/spanien/barcelona/forum/23213.aspx/spanien/barcelona/forum/23213.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Daninho_7
2007-05-22 11:35
sen den där smaklösa krönikan, det var bara ett plus i kanten, riktigt smaklöst.
Barcelona Daninho_7
2007-05-22 11:34
vart jag vill komma? hela poängen med mitt inlägg är att madridistas över lag tror på en läggmatch, vilket är rent ut sagt patetiskt, fattar inte varför man måste ta till sådana patetiska medel när man har ligan i egna händer, helt onödigt.

det är la liga, inte serie a, spelare lägger sig inte, domarna mutas inte och lagen dopas inte.

INGET lag hade stått emot barca i söndags, inte atletico, inte real.

DET är vad jag vill komma fram till.
Real Madrid King_raul
2007-05-22 11:30
Daninho_7,
Ja vi hade ju inga spelare borta i höstas?
Ta av dig barcaglasögonen.
Förstår inte vart du vill komma, barcaseger alla ggr? Menar du just förrgår kl.22?
Historiskt sett är det ganska jämt inbördes möten.
Vunna pokaler är något helt annat.
Men om du berättar vart du vill komma...

Barcelona Daninho_7
2007-05-22 11:21
ja men vem som helst (utom du tydligen) fattar att jag menar i dagsläget, inte då när vi hade massa spelare borta.

real madrid med sitt bästa lag på plan, mot barca med sitt, slutar med barca seger alla gånger.
Real Madrid King_raul
2007-05-22 11:20
Daninho_7,
Bortaplan, Nou Camp. Gick bättre hemma.
Barcelona Daninho_7
2007-05-22 11:17
3-3, ni kunde inte ens slå oss med en man mer, good call ;)
Real Madrid King_raul
2007-05-22 11:15
"vi slaktade atletico fair and square, och skulle gjort precis samma sak med patetiska maränger."

Har för mig ni fick er chans i höstas och för några månader sedan?

Barcelona Daninho_7
2007-05-22 11:07
grymt viktig vinst över atletico nu senast! gulddrömmen lever i allra högsta grad!

med det sagt.. så vill jag bara kommentera real madrid reaktionens milt sagt PATETISKA försök att få det till en läggmatch, och den PATETISKA "krönikan" där Peter Anderson (Real madrid red.) rent ut av slaktar Pichu (som gjorde en horribel match, visst) men att sedan antyda att det nu är Getafe som kommer lägga sig mot Barca i deras nästa möte.. suck.. säger bara suck..

1. om du skulle förlora en match med flit, skulle du förlora den med 6-0?
2. tror du på fullt allvar att en professionell fotbollsspelare skulle ge bort en så pass viktigt match (elr ngn match över huvud taget?)

suck, att ens antyda ngt sånt på en sida där fans av la liga på ngt sätt ska samsas och prata fotboll..

vi slaktade atletico fair and square, och skulle gjort precis samma sak med patetiska maränger.

Visca Barca!
Barcelona Rambla
2007-05-22 11:03
Ämne: Nou Camp större, men....
Omöjligt att svara på. Precis som det står i artikeln så är det ju arkitekter som får lämna in förslag på hur det ska se ut. Eftersom detta tills idag ännu inte har publicerats så kan man bara spekulera.
Real Madrid King_raul
2007-05-22 10:56
Nou Camp större, men fortfarande paraply som gäller eller?

Barcelona Patrik
2007-05-22 10:28
Första gången jag hoppas att Kviborg har rätt i sitt tippande.
Barcelona Mot Nya Tider
2007-05-22 10:19
:D

Det andas optimism i Barça -lägret:)
3 matcher kvar, och varje match är ett måste!

Real har på de senaste 3 matcherna plockat poäng i de sista minuterna, det kallar jag verkligen för att leka med elden, men..

För eller senare så bränner man sig när man leker med elden..:p
Delarocha
2007-05-22 08:07
Bara skitsnack att det skulle vara en läggmatch. Tror nog inte att Pichu ger upp mer eller mindre hela sin karriär för att Madrid inte ska vinna. För de misstagen han gjorde blir svåra att reparera och det tror iallafall inte jag han är beredd att ta bara för att Barcá ska vinna istället för Madrid.
Visca Barca! Visca Cataluna! Visca Bojan Krkic!
Barcelona Barcelonito
2007-05-22 02:57
Det där om Pablo som alla diskuterar, Det handlar om intern bråk mellan ledningen och honom och tränaren. Pablo petades pga. det och inget annat... Sen så startade Atletico med samma lag som vann stort förra veckan. Han såg inga anledningar att byta ut nån. nu vet ni anledningarna
Real Madrid Siempre_Madridista
2007-05-22 01:52
Vill bara säga att alla här inne som tror att det var lägg match som ni vann, så har ni fel. Läste i spanska tidningar över nätet i morse o där ser man olika formuleringar av denna match, d har sagts att presidenten i Atletico hade lovat att ge alla spelarna bonus ifall de vann eller kryssa emot er. Tro mig jag såg matchen o jag tyckte absolut inte att d var en lägg match. Atletico orkade inte att stå emot er efter Zambrottas 2-0 mål, sen då såg att vissa i Atletico gav upp redan..
imponerande vinst i madrid av er. Ligan är mkt mer intressantare nu än vad d var de senaste säsongerna, o d tycker jag e bra, d stärker spaniens aktier ute inom den Europeiska fotbollen..

Hala Madrid para siempre
Barcelona FCBarcelona_
2007-05-22 01:08
Ju mer Real-fansen och Real-redaktionen gnäller på Barça, desto mer älskar jag FC Barcelona! =D

Hoppas på en lika offensiv match mot Getafe, där finns också revanschlusten.

Visca el Barca
Real Madrid Yestevez
2007-05-22 00:49
Vet inte om det finns något dedikerat forum för snack om Euro Talk, men det annars så intressanta programmet var ju kasst denna vecka. Lars Gunnar Björklund sitter och säger "annat var det på min tid, blabla, då kunde spelarna i Chelsea sjunga nationalsången blablablabla."

Vilken pajas
Barcelona Rambla
2007-05-22 00:32
Ferran Soriano, vicepresident och klubbens ekonomiansvarig sa på en konferens att klubben sparade €10m i uteblivna segerpremier till spelarna i och med utslagningen ur CdR.

Läggmatch va? Skandal!
Förväntar mig en krönika från en viss redaktion. :D

Bona nit!
adiiL
2007-05-21 23:42
Jag tycker inte att vi ska slösa massa pengar på Buffon. Valdes har ju blivit mycket bättre och säkrare och utvecklas helatiden. Han kan ju göra helt oootroliga räddningar ibland. Gillar honom mycket.
Barcelona Barcelonito
2007-05-21 23:04
För mig kunde det också stanna vid 4-0...
Förstår inte att man ska sparka på nån som redan ligger som realfansen o redaktionen gör... De vann ju sin match vf e de rädda då? och diskuterar Barcas motståndarlag? Skrev Barca nåt om Espanyols extremt dåliga fösvarspel när real vände?
Lägre kan man inte sjunka... Ja e stolt över Barcafansen och redaktionen att vi aldrig sjunker så lågt o förlöjligar motståndarna efter en match vi själva har spelat... Sen att de gör det när 2 andra lag spelar e ju så dumt att man vill skratta åt dem till nästa säsong :D
Svår dag för Athleti igår men de kommer nog igen hoppas ja...
Barcelona Rambla
2007-05-21 22:55
Camp Nou = The Cathedral of football

DANIEL SZOSTAK:

Haha, tack. Vilken skön krönika. Den påminde mig än en gång om varför man alltid har garvat åt maränger. :D

Själv har jag haft det riktigt jobbigt med att vi de senaste säsongerna har haft så svårt för Atléti. Därför kändes det så otroligt skönt att äntligen få spöa dem och slippa alla kommentarer från deras fans. Trots det, så tyckte jag till slut att det blev för mycket och hoppades faktiskt att det kunde stanna vid 0-4. Vi hade fått uppträttelse redan där och jag tyckte rent ut sagt synd om Pichu i målet.

En sak kan ni dock vara säkra på. Det skulle aldrig falla mig in att håna Atlétifansen trots vad jag (vi) tvingats utstå de senaste säsongerna. Istället så säger jag. Upp med hakan, plattmatcher gör alla någon gång. Se bara på Barça i CdR mot Getafe. Då fick vi skämmas som hundar. Ni kommer igen, jag är övertygad om det.
andréa
2007-05-21 22:04
detta klarar vi!!!!
Barcelona Juaníto
2007-05-21 20:53
Gott folk, ignorera madridlägrets/Spaniensektionens pinsamma antibarcelona-fasoner. Det har alltid varit så här och det kommer nog inte ändras. Rodrigo är dock rolig ibland, han försöker vara neutral så gott det går tror jag.

Skulle vara oerhört kul att ta ligatiteln nu när de tror att de redan vunnit den.
Barcelona Evička
2007-05-21 20:49
Ämne: Är lite tveksam till....
Nej, tyvärr gäller inbördes möte före målskillnad i La Liga.
Celta Vigo Diego Placente
2007-05-21 20:48
Är lite tveksam till detta. Hur kan Real leda ligan, när Barca har 18 mål bättre i mållskillnad? Går inte det före inbördes möten?
Barcelona Márquez
2007-05-21 20:41
Lite konstigt att Puyol bara fick en 3a i spelarbetyget . Men nu ska man inte klaga, barca spelar underbar fotboll, o ch livet leker ! =D
Barcelona Evička
2007-05-21 20:12
Ghazza
JO, den var rätt låg. Dessutom har de fortfarande sitt forum stängt för andra än maränger. Undrar vad de är rädda för?
Barcelona Ghazza
2007-05-21 20:06
Riktigt j-vla lågt av Real-redaktionen att publicera krönikan om Pichu Cuellar. Nu har jag totalt tappat respekten för den vita sidan, även om det kanske skrevs med glimten i ögat. Tur att vi inte är lika patetiska.
Barcelona Nilzoniz
2007-05-21 20:03
Spärra nu Barcaaa10 för ovårdat språk. Har inte varit på forumet på 2 veckor och det första man ser är sånt snack. Sabotage är ordet.
Barcelona Barcaaa10
2007-05-21 19:51
Varning! Ett sådant inlägg till och du kan säga adjö till det här forumet / Red
Annons: