/spanien/barcelona/forum/23207.aspx/spanien/barcelona/forum/23207.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ghazza
2007-05-02 23:35
Hehe, håller med. Dessutom har det vart ett j-vla snack från united-supportrar hela året. Världens bästa lag my ass.

Förövrigt så ska Abidal bestämma sig inom två veckor. Inter, Milan, Arsenal och Barcelona är intresserade. Vi ligger dock bäst till.
Barcelona sambasoccer
2007-05-02 23:34
skönt att milan gick vidare dom va ju de bättre laget ikväll men tänk er en hel engelsk final..sömnpiller.

ligan har vi våra händer & vinner gör vi absolut för messi har tagit mer ansvar & e sugen på vinst.
peace
Barcelona Gabriel
2007-05-02 23:28
(Offtopic) - Jävlar va nära jag var på att vinna på oddset, drog med en 4-0 vinst till Milan! Haha de flesta bara kollade snett på mig men de var inte långt ifrån. Skönt ändå att Milan går vidare, dels eftersom ja vill undvika en helengelsk final och dels eftersom jag helt enkelt inte gillar engelska lag.
Barcelona Ghazza
2007-05-02 23:28
Ojdå, Liverpool - Milan i final. Känns lite surt nu, eftersom jag vet att vi lätt kunnat gå dit om vi hade fått ordning på försvarsspelet i tid. Nåja, har man Kaká så går man långt, så enkelt är det ;)
Barcelona Rambla
2007-05-02 23:09
_Giovanni_:

Så här är det, siter som sportal.nu, fotbollseuropa.se och allt vad de heter har inte vidare koll. De läser nyheter och lösa rykten på spanska, italienska och engelska websidor, sedan så översätter de bara. Ibland blir inte heller översättningen den korrekta. Bara för att de skriver att Barça tex är intresserade av några spelare i Roma innebär det absolut INTE på något sätt att Barça är nära att värva de spelare. Bara lösa rykten och ingenting annat. Klubbar som Barça och Real Madrid för att nämna två, håller koll på en massa spelare under flera år ute i Europa i olika klubbar. De följer spelarna, deras utveckling osv. Det betyder att de har många spelare under "bevakning", men det är inte ens säkert att de spelarna någonsin köps.

Så ta inte dessa rykten på så stort allvar.
Barcelona _Giovanni_
2007-05-02 21:58
OK :D
Barcelona DaaniP
2007-05-02 21:58
tjena, vad tror ni om deco då stannar han? och i så fall vem ska komma istället?

jag tror att om deco skulle gå så skulle nog barca satsa hårt på lampard något som inte är omöjligt nu när hans flickvän är från barcelona.
om jag hade fått välja mellan deco och lampard så hade jag nog valt deco vem hade ni valt?

mes que un club
Barcelona Criff
2007-05-02 21:53
Haha Giovanni, det tar lite tid för Rambla att svara på dina frågor för han ringer till Rijkard och Laporta och frågar dem dina frågor. Hoppas du kan vänta :P
Barcelona _Giovanni_
2007-05-02 21:44
Rambla Frågar så mkt:D

Vad tror du om det här vet att sportal.nu inte skriver så sana historier men asså det jag tror är att nån av dem kommer lämna eller båda lämnar för Barca

Vad tror du ???

Tacksam för svar
Barcelona Rambla
2007-05-02 21:39
_Giovanni_:

Hehe, omöjligt att svara på ju. Iago är 16 år och har fortfarande en lång väg att vandra innan det kan bli tal om A-lagspel. Men med rätt utveckling så ska det väl inte vara helt omöjligt om några år. Låt oss hoppas.
Barcelona _Giovanni_
2007-05-02 19:17
Rambla

Tror du att Lago Falgue kommer upp till A-Laget och när tror du

Tacksam för svar
Barcelona oOk!
2007-05-02 19:17
För prislappen så är Marcel Jansen ett bra köp. Han är mkt uppskattad i Tyskland och har trots att han 1) var skadad under större delen av hösten 2) spelar i Bundesligas bottengäng snittar 3.33 i kräsna Kicker, omvänd 1-6 skala där 1 är bäst. Med detta är han 12:e bästa back och fjärde bästa ytterback, å då ska tilläggas att samtliga spelare som ligger före honom spelar i ngt topplag.
Ser man till tidigare säsonger så är har han varit top25 under sina tre säsonger i högsta ligan. Så han har även presterat över en längre tidsperiod. Om jag inte missminner mig så har han utöver ytterback även spelat som def.innermitt. Men om han värvas så ska det ju vara som ytterback, främst vänster då.
Barcelona r.Hyder
2007-05-02 19:14
Marcell Jansen är 21 år och ska fylla 22 iår. Ung spelare som verkar vara lite utav en publikfavorit hemma i Mönchengladbach. Han verkar vara rätt snabb och teknisk precis som någon sa här nere. Ser ganska lovlig ut, men vi får se vad som händer. €9m är enligt mig dock en för stor summa för en spelare som inte spelat i någon storklubb och är allmänt oprövad kan jag tänka mig.
Barcelona Kamelen
2007-05-02 19:04
Jansen är inte alls gammal. Vad jag kommer ihåg så är han 21-22 och han verkar vara en våt dröm för Bayern fansen. Som så många andra har jag dock inte sett mycket av honom jag heller.
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-05-02 18:18
tjena jag har funderat på hur våra nyförvärv kan se ut till sommaren. jag tror att deco kommer lämna oss in kommer de rossi eller diego i werder bremen. som backar tror jag mkt på abidal och senaste rycktet jensen. dem kommer med stor sannolikhet att komma till barca, eller vad tror ni?

Visca Barca
Barcelona Criff
Vet nån hur gammal Marcel Jansen är? Då gissar jag på att det inte blir någon Abidal. Vet någon om Dennis Krol spelar nu i Tyskalnd U17?
Barcelona RonaldinhoGaucho10
tjena jag har funderat på hur våra nyförvärv kan se ut till sommaren. jag tror att deco kommer lämna oss in kommer de rossi eller diego i werder bremen. som backar tror jag mkt på abidal och senaste rycktet jensen. dem kommer med stor sannolikhet att komma till barca, eller vad tror ni?

Visca Barca
Barcelona Rambla
2007-05-02 18:00
Härligt med mål från Iago Falqué. Underbar talang som det pratas mycket om i Barcelona. Vi tappade Fran Merida till Arsenal men Iago är minst lika bra, om inte bättre.

Enligt tysk media så har Bayern bjudit €7m för Marcel Jansen, men Mönchengladbach avvisade budet. Barcelona har bjudit €9m och Jansens representanter förhandlar med Barcelona.

Jag har knappt sett någonting av denne Jansens men han sägs vara mycket lovande. Bara det att Bayern vill ha honom talar ju för det. Ett litet klipp på honom i länken. Även om det är ett för litet klipp för att bilda sig en ordentlig uppfattning om honom, så ser han ju verkligen snabb ut och verkar ha en god teknik.
Barcelona DaaniP
2007-05-02 17:58
hur många spelare från barca va det me i matchen?

visca barca
Barcelona Myrran
2007-05-02 17:45
Hightower
Bojan har ett snitt på ungefär 2-3 mål per match har jag för mig. Wikipedia och airfutbol.com har information om han. Sen är det nog bara att söka på Bojan Krkic så hittar du en del.
Barcelona Karlssoooon
2007-05-02 17:43
Och däär va matchen klar Spanien vann med 2-0
Svårt att bedömma Bojans insats idag men helt ok tycker jag. Nu blev det ju inga mål från vår unge målspruta men han var ett ständigt orosmoment för Frankrikes backlinje och hade några halvfarliga lägen.
Barcelona Karlssoooon
2007-05-02 17:32
2-0 spanien, mål av ex Barca spelaren Merida
Barcelona Born In Barcelona
2007-05-02 17:17
Har du start elvan? White one
HighTower
2007-05-02 17:15
Hej alla som följer U-17 matchen på tv nu.
Sitter på jobbet och undrar lite om Bojan. Har hört att han öser in mål i Barcas ungdomslag. Någon som vet hur många matcher/mål han har gjort? Finns det någon infosida där man kan kolla statistik om honom?

Tacksam för svar trots att man är Espanyol-fan.
Real Madrid The White Ones
2007-05-02 17:04
Tjena alla culés !
Vill ni se spaniens framtida spelare live so klicka på länktips.
Frankrike-Spanien U-17 EM. 0-1 spanien just nu.
Barcelona Karlssoooon
2007-05-02 16:33
Ämne: Jaså Falque är en Ba....just nu på höger yttermittfällt. På Barcelonas hemsida står han dock som Forward
Barcelona Messi 10
2007-05-02 16:31
Jaså Falque är en Barca spelare också ? Vilken position spelar han på ? Tacksam för infon sitter på jobbet...
Barcelona Karlssoooon
2007-05-02 16:29
Ämne: Någon som ser matche....
det har ju bara gått knappt 25 min. Men han har börjat piggt och hade ett läge tidigare där han blev fälld i straffområdet och det borde nog ha varit straff. Det syns att de franska spelarna vet vem han är och dom tar honom hårt i varje närkamp. kul annars att det var en barca spelare som gjorde mål.
Barcelona Messi 10
2007-05-02 16:26
Någon som ser matchen ? Bojan hur är han ?
Barcelona Karlssoooon
2007-05-02 16:22
MÅÅÅL 1-0 spanien mål av Falque :)
Annons: