heta likadant som mig? Kan du byta namn eller? Jag har varit här längre än dig! :-)~
Recreativo HeavyRossonerri
2007-04-11 01:23
Messi är KLASSER, jag menar då KLASSER bättre än C.Ronaldo.
Barcelona Myrran
2007-04-11 01:18
OrdemProgresso
Dåligt psyke? de Rossi var den enda spelaren med lugn i kroppen den 20 minuten efter de första 3 målen, på Old Trafford med alla Red Devils fans sjungande i öronen. Det är inte alls något psyke. Mexes/Chivu dålig dag på jobbet enligt mig, oturligt nog så hände det mot ett storspelande Man U och inte mot något skitlag i Serie A. Ingen klaga på dem när dem vann med 2-1 mot samma Manchester Utd? Och att säga att vi inte behöver förstärka med en/två backar och en defensiv mittfältare är ju bara nonsens. Sen att lägga grädden på moset så säger du att vi behöver en offensiv kantspelare? Tss, du vet vad REM står för va? Det är Ronaldinho som högerytter/anfallare och Eto'o i mitten och sedan Messi på vänsterkanten. Och med alltihoppa kan vi lägga in en dos Santos som törstar efter A-lags spel. Vart ska vi klämma in en fantastisk spelare som C.Ronaldo i vårat magnifika anfall? Peta Messi? Nej tack, den killen är vår framtid som redan levererat. Peta Eto'o för C.Ronaldo, tänk inte ens tanken. Peta Ronaldinho för C.Ronaldo, C.R må kunna dribbla, må kunna göra mål och han må kunna passa bollen. Men det kan inte toppa en Ronaldinho på lekhumör. Sätta C.R på bänken? Dyraste bänkvärmaren i historien? Nope nope nope. Varför ska vi värva C.Ronaldo? Vi har ingenstans att ha han i startelvan. Och säg inte att vi ska flytta ner Ronaldinho på mittfältet för då kraschar hela vårt spel.

Så enligt mig så tar jag mer än gärna de Rossi, Mexes eller Chivu till Barca än en fantastisk C.Ronaldo.
Valladolid OrdemProgresso
2007-04-11 01:03
Delarocha//
Jo det förstår jag också, men menar att dem visade upp ett så extremt dåligt psyke att dem inte hör hemma i Barca! Barca behöver vinnare som Essien inte personer som viker ned sig när dem möter folk som är bättre än de själva!
Delarocha
2007-04-11 01:00
OrdemProgresso.
Anledningen till det är antagligen för att det ryktats tidigare om att De Rossi, Chivu och Mexés varit på g till Barcá. Självklart hade jag hellre värvat Ronaldo till Barcá men tror han är mer lr mindre omöjlig. Sen råkar Chivu, Mexes och De Rossi lira på de platserna som Barcá behöver förstärka.
Barcelona Holländaren
2007-04-11 00:57
Kim:
Varför håller inte det? Det fungerar i alla fall. Siffrorna går spikrakt uppåt. Efter sommaren kanske jag har ordnat ett tillräckligt stort "allmänt intresse" för att kunna gå djupare.

Jag håller just nu på och sätter ihop en liten nättidning med ett tiotal intressanta texter om Barcelona. Förhoppningsvis visar det tydligt i vilken riktning ni borde ha gått.

Valladolid OrdemProgresso
2007-04-11 00:56
Förstår inte riktigt psykologin här på forumet..
Romas spelare blir förnedrade av United spelare på ofattbart sätt och de spelare som det pratas om vara bra och heta att värva är Roma spelare. C Ronaldo gick på soloräder mellan Romas stentuffa försvavare på ett sätt som jag inte sett sen Ronaldo i barca 1998 mot skitförsvar i bottenlagen typ Levante! Lätt världens bästa spelare nu med marginal, Totti var inte ens nära att kunna ingå i en diskussion mot Ronnie om vem som var bäst. Ronaldo är den ni skall drömma om att köpa! synd att Chelsea tryckte dit ytterliggare ett spanskt lag tillsammans med LIverpool... Jaja!

Mexes/chivu är inte vad barca behöver! isf en Ronaldo!
Delarocha
2007-04-11 00:44
Efter att ha sett Man Utd's kross av Roms börda så är jag ännu en gång grymt imponerad av C.Ronaldo. Vore fan drömvärvningen för Barcá. Antagligen duger han som både vänster och högerkant. Utan tvivel bäst i världen just nu.

Sen kanske de 3 Roma spelarna som ryktats till Barcá inte var så bra som tidigare påstått. Chivu missade flertalet gånger. Å andra sidan hade väl Roma gett upp efter typ 19 minuter då det stod 3-0
Barcelona T#11
2007-04-11 00:23
trot förlusten för roma måste jag säga att totti är hur skön som helst o titta på, han gör alltid gryma saker på plan, små sköna touch, framspel, skott, klackar osv ;)
Barcelona Kim
2007-04-11 00:01
Men Simon Berglind, du är alltid noga med att påpeka att vi inte motiverar vår kritik. Att sopa dina prestationer under mattan med argument som att ni inte har många supportrar, det håller helt enkelt inte. Din plikt mot svenska fans är lika stor. Din kritik är dessutom endast kritik, utan någon som helst substans av vad som bör förbättras. Kan vi räkna med att du fixar en införrapport och en matchrapport inom en överskådlig framtid? Bara för att visa var skåpet ska stå liksom.
Barcelona Myrran
2007-04-10 23:50
Rambla

Jo, jag vet att det är nästintill omöjligt att få de Rossi, lika troligt som att Puyol ska gå till Real Madrid. Han kommer som sagt bli Romas näste kapten när Totti stiger ner från sin tron som härskare i Roma.
Barcelona Myrran
2007-04-10 23:47
Vi spanska fans kan skatta oss lyckliga då vi har spänning kvar i våran liga. Vi har 27 poäng kvar att spela om och från första platsen till tionde platsen är 17 poäng. Och mellan första och sista platsen skiljer det bara 35 poäng. Jämför man detta med PL och Serie A så ser man hur jämn La Liga egentligen är.

PL:
1-10 skiljer 37 poäng, 18 poäng mellan 1-3 platsen.
1-20 platsen är det 55 poäng.
Och i England har dem 18 poäng att spela över.

Serie A:
1-10 skiljer 44 poäng, 18 poäng mellan 1-2 platsen.
1-20 platsen är det 61 poäng.
Och i Italien har dem 24 poäng.

La Liga:
1-10 skiljer 17 poäng, 1-5 är det 6 poäng.
1-20 platsen är det 35 poäng.
Och det finns 27 poäng att spela om.

Även om det är kul att lira boll ute i europa så kan det också vara kul att få lite spänning i form av liga spel. Någon positiv tanke om att alla spanska lag har åkt ut ur CL.
Barcelona Rambla
2007-04-10 23:38
Myrran:

En underbar spelare som kommer att bli hur bra som helst. Dessvärre ser jag aldrig honom lämna Roma. Han är deras framtid och näste kapten. Hade varit underbart med han i Barça annars.
Barcelona Myrran
2007-04-10 23:36
Rambla
Roma hade inte något att säga till om mot Man U efter de första tio minuterna då Man U tog över totalt. Men för att dra någon paralell med Barca så kan man säga om vi skulle haft lika bra effektivitet som Man U idag så skulle vi vinna varje match med dubbelsiffror. Nästintill allt de skött mot Romas mål gick in, procenten ligger runt 70-80 strecket på skott som gick in.

Skulle riktigt gärna se de Rossi i Barca när jag såg denna matchen. Efter 3-0 så stressar hela Roma sönder sig själva och försöker få en kvittering snabbt men den enda spelaren med lugn i kroppen vad de Rossi och spelade säkert och med en tanke bakom passningarna och inga chansbollar uppåt.
Barcelona Rambla
2007-04-10 23:28
Om alternativet är Oleguer, tackar ni nej till Chivu då? Knappast. :D

Det är inte bara Chivus fel, nu såg jag iofs inte matchen då jag kollade Valencia, men en sådan genomklappning kan ju knappast bara bero på en man? Det är en usel laginsats och ett Man U som antagligen hade käkat taggtråd till frukost idag. Hög press och oerhört aggressvit spel tog väl italienarna på sängen totalt.
Barcelona Leo_Messi19
2007-04-10 23:21
Rambla

Vill vi ha Chivu nu? ;)

Nej då, klart vi vill ha honom detta var bara en riktig plattmatch från hans sida, (och hela Roma för den delen)

Att vi skulle få honom lättare tack vare denna match tvivlar jag på.

Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-04-10 23:20
Rambla

"Kanske blir lättare att få Chivu nu?"

Hehe, a bloody understatement. Andra lag (läs Madrid) skulle nog vara villiga att slänga honom i famnen på oss efter en sådan match.

Hoppas fortfarande att han kommer , nu dock till ett betydligt bekvämligare pris. En stor back trots denna match, som i min mening endast hade en riktigt, riktigt, riktigt dåliga dag på jobbet.
Barcelona Rambla
2007-04-10 23:14
Hm, jag fattar inte att Valencia ej klarade av knyta åt säcken efter 1-0 i halvlek. De är mästare på sånt ju. De såg uddlösa ut i andra halvlek. Antar att alla skador till slut tog ut sin rätt.

Roma sen då, 1-7. Man lider verkligen med deras fans efter en sådan slakt. Kanske blir lättare att få Chivu nu?
Barcelona Myrran
2007-04-10 22:54
King_raul
Det där var verkligen något unikt. All heder åt dem, tror inte jag skulle kunna göra något liknande vid den åldern.
Real Madrid King_raul
2007-04-10 22:45
Synd inte Atletico Madrid fått gå er skola i sportslighet, all heder åt era juniorers sportslighet på länken!

Barcelona Cristocea
2007-04-10 22:44
Captian Fabuloso//

Ba intra la msn.

Ce zici de Chivu azi? haha Ursäka Språket..

Barcelona Myrran
2007-04-10 22:43
Håller med dig Captian...Hair, riktigt synd om Roma idag. Att åka ut med 7-1 i kvartsfinalen i CL är en skam de kommer få leva med. Hellre åker jag verkligen ut på det viset Lille gjorde mot Man U, de var chanslösa men de stod upp enda intill slutet. Bortsett mot skiten som hände hemma i Frankrike. Får hoppas att det inte blir några bråk efteråt nu.

Jag verkligen hatar Chelsea, verkligen verkligen verkligen hatar dem. Finns inget värre lag för mug än dem. Varför kan inte Valencia få gå vidare i CL, VARFÖR?! Måste dem ta o smälla in ett mål i 91 minuten av 93 matchminuter. Så grymt iriterande. All heder åt Valencia som var bäst i år ute i Europa av Spaniens lag. Ja Sevilla spelar i UEFA cupen men kommer ihåg när Barca kunde hamna där och alla här inne spelade hellre inte i Europa än att spela i UEFA cupen.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-04-10 22:36
Så himmla synd om Roma...

Jag tackar Gud att vi åkte ut i åttondelen, tänk er att åka ut på dettta sätt (inte för att jag tror att vi någonsin hade gjort det). Att bli ihågkommna i historien med den största förlusten i CL. Tror att männsikor kommer att påminnas om denna match 10 år framöver.

Stor respekt åt Romas fans som faktiskt sjunger högre än ManU:s på old trafford. Mäktigt!!! det är fans!
Barcelona Cristocea
2007-04-10 21:10
Ah shit. Jag tycker att Chivu borde stanna i Roma.
Barcelona Myrran
2007-04-10 21:07
Boom! Boom! Boom! Vilken öppning av Man U. Verkar som att mitt "b-lag" är hungriga idag :)
Väldigt off topic men endå.
Barcelona Holländaren
2007-04-10 20:16
Kim... skillnaderna mellan att skriva om Feyenoord och att skriva om Barcelona är stora, för att inte säga gigantiska. Barcelona har ett par hundra svenska fans som följer laget i vått och torrt. Feyenoord har kanske två-tre. Således gäller det för mig som Feyenoord-supporter att skriva brett och lockande så att fler läser. Nördigheten får stå tillbaka när man ska försöka öka intresset för något.

En annan ganska vital skillnad är att Feyenoord förlorade med 0-4 hemma mot Groningen... hade Barcelona förlorat med 0-4 hemma mot säg, Osasuna, så hade jag också nöjt mig med kommentaren "alla var värdelösa".

Det är två vilt skilda saker att skriva om Feyenoord och Barcelona.

Sen angående att jag jämförde er med laget... det är väl egentligen inte någon särskilt naturlig jämförelse men poängen jag vill ha fram är att precis som att man har all rätt i världen att klaga och kritisera när Barcelona inte lyckas har man också all rätt i världen att kritisera när inte ni lyckas. Precis som det finns krav på att Barcelona ska lyckas (krav många uppenbarligen tycker att de inte klarade mot Zaragoza) finns det krav på er, vilka jag och säkert fler inte tycker att ni klarar.
Barcelona Ride_The_big_one
2007-04-10 19:08
T#11

Klassiska dra alla över en kam eller vadå?
Har du problem med nåns inlägg ta det via pm eller nåt, snacka om onödigt dramatiskt inlägg från din sida softa ner en aning.

Rambla

Hoppas han tar över Celta det är en fröjd att se den mannan ge direktiv med sån passion. :D
Annons: