/spanien/barcelona/forum/23214.aspx/spanien/barcelona/forum/23214.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Evička
2007-05-04 00:03
Nej, det tror jag inte han är. Kass alltså. Jag har egentligen sett för lite - bottenlagen i Bundesliga är ju inte de som visas oftast på svensk TV - men vad jag har hört är han bra. Och hans lag lär ju trilla ur så han kanske skulle vilja röra lite på sig. Lagom gammal och rejält lång också.
Barcelona Rambla
2007-05-03 23:55
Evièka:

Striker är inte det viktigaste som jag ser det. Vi har REM som ordinarie. Vi kan ju knappast ha sån otur igen nästa säsong. Upp med Giovanni, behålla Saviola och ge han lite förtroende. Ja förutsatt att han får ett kontraktsförslag någon gång. Snart tröttar han väl på att vänta.

Du som följer tysk fotboll, ja mer än jag åtminstone. Vad tycker du om Marcel Jansen? Kan han vara något för oss? Han verkar ju ha fysiken och snabbheten åtminstone. Tydligen så har han ju landslagsdebuterat och kan således inte vara helt kass.
Barcelona Evička
2007-05-03 23:48
Nej, kanske därför han stannar i Bremen. Jag hoppas att det här beskedet att han ska stanna bara kom för att lugna ner situationen lite. Både han och klubben kan ju ändra sig i sommar, för visst vore det bättre att få nånting för honom.

Det är svårt att komma på en striker som skulle passa sådär på rak arm (och som man vågar nämna här utan att riskera offentligt spöstraff) ;) Dessutom ska han ju vara möjlig att köpa, vilket ytterligare försvårar.
Barcelona Rambla
2007-05-03 23:44
Jaså är han så sugen på Bayern? Märkligt, de spelar ju inte ens CL nästa säsong. :D

Läste att han stannar i Werder kontraktet ut till 2008. Kan ju inte vara bra för Werder då de säkert vill ha betalt för honom medans de kan.

Personligen känner jag lättnad att det inte blir Barça. Jag tycker att han är överskattad och tror inte han hade gjort sig bra i spansk fotboll. Självklart kan jag ha fel. Annars är jag rädd att intresset för Forlan tas upp istället. Förstår mig inte på Txiki och hans besatthet av honom.
Barcelona Evička
2007-05-03 23:37
Rambla
Naa, nu ska vi ta det lite lugnt. Mitt...ja kanske lite, men det överlever jag. Och jo, jag led en smula med Andi, faktiskt. Däremot var Wieses utvisning förra veckan rätt kul, för den var så otroligt korkad. Kloses kort var väl det också. Jag tror inte han kommer till Barça för övrigt. Han verkar alldeles för kär i Bayern München. För mig är det oförklarligt hur man kan vara det, men det verkar vara dit han vill.

Jag är lite kluven till los Pericos. Någonstans är det lite roligt att det blir en helspansk final.
Barcelona Rambla
2007-05-03 23:26
Evička:

Det gick inget vidare för ditt Werder i kväll. Reinke, eller vad han nu heter, gjorde ju en rejäl tavla. Måste svida extra för dig som har en förkärlek för målvakter? :)

Sen Kloses två snabba gula kort och utvisning är rent ut sagt klantigt i en semifinal i Uefa-cupen. Kanske lika så bra att det inte blir någon Klose i Barça trots allt. Trodde bara det var italienare och spanjorer som fick gula kort för filmning. :D

Annars var det ju synd att Werder inte kunde prestera bättre, för los Pericos uppe på berget Montjuic unnar man ju knappast någon framgång. Nu blir det Sevilla - Espanyol i finalen.
Barcelona MESSIII
2007-05-03 23:17
Ronaldinho är långt ifrån slut....om Zidane kunde spela så som han gjorde i VM när han var 35(?)...så ska Ronaldinho inte vara sämre.....

OBS...jag har tippat fel nästa match... 0 - 2 ska det vara
Barcelona Rambla
2007-05-03 23:03
erik.:

På vilket sätt är Eto'o en konfliktskapare? Kan du ta upp några exempel på det? Om han nu vore det, desto mindre risk för att Liverpool skulle vara intresserade då. Don't you think?

I klubbar som Barcelona, ja även i klubbar som Liverpool, uppstår det för eller senare alltid små konflikter. Vem minns inte Bellamy vs. Riise. :D

Det som hände i Barcelona är uttagerat för länge sedan. Rijkaard lät kaptenerna i truppen reda upp det hela internt inom gruppen. Case closed.

Du har läst någon artikel där Eto'o säger att han uppskattar publikens engagemang på engelska arenor och har då bla nämnt Liverpool och Anfield ja. Detta tyckte han efter att ha spelat mot Chelsea på SB i flera möten.

Är det någon klubb han skulle vilja till i England så är det framför allt Arsenal. Han har bla sagt vare en stor beundrare av Wengers fotbollsfilosofi. Inte minst är Henry en god vän till honom och han har vid några tillfällen sagt det vore en ära att spela ihop med fransmannen.

Så låt oss summera det hela. Skulle han mot all förmodan dra till England, så skulle han utan att blinka välja att gå till Arsenal framför Liverpool. Det är ett som är säkert.

I förra veckan kunde man läsa flera artiklar i katalansk press om hur illa vid sig Eto'o tagit om alla rykten och spekulationer över att han skulle vilja lämna. Han gick ut och gav intervjuer bla i radio och bedyrade att han inget hellre önskade än att stanna kvar i Barça. Ville fansen annat, först då skulle han överväga en transfer. Du kan få det svart på vitt om du vill, tar bara lite tid att leta upp länkar.

På vilket sätt anser du att du blivit illa bemött? För att du får ren och skär fakta, och att de inte visar sig överensstämma med dina illusioner om Eto'o och att han med största sannolikhet aldrig hamnar i Liverpool?

Tråkigt om du tar illa vid dig av det. :D
Barcelona Evička
2007-05-03 22:56
Det stämmer, 40 milj € är vad Pool vill erbjuder och 24är vad han kostade. Han skulle fpå en lön på 6 milj€ /år på (fyra år) vilket inte är så hemskt mycket mer än han har nu. Han har 5,2 tror jag. Om inte han själv är väldigt på, finns det inte på världskartan.
Barcelona Civello
2007-05-03 22:49
erik.

Visst, men i artikeln så var det just Euro det talades om. Sen den summan du trodde var det som Liverpool skulle betala var i själva verket det som Barça betalade när man värvade Eto'o. Om jag förstod det rätt (via babelfish som jag tidigare nämnde) så hade Liverpool enligt artikeln tänkt att betala 40 miljoner EURO.

Blev lite rörigt nu, men hoppas du förstår vad jag menar.
Valencia erik.
2007-05-03 22:47
Civello/

Jag pratar pengar i Pund inte Euro. Kanske borde ta seden dit man kommer dvs 40 miljoner euro.
Barcelona Civello
2007-05-03 22:43
Evièka

Självklart. Vill han lämna så ser situationen såklart väldigt annorlunda ut.
Barcelona Evička
2007-05-03 22:41
DEt där med pengarna är svårt. Jag tror att hans klausul är på åtminstone 15o milj euro, men det kanske spelar mindre roll i sammanhanget. VIll han absolut gå, vilket jag inte tror, är nog det mesta förhandlingsbart. En spelare som inte vill stanna i en klubb gör knappast någon nytta, men jag undrar om 26 milj pund räcker.
Barcelona Civello
2007-05-03 22:37
erik.

Nu är det ju så att Eto'o har gått ut och sagt att han vill stanna i Barcelona. Att han sen kanske skulle kunna vara intresserad av en flytt till England i framtiden är en annan sak. Hur som helst så kan vi aldrig vara riktigt säkra först efter sommaren, även om jag personligen tror att han kommer att stanna. En sak som dock är väldigt säker är att med ett bud på 24 miljoner Euro som du föreslog i ditt första inlägg så kommer ni inte ens vara i närheten av förhandlingar med vårat lejon ;-)
Valencia erik.
2007-05-03 22:34
Jag visste inte det utan kom bara för att kolla om ngn kunde hjälpa mig. Hade räckt med en översättning som svar. Undrade också om ni trodde 26 miljoner pund var pengarna som krävdes om spelaren var intresserad.
Barcelona Evička
2007-05-03 22:32
erik.
Det förekommer alltid mängder av spekulationer omkring de här spelarna (som du vet, antar jag). Eto'o till Pool är inget nytt, men precis som Rambla äger så står det faktiskt inte ett dugg om att han vill dit, utan det handlar om Pools intresse för Eto'o. Att han själv har uttalat sig positivt om England behöver inte betyda så mycket. Som i alla andra fall är det bara att vänta och se.
Valencia erik.
2007-05-03 22:21
Rambla/

Har ingen aning om vad det står i artikeln, därför tog jag den hit. Sen att Eto'o sagt att han vill spela i England och att det vore en ära att spela med Gerrard tyder väl på att det finns en gnutta intresse hos spelaren som vart en konflikt skapare i eran klubb i år. Det tyder väl som du säger på att spelare trivs utomordentligt i klubben.

Sen kan jag ju berömma dig för ditt otroligt trevliga bemötande, man vill verkligen bedriva en konversation med er här när ni sprudlar av glädje, pfchh.
Barcelona Evička
2007-05-03 22:15
Ämne: Hejdå med Bremen :)....
Jaha, du var här också, tänkte väl det. Men BRemen har i alla fall lyckats göra mäl på ett spanskt lag alldeles själva idag. :)
Barcelona Cristocea
2007-05-03 21:55
Hejdå med Bremen :)
Barcelona Rambla
2007-05-03 21:37
Ämne: Rambla

Jag skrev....Jag generaliserade inte heller, skrev "vissa". Kanske borde skrivit du, då det oftast är du. :P

Både du och jag vet att Ronaldinho säljs enbart om han själv så önskar. Annars stannar han i Barcelona. Staden han själv säger sig älska.

De "vissa" som anser sig ha rätt att "kräva" Ronaldinhos försäljning, vet nog inte själva vad de yrar om.
Barcelona Rambla
2007-05-03 20:25
Ämne: Självklart ska vi in....
Exakt! Vissa naiva fans tror att det bara är att komma till storklubbar som Real Madrid, Milan, Barcelona, Inter, Chelsea, Juventus (tills för ett år sen åtminstone) osv. och bara säga: Vi vill köpa er bästa spelare. Så när var och hur gör vi?
Barcelona Gabriel
2007-05-03 20:19
Självklart ska vi inte sälja Ronaldinho men samtidigt är det inte hela världen ifall så blir fallet, det har alltid varit så, stjärnor kommer och stjärnor går. Vill Milan verkligen så himla gärna ha Ronaldinho så fine, men knappast att ledningen går med på den enkla vägen, de kommer att kräva en hel del pengar och det skulle inte förvåna mig om Kakas namn kom på tal.

Etoo går ingenstans! Laporta säljer honom inte och Samuel har själv sagt att så länge som fansen vill ha kvar honom tänker han stanna. End of discussion Liverpool.
Barcelona Rambla
2007-05-03 20:13
erik.:

Eto'o kan ni liverpoolfans fantisera vidare om. Var någonstans i den artikeln står det att Barça, eller Eto'o för den delen, skulle vara intresserade av att sälja?

I artikeln står det att Benitez vill ha Eto'o. Det står inte att Eto'o vill ha Benitez. Det står också att man först ska kontakta Eto'o och höra OM han är intresserad. Skulle det visa sig att han är det och man gjort klart med honom, först då skulle man vända sig till klubben och lägga ett bud på €40m.

Det är inte tillåtet att förhandla med spelaren utan klubbens tillåtelse. Jag vet inte hur mycket du känner till om Barcelona som klubb. Men en sak kan du lägga på minnet. Det är inte någon klubb som har för avsikt att sälja sina största stjärnor. Speciellt inte när spelarna själva så tydligt vill stanna i klubben.
Barcelona Rambla
2007-05-03 20:08
Jag förstår inte på mig vissa maränger, som tvunget ska in på andras forum och läxa upp supporters för att kanske 2-3 personer anser att Ronaldinho ska säljas. Slå upp ordet generalisera och plugga in det. Passa också på att tänk till lite om det nu är möjligt. Sen när blev det viktigt eller ens intressant, vad några få personer på ett svenskt fotbollsforum tycker? Skulle det vara något som Barças ledning, culés nere i Barcelona bara för att nämna några, ens bryr sig om?
adiiL
2007-05-03 19:45
Ronaldinho är absolut inte mätt. Han är kanske den viktigaste spelaren i vårat lag. Han har väl inte varit i riktig storform men han visade ju vad han kunde i matchen mot Ath Bilbao när alla klagade på honom. Det slutade med att publiken sjöng hans namn.. Säg inte att han är slut snälla.. Han är otrolig. Han är en pärla!
Barcelona Civello
2007-05-03 19:15
La Cibeles

Ja, jag kan bara hålla med dig. Vissa verkar inte ha förstått hur viktig han har varit den här säsongen, även fast han spelmässigt varit sämre och inte alltid varit i utmärkt fysiskt skick. Hoppas att han får vila både kropp och knopp ordentligt i sommar så blir det spännande att se vad som händer nästa säsong.
Barcelona Civello
2007-05-03 19:06
erik.

Jag kan inte spanska nu (använde babelfish), men står det inte i artikeln att Liverpool ska vara villiga att pröjsa 40 miljoner Euro?

Att Liverpool skulle få värva en av världens bästa anfallare för samma summa som Eto'o värvades till Barcelona för känns ganska så osannolikt.
Barcelona Meley
2007-05-03 18:57
Deco alltså borta i 2 veckor, tillbaka i matchen mot Atletico Madrid. Nu får Iniesta och Xavi visa vad dom går för. Men vem borde ta pivote rollen? Edmilson eller Motta? Båda har precis kommit tillbaka från skada, och Marquez är väl skadad. Aja får hoppas att det blir bra och förväntar mig 6 vinster :) Hehe
Valencia erik.
2007-05-03 18:30
Här är länken, sorry för dubbelposten. Det är självklart bara ett rykte men det kan vara intressant att höra vad ni tror.
Valencia erik.
2007-05-03 18:28
Hittar inte länken nu, men kan hänvisa till pqs länk på TBR på Liverpool. Hursomhelst tar Etoó ryktet fart och det sägs att Liverpool skall lägga ett bud på närmare 26 miljoner i sommar. Vad tror ni, visst är det dom pengarna som krävs?
Annons: