/spanien/barcelona/forum/23217.aspx/spanien/barcelona/forum/23217.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona kalle7
2007-04-20 14:11
Någon som har hört något mer om "Henry till barca" cirkusen?
Barcelona Rambla
2007-04-20 13:35
Risken finns att Zambrotta drar tillbaka till Italien i sommar. Milan rycker ju i honom (finns det någon spelare de inte ska ha från vår trupp?). Jag är dessvärre rädd för att ledningen inte ser Zambrotta som untouchable. Jag hoppas att jag har fel, för Zambrotta är och kommer att vara viktig för oss. Gianluca stanna, nästa säsong kan bli riktigt bra!
Barcelona Lionel M.
2007-04-20 13:25
Chivu är en världsback med stora utvecklingsmöjligheter. Nu när Belletti och Zambrotta verkar ha klängt fast (Belletti förlängde kontrakt och Zambrotta är för bra för att bänkas) på högerbacksplatsen behövs ingen större förstärkning där, Rijkaard har förtroende för dem och Zambrotta lär nå högre nivåer nästa säsong. Dock har jag hört att Sevilla har en "hyfsad" högerback ;)

Att förstärka på mittbacksplatsen kan verka smart OM man inte förbiser att förstärka på vänsterbacksplatsen.

Som input på frågan att byta C Ronaldo mot Messí så är det väl ingen högoddsare (se mitt nick) att det är out-of-the-question!

I helgen händer det en del;
Valencia gästar Madrid borta och satsar på revansch efter hemmaförlusten mot just "de vita" i november.
Sevilla slåss mot baskerna Bilbao och
Barcelona gästar de "gula ubåtarna" som för övrigt har Forlán tillbaka just på söndag. Ska det gå som senast så kanske vi får se ett bicacletamål av El Magicó. Går det som förra våren så sänker Forlán oss rejält.

Vamos!
Barcelona Rambla
2007-04-20 12:45
Txiki har lagt bud på Romas Chivu. Ja, om man ska tro Marca alltså. Vilket vi culés ofta har svårt att göra. Madrid har också visat sitt intresse hos Chivus agent men blivit ombedda att återkomma när de har något mer konkret. De blandar väl sig i bara för att jävlas, som vanligt. :D

Vi får se vad som händer.
Real Madrid AC Milan ¦ 1899 ¦ Ricardo Kaká - K22 ¦ R99
2007-04-20 11:10
Ni är överlägset Real Madrid hoppas ni vinner ligan.
Barcelona Rambla
2007-04-20 09:58
Messi: Jag vill be om ursäkt till Getafe-försvararnas familjer, om de behöver något så finns jag här för dem.

Heh. :D
Barcelona Ghazza
2007-04-20 07:11
Del Piero (10)

Då tycker vi helt olika. Jag anser att ju högre fart man har, desto svårare är det. Men jag vill inte sitta här och jämföra mål. Det känns ganska onödigt.
Spanien Del Piero (10)
2007-04-20 00:17
- Romano Africano

Det Zlatan gör som inte Maradona och Messi är att han dribblar så många spelare på sån liten yta..Och det tycker ja är mycket svårare än att springa förbi allihopa.

Men Messi och Maradona mötte Bättre lag så deras mål e världs världsmål! Messi E Kung..Hoppas han försätter växa så kommer han vara eran viktigaste spelare nästa säsong..Lycka till nu krossa real;)

FOrza Juve
Barcelona T#11
2007-04-19 23:45
måste bara säga. messis mååååååååål var snyggaste målet jag sett.
maradona? mot england?haha messis var snyggare ;) !!!!!
Delarocha
2007-04-19 23:39
Jag håller med Kim om att jag inte heller bytt Messi mot Ronaldo. Messi byts inte mot nåt.
Jag tycker det känns som att Messi är mer svårläst, känns som man har sett Ronaldos finter många ggr och jag tror att Messi har en jävla massa fler finter att använda sig av, nu är det ju mest bara limma bollen vid foten o flyta förbi motståndarna precis som Maradona gjorde och jag till viss del även Iniesta börjar göra.
Likheterna med Maradona är ju slående både till spelstilen men också till utseendet. Känner mig lyckligt lottad som får se Messi när han håller på att bli världens bäste och antagligen slåss om att bli Barcás riktigt stora genom tiderna men även möjligen världens?

Ber om ursäkt i förväg för att texten ovanför kan vara aningen svårläst. Försök iallafall=)
Barcelona Ghazza
2007-04-19 22:07
Satt och tänkte på Messis mål och kom ihåg Decos gest. Måste ha varit den skönaste på länge. Nästan som han skulle svimma tar han händerna på huvudet och rusar ut. Citatet efter matchen är inte fel från portugisen heller:
"Det är det snyggaste mål jag sett i mitt liv."
Barcelona Kim
2007-04-19 21:50
Cristiano Ronaldo är en fantastisk spelare, och med det bolltempo, den aggresivitet och spelförståelse han har spelat med denna säsong, så är han en tillgång för vilket lag som helst. Det betyder däremot inte att jag skulle byta honom mot Messi. Vår Lionel har en annan attityd, och har inte närmelsevis visat samma attitydproblem som Cristiano har gjort. Men kanske har portugisen vuxit till sig under Fergusons beskyddande vingar. Förhoppningsvis är det så, och att vi får se fortsatt fantastisk fotboll från Ronaldo många år till, för trots allt så älskar jag fotboll, och spelare som vet hur man underhåller mig förtjänar också min respekt.
Barcelona Sersari
2007-04-19 21:33
Vem behöver C.Ronaldo? Tycker alla ska kolla in filmen, riktigt grym är den..Det enda som fattas är Messis konststycke från gårdagens match.=)
Se länktips.
Barcelona Sersari
2007-04-19 21:31
Barcelona Criff
2007-04-19 21:24
2 - 0 till Sevilla i 15e minuten mot Deportivo.. ser ut som det blir 1an & 2an i final i copa del rey.
Barcelona Evička
2007-04-19 21:11
Ämne: Finns de ngn som kan....
Jag tror bara att det är en match och den spelas på tisdag i Kairo.
Barcelona Rambla
2007-04-19 19:40
Vad det är kul när Madridspelare går ut i pressen och är så självsäkra och kaxiga. Men har han inte tagit sig lite vatten över huvudet nu?

Ramos: We Will Win All Our Remaining Games

Sergio Ramos believes that Real Madrid will win all of their eight remaining league games and finish nine points above Barcelona to clinch the title.

Nio poäng före Barça? Få se nu, Barça ligger 5 före i dagsläget, 5+9=14. Det innebär att Barça ska tappa hela 14p av det som är kvar av ligan medans Madrid vinner alla matcher. Jo tjena. :D
Barcelona diiinhho
2007-04-19 19:39
Finns de ngn som kan hjälpa mig att få information om var matcherna spelas när barca ska åka till egypten o spela där ?

tack i förväg
Spanien Romano Africano
2007-04-19 19:07
Aftonbladet läsarna är roliga de tycker Zlatan tröga solomål mot ett skitlag i Holland är snyggare än Maradona och Messi's.

Man måste ju ha gränser av hur blind man är :P
Barcelona Born In Barcelona
2007-04-19 18:40
Fan vad skönt! Det är Barca som bjuder på de snygga målen i år(som vanligt) och vi vinner desutom. det är inte fel att vara Barcafan just nu.
adiiL
2007-04-19 18:11
Det är väl bara att trycka på English istället för Catala innan man går in på sidan så förstår man väl bättre!
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-04-19 17:11
Nån som vet vad han säger ??

Barcelona Karlssoooon
2007-04-19 16:56
Ämne: Karlssoooon/ Var det....
Fel av mig :)
Barcelona Ronaldinhooo :)
2007-04-19 16:44
Karlssoooon/ Var det inte 34 år han var? ;)

Kandidat till årets mål, Ronaldinhos cykelspark mot Villareal finns ju också med där :)

Visca el Barca, Ronaldinho y Messi
Barcelona Beguiristain
2007-04-19 16:44
Abbe_

När jag gick in på youtube för (5 minuter sen) och sökte på messi och sorterade efter datum fick jag upp minst 300 klipp med målet.
Barcelona Karlssoooon
2007-04-19 16:40
Otroligt mål av Messi. Men det var ju på tiden, killen är ju trots allt 33 år nu.

eller hur var det?? ;)
Barcelona barca_and_me
2007-04-19 16:23
Barcelona plan £20M bid for Zaragoza's Milito brothers
tribalfooball.com - April 10, 2007

Barcelona are planning a £20 million bid for Real Zaragoza's Milito brothers, Diego and Gaby.

DiarioSport says their performance against Barca on the weekend convinced directors to firm up their initial interest in the Argentines.

The Militos are settled in Zaragoza and with Champions League football on the horizon (the first time 60 years), prising the pair away will prove difficult for Barca.

The one trump card Barca holds is Zaragoza's debts. While president Agapito Iglesias has pledged to strengthen the squad should they qualify for Europe's premier competition, he has also assured shareholders of taking care of their £18 million debt this year.

Clinching the signatures of striker Diego and defender Gaby would, in one swoop, strengthen the areas in Frank Rijkaard's team deemed a priority by Barca management ahead of the summer market
Barcelona Abbe_
2007-04-19 16:22
Puyol_Saviola

Tack så mycket.
Lite slarvigt att inte se det, eller att inte leta upp det men jag hade hört att det var ett så snyggt mål så jag kollade med er först :-) Tack.
Barcelona Rambla
2007-04-19 16:19
Getafe har efter Valencia ligans bäst organiserade försvar, det är ingen hemlighet. Alla spelare vet sina roller och det är ingen tillfällighet att de släppt in minst mål av samtliga lag i la primera. Därför ska ingen komma och påstå att Messis prestation var mot ett sopgäng. Ingenting är mer felaktigt.

Målet är ren och skär fotbollspropaganda av en världsartist. Visst hade kanske någon av Getafe-spelarna kunnat dra honom i tröjan eller kapat honom. All heder till dem att de försökte stoppa honom med schyssta medel.
Barcelona Puyol_Saviola
2007-04-19 16:18
Abbe_

Tryck på "Startsidan" till vänster här på sidan.. Där kan du ladda ner alla målen..
Annons: