/spanien/barcelona/forum/23254.aspx/spanien/barcelona/forum/23254.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cristocea
2007-04-10 22:44
Captian Fabuloso//

Ba intra la msn.

Ce zici de Chivu azi? haha Ursäka Språket..

Barcelona Myrran
2007-04-10 22:43
Håller med dig Captian...Hair, riktigt synd om Roma idag. Att åka ut med 7-1 i kvartsfinalen i CL är en skam de kommer få leva med. Hellre åker jag verkligen ut på det viset Lille gjorde mot Man U, de var chanslösa men de stod upp enda intill slutet. Bortsett mot skiten som hände hemma i Frankrike. Får hoppas att det inte blir några bråk efteråt nu.

Jag verkligen hatar Chelsea, verkligen verkligen verkligen hatar dem. Finns inget värre lag för mug än dem. Varför kan inte Valencia få gå vidare i CL, VARFÖR?! Måste dem ta o smälla in ett mål i 91 minuten av 93 matchminuter. Så grymt iriterande. All heder åt Valencia som var bäst i år ute i Europa av Spaniens lag. Ja Sevilla spelar i UEFA cupen men kommer ihåg när Barca kunde hamna där och alla här inne spelade hellre inte i Europa än att spela i UEFA cupen.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-04-10 22:36
Så himmla synd om Roma...

Jag tackar Gud att vi åkte ut i åttondelen, tänk er att åka ut på dettta sätt (inte för att jag tror att vi någonsin hade gjort det). Att bli ihågkommna i historien med den största förlusten i CL. Tror att männsikor kommer att påminnas om denna match 10 år framöver.

Stor respekt åt Romas fans som faktiskt sjunger högre än ManU:s på old trafford. Mäktigt!!! det är fans!
Barcelona Cristocea
2007-04-10 21:10
Ah shit. Jag tycker att Chivu borde stanna i Roma.
Barcelona Myrran
2007-04-10 21:07
Boom! Boom! Boom! Vilken öppning av Man U. Verkar som att mitt "b-lag" är hungriga idag :)
Väldigt off topic men endå.
Barcelona Holländaren
2007-04-10 20:16
Kim... skillnaderna mellan att skriva om Feyenoord och att skriva om Barcelona är stora, för att inte säga gigantiska. Barcelona har ett par hundra svenska fans som följer laget i vått och torrt. Feyenoord har kanske två-tre. Således gäller det för mig som Feyenoord-supporter att skriva brett och lockande så att fler läser. Nördigheten får stå tillbaka när man ska försöka öka intresset för något.

En annan ganska vital skillnad är att Feyenoord förlorade med 0-4 hemma mot Groningen... hade Barcelona förlorat med 0-4 hemma mot säg, Osasuna, så hade jag också nöjt mig med kommentaren "alla var värdelösa".

Det är två vilt skilda saker att skriva om Feyenoord och Barcelona.

Sen angående att jag jämförde er med laget... det är väl egentligen inte någon särskilt naturlig jämförelse men poängen jag vill ha fram är att precis som att man har all rätt i världen att klaga och kritisera när Barcelona inte lyckas har man också all rätt i världen att kritisera när inte ni lyckas. Precis som det finns krav på att Barcelona ska lyckas (krav många uppenbarligen tycker att de inte klarade mot Zaragoza) finns det krav på er, vilka jag och säkert fler inte tycker att ni klarar.
Barcelona Ride_The_big_one
2007-04-10 19:08
T#11

Klassiska dra alla över en kam eller vadå?
Har du problem med nåns inlägg ta det via pm eller nåt, snacka om onödigt dramatiskt inlägg från din sida softa ner en aning.

Rambla

Hoppas han tar över Celta det är en fröjd att se den mannan ge direktiv med sån passion. :D
Barcelona T#11
2007-04-10 18:36
ena veckan är barca bäst och andra veckan är barca inte bra eller har spelat mediokert fyyfaaan asså ni är fan samma skit som alla javla tidningar o sidor som ni alltid snackar skit om herregud!!!!!
Barcelona Rambla
2007-04-10 18:31
Hristo ny tränare för Celta Vigo? Hehe, hoppas det. Ligan lär ju bli ännu mer intressant med en sådan profil. Speciellt Celtas möten med Real Madrid. :D
Barcelona Ordem e Progresso
2007-04-10 18:13
Kan faktiskt hålla med Holländaren i fråga om skrivandet. All kritik är bara positiv, jag tror inte att det är en fråga om att vilja avsätta redaktionen, utan mer en vilja om att förbättra redaktionen.

Genom att kritisera kan man antingen berömma bra skriverier eller sporra till bättre, det senare var just det som jag tror Holländaren ville få fram.

Sen kan man ju självklart formulera sin kritik på olika sätt...
Barcelona Bopi
2007-04-10 17:24
en fraga!? kan der vara sa att felet i dagens barca ar Henk ten Cate?? han hade hand om forsvaret, ?? ratta mig om ja har fel?!
Barcelona Der Afro
2007-04-10 17:10
Vill tacka alla som skriver artiklar här om Barcelona. Speciellt intressant på sistonde har DANIEL MESA MORENO:s varit. Därmed inte övrigas föringade.
Tack tack tack!
Barcelona Kim
2007-04-10 17:06
Du är ju för söt. Varför jämför du oss med laget? Jag känner mig ganska smickrad att du drar den parallellen förvisso, men det är trots allt en viss skillnad på att överge en livsfilosofi och en webbplats. Du gillar inte Barcelona på Svenska Fans, så ingen har tvingat dig kvar här. Är det att avsätta hela redaktionen du önskar? Att du själv inte ser motsättningarna är enbart ett tecken på en naiv övertro på dig själv. Du är duktig på att skriva, jag vet det, och det ska du ha cred för. Din berättelse om Real Madrids omklädningsrum är en fantastiskt rolig text. Men när det kommer till dina rapporteringar, så besitter du själv exakt de fel som du hittar hos oss. Att vi inte motiverar åsikter är vi alltså inte ensamma om. Jag tar ditt senaste verk hos Feyenoord som exempel. Artikeln behandlar en ung spelare, och du hänvisar bara till att "alla stod för värdelösa insatser". Ingen motivering. Ingen förklaring. Precis detta har du beskyllt oss för. Hybris och sten i glashus, är två uttryck som inte ligger särskilt långt borta just nu.

Så jag är ledsen, Simon Berglind, men vid ren rapportering så är tyvärr inte gräset grönare i Rotterdam än vad det är i Kataloniens huvudstad.
Barcelona Holländaren
2007-04-10 16:56
Angående det här med att hitta en bollvinnare förresten så är det rätt svårt. Det finns inte särskilt många aggressiva defensiva mittfältare kvar längre, speciellt inte som är tekniskt kompetenta. Det kan behövas en Edgar Davids-typ, eller en Edgar Davids-kopia rättare sagt, men det finns inte. Deco är så nära man kommer i princip.
Barcelona Holländaren
2007-04-10 16:54
Kim!
Bra resonerat. Passar det inte ska jag bara flytta på mig? Det låter som lite medgångsfanstendenser. Passar inte lagets resultatet är det bara att flytta vidare. Eller för att göra det till ett nationellt exempel, gillar man inte hur det styrs är det bara att flytta!

Näe, jag föredrar att ta tjuren vid hornen istället för att fly från problem. Finns det inga alternativ får man försöka göra något åt det som redan finns.
Barcelona Kapten11
2007-04-10 16:07
Guily mot Abidal är ett mycket bra byte för vår del. Skulle sätta Abidal före både båd Gio och Silvinho. Zambrotta över till andra kanten, och Puyol och Milito i mitten. Mumma!

Vad tänker Man U med? Köpa Guddy? United är väl i behov av en striker, inte en sämre Rooney-kopia. Men det är bara att tacka och ta emot om ryktena stämmer.

Visst är det imponerande med Diego Militos målfacit, men jag föredrar att vi bara värvar brorsan.
Barcelona Rooga
2007-04-10 14:11
Lyon rycker i Giuly nu, han sägs vara deras förstaval till sommaren. Vi vill dock inkludera Abidal i affären. får se vart de leder i framtiden.
Barcelona Myrran
2007-04-10 14:06
Holländaren
Även om jag kan hålla med dig på några av dina åsikter så måste du/vi ha i baktanke att de personer som skriver artiklar, krönikor osv. är vanliga fans som du och jag. Alla kanske inte har en journalist utbildning, alla kanske inte har samma förmåga att väva ihop ett trevligt textstycke. Vi fans är människor och de personer i redaktionen är eldsjälar när dem sitter och skriver till oss andra fans som glider på ett räkmacka fram. Vet dock att du är skribent åt ett holländskt lag och är med det också en eldsjäl till fansen för det laget.
Barcelona Kim
2007-04-10 13:37
Holländaren, ditt älskade ego får oss alla på fall. Passar det inte så är du fri att gå - varhelst du önskar. Ingen har tvingat dig att besöka denna sida.
Barcelona el Flaco
2007-04-10 13:34
I så fall kan man diskutera ifall det är lämpligt att starta med Xavi-Deco-Iniesta. Jag tycker personligen att man inte borde göra det utan att man borde ha en defensiv mittfältare bakom två av dessa tre herrar. Just nu har vi Marquez, Edmilson och Motta som pivotes. Även de två först nämnda har haft tveksam form under hela säsongen och Motta håller inte samma höga klass, tycker jag det inte finns några skäl/anledningar att få panik över pivote-rollen. Jag är beredd att ge Marquez och Edmilson fortsatt förtroende, det är de värda. Satsa pengarna istället på en/två anfallare, mittback och ytterback.
Barcelona Ghazza
2007-04-10 13:27
el Flaco,

Se det så här,
Vi har ofta spelat Xavi-Iniesta-Deco. Vem av dessa är en naturlig bollvinnare?
Svar: Ingen
Xabis styrka må kanske inte vara tacklandet och närkampsspelet. Men han är en lugn och metodisk spelare som är väldigt smart på att stänga ytor för motståndarna. Det har iallafall funkat bra tidigare med tre spelande innermittfältare.

Det finns säkert andra alternativ som kan disskuteras, men Xabi tycker jag ligger närmast till hands. Speciellt eftersom han har gått ut med hur mycket han älskar Barcelona.
Barcelona el Flaco
2007-04-10 13:04
En fråga. Är Xabi Alonso en bollvinnare?
Svar: Nej
Varför envisas då många culés med att han borde spela i Can Barça nästa säsong?
T0binh0
2007-04-10 12:53
Gabriel Milito , Xabi Alonso , Diego Milito till Barca!!!!!
Barcelona Rambla
2007-04-10 12:41
Kan se det framför mig. En anfallare springer ut mot hörnflaggan efter bollen med både Puyi och Gabi efter sig i ryggen. Hehe, han springer nog hellre upp på läktaren än vänder upp innåt plan. :D
Barcelona Ghazza
2007-04-10 12:29
Rambla,

Precis, varför inte då börja från grunden, dvs backlinjen? Marquéz har som vi alla vet inte imponerat med sitt loja försvarspel. Speciellt vid fasta situationer. En Gabi Milito brevid Puyol skulle sätta skräck i varenda anfallare i La Liga.

För mig känns det som att försvarsspelet måste förbättras innan anfallsspelet funkar som det ska. Under Rijkaard-eran så har FC Barcelona inte bara betecknas av ett bländande anfallsspel, utan även en solid defensiv, vilket har vart grunden till våra framgångar. Ronaldinhos konster i all ära, men vi har haft spelare som Rivaldo m.m men inte alls vart i samma klass som vi är idag.

En annan sak vi har saknat iår är en general på mitten. Motta och Edmilson har inte heller imponerat. Den sistnämnde trodde jag mycket på efter föregående säsonger. (Att radera bort Kaká totalt är inte många som klarar)

Lite konkurrens på speciellt mittbacksplatserna och på mittfältet tror jag skulle vara väldigt nyttigt för alla inblandade.
Barcelona Rambla
2007-04-10 12:20
Ghazza:

Är det något som med klar tydlighet har saknats i Barcelonas spel i år så är det aggressivitet. I stort sett över alla lagdelar. Det är enligt mig den största anledningen att vi så här långt gör en medioker säsong. Ja det och skadorna på Messi och Samu.

Vi behöver få tillbaka det aggressiva spel med hög press för att spelsystemet 4-3-3 ska fungera optimalt.
Barcelona el Flaco
2007-04-10 12:19
Precis som Rambla nämnar så vill Lyon köpa in Giuly, iallafall om man nu ska tro på SPORT. Detta skulle även kunna hjälpa Barça att få in Abidal. Bara positivt som jag ser på det. Jag tar gärna emot Abidal och flyttar över Zambrotta över på högerkanten då jag anser att Daniel Alves är alltför dyr.

Dessutom vill jag bara tilläga att jag hoppas verkligen att ryktet om att United vill köpa Guddy stämmer. Vill inte se honom i Barça-tröjan nästa säsong. Vad hade Rijkaard rökt på när han bestämde sig för att köpa in den klumpen? Om islänningen lämnar och Giuly åker till Lyon, samtidigt som Ezquerro nästan garanterat lämnar inför nästa säsong tillsammans med Saviola (verkar som om han inte kommer få nytt kontrakt) behöver vi nog köpa in ytterliggare en anfallare, förutom Diego Milito. Eftersom Dos Santos kommer flyttas upp från Barcelona B och därmed kommer kunna täcka upp bakom Messi, tycker jag vi borde värva en gammal favorit, nämligen Albert Luque. Kan spela både centralt och på vänsterkanten i anfallet. Bra teknik, snabb och viktigaste av allt, en culé sen barndomen.
Barcelona Ghazza
2007-04-10 12:15
Håller med. Milito-bröderna vore perfekta värvningar. Gabriel har jag länge hållt som en av ligans bästa mittbackar. Väldigt resolut. Liknar vår egen Puyol lite då han spelar med stort hjärta och i sin iver kan gå bort sig eller spela fult. Men aggressivitet är bara bra.

Diegos facit talar för sig självt. Leder skytteligan på 19 mål. Med dessa värvningar plus en Xabi Alonso från Liverpool och jag är mer än nöjd!

Holländaren,
Om du nu vill se förändring, varför söker du inte själv in till redaktionen? Du skulle säkert vara ett positivt tillskott.
Barcelona Rambla
2007-04-10 12:15
Samtidigt som AS forsätter att skriva skit och tar upp gamla rykten om att Zambrotta ska lämna för Milan eller Juve i sommar. Räcker det inte att han flera gånger gått ut och sagt hur han trivs och vill spela ut sitt kontrakt med Barcelona? J-a skittidning, gör allt för att störa Barcelona inför ligaspurten med sina falska rykten.

Inter vill ha Deco som ersättare för Figo. De tror att de ska kunna locka över Deco och garantera honom en startplats, vilket han tydligen inte kan vara säker pga Messis framgångar. Eh? Sen när har Deco och Messi konkurrerat som samma plats i startelvan?

Sillsy season är snart här det märks. Inte nog med att man ska behöva stå ut med korkade rykten som att Eto'o hellre skulle vilja till Liverpool än att spela kvar i Barcelona, nu skrivs det rejäla osanningar också. Det här kommer att bli roligt. :D

Milito brothers är nog en bra värvning. Personligen så hade jag helst bara värvat Gabi Milito, men självklart är Diego riktigt bra anfallare. Undrar bara om han nöjer sig med att sitta på bänken?

Aulas i Lyon vill ha Guily. Tja varför inte, det blir inte lättare för honom att få speltid när även Giovani Dos Santos tar plats i truppen.

Dessutom så vill Man U ha Guddy. De är villiga att betala nästan €12m, ungefär samma summa som Barcelona gav för honom. Pengarna tillbaka där.
Barcelona Holländaren
2007-04-10 12:14
En intressant frågeställning är om man inte skulle byta ut Barcelona-redaktionen här på Svenskafans om vi, som förmodat, skulle bli helt utan intressanta texter och vinklingar den här säsongen. Barcelona-redaktionen skriver väldigt tråkigt och opersonligt, och argumenten, formuleringarna och tankegångarna är sverigedemokraterna-simpla.

Det finns två stycken skickliga skribenter på Svenskafans. Den ene är Magnus Falk och den andre är jag själv. Bara för att man kan stava och använda prepositioner rätt innebär inte det att man är bra på att skriva. Barcelona-fans är rimligtvis ett kreativt folk - det ligger ju i lagets natur - så det borde finnas betydligt mer påhittiga och intressanta skribenter än de som sitter och skriver totalt humor- och hjärnlösa artiklar och nyheter i dagsläget.

De senaste dagarna har det publicerats tre texter som säger exakt samma sak. Jag har sett tre personer skriva att det är dumt med trebackslinje, men inte en enda teori om varför Rijkaard använt den. Inte ens en enda tanke om VARFÖR det gått åt helvete.

I Juneborgs krönika är det svårt att hitta en enda mening som man inte kan besvara med "ja, just precis det hände, det vet alla".

Anders Rises text ska vi inte ens prata om. Varför är inte det bara ett foruminlägg? Varför vågar inte redaktör Sonde ta bort meningslösa texter? Varför spelar Rijkaard med trebackslinje? Varför skriver Juneborg krönikor? Det lär finnas svar på båda frågorna. Kanske t.o.m. ett utförligt och intressant sådant i Rijkaards fall. Svaret på båda frågorna borde i alla fall avslutas med tillägget "men det gick ju inte särskilt bra".

Samma sak gäller i och för sig Eva Josefssons mycket tråkiga och simpla text, men skillnaden med matchrapporter är ju att deras uppgift mest är att referera för de som inte sett matchen. Krönikor ska fördjupa och tänka till lite extra. Trots detta säger alltså Josefssons text (som ändå kunde varit bättre, lite humor kanske?) exakt samma sak som Juneborgs.

Annons: