/spanien/barcelona/forum/23228.aspx/spanien/barcelona/forum/23228.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona _Giovanni_
2007-04-28 00:00
T#11

Vem e Tamminho ??

Kan du skriva för villken klubb killen spelar i lite fakta

Tacksam för svar
Barcelona T#11
2007-04-27 23:12
jag har hört att barca ska värva den nya super talangen ,Tamminho! han e grymt bra killen ;)
skulle va kul o se honom i barca
Barcelona Rambla
2007-04-27 22:31
Ämne: Ämne: Enligt ....
Gianluca i förnamn.

Han ska till Real Madrid, det kommer att stå i morgondagens Marca. :D
Real Madrid Pipita-y-Robzon
2007-04-27 22:02
Ämne: Enligt spanska tv så....
Zambrotta?
Barcelona Andreas-3
2007-04-27 22:00
Enligt spanska tv så är Abidal klar för Barca och dom förhandlar om Dani Alves
Barcelona Ghazza
2007-04-27 20:45
Att Beckham gör konster på planen är väl att ta i. Hans känsla i högerfoten är det dock inget fel på. RM är riktigt dumma som släpper honom. Både ekonomiskt och sportsligt.

Saviola till RM tror jag inte alls på. Ett solklart drag från Madrid-baserade Marca för att försöka störa oss i guldstriden. Det var väntat att något sånt skulle komma förr eller senare.
Barcelona vit &svart
2007-04-27 20:16
Och på vilket sätt handlar det här om Barcelona? /Red
Barcelona Holländaren
2007-04-27 19:59
"I have seriously considered playing with nine players instead of eleven in some cases. Just to keep them all awake. I’m certain we would have had the same or even better results."

Det vore ingen dum idé kanske.
Barcelona Myrran
2007-04-27 19:05
Acar

Sen sin tid i Manchester Utd?
Barcelona Acar
2007-04-27 18:10
"David Beckham är världskänd för sina konster på fotbollsplanen."

Sen NÄR?!
Barcelona Messidinho 10
2007-04-27 17:22
Ämne: Rambla,
Vad är det ....
korplag o korplag har ialla fall för mig att de slog er i en träningsmatch så om dom e ett korplag va fan e ni?
Barcelona Myrran
2007-04-27 16:12
Jag vet att Tribalfootball.com inte är den ultimata sidan men man kan hitta riktiga pärlor där ibland, se bara länktips. Barcelona ska lägga bud på Kaka, detta ska gå igenom att det ska bli ett byte mellan Milan och Barca. Kaka går till Barca och Ronaldinho går till Milan och om inte det funkar så kan Laporta tänka sig slänga in Eto'o i smeten också.

Förstår verkligen inte vart dem har fått detta ifrån, det var några dagar sen man såg ett Dinho till Milan rykte så dem kanske måste lägga upp ett till men Dinho och Eto'o för Kaka? Kommentarer överflödiga...
Barcelona barca_and_me
2007-04-27 16:04
en sak e klar att barca kommer att vinna ligan och real får drömma bara för att de vann mot valencia så tror de att ligan e avgjort men det kommer vi att få se om en månad vem e Bäst
Barcelona barca89
2007-04-27 14:32
Jag förstår inte varför Barcelona inte förstärker bakåt. Eftersom Super-Trion där framme inte lägger krut på hemarbetet så måste barca skaffa en ny mittback till Puyol och förstärka med bättre defensiva ytterbackar som orkar stå pall för kontringar.
Barcelona Rambla
2007-04-27 14:23
King_raul:

Det räcker att gott att både agent och kanin själv har gått ut och dementerat att det ej finns något muntligt avtal. Och det står inte bara i Sport. Skulle han dock välja att gå till huvudstaden, så lär han hellre gå till det rödvita laget. Fast det är klart, om han nu skulle stå på bar backe ekonomiskt och är desperat, så kanske han trots allt väljer att bli maräng.

Al Ahly, tja du jag vet inte. Förutom att håva in €2m till klubbkassan så var det väl lite terapi och picknick bland pyramiderna för spelarna. Det finns en hel del bilder, det är rena rama familjefoton. Du får fråga Laporta ananrs över orsaken. :D
Barcelona Ghazza
2007-04-27 14:23
Nu blev jag väldigt nyfiken på hur lönerna ser ut i dagens trupp. Är det någon som har en relativt ny lista så posta gärna den. Vore intressant att se hur mycket en backgigant som Puyol tjänar gentemot en offensiv kraft som Eto'o exempelvis.
Real Madrid King_raul
2007-04-27 13:53
Rambla,
Vad är det som avgör att du avskriver ryktet om el conejo efter att ha läst en artikel i sport? Är det mer sanning i någon av artiklarna?
Även en dementering kan vara lögn. Vi är endast nickedocker i galleriets silly season, den som sitter på bäst fakta är nog tidens utsago.
Men ni får gärna behålla el conejito om du frågar mig.

edit: vad var förresten tanken bakom att möta al ahly? maken till värre korplag får man leta efter.

Barcelona Gabriel
2007-04-27 13:36
Rambla

Men ja, precis! Visst är det så när det gäller Dani Alves. Han har sina dåliga sidor, men va fan, han är så sjukt bra att han måste spela hos oss. Det är bara på att hoppas att Laporta hostar upp pengarna till sommaren, tycker det behövs nu.
Barcelona Rambla
2007-04-27 13:24
Ämne: Varför skulle saviol....Därför hans nuvarande kontrakt kommer från en helt annan lednings tidsperiod, Gaspart.

Han lär erbjudas en lön som är i relation till de andra spelarnas löner i samma kategori som han själv, med bonusar och allt vad det innebär. Han älskar klubben, staden och vill gärna stanna. Fast självklart inte till vilken lön som helst. Det lär visa sig snart.
Real Madrid BiH92
2007-04-27 13:07
Varför skulle saviola acceptera ett kontrakt där han tjänar dubbelt så lite?
Barcelona Rambla
2007-04-27 12:58
Ämne: Kan någon svara mig ....Det funkar inte så. Rijkaard vill spela 4-3-3. Då duger varken Guddy eller Saviola som ensam topp. De är helt enkelt fel spelartyper. Dessutom så vill nog Eto'o spela så mycket som möjligt, det är då han är bäst och det anser även Rijkaard.

Nu trodde nog Rijkaard att Guddy skulle vara en bättre 9:a än vad det visat sig, jag antar det i alla fall. Till nästa sädong lär han få en mer tillbakadragen roll som off mittfältare skulle jag tippa.
Real Madrid Danskungen
2007-04-27 12:55
Kan någon svara mig varför är Saviola tredjevalet bakom Etoo och Gudjonssen om han verkligen har fantastiska kvaliter som Barcelona kan utnyttja? Bänka etoo på mindre viktiga matcher och låt Saviola spela de. Då vinner ni på att alla har samma matchtempo i kroppen!
Barcelona Rambla
2007-04-27 12:48
Gabriel:

Jag har för länge sedan kapitulerat när det gäller Alves. Han är helt enkelt så otroligt bra för att ignoreras. Oavsett om han har sina dåliga sidor. Skit samma säger jag. Mister kan säkert få lite fason på honom. KÖP för h-e! :D

Ride:

Det stämmer. Helst Spanien eller England har han sagt flera gånger. Då har vår klubb och Arsenal oftast nämnts. Det fina med Abidal, förutom att han verkar vara stark som en oxe är att han även gör sig bra som mittback. Det är tydligt att Rijkaard och Txiki gillar multi-spelare, eftersom de kan spela på flera positioner.

Nåja, ingenting klart men man kan ju hoppas det ligger lite sanning i de här ryktena.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-04-27 12:32
Rambla

Underbart att att Abidal länkas med oss en personlig favorit,rätta mig om jag har fel men har han inte vid upprepade tillfällen begärt om att få spela i den spanska ligan?

OM det stämmer så har han bra smak.

:D
Barcelona Gabriel
2007-04-27 12:31
Rambla

Jag läste precis det och det är helt underbara nyheter. Förhoppningsvis är det mer sanning än salt i nypan denna gången, hehe om det går att säga så.
Barcelona diiinhho
2007-04-27 12:28
finns de någon som vet vart dom 2 sista matcherna spelas den här säsongen =?

jag ska åka ner till spanien i sommar och hinner kanske med 2 sista matcherna

Gimnastic - Barcelona
och
Fiinalen i Cope del rey

vet någon vart dom spelas ?
tack i förväg =)
Barcelona Rambla
2007-04-27 11:53
Enligt katalanska tv-kanalen TV3 så är Eric Abidal från Lyon redan klar för Barcelona. Nu går Barça fullt ut för att värva Dani Alves.

Vi får väl se hur trovärdiga uppgifter det här är så småningom.
Barcelona Xoonix
2007-04-27 10:18
Ah skönt att höra;) men kunde man nästan räkna ut=)
Barcelona Rambla
2007-04-27 09:36
Så där ja, då kan man vi avskriva ryktena om Saviola till Madrid. Åtminstone till Real Madrid (ja Atlético har tidigare visat intresse). Det visade sig vara en lögn som bygger på flera månader gamla uppgifter.

Saviolas tidigare agent Cabrera Brizuela, som sen fick sparken, hade då erbjudit Saviolas tjänster till Real Madrid (var väl därför han fick sparken antar jag, haha). Det är de uppgifterna den madridbaserade tidningen Marca nu hänvisar till. Nice try. :P

Barcelonas ledning kommer att erbjuda ett nytt kontrakt men man har ingen brådska, precis som man heller inte har någon brådska med att förhandla med Ronaldinho om ett förnyat kontrakt. Även Messis kontrakt ska ses över. Allt fokus är istället på ligan och cupen. Så Saviola får ge sig till tåls och vänta till slutet av säsongen.

Den lönen som han kommer att erbjudas lär ju inte på långa vägar vara i närheten av vad han tjänar nu. I dagsläget så har han €5m brutto, och får väl ca 3-3,5 efter skatt. Bara i år så kostar han klubben €11m då, om jag förstått det rätt, slutsumman av hans värvning från River Plate ska betalas (€6m).
Barcelona Xoonix
2007-04-27 07:56
Hur ska man tolka de senaste rykterna? Att Saviola är klar för Real....hoppas då verkligen inte det stämmer! Men sporbladet som chockar och citerar marca.....nåja...vi får väl se:)
Annons: