/spanien/barcelona/forum/23237.aspx/spanien/barcelona/forum/23237.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AlexC
2007-04-23 18:15
King_raul

Så... Deco hade alltså enligt dig mått bra av att spela i PL för att där finns hårda tag?

Då har jag förstått dig rätt, eller?

Sedan behövde han förbättra sin mentalitet iochmed flytten till England, fortfarande på din linje?
Delarocha
2007-04-23 16:52
Ska jag gå efter CM och FM som jag tyvärr följer allt för mycket även på riktigt så är det la en seger-premie på runt 100 miljoner? Har dessvärre ingen aning om detta gäller på riktigt. Äran är väl inte helt illa att få heller?
Vore även tacksom om nån kunde hänvisa mig till kanal eller sida där jag kan se Bojan m.fl lira imon. Vore grymt kul.
Barcelona Xavi_totalkontroll
2007-04-23 16:23
Är det ingen som vet, alla fotbollsälskare här inne borde kunna en sån enkel fråga, jag skulle gärna vilja veta,.,,,
Barcelona Giovanni_dos_santos
2007-04-23 16:20
vet någon om matchen mot al-ahly visas på TV vore tacksam om jag fick ett svar.. Visca El Barca
2007-04-23 16:18
Är det någon som vet vad laget vinner i pris när de vinner ligan... tex barcelona när de vann ligan förra året. Vad vinner laget förutom att kvala sig in Champions liguae
2007-04-23 16:17
Är det någon som vet vad laget vinner i pris när de vinner ligan... tex barcelona när de vann ligan förra året. Vad vinner laget förutom att kvala sig in Champions liguae
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-04-23 16:17
Skit roligt att se att Dos Santos, Bojan och Olmo är med. Nu kanske vi kan få se de i action med de andra fin-lirarna från a-laget.

Själv tror jag nästan att de flesta fotbollsspelarna skulle må bra utav en säsong eller så på de brittiska öarna. Man får ett högre tempo i sig och bekantar sig med ett annat spelsystem. Dock så uteblir idee rikedommen och teknik som kommer med Spanien, italien osv.
Real Madrid King_raul
2007-04-23 16:11
AlexC,
sakfrågan kvarstår, jag tror Deco hade mått bra av lite PL spel, därmed inte sagt att det inte finns fler som borde få sig en "military camp". Guti, Jose Mari, Riquelme, Torres osv osv hade nog mått mkt bra av lite hårda tag där snubbel inte premieras.
Barcelona AlexC
2007-04-23 15:52
King_raul

Jag håller verkligen inte med dig när du säger att Deco har fel mentalitet. Att sedan nämna honom i samma sammanhang som Guti är ju dessutom ett grovt fel. Deco är en vinnartyp och inte en filmare i samma utsträckning som Guti och José Mari för att nämna några.

Han trillar lätt (liten till växten som han är) men jag ser inte ofta honom falla av lufttrycket som ovan nämnda spelare har tendens att göra.
Barcelona Guardiola__
2007-04-23 15:51
Bojan, Dos Santos och Olmo ska med a-laget :D

det e officiellt nu:D

Länken förstör sidan, lägg den i länktips och posta igen / Red
Barcelona Rooga
2007-04-23 15:50
Nya turer kring Saviola. Nu säger Begiristain att vi kommer att erbjuda Saviola ett nytt kontrakt inom kort. Får väl se hur de blir med vår lilla Saviola?

adiiL
2007-04-23 15:42
En jävligt bra pivote behövs verkligen värvas tills nästa säsong så offensivt som Barca spelar.
Real Madrid King_raul
2007-04-23 15:37
Jag ser lite av gamla C.Ronaldo i Deco, där Ronaldo i mina ögon var en potentiell dribblare med fel mentalitet som hade döende svanen nära till hands, efter ett par år i PL och evigt "upp med dig" viftande från domarna rankas han nu som en av världens bästa. Deco har samma förmåga men jag ser samma mentala problem (ibland) i honom som Torres, Guti & Riquelme, den destruktiva mentaliteten där dem blir "sura" i motgångar och helt kan försvinna i en match. Se på Ronaldinho efter förlusten igår, Smilar trots allt, det är tecken på någon som kan lira en match i motgång.
Barcelona Leo_Messi19
2007-04-23 15:36
Om Ronaldinho

Tyckte ändå att han var mycket piggare igår än på länge, så mycket rapp ut i fötterna, om man ska se det från den ljusa sidan.
Barcelona AlexC
2007-04-23 15:06
King_raul

För att vara lite mer konkret, vad är det du tycker Deco saknar?
Barcelona Ghazza
2007-04-23 14:59
Mycket möjligt. Själv tror jag Deco skulle klara sig mycket bra i PL. Att han skulle vika ner sig en tum tror jag inte alls. Snarare tvärtom då han fixar kanske flest frisparkar, åt båda håll.
Real Madrid King_raul
2007-04-23 14:51
Någon som håller med om att Deco med sin teknik kunde mått bra av att spela i PLs hårda klimat för att bli en fullfjädrad spelare?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-04-23 14:39
Alenoinho

Starta ett nytt kapitel istället.
Barcelona Alenoinho
2007-04-23 14:23
fy fan etoo... vilken ful armbåge på Cani tro jag de va, rikigt fult
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-04-23 14:08
Att vi tappa poäng igår är symbolisk för denna säsong som vi haft hittils ojämnare form får man leta efter.

Har vi verkligen ingen pivote skadefri? jag förstår inte varför vi ska vara så hyper offensiva på bortaplan med Xavi,deco,iniesta på bortaplan och för det mesta en pivote på hemma plan nån som märkt den skumma skillnaden?

Men ingen poäng att ödsla all tid på det negativa, ligan må vara super jämn men barca är inte barca om man inte bjuder på lite spänning.

:D:D Visca el barca visca catalunya
Real Madrid King_raul
2007-04-23 13:20
"Men hur som helst så vinner vi ligan, det som hände igår är redan glömt."

ekar det här inne? ;)

Nej skämtosido, vi har som Rambla sa även Sevilla kvar. Ert schema är "lättare" på pappret i a f.
Men bollen är rund och puyols frisyr är stor.

Barcelona Edmilson
2007-04-23 12:53
Undrar en sak om Barca som ja läste på Romas forum är att dom lagt ett bud på Chivu som Roma tacka nej till, men det planeras att barca skall lägga ett högre bud så småningom nån som vet något om det??
Barcelona II Barça II
2007-04-23 12:48
Jag har sagt det förr och säger det igen, det som är problemet med Barça den här säsongen är att vi saknar en stabil defensivmittfältare, pivote. Men hur som helst så vinner vi ligan, det som hände igår är redan glömt. Dags att blicka framåt, någon som vet när Edmilson är tillbaka?
Barcelona barca_and_me
2007-04-23 11:47
glöm villareal matchen koncentrera er på levante match ingenting är avgjort än så andas lungt
Barcelona Fredecó
2007-04-23 11:37
Man ser direkt då Ronaldinho är tillbaka på planen att de är direkt han som får ta all skit vid en förlust. Pinsamt tycker jag! Barcelona spelade bra i första och försöker spela boll, det som gör att man förlorar denna tillställning är att man missar sina målchanser i första halvlek. Eto'o har två fina lägen, även Ronaldinho har ett läge (tänkte på väggspelet med Xavi) man måste göra mål på dessa lägen, då stänger man matchen helt. Då Barca inte gör mål växer Villareal mer in i matchen. Sen att de gör 1-0 i andra tycker inte jag är helt oförväntat då man missat så bra lägen. Sätt chanserna och matchen och 3p är vunna!
Barcelona messi-#19
2007-04-23 11:27
hoppas bojan och dos santos mot AL AHLY ??
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-04-23 09:44
Ack så jobbigt att Barca spelar nu på Tisdag kl 21,30 mot Al-Ahly. Då missar man CL. Jag vill verkligen se Bojan (?) och Dos Santos in action. Har längtat efter den dagen Messi, Bojan och Giovani spelar tillsammans, och nu kanske den kommer.

PS, hur är det med Bojans medverkan? Läste att Barca förhandlade med Spaniens U-17 lag om att låta Bojan spela med Barcelona istället nu på Tisdag.
Barcelona Sürer
2007-04-23 09:18
bara så ni vet .. hamnar vi på samma poäng som real madrid vinner madrid ligan .. man går efter inbördes möten .. men vi har bättre inbördes på sevilla
Delarocha
2007-04-23 08:30
Mycket gnäll och skit man läser här, till viss del förståeligt men samtidigt gör Villarreal en perfekt genomförd match och vinner inte helt orättvist.

Första 15-20 av Barcá ser enormt bra ut, sen börjar Villarreal hitta sina positioner, stänger ytorna och börjar få en och annan kontring. Då verkade det som att barcá blev lite mer osäkra på sig själva.
Andra halvlek var Barcá rent ut sagt bedrövliga. Messi hade knappt bollen i matchen:/ Vet inte om det var tänkt så men han var relativt osynlig. Ronaldinho var väl okey och Eto'o har det svårt om Messi o Ronaldinho inte spelar på topp.
Barcelona Ronaldiiinho
2007-04-23 00:41
Man börjar bli lite orlolig men vi vinner Ligan !
1 match är inte allt... :)
Deppa inte grabbar vi vinner dom 6 andra matcherna :D
Annons: