/spanien/barcelona/forum/23225.aspx/spanien/barcelona/forum/23225.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barca_and_me
2007-04-18 12:47
härligt match ikväll hoppas barca vinner och det kommer de att göra 3:0
Barcelona Cheno
2007-04-18 12:39
Vad säger ni? Agenter är ett oheligt släkte.
Barcelona Messi 10
2007-04-18 09:40
Tror det kan bli riktigt skoj ikväll med sköna anfallet Eto`o. Saviola samt Messi. Saviola och Messi har ett underbart samspel och det ska bli kul att se dem tillsammans i en hel match. Getafe är ingen lätt match men förhoppningsvis så spelar inte pato Getafes målis som varit fantastisk i år då ges mer chans till Barca. Kan knappt bärga mig till klockan 21 får väl hålla tillgodo med toppmötet i Italien ; )
Barcelona GiovanniDosSantos_FCB
2007-04-18 08:57
VET NÅN OM BARCA VISAS PÅ SPORTEXPRESSEN ELLER TV4 + IDAG SVARA SNABBT SKA TILL SKOLAN ?
Barcelona Barcaaa10
2007-04-18 01:20
Vem har skrivit det där ? 4-4-3 har man börjat spela me 12 man eller ?
Barcelona giovani
2007-04-18 00:32
Många saker man kan säga om Guily men filmare var fick d det ifrån ?

Jag har alldrig haft något emot Guily på bänken det finns många för och nackdelar, men jag tycker att det som mest av allt ger laget är chansen till variation i spelet. Det är alltid viktigt att han spelare i ett lag som är annerlunda även om annerlunda betyder en spelare som har väldigt mycket sämre teknik än dom andra.

Det sjuka är att om Guily kunde börja få sin avslut till att vara så grymma som dom var i Monaco så skulle han varit en av dom bästa för hans samspel med Ronaldinho är helt otrolig. Det är ju ingen hemlighet att Ronny skapar otroligt många chanser tack vare att Guily är en riktigt grym djupleds spelare.
Barcelona Rambo~
2007-04-18 00:06
Hade Guily varit lite segare tror jag att hans teknik hade hängt med. Han är helt enkelt för kvick för sin tekniskaförmåga. Men men jag tycker att han e grymm på att bredda spelet skulle han bara träna sina inspel skulle jag inte ha någonting emot att ha honom på bänken, han kan vara en bra förebild för våra ungdomstalanger.
Barcelona marcus
2007-04-17 23:04
Delarocha

Samtidigt har inte Saviola visat upp att han på något sätt kan runda sin gubbe igenom sin överskattade och "bländande" teknik. Han ser mest ut att snubbla fram. Och ja. Jag har alltid gillat Saviola. Han var min förste store idol i barca :)

Att teknik inte är allt är väl den store Denilson det bästa exemplet till.

Guily kämpar alltid, breddar spelet, och spel utan boll är väldigt bra. men framförallt så klagar han aldrig!

Självklart är han inte en tillräckligt bra spelare för att ha en fast plats i startelvan. Men det har han inte iheller. Och ser 10 gånger hellre honom än Ezquerro eller ett nyförvärv som sedan börjar klaga om speltid. Nej.. Jag har bestämt mig för att försvara den lille. Men jag har också skrikit efter att han skall lämna. Se det positivt?

Tänk på att Fransmannen kom direkt ifrån monaco som spelade väldigt bra då. han ska ha en eloge och förtroende för att visa sådan respekt
Delarocha
2007-04-17 22:50
Personligen har jag inga problem med att Saviola stannar då jag anser att han är en fullt duglig kantspelare som faktiskt har teknik till skillnad från Giuly. Giuly måste vara den sämsta spelaren tekniskt sett som spelat i Barcá på många år. Han får bollen, springer rakt fram och sen trillar/filmar eller spelar bak den. Lyckas inte ens dra den i sidled eller nåt. Bedrövligt.
Barcelona T#11
2007-04-17 22:23
om zigiz kommer måste guddy, saviola o ezquero bort plus att maxi kommer tillbaka så jag tror inte det blir så mycket av det
Barcelona Cue.barca
2007-04-17 22:20
Criff /

Du verkar precis som Rambla inte uppfattat vad det var jag syftade på :P

Det var vad ni tyckte, alltså bara spekulationer, inget jag har hört bara lite tankar och ja ville höra vad ni tyckte... men alla verkar fatta fel och tror jag har läst att dinho ska till milan, MEN om det nu kanske skulle bli så ( spekulationer ) så frågade jag också vem ni trodde skullle ta över som den store.

Själv tror jag ronaldinho blir kvar nåra år och messi kliver fram när han passerat 20 och väl det...

Men inget neggo om ronaldinho, han är min personliga förebild och kommer nog alltid vara det.

Och nej, ja skulle nog inte passa som tränare i Barcelona, fast jag hade nog inte ändrat så mkt i formationerna om jag vore Frank!
Barcelona Myrran
2007-04-17 22:19
Il Phenomeo

Ja, dos Santos det var prat om att han och hans bror skulle få spanskt medborgarskap nu i april tror jag så han blir inte heller något problem.
Real Madrid Il Phenomeo
2007-04-17 22:16
Myrran.

Ja men glöm inte att Dos Santos kanske ska tas upp i A-laget snart, och han är en icke-EU spelare. Sedan så tror jag inte Ronaldino fått sitt spanska pass än.
Barcelona Myrran
2007-04-17 21:49
Duda
Det är bara Eto'o som är icke eu-spelare nu för tiden tror jag, för Ronaldinho har väl fått sitt spanska pass om jag inte har fel.
Barcelona Duda
2007-04-17 21:16
Zigic är ju en icke-eu spelare. Kvoten är väll fylld redan?

Det skulle förvisso vara en bra värvning, just huvudspelet i anfallsväg är väll en utav våra svaga punkter.
Barcelona Barca Barca
2007-04-17 21:14
Zigic till barca? Ta emot honom med öppna armar. En sånn värvning vore mardrömen för lag som ställer upp som ett köttmur, helgens Mallorca kan man ta som ett exempel. Han skulle förändra en hel matchbild. Ja, Zigic är för min del mycket mer än bara välkommen.
Barcelona Born In Barcelona
2007-04-17 19:43
Läste just Kviborgs senaste artikel. Den innehöll förviso en del bra synpungter men en var extremt ensidig. Han vägrade många gånger att se längre är vad hans vita näsa räckte.

Han gav mig iaf en del skratt...
Barcelona João Pinto
2007-04-17 19:43
Nu vet jag inte hur mycket intresse det finns hos Barca vad det gäller Zigic, förmodligen jättelite. Men det skulle vara en smart värvning helt i min smak, En annan spelartyp än Etoó som skulle kunna ändra matchbilden med sitt fina huvudspel. Den perfekta inhopparen.
Cockta
2007-04-17 19:15
Har läst idag i en Serbisk nyhetsportal att Zigic är ett steg ifrån att bli värvad till Barcelona .
Får ni honom lär de bli många mål från hans huvud. Ni har världens bästa spelare som kommer att mata han med inlägg.
cao / Belgrado.
Barcelona Criff
2007-04-17 19:09
Ämne: Rambla, detta var in....

cue.barca:
Du tycker alltså att Messi ska ta över Ronaldhinos roll i Barca? Messi är 19 år gammal, Ronaldhino var väl ungefär 25 eller nåt när han kom till barca. Om Messi hade fått den rollen så hade han gått ner sig kan jag lova. Inte normala förväntingar på en 19 åring. Så tur vi inte har dig som tränare i Barcelona.
Barcelona BARÇAAA
2007-04-17 18:38
Rambla är viktigt i detta forum lika mycket som Ronaldinho i Barça.FORÇA BARÇA!
Barcelona Cue.barca
2007-04-17 16:40
Rambla /

Japp, då var det slutpratat om det..

Bara en till fråga, hur fan kan du så j**** mycket... du måste kunna spanska flytande elr, ja antar att du hittar allt på hemsidor
Barcelona Ride_The_big_one
2007-04-17 16:29
Rambla

Jag tror det är en blandning av dålig koncentration och otur när det gäller edm säsong hittils, min teori är att missa vm pågrund av skada har satt sina spår i edm!
Han ser inte spelsugen ut vem kan klandra honom lägg till att han aldrig hinner komma till form pågrund av skadorna. Att edm inte sett bra ut iår så finns det en massa orsaker jag zoomar in på suget han inte har efter alla skador därmed slappnar man av vilar inte som man ska mer skador läggs till.

Mot Villareal får Marques forsatt förtroende då vi behöver nån som smäller till och levererar bollen till änglarna Xavi/Iniesta/Deco som får äran att transportera bollarna vidare.

Vill du förresten träna magen lite med ett gott skratt?

Jag rekomenderar kviborgs senaste artikel, killen är så enögd att det är pinsamt löjligt!
Jag tycker han borde börja skriva artiklar för aftonbladet han har ju alla medel för att lyckas i amatör blaskan.
Barcelona Rambla
2007-04-17 16:11
Cue.barca:

Du får tro vad du vill. Jag tyckte det såg ut som att det enligt dig redan var klart att han lämnar. Något jag inte håller med om helt enkelt. Jag tror att han stannar, att han själv vill stanna.

Edmilson skadad, borta ca 2v. Helt otroligt hur hans säsong har sett ut. Har inte spelat på ett tag, trots det skadar han sig.

Guily och Sylvinho ej uttagna till morgondagens match mot Getafe. Sen tidigare är även Ronaldinho, som kör eget rehabprogram för att komma i form, och Motta som är skadad borta. In i truppen istället Ezquerro och Oleguer. Jippi!

Till sist något att skratta åt. Inter sägs ha lagt ett bud på Deco som de ser som den som ska ersätta Figo. Budet är på €6m. Barcelona har inte uttalat sig officiellt, det sägs dock att €20m är vad man värderar honom till. Sorry Inter, men vi dumpar inte iväg spelare till er som Real Madrid. :D
Barcelona T#11
2007-04-17 16:02
Cue.barca

det verkar som om du vill att ronaldinho ska till milan. isåfall så tänker du inte klart.:S
Barcelona João Pinto
2007-04-17 16:00
Dinho måste stanna i Barca och det kommer han att göra också. Hans finess och geniala passningar är livsviktiga för Barca. Jag kan hålla med om att han sett lite mätt och oengagerad ut, men då är det bättre att ta in hungriga spelare med vinnarskalle på andra positioner.
I dagsläget finns det ingen som kan ersätta Dinho. Gio dos Santos behöver minst ett år till, minst...
Barcelona Cue.barca
2007-04-17 15:40
En sak till vill jag säga om ämnet dinho slytt till milan...

Till nemo som säger att jag inte ska dra upp en sån diskusion igen...

Men herregus ett forum är till för att duskutera saker och ting inte för att säga : ooh ronaldinho var kung ikväll han är bäst..

Skärp er!
Barcelona Cue.barca
2007-04-17 15:37
Rambla, detta var inte om ditt senaste inlägg men det handlar om flytt till milan för dinho..

Jag vet mycket väl precis som du och alla andra att han inte är sold eller att han har sagt att han kommer flytta.
Men enligt mig vore det en bra lösning, han har länge varit den stora stjärnan men det är trotsallt dags för en ny att komma fram ( ja syftar på messi ).

Men något som ja tror du missade är att jag frågade alla er andra här på forumet vad ni tror, eller så förklarade jag väl fel, detta är bara spekulationer...

Så ja säger som du bli inte så upphetsad :P
Barcelona Et0
2007-04-17 14:46
skönt uttalande av Laporta
Barcelona Beguiristain
2007-04-17 14:18
Ämne: Beguristain. Är det ....Delarocha
Hur många av real värvningar de 3 senaste åren har varit lyckade? Själv kan jag inte se någon, möjligen Ramos.

Att de ligger så nära oss har inget att göra med värvningarna, de hade presterat lika bra med halva startelvan full av Castilla spelare. Det är istället vi som spelat sämre iår.
Annons: