/spanien/barcelona/forum/23208.aspx/spanien/barcelona/forum/23208.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-05-03 20:25
Ämne: Självklart ska vi in....
Exakt! Vissa naiva fans tror att det bara är att komma till storklubbar som Real Madrid, Milan, Barcelona, Inter, Chelsea, Juventus (tills för ett år sen åtminstone) osv. och bara säga: Vi vill köpa er bästa spelare. Så när var och hur gör vi?
Barcelona Gabriel
2007-05-03 20:19
Självklart ska vi inte sälja Ronaldinho men samtidigt är det inte hela världen ifall så blir fallet, det har alltid varit så, stjärnor kommer och stjärnor går. Vill Milan verkligen så himla gärna ha Ronaldinho så fine, men knappast att ledningen går med på den enkla vägen, de kommer att kräva en hel del pengar och det skulle inte förvåna mig om Kakas namn kom på tal.

Etoo går ingenstans! Laporta säljer honom inte och Samuel har själv sagt att så länge som fansen vill ha kvar honom tänker han stanna. End of discussion Liverpool.
Barcelona Rambla
2007-05-03 20:13
erik.:

Eto'o kan ni liverpoolfans fantisera vidare om. Var någonstans i den artikeln står det att Barça, eller Eto'o för den delen, skulle vara intresserade av att sälja?

I artikeln står det att Benitez vill ha Eto'o. Det står inte att Eto'o vill ha Benitez. Det står också att man först ska kontakta Eto'o och höra OM han är intresserad. Skulle det visa sig att han är det och man gjort klart med honom, först då skulle man vända sig till klubben och lägga ett bud på €40m.

Det är inte tillåtet att förhandla med spelaren utan klubbens tillåtelse. Jag vet inte hur mycket du känner till om Barcelona som klubb. Men en sak kan du lägga på minnet. Det är inte någon klubb som har för avsikt att sälja sina största stjärnor. Speciellt inte när spelarna själva så tydligt vill stanna i klubben.
Barcelona Rambla
2007-05-03 20:08
Jag förstår inte på mig vissa maränger, som tvunget ska in på andras forum och läxa upp supporters för att kanske 2-3 personer anser att Ronaldinho ska säljas. Slå upp ordet generalisera och plugga in det. Passa också på att tänk till lite om det nu är möjligt. Sen när blev det viktigt eller ens intressant, vad några få personer på ett svenskt fotbollsforum tycker? Skulle det vara något som Barças ledning, culés nere i Barcelona bara för att nämna några, ens bryr sig om?
adiiL
2007-05-03 19:45
Ronaldinho är absolut inte mätt. Han är kanske den viktigaste spelaren i vårat lag. Han har väl inte varit i riktig storform men han visade ju vad han kunde i matchen mot Ath Bilbao när alla klagade på honom. Det slutade med att publiken sjöng hans namn.. Säg inte att han är slut snälla.. Han är otrolig. Han är en pärla!
Barcelona Civello
2007-05-03 19:15
La Cibeles

Ja, jag kan bara hålla med dig. Vissa verkar inte ha förstått hur viktig han har varit den här säsongen, även fast han spelmässigt varit sämre och inte alltid varit i utmärkt fysiskt skick. Hoppas att han får vila både kropp och knopp ordentligt i sommar så blir det spännande att se vad som händer nästa säsong.
Barcelona Civello
2007-05-03 19:06
erik.

Jag kan inte spanska nu (använde babelfish), men står det inte i artikeln att Liverpool ska vara villiga att pröjsa 40 miljoner Euro?

Att Liverpool skulle få värva en av världens bästa anfallare för samma summa som Eto'o värvades till Barcelona för känns ganska så osannolikt.
Barcelona Meley
2007-05-03 18:57
Deco alltså borta i 2 veckor, tillbaka i matchen mot Atletico Madrid. Nu får Iniesta och Xavi visa vad dom går för. Men vem borde ta pivote rollen? Edmilson eller Motta? Båda har precis kommit tillbaka från skada, och Marquez är väl skadad. Aja får hoppas att det blir bra och förväntar mig 6 vinster :) Hehe
Valencia erik.
2007-05-03 18:30
Här är länken, sorry för dubbelposten. Det är självklart bara ett rykte men det kan vara intressant att höra vad ni tror.
Valencia erik.
2007-05-03 18:28
Hittar inte länken nu, men kan hänvisa till pqs länk på TBR på Liverpool. Hursomhelst tar Etoó ryktet fart och det sägs att Liverpool skall lägga ett bud på närmare 26 miljoner i sommar. Vad tror ni, visst är det dom pengarna som krävs?
Barcelona Born In Barcelona
2007-05-03 17:45
En terry vorde inte fel. Lampard kan stanna i Chelski. Han håller på att bli en överbetald diva som bara presterar mot bottenlag
Barcelona Hoshiar
2007-05-03 17:37
Lampard är överdriven överskattad. Han är på väg nedåt i karriären voilket det h ar visat sig denna säsong. Ni som såg matchen mot Liverppol? såg ni honom på planen? han är en spelare som är endast bra mot små lag som Watford och möjligen i England men som alla spelare i england så är han inte bra utomlands. Sedan hoppas jag att vi säljer Ronnie då han har haft sina bästa år trtos att han är 27 år sedan. När jag säger att han har haft sina bästa år så kan skälet vara att han möjligen slog igenom tidigt.
Barcelona Evička
2007-05-03 16:29
Iago Falqué
Den där artikeln har ju trots allt ett visst underhållningsvärde och skulle kunna användas som skolexempel på hur man kan spekulera och göra tre hönsgårdar av en halv fjäder.

OK, Sport har alla fyra på förstasidan, men läser man vad det står i texten, så håller Terry på att förhandla ett nytt kontrakt med Chelsea - verkar inte vara på väg någonstans. Robben - kan tvingas röra på sig, men inte mycket talar för Barça i dagsläget, Essien tycker tidningen är en spelartyp som Barça skulle behöva - men betyder det att han är på väg? Lampard - möjligen. Han har ju sagt tidigare att han gärna spelar i Barcelona och han har koppling dit genom frun, så det kan kanske vara möjligt. Annars BS.
Barcelona Rambla
2007-05-03 16:09
Iago Falqué:

Först och främst är det lögn. Det är knappast klubben Barcelona som läckt ut nyheter om att de skulle vara intresserade att värva flera spelare från Chelsea.

Det är tidningar, säkert katalanska som spekulerar (inget annat) att flera spelare från Chelsea kanske tvingas lämna efter denna säsong. Det komiska är ju att det jämförs med Juventus problem förra sommaren. Jisses, hur kan de ens dra paralleller med Juves situation. De tvingades ner i Serie B, Chelsea har åk ut ur en semifinal i CL. Liiiite skillnad va?

Chelsea lär högs släppa 2-3 spelare, sådana de själva vill byta ut, knappast sina största stjärnor. Det vore naivt och tro något annat.
Barcelona Iago Falqué
2007-05-03 15:52
Rambla

Vad tror du om det här??
Barcelona Barca 666
2007-05-03 14:15
Först vill jag gratta Milan till en perfekt match igår och de har varit bäst i CL i år jag tycker Kaka förtjänar lyfta bucklan som Ronnie förtjänade förra säsongen.

Det finns en viss mätnad i Barca det syns många spelare springer inte lycka mycket och man ser inte glöden. Till nästa säsong tycker jag vi behöver en mittfältare som Essien eller Gattuso sedan tror jag Ronaldinho (hoppas han blir kvar) kommer höja sin nivå. Jag tycker inte att Ronnie haft en dålig säsonog utan en annorlunda han har varit tvungen att göra målen som Eto'o o Messi skulle ha gjort och det e pga av honom vi leder ligan men hans smile och lyckade dribblingar måste komma mera tror att han har varit för spänd i sin spelstil pga av det ansvar han fick när alla blev skadade.

Det ryktas 4 Chelsea spelare ett par Roma spelare etc i tidinignarna men lita inte på allt vi vet att detta klubb ledning inte släpper för mycket till media innan allt e nästan i hamn och vi behöver verkligen inte alla de spelare som nämns. Tex personligen tror jag inte Robben vill byta Chelski bänken mot Barca bänk eller behöver vi Lampard? en spelare som i ett par stor matcher tycker jag lägger sig mot Liverpool var han inte bra o det deras viktigaste match under året. Men en Steve Gerrard, Gattuso, Essien, Xabi Alonso typ i Barca till nästa säsong inte helt fel med förhoppnings vis glöden och glädjen hos spelarna vi har en riktig bra trupp behöver få byten hoppas vi gör det rätta och inte värvar massa stjärnor eller gör oss av med spelare som Ronnie.

Sorry för ett lång txt.

Forza Barca
Barcelona Guardiola
2007-05-03 10:55
Det jag menar är att först vinnar vi för lite andra bollar vilket gör att vi inte lyckas komma i anfallsläge mot ostrukturad försvar. Anfallar alltid mot en mur.

Samtidigt som motståndarna vet att barca spelarna är dåliga på huvudet, vilket gör att att hörnor å frisparkar från kanten kan de ta utan att det blir farligt. Och vi kan heller alldrig slå in den på chans och skapa tryck på så sätt

Samtidgt är inte våra mittfältare några kanonskyttar vilket gör att vi måste lirka in alla bollar.

Vi behöver få in spelare som kan ge oss en extra dimension. För teknisk är det inget lag som är i närheten av oss

Visca el barca
Barcelona Guardiola
2007-05-03 10:33
Det viktigaste till nästa säsong är att vi får tillbaka glöden att alla springer och kämpar nästa säsong.

Hoppas därför vi värvar spelar som jobbar och sliter i varje match, för finlirar börjar vi få för mycket av vilket hämmar spelat

Se bifogad artikel
Barcelona Barca Barca
2007-05-03 10:00
Ämne: Ang defensiva mittfä....Mycket riktigt. Det är kämpaglödheten som fattas. Det känns som om vi inte vinner bollen så lätt, jag har sagt det förr och säger det igen, vi har alldeles för valpiga spelare på mittfältet. Barca behöver en som smäller på i mitten som kan vinna bollen. En Davids för 10 år sen hade varit guld värd. Fast Essien vore inte så dålig igentligen men frågan är om Chelsea släpper han. Såg videon på Marcell Jensen och han verkar oerhört bra. Men kanske vill barca använda han som pivote för liten är han iaf inte, 1,90 och dryga 80 kg e nog det perfekta längen och vikten för en pivote.

AC Milan ¦ 1899 ¦ Ricardo Kaká - K22 ¦ R99//
Grattis, ska ärligt säga är oerhört imponerad av Milan. Kaka har iaf tagit över som världens bäste.
Visca EL Barca
Real Madrid AC Milan ¦ 1899 ¦ Ricardo Kaká - K22 ¦ R99
2007-05-03 02:42
Gubbar! Vi är i Final återigen! Ska inte ni gratta mig? hehehe.

Lycka till i ligan, hoppas ni tar den före äckliga Real "köplag" Madrid.

Forza AC Milan
Barcelona Ghazza
2007-05-03 00:22
Ang defensiva mittfältare, så vet jag att en spelare som Gatusso troligen aldrig skulle passat in i vårt spel. Men j-vlar vilken krigare han är. Inte bara i alla situationer som han vinner utan även efter avblåsningar då han manar på publiken. Lite jävlar anamma är det som har fattats hos oss iår.
Barcelona Rambla
2007-05-02 23:53
Tror inte det blir någon Abidal. Lyon begär för mycket. Han är inte värd de pengarna. Själv hoppas jag på någon yngre som kan komma in, se och lära. Som Marcel Jansen, trots att jag inte sett honom nämnvärt, men jag tror och hoppas att ledningen har bra koll på honom. Spara en slant och förstärk på fler positioner, tex defensiv mittfältare.
Barcelona Ghazza
2007-05-02 23:35
Hehe, håller med. Dessutom har det vart ett j-vla snack från united-supportrar hela året. Världens bästa lag my ass.

Förövrigt så ska Abidal bestämma sig inom två veckor. Inter, Milan, Arsenal och Barcelona är intresserade. Vi ligger dock bäst till.
Barcelona sambasoccer
2007-05-02 23:34
skönt att milan gick vidare dom va ju de bättre laget ikväll men tänk er en hel engelsk final..sömnpiller.

ligan har vi våra händer & vinner gör vi absolut för messi har tagit mer ansvar & e sugen på vinst.
peace
Barcelona Gabriel
2007-05-02 23:28
(Offtopic) - Jävlar va nära jag var på att vinna på oddset, drog med en 4-0 vinst till Milan! Haha de flesta bara kollade snett på mig men de var inte långt ifrån. Skönt ändå att Milan går vidare, dels eftersom ja vill undvika en helengelsk final och dels eftersom jag helt enkelt inte gillar engelska lag.
Barcelona Ghazza
2007-05-02 23:28
Ojdå, Liverpool - Milan i final. Känns lite surt nu, eftersom jag vet att vi lätt kunnat gå dit om vi hade fått ordning på försvarsspelet i tid. Nåja, har man Kaká så går man långt, så enkelt är det ;)
Barcelona Rambla
2007-05-02 23:09
_Giovanni_:

Så här är det, siter som sportal.nu, fotbollseuropa.se och allt vad de heter har inte vidare koll. De läser nyheter och lösa rykten på spanska, italienska och engelska websidor, sedan så översätter de bara. Ibland blir inte heller översättningen den korrekta. Bara för att de skriver att Barça tex är intresserade av några spelare i Roma innebär det absolut INTE på något sätt att Barça är nära att värva de spelare. Bara lösa rykten och ingenting annat. Klubbar som Barça och Real Madrid för att nämna två, håller koll på en massa spelare under flera år ute i Europa i olika klubbar. De följer spelarna, deras utveckling osv. Det betyder att de har många spelare under "bevakning", men det är inte ens säkert att de spelarna någonsin köps.

Så ta inte dessa rykten på så stort allvar.
Barcelona _Giovanni_
2007-05-02 21:58
OK :D
Barcelona DaaniP
2007-05-02 21:58
tjena, vad tror ni om deco då stannar han? och i så fall vem ska komma istället?

jag tror att om deco skulle gå så skulle nog barca satsa hårt på lampard något som inte är omöjligt nu när hans flickvän är från barcelona.
om jag hade fått välja mellan deco och lampard så hade jag nog valt deco vem hade ni valt?

mes que un club
Barcelona Criff
2007-05-02 21:53
Haha Giovanni, det tar lite tid för Rambla att svara på dina frågor för han ringer till Rijkard och Laporta och frågar dem dina frågor. Hoppas du kan vänta :P
Annons: