/spanien/barcelona/forum/23249.aspx/spanien/barcelona/forum/23249.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona João Pinto
2007-04-12 17:33
Jag kan hålla med anglofilerna om att de fyra topplagen i P.L. tillsammans väger tyngre än sina respektive i Spanien och Italien för tillället. Men sånt tenderar att svänga väldigt fort. Till nästa säsong har nog Barca och även Real fått den stabilitet de saknat denna säsongen. Sevilla är då ett etablerat topplag samtidigt som Zaragoza tuffar på. Valencia är alltid Valencia.
I Italien kommer Juve till nästa säsong, Milan kan satsa för fullt, Inter och Roma kör på samtidigt som Fiorentina, Palermo och Lazio växer sig starka.
Att endast titta på C.L. för att bedöma kvalitet på en liga ger ingen rättvis bild av läget. La Liga är väldigt jämn liga där även blåbärslagen kan spela boll. Så är det inte på något sätt i England. Efter de första fyra i tabellen sjunker kvaliteten markant.
Barcelona Myrran
2007-04-12 17:20
"He looks unhappy," "Ronnie is usually always smiling and now he really does appear serious."
- Belletti om Roanldinho

Nu kommer alla rykten om Dinho ska vara påväg bort ta fart igen, jag som saknade dem såååå mycket...
Barcelona Myrran
2007-04-12 17:16
Debatten om vilken liga som är bäst har varit upp en stund och för att ännu en gång säga att PL inte är bäst så länkar jag en artikel från goal.com som har mycket bra exempel på det.
Real Madrid King_raul
2007-04-12 16:38
Ämne: kan det inte vara så....
Så du menar att alla CL vinster under åren egentligen bara är "tur"?

Roligt att notera att tidningar basunerar ut att PL minsann är världens bästa liga och att det inte är en tillfällighet att det är tre Engelska lag i CL.
Ja år 2000 var det tre lag från Spanien och var och vartannat år är det 50% Spanska 50% Italienska lag i semifinalerna, hmm... är PL världens bästa liga då också? psssst...
Barcelona AlexC
2007-04-12 16:14
Ämne: Ämne: MESSIII....
Korrekt.

Osasuna åkte sedan ut i kvalet mot Hamburg men kan ändå vara ganska nöjda med sitt europaäventyr då man idag spelar retur i UEFA-cupens kvartsfinal mot Leverkursen. Första mötet på Bay Arena vann Osasuna med 3-0.

Får väl vara en tröst när man inte lyckades slå bortasvaga Barça, och inte ens spräcka deras öppna försvar.
Real Madrid Il Phenomeo
2007-04-12 14:48
Ämne: MESSIII//
Förutsätt....
Var det inte Osasuna som kom fyra förra säsongen?
Barcelona Myrran
2007-04-12 13:32
Rambla
Jo, han gjorde ju det. Men jag tror faktiskt inte det var en basket titel han menade när han sa det. Men man får ju ta tillfället i akt och få ut något positivt ur allt. :D
Barcelona Rambla
2007-04-12 13:17
Myrran:

Calderon lovade ju en titel den här säsongen, nu har han uppfyllt det löftet. Vilket han också var snabb med att upplysa om. :D
Barcelona Myrran
2007-04-12 13:12
Rambla
Va inte så hård mot de små marängerna... De får glädjas åt att de har vunnit något iaf.
Barcelona Rambla
2007-04-12 13:03
Ganska kul att marängerna trodde sig ha vunnit basketens CL, Copa ULEB, när det i själv verket är likvärdigt med Uefa-cupen på sin höjd. :D

Barca däremot är i kvartsfinal i Euroliga, basketens riktiga Champions League, mot Unicaja. Första matchen spelas i kväll.
Barcelona T#11
2007-04-12 12:59
kan det inte vara så att de sämre lagen i ligan har blivit bättre?
Barcelona MESSIII
2007-04-12 12:04
Det känns lite konstigt att säga detta och det är säkert många som kommer tolka detta fel men..: På något sätt tycker jag att Real höll uppe standarden i Spanska ligan genom att de hade alla "stjärnor".
Det gav liksom fler ögon på spanska ligan...vilket i sin tur gjorde att de andra lagen också fick fler fans. Och när konkuransen ökar i en liga ökar också standarden och inkomsten.

Sen att Barca gick om Real som La ligas bästa lag är ju en helt annan sak:)

aja...man får väl se nästa säsong..
Barcelona Anton_
2007-04-12 10:56
Ämne: jag tycker att spans....
Ja jag håller med det har inte varit det spelet som förr!
De större lagen förlorar mot de små lagen och det har bara varit barca,sevilla och valencia som varit hyfsat bra i Champions league.
Barcelona r.10
2007-04-12 02:44
HEJ

vet någon sidan där man kunde se vilka bilar spelarna hade i FCB?
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2007-04-12 01:51
MESSIII//
Förutsätter att du syftar på dom dåliga resultaten i cl.

Spanska ligan är lika bra som de alltid har varit. Skillnaden detta året från dom förra. Är väll delvis att fel lag kom fyra i tabellen förra året (betis). Då dom har kollapsat totalt denna säsong. Vilket gjorde att vi fick börja cl endast med 3 lag sen har det tyvärr varit så att både Barca och R.Madrid var inne i formsvackor när det var dags för åttondelar. Hade dom mött b.munchen och liverpool nu så är jag säker på att bådda hade gått vidare. Sen åkte ju Valencia ut lite väll snöpligt mot chelsea. Och sen får vi inte glömma att vi har hela 3 lag som ser ut att ta sig vidare från uefa cupen. Så svaret är nej. Spanska ligan är fortfarande bäst även om premier league kommer allt närmare. Dock beror det mer på en klar uppryckning från deras sida, en en nergång från våran.
Barcelona Myrran
2007-04-12 00:21
MESSIII
Tycker bara att ligan är mycket jämnare iår. Kan bero på storlagens poängtapp mot de sämre lagen, eller självklart är det det men för att storlagen har varsinn dålig säsong iår, både Real och Barca. Så man kan säga La Liga har tappat i standard fast det kan man inte bara säga efter en säsong behövs längre tid för att se om en liga tappar sin standard.
Barcelona MESSIII
2007-04-12 00:17
jag tycker att spanska ligan tappat mycket denna säsong... standarden är inte som förr.. eller vad tycker ni?
Delarocha
2007-04-11 23:48
T#11. Får vi ju ta å hoppas då Barcá knappt kan skapa nånting utan dessa spelare... Tyvärr. Speciellt inte utan Eto'o. Men tror ändå på vinst, så länge Rijkaard väljer att spela 4-3-3 och Messi är med så ska det väl gå fint. Gärna Saviola före Eidur också då Eidur tycker jag är mer eller mindre usel...
Barcelona Duda
2007-04-11 23:41
Äh, Mallorca är ett lag som vi ska klara av utan problem. Deras bästa spelare denna säsong (enligt mig), Jankovic, är fortfarande skadad. Ser absolut inget hot i Mallorca, allt annat än vinnst så äter jag upp min mössa!
Barcelona EsCúle
2007-04-11 23:23
Ah! Nu sitter man antligen har po ett internet cafe next intill La Rambla och ventar forhoppningsfullt infor sondagen. Barcelona vinner med 3-0!
Hare bra grabbar ! :) Visca el Barca!
Barcelona T#11
2007-04-11 23:09
tror ni ronaldihno och etoo spelar i helgen? det står att ronnie haft feber och inte kunnat träna med laget och etoo har ju fot skadan och inte han heller tränat med resten av laget :/
turKen_a
2007-04-11 22:41
ppmate bästa internet tvn...
Laban
2007-04-11 21:32
Ladda ner Sopcast från ovanstående länk.

1.Installera programmet
2.Kopiera följande länk och klistra in i webbläsaren. sop://broker1.sopcast.com:3912/6543

3. Programmet hoppar nu igång,vänat några minuter sen kommer bild.
Barcelona MESSIII
2007-04-11 21:28
Ämne: vad säger alla ronal....
Vilken himmel då? den i afghanistan eller? hahah.. dessutom så är det bara irländare och alkoholister som håller på chelsea!
Barcelona Decco1
2007-04-11 21:07
snälla vart kan jar streama milan- bayern
Barcelona Rambla
2007-04-11 20:32
Ämne: vad säger alla ronal....
Vad ville du Essien-fan? I fotboll är lag olika bra från år till år. Förra året räckte Chelsea inte till, år räcker tex inte Barcelona till. Så har det varit genom alla år. Ingenting nytt. Sluta skrävla innan Chelsea ens nått finalen.
Barcelona T#11
2007-04-11 19:48
det laget som kan slå ut bästa laget i världen vinner CL och det är liverpool
Barcelona Myrran
2007-04-11 19:29
€ssien
Va tur att det står Chelsea någonstans för det kommer stå Manchester United på CL-bucklan. Som för övrigt står nere i Barcelona.
€ssien
2007-04-11 19:19
Roligt att du tycker många håller på Barcelona pga Ronnie. Jag såg inga CFC-fans innan ryssen. Kasta sten i glashus?

Tack å hej. /Red
Mallorca Kung Benítez©
2007-04-11 18:57
RESPEKT, KILLAR! Stort av er.
Annons: