/spanien/barcelona/forum/23209.aspx/spanien/barcelona/forum/23209.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ordem e Progresso
2007-07-19 14:22
Inte ens skysports har koll på läget, taget ur Iniesta artikeln:

"Real are no strangers to making moves on Barca, as they snapped up Javier Saviola on a free transfer earlier this summer - but many at Camp Nou still remember the acrimonious departure of Luis Figo when he joined Real in 2005."

Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-19 14:20
Nej, jag tror inte heller att man kommer att bry sig nämnvärt om det inte blir någon affär när det gäller del Horno, blandar sig andra klubbar i så låter man det vara bara.

Valencia vill ha igen det de själva betalade för honom, ca €7m skulle jag tro.
Barcelona Barça-fan
2007-07-19 14:15
Rambla.

Det är just därför jag beundrar Barcas ledning som jag gör. Ingen hets eller panikköp, utan de vet alltid vad de gör. Del Horno är inget dåligt köp i sig, om man skulle få honom så pass billigt redan nu. Men det ser jag inte som speciellt troligt, då fler klubbar antagligen skulle ryckas med i en eventuell budgivning, samt att Valencia nog skulle vilja ha lite mer valuta.

Visca el Barça!
Barcelona Barcelonito
2007-07-19 14:11
Valdes, Jorguera

Belletti, Zambrotta, Oleguer
Thuram, Marquez, Puyol, Milito
Abidal, Sylvinho
Toure, Edmilson
Xavi, Iniesta, Deco
Gudjohnsen, Dos Santos, Bojan, Messi, Ronaldinho
Eto'o, Henry

23 spelare, en perfekt trupp till nästa säsong. Bra balans i laget också åldersmässigt.
2007-07-19 14:09
Txiki har sagt att Barça har värvat klart och nu koncentrerar sig på att hitta klubbar till de spelare som inte ingår i framtidsplanerna.

Samtidigt så har han också sagt att man nu lutar sig tillbaka och inväntar säsongstarten men håller koll på marknaden och skulle det dyka upp någon intressant spelare som har ett billigt pris, så är det ingen omöjlighet att man slår till. Jag tror att del Horno kan vara en sådan spelare. Man kommer knappast att jaga honom om fler klubbar visar intresse för honom utan avvaktar och ser hur det hela utvecklars sig.
Barcelona Barcelonito
2007-07-19 14:03
haha Rambla förlåt, du får ta nästa nyhet :D

Dom du säger så ville barca värva honom innan han gick till Chelsea. Men som avbytare är han nog mycket bättre än Sylvinho.

Men om ni har märkt så har Rijkaard en lite för bra relation med Sylvinho. När han e på plan så pratar Rijkaard alltid med honom. Han ser nog Sylvinho som en bra ledare tror jag.

Barcelona Barça-fan
2007-07-19 14:03
Rambla.

Del Horno är 26 år om jag minns rätt. Jag tycker man väntar en säsong till med att hitta en ny ersättare. Sedan tror jag inte att Valencia släpper honom så pass billigt heller, men det är en annan sak. Jag tycker vi värvat tillräckligt för detta transferfönster och bör koncentrera oss på att sålla bort några istället. Truppen ser annars väldigt komplett och bra ut.
2007-07-19 13:58
Ämne: Rambla.

Okej. Nej....
Tja, värvningen är logisk om man kan få honom så billigt. Sylvinho har max 1 år kvar i klubben som jag ser det. Hur gammal är del Horno? Hans karriär blev ju lite förstörd i Chelsea. Har också för mig att Laporta var intresserad av honom den säsongen han gick till Chelsea.
Barcelona Barça-fan
2007-07-19 13:54
Rambla.

Okej. Nej, det är ju oftast så det brukar vara. Om det nu skulle ligga någon sanning i ryktet så anser jag det vara onödigt att lägga pengarna på Del Horno, när man har en fullt godkänd ersättare till Abidal i Sylvinho.
2007-07-19 13:51
Barça-fan:

Tror inte att Marca är först ut med en nyheten utan nämner det bara själva. Inte för att de som varit först ute med nyheten skulle vara mer trovärdig.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-07-19 13:51
Är jag ute och cyklar om jag jemför spanska Marca.es med aftonbladet.se?

Tihi
:D
Barcelona Barça-fan
2007-07-19 13:50
Rambla.
Mycket vagt skulle jag säga. Marca har ju inte gjort sig känd som världens mest troliga tidning direkt.

:)
2007-07-19 13:48
Enligt Marca så har Barcelona tagit kontakt med Valencia angående del Horno som tydligen inte längre är önskvärd av tränare Quique Florés. Laporta är beredd att betala mellan 4 och 5 miljoner euro för del Horno.

Vaga rykten som kanske inte ska tas på fullaste allvar. Detta skulle ju innebära tack och hej för även Sylvinho.

Edit: Haha, Barcelonito din rackare. :P
Barcelona Barcelonito
2007-07-19 13:43
Y. Toure (17)

marca.es förstasidan

Marca skriver att Barca vill ha Del Horno. Som avbytare till Abidal. hehe skriver man att Iniesta och Eto'o ska lämna på samma dag och dagen innan spelarna själva säger att de stannar då vet jag inte om jag ska tro på Del Horno ryktet heller.

Men en bra ersättare skulle han definitivt vara.
Barcelona Y. Toure (17)
2007-07-19 13:40
vart har ni hört att han ska lämna för real??
Barcelona Crosas
2007-07-19 13:31
Skönt att få Milito värvad äntligen=) Kan tycka det är konstigt att han väljer nummer 12 dock när han kan ta nummer 3 som Motta förmodligen kommer lämna efter sig.

Det här ryktet om Iniesta måste vara dagens skämt asså haha, aldrig att han lämnar för Reöl=)
Skall bli intressant nu under försäsongen att se hur Rijkaard formerar lagetv och spelar ihop dom hoppas en kille som Dos Santos tar chansen och visar att han är en framtida kung i Barca.....
Barcelona Barcelonito
2007-07-19 13:30
första bilderna på Militos läkarundersökning :D

De klippte inte hans krull iaf :D
2007-07-19 13:29
Truppen samlas på lördag (21 juli). På måndag (23 juli) åker man över till Skottland.

Jag har också läst att Marquez, Messi och Gaby Milito fått ledigt till den 7:e augusti, med tanke på att de spelat i Copa America.

Läste nyss om Henry, som säger att han inte spelat fotboll på 4 månader och väljer att skynda långsamt för att återhämta sig från sina ryggbesvär. Så vi ska inte räkna med att Henry redan nu spelar från start när serien väl kommer igång.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-07-19 13:25
Nr 8 passar Ini perfekt.

Rambla:

Är det på fredag som laget skall börja träna innan dom ger sig av för Skottlands-lägret?

Ska bli så himla skönt att få se laget tillsammans igen. Speciellt skönt att se Ronnie skämta med Henry, Etoó och Messi. Kul att se Yaya, Abidal och Milito tillsammans med resten av truppen också.

Någon säker källa som sa att Messi och Milito skulle stanna hemma ifrån Skottland och Asien?
Barcelona Barcelonito
2007-07-19 13:22
Haha Rambla...

Given i landslaget, Petat bl.a. Alonso och Fabregas. Har för mig att många realfans vill ha Fabregas :D

Iniesta skulle nog platsa i alla klubbar just nu. Det drivet han har med bollen, spelförståelsen, passningspelet, Mottagningarna, medtagningarna, lojaliteten, ödmjukheten.... Herregud vilken Kung vi har.
Det finns bara positiva saker att säga om honom. Den som säger att han inte platsar i Real e bara avundsjuk. Så de tycker att Gago e bättre? eller Guti kanske? hahaha Patetiskt
2007-07-19 13:17
Underbara Vampiro. Så han fick Giulys nummer.

Kul att läsa hur en del maränger anser honom vara för dålig att ens ta en plats på deras mittfält. Det är bara för att han är barcaspelare och inget annat. Jag antar det är därför som Iniesta är given i landslaget?
Barcelona Barcelonito
2007-07-19 13:11
Siempre con el Barça säger Iniesta idag :D

Iniesta e våran nya nummer 8

hahaha det tog inte långt tid innan Iniesta sa att han kommer alltid att stanna i barcelona.

Idag säger han till hemsidan att han vill fortsätta länge och är nöjd med sitt nummer :D

haha det va snabba ryck det :D

"Cuando digo que quiero retirarme en el Barça lo digo de corazón. Y mi voluntad está por encima de todo.” :D
Barcelona Barcelonito
2007-07-19 13:09
Y. Toure (17)

Du kan se det endast från Barcas kanal på hemsidan. Men då måste du betala för det. Han ska presenteras snart. Men det dröjer inte länge innan www.fcbarca.com lägger fram bilderna och video.

Hans läkarundersökning har gått bra och det var kl. 11.

han springer ut på Camp Nou strax.
Barcelona Y. Toure (17)
2007-07-19 13:07
Klint

Ja, men han ska ju presentares 1, jag tänkte se den live om det går..
Barcelona PILMA
2007-07-19 13:04
fan vad vi blir glada när vi hör detta uttalandet

Iniesta: "Mi ilusión es estar toda la vida en el Barça"

Iniesta : ''Mitt beslut är att vara kvar i Barcelona resten av min kariär!!!!
Barcelona Klint
2007-07-19 12:59
Ämne: grabbar.. vet ni var....
Kan vara svårt eftersom han inte har blivit presenterad ännu.
Barcelona Y. Toure (17)
2007-07-19 12:52
grabbar.. vet ni vart man kan se millitos presentation ???
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-19 12:51
Vet ni vad ja tycker? Jag tycker att vi slutar prata om Iniesta till Real Madrid ni vet själva han skulle aldrig lämna Barca! Och nu är vi glada för Milito ska presenteras snart som Barca spelare. Välkommen Milito.
Barcelona Katten_86
2007-07-19 12:48
vad tycker RM fansen själv om detta, att tränaren visar sin rädlsa för barca genom att försöka värva våra spelare? och det är ju inte så troligt att andres kommer gå även om dom pumpar in pengar och når klausulen. och sen varför just från barca? det finns ju massa bra innermittfälatare som säkert vill gå till RM varför ta dom från oss för? man blir ju förbannad ibland
Barcelona Exclusive
2007-07-19 12:45
Nänä, han kommer verkligen inte att gå dit.
Det måste vara roligt för barcelonaspelarna när de läser sådant trams om dem själva. Vad tänker dem egentligen?
Annons: