/spanien/barcelona/forum/2322.aspx/spanien/barcelona/forum/2322.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2015-06-14 17:24
Ot: Såg att bet365 livestreamar Copa America om man dunkar in en femtilapp. Nån som provat deras streamar på senaste tid och vet om du håller kvalitet? Lite sugen på Colombias match mot Venezuela i kväll. Edit: Förut vet jag t.ex. att de inte tillät helskärm utan bara ett pyttefönster.
Barcelona AndreD
2015-06-14 16:42
@Flavía:

Som sagt, totalt meningslöst det han gjorde.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-14 16:29
Såg matchen inte hela matchen melan Arg-Para igår utan jag såg bara andra halvleken.

Vilken bedrövlig tempo det var från Arg! Minns att jag tänkte för mig själv, missar jag min sömn p.g.a den här spelet. Paraguay visade däremot hungern och vilja. De kämpade till sista sekunden.

Det som var tråkigt att se var att alla sökte Messi hela tiden. Det var därför det var så lätt för Paraguay att läsa av spelet. Barca vann den här säsongen över sina motståndare för att laget varierade sitt spel.

Hela andra halvleken för Argentina gick ut på att rulla i sidled (O la Tata's föra säsong och söka efter Messi till varje pris). Jag tror att mitt korp skulle kunna försvara mot ARGentinas taktik igår.

Jag kan inte heller påstå att Messi kämpade i andra halvleken. Skulle vara tacksam om någon kunde ta gram statistik på hur mycket han sprang igår i hela matchen.

Han, Messi har kaptensbindan. Han om någon borde/ska manna på hela laget att slita och kämpa. Om han vill att laget ska kriga så ska han kriga. Anser att kaptensbindan borde gå till Masken.

Tycker också att Tata bär anvaret för hur spelet såg ut igår....
Barcelona Ney
2015-06-14 16:27
Lite off topic:

Har varit lite jämförelser mellan Guardiolas och Lucho's Barcelona. Kan hålla med om att Peps fotboll var mer attraktiv ... att det var lite mer publikfrierier. Däremot har elitfotbollen förändrats något enormt de senaste 4-5 åren då många lag hunnit etablera försvarsspel som varit destruktivt för Barcelonas tiki taka. Kan man inte bryta sig igenom en köttmur med hjälp av tiki taka uppstår det enorma problem (tänk Chelsea och Inter).

På så sätt är Luchos lag betydligt effektivare och mer direkt. Man är betydligt bättre på att slå bollen mellan motståndarnas mittfält och backlinje innan de hunnit samla sig. Man dröjer inte lika länge tills man är uppe i den sista tredjedelen heller. På så sätt har Lucho's lag ännu större killerinstinct än vad Guardiolas lag hade. Sedan kan man ju inte bortse från att Messi även då som bjöd på räder, kombinationsspel, smörpassningar osv. Så vare sig Guardiola eller Lucho tränar så blir laget ändå ganska mycket en produkt av hur Messi spelar. Visserligen har han också börjat ta mer mogna beslut och lärt sig prioritera bättre med åren ... men han är fortfarande den avgörande drivkraft i anfallsväg. Det unika med Lucho's lag är att Messi kunnat ta en mer "diskret" roll ... trots att han ligger bakom ungefär två tredjedelar av lagets mål ... om inte mer.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-14 16:17
hoppas inte nån hoppar på mig nu men tänk er Alexandre Pato som supersub. vet att han inte är gamla pato. men jag är fan kär i killen. sägs går i lösa för typ ingenting då hans klubb ej har betalat hans lön. minns att pep oxå älskade killen o sa en gång att han älskade patos steg..
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-14 15:59
sägs att inter vill låna montoya innan dom köper han. måste vara ett skämt. vi är den enda klubben som går me på sånt skit..betala direkt eller stick.

sen Deulofeu för 4 är ju bara sjukt om det stämmer. gen killen en chans o visa vad han kan snälla!!!
Barcelona Z_Z
2015-06-14 14:44
@S.Eto'o:

Kikar man på ESPN så har han 139 assist i Barca. Om denna siffra stämmer eller inte vet jag inte.
Barcelona Z_Z
2015-06-14 14:40
@DM1982:

Även om jag inte tror att han kommer bli något riktigt stort, han har lite för stort ego för det och är inte redo att ta jobbet som krävs och har inte fullt den kapacitet för att backa upp det ego, så är 4 miljoner fortfarande ett skämt till bud. Om Real kan få över 20 miljoner för Morata (som faktiskt inte hade gjort något speciellt) så är det ett skämt om vi inte ens kan få 10+ för Deulofeu.
Barcelona S.Eto'o
2015-06-14 14:34
Någon som vet om det är sant att Riquelme har gjort flest assist genom tiderna med 181 assist och att Özil ligger på 173? Isåfall någon som vet hur många Messi har?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Chrisicito
2015-06-14 13:29
Deulofeu för 4 M?! Det tror jag nog inte kommer hända kommande säsong.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-14 12:26
@KiNg-PuYi:

Det var Zubi som anställde Lucho.
Barcelona 11-9-10
2015-06-14 12:25
MATS vann cl den 6/6 och nu ska han spela U21 VM. Haha sinnesjukt är det, vilken jävla målvaktstalang vi har Säkrat posten för 10 år sen och man saknar inte ens valdes sportsligt, inte inom truppen heller för den delen
Barcelona DM1982
2015-06-14 11:49
Everton are close to signing Barcelona winger Gerard Deulofeu (21), who's back from a loan at Sevilla. Transfer fee would be 4M. [dailymail]
Barcelona tikitaka
2015-06-14 11:43
Jag satt och diskuterade med en sevillista igår där han menade att de har aktiverat köpklausulen på Suarez 7 milj euro och att vi sedan har en återköpsklausul på 9. Därav skulle han i så fall räknas som ett nyförvärv och därmed inte kunna spela förr än i januari. Kan detta stämma?
Barcelona el Flaco
2015-06-14 11:00
Bild på Laporta och några vänner. Det sägs att han kan komma att presentera sin kandidatur nästa vecka på kanske torsdag och sedan berätta mer om sitt valprogram den 22:e.

Med på bilden kan man se Rafael Yuste, en Laportas direktörer under hans mandatperiod, och Enric Masip, förre detta handbollsspelare för Barça och som tidigare hade uttryckt sitt intresse för att ställa upp som presidentkandidat. Det verkar dock som att han har övergett de planerna och kanske kommer han ingå i Laportas kandidatur? Vi får se.
Barcelona 1.70-ligan
2015-06-14 10:13
DM1982

Jo men än så länge är ju allt rykten. Lämnar Pedro är situationen plötsligt en annan :)
Barcelona DM1982
2015-06-14 10:03
[QUOTE=1.70-ligan ]Samma med Tello eller? Han hade annars varit helt jävla optimal att ta hem nu ifall Pedro drar till PSG, som ryktas ha lagt ett bra bud. Tror Tello hade passat bättre in i Enriques mer direkta anfallsspel och kontringar. För att inte tala om att slänga in som supersub sista 20. [/QUOTE] Läste någonstans att det är klart att Tello stannar en säsong till i Porto.
Barcelona 1.70-ligan
2015-06-14 09:58
@DM1982:

Samma med Tello eller? Han hade annars varit helt jävla optimal att ta hem nu ifall Pedro drar till PSG, som ryktas ha lagt ett bra bud. Tror Tello hade passat bättre in i Enriques mer direkta anfallsspel och kontringar. För att inte tala om att slänga in som supersub sista 20.
Barcelona DM1982
2015-06-14 09:48
As he's on two-year loan at Sevilla, it's not yet clear if Denis Suarez (21) can play at Barcelona before January, in case he returns [lesp] Smart att köra lån på två år.....
Barcelona Yellow cake
2015-06-14 09:35
@Liunil Masse:

Precis min tanke också. Han skulle vara väldigt användbar tror jag. Antingen på mitten eller som ett bra alternativ om nån ytterforward går sönder.
Barcelona Liunil Masse
2015-06-14 02:54
@KiNg-PuYi:
Efter att Tata hade avgått ja.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-14 02:39
Liunil Masse och det var han som anställde LE haha
Barcelona Liunil Masse
2015-06-14 01:48
Vill bara påminna er om att Bartomeu ville ha kvar Tata. Skönt att han inte kommer sätta sin fot i FC Barcelona mer, kan absolut inget om fotboll.
Barcelona wallmannen
2015-06-14 01:42
Argentina såg risiga ut. De vinner definitivt inte turneringen om de spelar som i dagens öppningsmatch.
Barcelona Lion24
2015-06-14 01:32
Hade fotbollen varit det minsta rättvist så hade Paraguay vunnit. Lika mycket som Jose Mourinho dödar fotbollen, samma sak gör Tata Martino. Tata Martino är precis lika mycket ANTI-FOTBOLL som Mourinho. Den enda skillnaden är att Tata Martino dödar fotbollen MED boll medans Mourinho gör det UTAN boll. Man ser klart och tydligt hur extremt odisciplinerade och otränade argentinarna är. Tata är en spelares dröm att ha som tränare, en odisciplinerad tränare som alltid verkar titta åt andra hållet och aldrig tar tag i problemen, det är det känslan jag får i alla fall.

Hata är ett starkt ord men jag verkligen HATAR den här gå-fotbollen som Tata verkar implementera i sina lag. Det är det som dödar fotbollen. Nån skrev här inne ''Paraguay spelar ultradefensivt'', absolut och det gör dom inte det minsta felet i heller. Om du som tränare vet att din motståndare ska gå ut och spela kompakt, organiserad, disciplinerad och med en extrem defensiv inställning, varför spelar du en gå fotboll utan tempo? Grejen är att Tata enbart gör en tjänst till motståndarna. Vilken fara utsätter det motståndarna när du inte har fart på bollen? Det här är så jävla långt ifrån tiki taka man kan komma.

Egentligen borde Paraguay vinna eftersom Argentina knappt gjorde ett ''godkänt'' mål, trots att man gjorde 2. Den första var en tabbe från försvararen som passade Aguero som i sin tur var fri med målvakten och den andra var på straff. Det fanns vissa här inne som var villiga att ge Tata ännu en chans och jag är så extremt tacksam över att Gerardo ''Tata'' Martino inte längre representerar FC Barcelona.
Barcelona LeoMessi
2015-06-14 01:31
Rolig = roll Jag vet inte vad fan jag gjorde där... Får skylla på telefonen;)
Barcelona LeoMessi
2015-06-14 01:30
Flavia Han må vara sämre som ytter, men han är alldeles för slarvig för att spela centralt på mittfältet. Han kanske bör han någon annan rolig, där han kan utnyttja sin snabbhet och där hans chansbollar kan vara nyttiga.
Barcelona Liunil Masse
2015-06-14 01:28
Tata Martinos fotboll är så jävla feg och tråkig, jämför hur Chile spelar fotboll och Argentina. Chile spelar mycket mer underhållande och då har man ändå sämre spelare än Argentina.
Barcelona LeoMessi
2015-06-14 01:27
Junta dimision Jag tycker att han aldrig imponerar i landslaget. Han må vara bra i lazio men jag tycker inte att han tillför något i Argentina. Som higuain, kommer fan inte ihåg när han gjorde en vettig match för Argentina.
Barcelona Barca4life98
2015-06-14 01:26
Tycker Roberto Pereyra borde få spela på mitten
Annons: