/spanien/barcelona/forum/23243.aspx/spanien/barcelona/forum/23243.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ordem e Progresso
2007-04-16 18:36
tarrak

Skulle också vilja vara där nere just nu! Måste vara helt underbart.

På tal om Rafa så tyckte jag faktiskt att han såg mer stabil ut än vad han har gjort på ett tag, han gjorde inga större misstag, hade två bra nickar offensivt och krossbollen som han slog till Guily går inte av för hackor.
Barcelona Myrran
2007-04-16 18:36
tarrak
För att göra livet lite surare för dig, måste ju göra det bara för du är nere i Barcelona så är solen inte så dålig här uppr i norr heller :P
Barcelona tarrak
2007-04-16 18:03
Trevlig kvall igar. Matchen var val inget vidare och stuntals riktigt frustrerande. Maktig kansla nar stadion lyfte vid malet och det efterfoljande cava-kriget pa Ramblan var inte heller fel. ;)

Vet inte om det framgick pa tv, men det var sorgligt att se hur Rafa gick och gomde sig for att slippa ta emot bollen. Killen verkar helt sakna sjalvfortroende for narvarande.

Annars lever livet har nere i Barclona. Solen skiner och bla, bla, bla. ;)

Lev val!
Joell
2007-04-16 17:14
Ingen vidare match igår men vi alla vet hur mästarlag vinner trots dåliga matcher :D
Barcelona Anton_
2007-04-16 17:04
Det var synd för Barca att Ronaldiho är skadad för att han har spelat för många matcher.
Men hur går det i slutet av la liga.
Sevilla är inget hot längre det nog bara valencia och real som har en liten chans.
jag vet att sevilla bara ligger fyra poäng efter men dom har inte varit bra på länge.

Barca har väldigt lätta möten dom sista i la liga det är bara athletic madrid och derbytt mot espanyol som är hyfsat svåra.
Espanyol är inte så svåra men det är ju derby!!!
adiiL
2007-04-16 16:53
15 år minimum!
Barcelona Cue.barca
2007-04-16 16:49
Mot Nya Tider //

Nej va fasen inte 18+

Själv är ja 14 och skulle mer än gärna se mej själv på supporter träffen...

Bara så du vet, det finns barcafans under 18 x)
Valencia Emmma
2007-04-16 16:17
Se å lär!
Barcelona Ronaldinhooo :)
2007-04-16 15:12
Jag säger bara Fernando Navarro, tack så hemskt mycket!
Barcelona Mot Nya Tider
2007-04-16 14:50
En fråga: Varför anordnas aldrig några supporterträffar för alla oss cùles?
Det skulle vara jävligt skoj..
Obs! 18+ då:)
Barcelona Çhabinho
2007-04-16 14:23
Jaaaaviiiieeer Peeedrroooo Saviiiiooolaaaaa
Barcelona Cue.barca
2007-04-16 14:21
alla får ursäkta mina felstavningar, det ska naturligtvis vara som han fixade, deco, el conejo!
Barcelona Cue.barca
2007-04-16 14:19
marcus //

Njaa, är inte villig att hålla med dig om att valdes räddade oss igår.
Visserligen räddade han straffen ( dom han själv fixade ) men den sanna culen Fernando navarro rädadde oss... Bra hörna deca, bra nick rafa, bra gjort en conejo men sist på bollen : Navarro

Barcelona T#11
2007-04-16 14:10
fyyfaan vad skönt med segern!! trodde aldrig målet skulle komma men så kom den, 89:onde min.
Det är såna här segrar som är skönaaaaaast:):)

VISCA BARCA!!!
Barcelona barca_and_me
2007-04-16 10:32
en del säger att barca vann på tur men jag tycker att de förtjänar 3p man hade många vassa läge och real madrid får drömma som vanligt att vinna laliga hahaha stackars Los blancos
Flames
2007-04-16 09:50
BARÇAAA
Precis. Hur många år har inte Real fått fördelar av domaren?
Men så fort det går lite emot så blir det ramaskri. Påminner lite om när små barn inte får som de vill ...hehe
Barcelona Tompa
2007-04-16 09:23
Återigen ingen bra match av Blaugrana. Med 5 minuter kvar trodde jag inte vi skulle fixa en seger vilket hade varit ett stort misslyckande. Men nu blev det seger, trots allt och vi har äntligen gjort ett litet ryck i igan. Den ledningen släpper inte Barca!
Barcelona barca_and_me
2007-04-16 08:25
härligt barca 1:0 liga titeln nära
Barcelona BARÇAAA
2007-04-16 05:26
För en gångs skull är inte domaren på real madrids sida och det blir jävla liv.Hur många gånger har dom fuskat till reals fördel?Viktigaste är att Barça kommer vinna La Liga.FORÇA BARÇA!
Barcelona BARÇAAA
2007-04-16 05:17
FORÇA BARÇA!
Barcelona Barcc
2007-04-16 01:19
Förra veckan hoppades jag på att vi skulle punktera ligan. En vinst där och kommande 3 matcher var garantisegrar (en lyx som bara vi Cules kan ta ut) och att lagen under oss skulle tappa poäng av varandra. Så blev det som bekant inte.

Idag kom dagen D. Guldrycket, den där extra växeln. I viss mån med hjälp av domaren i mötet mellan Racing och Real. Inkluderar man Real Madrids poängtappsgaranti och Sevillas UEFA-cupsspel så finns det inte ens en teoretisk chans att de ska vända det här. Vi kan idag, för tredje året i rad titulera oss SPANSKA MÄSTARE och som många är inne på: DUBBELN skulle få mig att glömma bort detta CL-totalt.

.. och kom ihåg: En serie ljuger aldrig!
Barcelona marcus
2007-04-16 00:26
Ibland blir man väldigt förvånad.

Att Marchena visade upp en passningsförmåga som miljonvärvningen Ola Toivonen (mff)endast kan drömma gjorde åtminstonde mig förvånad.

Victor Valdes. Du räddade oss idag :)
adiiL
2007-04-16 00:17
Vilken rysare vi fick se ikväll:P Jäkligt skönt med 3 p till slut för det förtjänade vi så mycket som vi höll i bollen och försökte och kämpade.
Barcelona sambasoccer
2007-04-15 23:49
skönt me 3 poäng ikväll men hur fan kunde han starta med messi på helt fel kan iblan undrar jag hur rikkard tänker...
men ligan vinner vi i år oxå dom enda som jag tror hotar barca e sevilla men dom fick stryck idag så nu ska jag sova gott.
peace
Barcelona Meley
2007-04-15 23:42
Messi_Ronaldinho

Du menar väl att Barcelona inte förlorat en enda liga match på hemmaplan? För visst har vi förlorat på bortaplan.
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-04-15 23:33
Vi har minst sagt också fått lida för domarskandaler. Jag säger bara José Medina Cantalejo ! Vi fick smaka på hans "rättvisa" senast mot Zaragoza. Han tilldelade 9 gula kort varav 6 stycken till Barcelona ! Dessa var INTE rättvisa.
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-04-15 23:30
Äntligen fick vi vinna en match utan att storspela, något som annars ofta händer Galacticos. De snackar nu om tur i sitt lilla desperata forum men jag kan ta upp flera mål och avgörande tillfällen där RMD har vunnit utan att ha förtjänat det. Barca har inte förlorat EN ENDA match i La Liga denna säsong och har bäst målskillnad. 60-27 till skillnad från RMD's 42-27. Glöm inte heller att Eto'o var borta i 5 månader och att Messi var borta i 3 månader.
Nästa vecka kommer att ge oss en ganska klar bild över hur ligan slutar.
Jag tippar naturligtvis världens bästa lag som segrare
1:a - Barcelona
2:a - Sevilla
3:a - Valencia
4:a - Zaragoza
5:a - Världens mest överskattade lag (Real Madrid) som missar CL-plats.
Även Spanska Cupen återstår vilket även det är en titel värd att kämpa för. La Liga och cupvinst skulle läka CL-såren.

Det bästa med denna säsong är att Barca vid vinst får ökad uppmärksamhet (precis som de senaste 2 åren), ekonomin förbättras, nya spelare kommer in och gamla går ut, allt fler ser Barca som ett drömlag att spela i och det viktigaste av allt : Barca blir överlägset Real Madrid i FIFA 08, PES 7 och FM08 =D
Barcelona Rambla
2007-04-15 23:14
Ämne: Ämne: Ämne....
Buhuhuh...gråt vidare på ert egna forum tack.

Inte alls orättvist. Rättvisan segrar till slut. :D
Galctico
2007-04-15 23:11
Ämne: Ämne: GRattis....
Orättvist är att barca får nu leda ligan med hela 5p och dett p g a att en domare som är mutad och som dömer matchen mellan racing - real. Plus att en back i Mallorca gör självmål i 90:e så barca vinner den machen oc htar hela 3 p med sej hem. Det är det som är orättvist. Orättvist är att man åker på två fel dömda straff plus att barca vinner med tur. tur med ett stort T.
Barcelona pat-w
2007-04-15 23:06
Vi får väl passa på och gratulera Hristo till hans första vinst med celta vigo!
Annons: