/spanien/barcelona/forum/2323.aspx/spanien/barcelona/forum/2323.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 11-9-10
2015-06-14 23:50
Alves inläggsspel är magnifikt?!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2015-06-14 23:44
11-9-10 Det har du rätt i, tänkte inte på det först. Bra analys. Nyckeln är att fortsätta löpa in i ytan efter levererad passning.
Barcelona 11-9-10
2015-06-14 23:44
Luiz är så fruktansvärd dålig Och jag tyckte att 20 miljoner € för honom hade varit ett kap för 1 år sedan. Haha
Barcelona 11-9-10
2015-06-14 23:41
Rambla~ Kolla hur tidigt neymar uppfattar vart han ska vara för att göra mål. Han droppade ner först och spelade vidare bollen och slapp sin bevakning sedan fullt ös till den enda ytan som hotade
Barcelona Rambla~
2015-06-14 23:39
Ska Neymar få löpa så ensam i mitten och under så lång sträcka dessutom. Dåligt försvarsspel kan jag tycka. Bra inlägg Dani.
Barcelona 11-9-10
2015-06-14 23:39
Tragiskt att se hur mou har gjort Willian till en brittisk spelare. Han var så bra 1-1 i shktar och riktigt kreativ
Barcelona Shanghai
2015-06-14 23:37
Alves till Neymar. Snyggt grabbar!
Barcelona Barcelona4
2015-06-14 23:37
Barca mål, neymar mål med dani Alves som assist
Barcelona Rambla~
2015-06-14 23:36
Fan vad jag låg efter då på den kroatiska kanalen arena sport. :D
Barcelona Messi = GOAT
2015-06-14 23:36
Golazo Neymar! Assist Dani Alves.
Barca 1 - 1 Peru

Fin räd innan från Neymar.
Barcelona the cameroonians
2015-06-14 23:35
GOOOOL Neymar :-)
Barcelona Rambla~
Haha, vafan gör målvakten? Hört talas om att rensa bollen? Ovanligt att D Luiz är inblandad, stackaren. :)
Barcelona 11-9-10
1-1 neymar Han är så jävla bra när han är stjärnan i laget
Barcelona 11-9-10
2015-06-14 23:33
1-0 Peru efter 3 minuter
Barcelona DavidPiqué
2015-06-14 23:32
@1974:

http://lasthighlight.com/brazil-vs-peru-highlights-copa-america-2015/

väljer du sen matchen på recent posts till höger.
Barcelona 11-9-10
2015-06-14 23:30
Vad är det för neymar wannabe i Peru? Hahaha
Barcelona 1974
2015-06-14 23:27
Bra stream till Brasilien matchen?
Barcelona Rambla~
2015-06-14 23:17
Något år eller två i Porto? Ja du, det kostar. Porto ställer inte upp på det utan att tjäna något själva på det. Typ, en låg köpoption (som de sen ändå prutar på) där Barca sen får en återköpsoption som är högre. Så, varför ska Barca betala för att låna ut spelare? När det borde vara tvärt om. För det är precis vad dessa lån är. De utnyttjar sina köpoptioner och Barca måste hosta upp extra om de vill ha tillbaka spelaren. Se bara på D Suarez i Sevilla. Barca "lånar" ut honom i två år och måste sen betala flera miljoner euro för att få tillbaka honom. Idiotiska deals om ni frågar mig.
2015-06-14 23:13
Jag tror att många brasilianska klubbar, spelare och agenter är lite rädda för den regel som FIFA infört och som förbjuder att en spelares rättigheter ägs av en tredje part. Det gör att de inte kan få ut lika mycket cash för sina spelare eftersom den köpande klubben måste backas upp av riskkapitalister (tredje part).

Därför kommer vi säkert att se ännu fler köpoptioner för spelare som hypas av olika mellanhänder, agenter och andra intressenter - allt för att fortsätta tjäna pengar.
Och vem är där och dras med i racet om inte vår inkompetenta ledning - såklart.

men hej, har man dealar med Qatar vet man att pengarna aldrig lär sina, så lika bra att använda dem och stoppa dem i fickor som kan vara bra för den egna vinningen framöver.

Låter jag bitter? Bra, det var nämligen menat som så. :-)
Barcelona 11-9-10
2015-06-14 23:13
The camerooninas Livet leker för han nuförtiden, undrar nästa gång han ska dra ner byxorna på instagram. Eller drar han ner danilos nu? Haha
Barcelona Rambla~
2015-06-14 23:07
För övrigt, en interim-ledning kan inte värva spelare, eller? Har för mig den bara har mandat att sköta den dagliga driften av klubben? Inte fan kan klubben ge upp på Deulofeu redan nu och ge bort honom för kaffepengar? Hur kan Colombia med den elvan förlora mot Venezuela? Rondon, ex-Malaga, enda målskytt.
Mascherano#14 el Jefecito
2015-06-14 23:03
Rambla Jag tänker att om dom nu skulle vilja ge 1-2 år i B-laget och kan hjälpa oss upp till Segundan igen så är dom mer än välkomna. Men att gå från "The next thing" i Brasilien till spanska tredjedivisionen är nog ingenting någon vill göra. Samtidigt så kan jag inte hjälpa att jag alltid blir hypad på brasilianska talanger. Om de nu inte är tänkta till B-laget så har väl ett år eller två i Porto aldrig varit skadligt för någon? Om det nu ens ligger någon sanning i ryktet. Knoxxx Tack för informationen. Nu fick du mig riktigt hypad på Gerson =) Även om jag är lite inne på Ramblas spår att de kanske inte behövs så är sånna här rykten alltid roliga. EDIT: Måste bara tillägga att jag absolut inte gillar det här med köpoptioner heller som det verkar röra sig om i detta fall. Men kan vi göra ett fynd och hitta en guldklimp så hade det varit lika kul som ovanligt.
Barcelona Frodo
2015-06-14 23:01
the cameroonians Det känns som att den nuvarande ledningen sysslar med pengatvätt i Brasilien där de fyller sina egna fickor. Köpoptioner på flera miljoner euro för brasilianska tonåringar? Hur efterblivet är inte såna deals? Antingen köper man spelaren eller så gör man inte det. Gersons agent har bekräftat att Barca betalat köpoptionen på hans klient. Så om Barca inte väljer att utnyttja optionen har man kastat flera miljoner i sjön om jag förstått det rätt.
2015-06-14 22:53
@11-9-10:

NIx, även Fabinho finns med. Men Alves är Alves :-)
2015-06-14 22:50
Rambla~

Kan bara hålla med.
Den nuvarande ledningens strategi verkar vara att fixa köpoptioner för en massa talanger(?) i stället för att prioritera att fixa till den egna akademin först.
Om Bartomeu vinner kommer vi att se ännu fler spelare som värvas till B-laget och kullkastar la Masia som fundament.

Jag vet inte om de tror att vi på så sätt kan komma undan en potentiellt större summa framöver, men det troliga är ju att det i de allra flesta fall slutar med en utlåning där vi står för lönen och där spelaren inte får tillräckligt med speltid och eller utveckling. Detta i sin tur slutar med att den befintliga tränaren ber om ett mer etablerat namn som ska värvas i stället.

Sen en personlig åsikt som jag iofs inte kan validera källmässigt;
Jag litar inte ett skit på Bartomeu/Rosell när det kommer till affärer i Brasilien.
Shady deals som syftar till helt andra saker än att i första hand förstärka laget.

Kan för övrigt inte tänka mig att Gerson skulle vara mycket bättre än Kaptoum och Aleña som är i samma ålder, och Kennedy är troligtvis inte bättre än Seung woo Lee.

Satsa på la Masia och spara miljoner!
Barcelona 11-9-10
2015-06-14 22:42
Alves var inte ens uttagen till truppen i copa America och helst plötsligt ska han starta För Brasilien Hade dunga med sig endast en högerback?
Barcelona Rambla~
2015-06-14 22:16
Vad ska vi med dessa talanger? Vill de spela i Segunda B? Skulle inte tro det va. In i truppen går de heller knappast nu. Helt onödiga värvningar som jag ser det. Samtidigt som vi ska ge bort egna talanger för struntsummor?
Barcelona Frodo
2015-06-14 22:15
Några blandade tankar från säsongen:

* Otroligt fint att se Xavi och Iniesta lyfta Copabucklan tillsammans. Det var symboliskt på något sätt. Det sa ganska mycket om hur osjälvisk Xavi är, på ett liknande sätt som Puyol CL 2011.

* Messi, Suarez och Neymar har varit osjälviska hela säsongen gentemot varandra och det är en stor anledning till vår trippel. Jag har aldrig upplevt 3 så stora anfallare vara så givmilda mot varandra.

* Ter Stegens glädje efter ligaguldet. Han spelade inte en enda minut. Bravos glädje efter cupen och CL. Han spelade inte en enda minut. Båda målvakterna visade sin storhet både på plan och utanför.

* De angivna 5 minuterna av övertiden har redan gått. Vi närmar oss den 7 minuten. Det är matchens sista anfall. Pedro har precis kommit in och kan gå för egen glory men väljer ändå att ta rätt beslut genom att passa Neymar som sedan gör mål.

När jag reflekterar tillbaka på den här säsongen tänker jag främst på sekvenser där spelare satt laget först.
Barcelona knoxxx
2015-06-14 22:07
Har kollat på ett par av flumineses matcher denna säsong. Kort sammanfattning av det jag sett av gerson och kenedy:

Kenedy: en jävla bössa till skott. Likt adrianos. Lång och ser lite klumpig ut emellanåt, men har trots allt bra teknik.

Gerson: ser jag som mycket mer lovande. Smart, stark, teknisk och har en bra inställning (filmar aldrig av det jag sett). Box-to-Box. En blandning av kaka, rafinha och pogba typ. Lite för få intiativ tar han dock än, men är bara 18. Lugn och fin med bollen. Räknas som en av Brasiliens främsta talanger...
2015-06-14 21:40
@Mascherano#14 el Jefecito:

Det bekräftades nyligen av Gersons agent att Barcelona har första option på spelaren i fråga plus ytterligare två lagkamrater. Det lär ha kostat oss cirka €3,2 miljoner.

Å andra sidan har vi ju första option på Gabigol plus ytterligare en eller två spelare i Santos sedan Neymar-dealen.
Annons: