/spanien/barcelona/forum/23216.aspx/spanien/barcelona/forum/23216.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Myrran
2007-05-05 13:04
I Copa del Rey spelar ju Barca med Jorquera i mål så där har inte Valdes något att säga till om direkt. Vet dock inte vem som stod i mål för Real men va inte det Casillias? (Stavning?)
Barcelona El Mago
2007-05-05 13:00
[RealMadrid- R9 Ronaldo]
De släppte in lika många med Valdes har räddat tree straaf utan att casilliaS har räddat en enda
Barcelona Cue.barca
2007-05-05 13:00
Myrran //

Jo visst, att dom byter lite under matchens gång känns inte helt omöjligt.
Eto'o stänker in en vart han än spelar.
Barcelona Kim
2007-05-05 12:57
Ämne: Ämne: [RealMa....
Upplysningsvis kan jag meddela dig att såväl Real Madrid som Barcelona har släppt in 29 mål i ligan.

I gruppspelet i champions league tappade ni in åtta bollar. Vi släppte in fyra. I åttondelsfinalerna då? Ni släppte in fyra mål, Barcelona två.

Eller var det Copa del rey du menade? Så länge ni var kvar i cupen, alltså till och med åttondelsfinalerna, så släppte både ni och vi in tre mål vardera. Att vi sen har släppt in fler mål totalt under årets CdR beror snarast på att ni var ohövliga nog att göra ert uttåg extremt tidigt.
Barcelona Evička
2007-05-05 12:56
Ämne: Casillias , har släp....Inte enligt LFP:s statistik och den är nog korrektare än ditt minne. Båda har släppt in 29.
Barcelona RONALDINHOFANTASI
2007-05-05 12:56
[RealMadrid- R9 Ronaldo]
ej vi kanske har lika många mål insläppta men vem har gjort mest mål barca..vica barca
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-05 12:55
Ämne: Ämne: [RealMa....
Segunda division håller bra klass, absolut men där ligger ju Madrid på nedflyttningsplats. De La Red har spelat i CL men ett inhopp..O han är lite äldre än vad Bojan är..Mata däremot har inte spelat med a-laget än, och det beror på att hans kontrakt går ut till sommarn o det sägs ha att han har kommit överens med Valencia..Och du Bojan, är ett serbiskt namn (hans fars namn och han är från Serbie och hans mor från Katalonien) men han e född i Linyola en liten by utanför Lleida (Katalonien alltså).
Barcelona Myrran
Cue.barca

Ne, Saviola är ingen Eto'o. Men om vi har Eto'o i mitten vem ska ta vänsterkanten? Inte Ezquerro iaf eller Guily. Messi har vi sett att han inte hör hemma på vänsterkanten han ska vara på höger. Gudjohnsen? Han är en striker/släpande forward och inte kantspelare. Saviola är i mitt tycke lite för orörlig för kanten men skulle nog klara av det ändå. Så för att göra deras försvar oroligt skulle Eto'o och Saviola skifta platser lite huller om buller.
Barcelona vit &svart
hererj
Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
2007-05-05 12:52
Casillias , har släppt in ett mindre. Jag är stensäcker på det.

Okej jag lämmnar forumet nu . Hejdå...
Barcelona Evička
2007-05-05 12:51
[RealMadrid- R9 Ronaldo]
Ta reda på fakta innan du yttrar dig. Barça och Real har lika många baklängesmål. Ingen av dem har släppt in fler, ingen färre.

Dina inlägg är inte särskilt givande, bara provocerande, så lägg ner, annars misstänker jag att du åker på en spärr ganska snart.
Barcelona Cue.barca
2007-05-05 12:50
Myrran //

Smart kille, riktigt smart tänkande...

Att man nu utan deco skulle spela med dinho på mitten skulle vara genialt, hoppas rijkaard också tycker det!

Saviola i mitten är jag lite mer osäker på, han är ingen eto'o och eftersom barca inte är i toppform skulle man vilja ha eto'o inne i mitten.
Det är bara vad ja tycker, annars en bra uppställning, tror tyvärr inte den blir så :(
2007-05-05 12:46
Ämne: [RealMadrid- R9 Rona....
Överskattad var för hårt , förlåt !
2007-05-05 12:45
Snälla du säger sånna nollor.. Jag kan då säga Mata , De La red mfl som har fått spela cl ...

" Njaa, han har inte så mycket att göra i matcherna eftersom barca dominerar jämt nästan... "

Mm jag vet det är därför han har släppt in fler mål än våran kung..
Barcelona Myrran
2007-05-05 12:44
Inför rapporten idag måste jag hålla med om allt som skrivs fast jag tror att Rijkaard kommer sätta in Ronldinho som offensiv spets i mittfältet och låta Xavi och Iniesta agera lite mer defensivt än vanligt. I anfallet får Eto'o ut på vänsterkanten och Saviola in i mitten och på höger har vi Messi. Detta tror jag pga att det är Real Sociedad vi möter och vi kommer äga mycket boll och då är det nästan är det lite onödigt att använda en renodlad pivote när tex. Xavi kan fylla ut den platsen någolunda samt vara mer kreativ i anfallen. Sen i andra halvlek kommer säkerligen ett byte komma med Motta/Edmilson när Rijkaard tar ut en offensiv kraft.

Vad tror ni andra?
Barcelona Cue.barca
2007-05-05 12:37
[RealMadrid- R9 Ronaldo]

Valdes ung och sliten?

Njaa, han har inte så mycket att göra i matcherna eftersom barca dominerar jämt nästan...

Så bara inse att han inte är sliten!
Barcelona Criff
2007-05-05 12:36
En sak till bara, HAr ni tänkt på att det är alltid Miljardbyggen-lag som hatar på lag som har en historia och som är en älskad klubb pga deras sammanhållning. Inte pga att dem har miljardbyggen med stjärnspelare.
Barcelona Criff
2007-05-05 12:32
[RealMadrid- R9 Ronaldo],
Haha du är skrattretande, Bojan överskattad? Jo tjena. Du borde nog gå och titta i er egna trupp och se vem som är överskattad.
Och ni från Real Madrid ska aldrig tala om talanger. Ni har fått fram 3 spelare på 10 år, Casillas, Guti & Raul. Barca har fått fram Xavi, Iniesta, Messi, Dos Santos, Puyol, Bojan, Fabregas, Merida och fler som Assulin, Falque är på väg upp i leden.
Och lägg ner ditt titelsnack, det hände för flera år sedan. Man kan inte leva på det och säga att ett lag är sämre än ett annat för dem har vunnit flest titlar? haha. Skrattretande.
Titlar kommer under flera år.
Och Raul ÄR dålig, han var bra och höll innan. Nu håller han tyvärr inte i ett topplag och det är sanningen. Kanske om han bytar klubb och lite annat, han är inte jättegammal har jag för mig? 29 eller 31 nåt sånt. Tänk om Eto hade presterat som Raul. Jag menar Rijkard brukar slänga ut eto där på vänster sidan där Raul brukar få vara också. Ser nån skillnaden? hehe.
Spännande match ikväll annars!! VISCA BARCA!
Barcelona Jay-z
2007-05-05 12:22
[RealMadrid- R9 Ronaldo] // Du är en okunnig jävel hehe påstår att bojan är överskattad när han bara är 16 år. Snubben är född 90 och gör mål mot ett lag i samma klas som toppklubbar i sverige och du säger att han är överskattad. Hehehe

Däremot att Barca är mätta kan jag inte hålla med om kanske Ronaldinho men resten har bara en dålig säsong och Eto'o kan man inte förvänta sig så mycket utav efter den långa skadan. Xavi va borta i stort sätt hela förra säsongen jag vet han har vart frisk ett tag men det tar tid.
Barcelona barca_and_me
2007-05-05 12:06
dags att visa klass ikväll hoppas verkligen att vi vinner då blir det intresant att se om real kan ta tre pöang mot Sevilla
2007-05-05 11:52
Nej men jag har tyvär tittat på deras matcher , dem spelar som om dem vore kungar . Men jag tittar inte på tv för Barcelonas skull det gör jag för motståndarna.

" Valdes är ung & sliten "
Barcelona Cue.barca
2007-05-05 11:38
Han är inte dålig men han är gammal och sliten, jag tror han vill mycket ändå!

Barca spelarna är inte mätta, har du frågat dem=?
2007-05-05 11:22
Men han är ändå inte en dålig spelare ! Att säga att Raul är dålig är som att säga att grisar kan flyga.Han har ju vunnit det mesta. Han är som Barcelona nu , med det menar jag att Barcelona är mätta. Raul är också mätt..
Barcelona Cue.barca
2007-05-05 11:16
[RealMadrid- R9 Ronaldo]

Du har fel!

Om du säger att vi är okunniga så fattar du inte vad logiskt tänkande är...

Raul har vunnit titlar med real, men kommer inte vinna fler.

Barca spelarna har vunnit en MEN kommer vinna fler, när en spelare som puyol eller eto't är på nergång i sin karriär så kan du börja snacka om vem som vunnit flest titlar!
2007-05-05 11:12
Ämne: Ämne: Ämne....
Det med Gago håller jag helt med dig. Men Segunda divison är väll ganska bra , lägg på där med att det är bara spanska spelare . Inga serber eller mexikaner ;-P.

Xoonix , Du är mycket okunnig. Du säger att Raul inte är en bra spelare . Han har vunnit fler C-L titlar än hela Barcelona . Det har tilloch med en medelmåtta som Guti också gjort. Men jag vill inte bråka. Ha det bra..
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-05-05 10:47
[RealMadrid- R9 Ronaldo]

Du har rätt till din åsikt men vad är det du förväntar dig från en 16 åring?

Överskattad är hehe knappast ordet för att beskriva han men visst tiden får utgöra.
2007-05-05 10:32
Ämne: Ämne: Kul att....
Du såg en match? Trevligt för dig då! ;-) Överskattad? Nä, med tanke på att han är 16 år och gjorde mål i Egypten matchen så tror ja inte att han är överskattad. Ännu en liten fakta för dig R9, Juan Santisteban som är ungdomsansvarig för Spaniens landslag under u21 (alltså u-16, u-17, u-19) har sagt att Bojan är den bäste spelaren han har sett nånsin och har potential till att bli riktig stor. Och då ska tilläggas att Santisteban har haft den posten i ca 15 år, så han har nog sett en del spelare du...Sen som sagt har han potential och de gällar att utveckla den, men grabben har talang. När det gäller b-laget så instämmer när de gäller tabellplaceringen. Men de undgår inte att vi har spännande spelare i egna leden och alla spelar inte i b-laget som t.ex. Assulin, Dennis Krol m.m. Men du är väl nöjd över ditt eget b-lag som riskerar att åka ur oxå lr? Ja menar ni har en kille som De La Red som är minst lika bra som Gago men ni föredrar att slänga ut 23 milj för Gago. De La Red hade ett avtal med Zaragoza, Capello sa till han att han skulle få spela..Det gick två månader med två inhopp, nu bestämde De La Red själv att han ville spela med b-laget..Snacka om att förstöra för en spelare..Så jo R9, jag är nöjd över hur vi hanterar våra kära canteranos än vad ni gör.. =)
2007-05-05 10:32
Barcelona Xoonix
2007-05-05 10:30
Ämne: Ämne: Kul att....
Ja Real Madrid har ju jäääätte många supertalanger, haha. När fick ni fram en Messi sist? En Iniesta? en Xavi? Raul och Guti är ju mycket att hänga i julgranen, Cassilias möjligtvis!
2007-05-05 10:09
Ämne: Kul att se att det ä....Jag såg Bojan spela en match , han va inte alls så bra som alla säger . Men man kan inte dömma efter en match. Men han är grymt överskattad , och har för stor press på sig att komma in i Bareclona. Men han kan klara det eftersom hans pappa jobbar för klubben & fixar in han lite lätt.

Ni är så jävla glada över erat Barcelona B , och ni gör dem så jävla bra. Alla tror att dem är bra men det är dem inte , för dem ligger väll bland dem sista platserna i div3 vad jag har sett. Och om dem åker ner så är det div4 som gäller , och det är ingen bra prestation.

Nu kommer ni säga så här , men titta på vår startelva hur många är de som är uppfostrade i klubben. Jag vet att det är många men nu är den saken slut. Tyväär

Ha det bra..
Annons: