/spanien/barcelona/forum/23206.aspx/spanien/barcelona/forum/23206.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Myrran
2007-05-04 16:09
Hmm vart kommer alla rykten från, senaste jag såg var att Barca har koll på Ballack. På 2-3 dagar har Barca blivit sammankopplade med Robben, Lampard, Ballack, Terry, Carvalho och Essien. Alla Chelsea spelare, dock kommer det från tribalfootball.com men det är halva Chelseas startelva. Såg även något om Sjevtjenko (stavning?) men är inte riktigt säker.
Barcelona Ronaldinhooo :)
2007-05-04 16:04
hej, någon som har en bra översättnings sida där du kan översätta sidor från t ex spenska till svenska... tacksam för svar :)
Barcelona AlexC
2007-05-04 15:44
Mmm, Sport och deras rykten. Brukar kika på förstasidan när man går förbi tidningsstånden och ofta är det tomma rykten.

Jag kan inte i min vildaste fantasi se hur Silva skulle kunna platsa i Barça.
Barcelona Daninho_7
2007-05-04 15:14
vafaaaaaaaaan skulle tippa 3-0 till barca inte sociedad.. pung också :/
Barcelona Daninho_7
2007-05-04 15:13
Bhaa blir lite orolig för att barca inte kommer göra dom värvningarna som behövs i sommar, såg nyss att Huntelaar är intressant för Barca.. det hoppas jag verkligen inte..
Barcelona Evička
2007-05-04 15:12
Ämne: La Sagrada Familia f....
Har du åkt linbanan, Rambla? Jag har inte vågat mig på den.
Barcelona Rambla
2007-05-04 15:10
La Sagrada Familia får inte glömmas. Linbanan upp till berget Montjuic och ett besök på olympia-arenorna kan också vara värt ett besök.

Sen så ska det vara FC Barcelona och inget annat. Nog så viktigt. ;-)
Barcelona Evička
2007-05-04 15:04
thompaa
Om du har barn med dig, så åk till Camp Nou i god tid. Speciellt om du har tänkt åka med allmänna kommunikationer. Tunnelbanan är smäckfull före och efter match och för barn som hamnar med ansiktet i maghöjd på vuxna passagerare kan det vara ganska otäckt.

Mina personliga favoriter i stan för övrigt är saluhallen La Boqueria på La Rambla och Rambla de Mar. Stranden vid Barceloneta är inte fel heller. (Måste åka igen, känner jag :D )
Barcelona Sóm més que un club
2007-05-04 14:46
Ämne: Hej!
Ska åka ned ti....
Thompaa:
Eftersom ligan lângt ifrân avgjord kan den matchen vara av stort intresse och det lär bli rafflande. Dock är Camp Nou väldigt välplanerad och lättillgänglig. Det uppstâr inte ens köer när 98500 katalaner skall in och de kommer oftast strax innan matchstart. se dock till att ha fixat biljett innan. Passa pâ att gâ pâ Camp Nou muséet med stadionrundturen och samtidigt köpa biljetten.
Bli inte förvânad om du blir omvänd till culé (Barça-fan) efterât.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-05-04 14:25
Rambla

Jag har kikat lite i youtube ang jansen han verkar vara en publik favorit hehe. Ahapp det som inte fick hända hände allså Deco skadad när vi behöver han som mest. In med Motta/Edm som pivote och Xavi får ta på sig Deco ansvaret.

Motta till Ajax vore nog bästa för alla parter!
Sneider är klippt och skuren för vår sätt och spela han är redan van till 4-3-3 taktiken dessutom.
:D

Och eng fans säger att våra träningar inte är intensiva vi tränar inte ens med benskydd smaka på den fans från benbrytar ligan.

=( Deco kom snabbt tillbaka
Spanien thompaa
2007-05-04 14:22
Hej!
Ska åka ned till Barcelona med familjen nu i Maj och se matchen mot Getafe. Vill understryka att jag inte är Barcelonasupporter, men det kan ju ändå vara något att titta på fin Katalansk fotboll när den är som bäst :)

Hur som haver så undrar jag om det är någon som varit nere som kan ge mig lite tips om vad jag inte får missa. Dels om staden men kanske framförallt om det som har koppling till Nou Camp och Barcelona F.C. Hur långt i förväg bör man vara på plats på arenan? Något annat särskilt att tänka på rörande matchen eller staden?

Tack på förhand och lycka till i kampen om ligatiteln!
Barcelona Rambla
2007-05-04 14:08
Henk ten Cate vill ha Motta till Ajax. Eftersom Barcelona håller koll på ett par spelare i Ajax skulle det innebära att priset på någon av dem skulle sjunka om Motta gick i motsatt riktning. De två som ligger närmast till är Sneijder och Huntelaar. Valencia jagar Sneijder men har fått ett bud avvisat av Ajax (€12m). Tror knappast att det råder några som helst tvivel om vilken klubb han skulle välja om bara Barcelona visade intention av att vilja ha honom. Vårt spelsätt, Rijkaard, ten Cate, Cruyff och tusen andra orsaker borgar för att han hamnar på Camp Nou istället för på Mestalla. :D
Barcelona Rambla
2007-05-04 14:03
Deco skadad och borta 2 veckor, just vad vi inte behövde nu. Skades under ett intensivt träningspass på La Masia. Blev stämplad av Guily, en ettrig Ludo antar jag. När man ser på bilderna så undrar man vad spelarna tänker på när de tränar utan benskydd?

Tröst i bedrövelsen är att både Motta och Edmilson är tillgängliga igen.
Barcelona Rambla
2007-05-04 13:59
Ämne: Rambla

Intervjun ....
Marcel Jansen spelar för Mönchengladbach som åker ur Bundesliga.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-05-04 13:55
Rambla

Intervjun med Messi och artikeln med Bojan var var topnotch tack för den.

"Marcel Jansen" vilken klubb spelar denne för?
Barcelona T#11
2007-05-04 13:24
se länk och NJUT!!!
ni som inte vill ha ronaldinho kan ingenting om fotboll
Barcelona Rambla
2007-05-04 13:11
Intervju med Leo Messi från Uefa.com
Barcelona Rambla
2007-05-04 12:55
Intressant artikel om Europas talangfullaste 16-åring.
Real Madrid Akram
2007-05-04 12:46
Väljer ni att köpa Alves så ska ni se det som ett kap om han kommer för under 35 miljoner euro. Vi fick betala 28 miljoner euro för Ramos och det hade nog inte heller accepterats om det inte vore för att hans utköpsklausul låg på den summan. Del Nido är som jag nämnt tidigare stenhård när det gäller övergångsförhandlingar och Alves är en central del i det lagbygge som Sevilla byggt upp de senaste åren och långt viktigare än vad Ramos, Baptista eller Reyes någonsin var för andaluserna. Som sagt, får ni betala 35 så ska ni se det som en bra affär med tanke på hur Del Nido tidigare förhandlat med storklubbar.

Såna siffror tror jag dock inte att ni pungar ut för en högerback, aldrig i livet, det är väl mer än ni betalade för Ronaldinho?

Hursomhelst, är det här verkligen rätt tillfälle att diskutera övergångar, ligan är ju tät som ett getingbo, låt oss njuta av det istället.

Må bästa lag vinna.
Barcelona Criff
2007-05-04 12:17
25??? Ja verkligen för mycket hehe. Då är det bättre att satsa på Daniel Alves. Men jag tror dem glömmer både Abidal o Alves och satsar på Jansen. Hoppas det blir lyckat.
Barcelona barca_and_me
2007-05-04 11:10
Jag hoppas att vi inte köper Abidal istället dani alves hoppas det!!!!!!!
Barcelona Civello
2007-05-04 01:29
Criff

Enligt Sport så vill Lyon ha €25 milj. Känns som "lite" för stora pengar måste jag säga.
Barcelona Criff
2007-05-04 01:18
Rambla, vet du priset på abidal eller du bara gissar att han kommer vara dyr?
Barcelona Evička
2007-05-04 00:24
Jo, ett par killar över 1.75 skulle inte göra något Jag har ingen aning om vad han kan kosta, men i närheten av stjärnor som Abidal lär han ju inte vara.
Bona nit!
Barcelona Rambla
2007-05-04 00:09
Ämne: Nej, det tror jag in....
Jo han verkar intressant. 21 år och 1.95 lång, precis en sådan värvning jag skulle uppskatta. Läste på ett forum att hans klubb nobbat ett bud från Bayern. Får hoppas på att Barça norpar honom, för jag blir allt mer osäker på Abidal. Känns lite överhypad och framför allt alldeles för dyr. Dags att knoppa nu.

Bona nit!
Barcelona Evička
2007-05-04 00:03
Nej, det tror jag inte han är. Kass alltså. Jag har egentligen sett för lite - bottenlagen i Bundesliga är ju inte de som visas oftast på svensk TV - men vad jag har hört är han bra. Och hans lag lär ju trilla ur så han kanske skulle vilja röra lite på sig. Lagom gammal och rejält lång också.
Barcelona Rambla
2007-05-03 23:55
Evièka:

Striker är inte det viktigaste som jag ser det. Vi har REM som ordinarie. Vi kan ju knappast ha sån otur igen nästa säsong. Upp med Giovanni, behålla Saviola och ge han lite förtroende. Ja förutsatt att han får ett kontraktsförslag någon gång. Snart tröttar han väl på att vänta.

Du som följer tysk fotboll, ja mer än jag åtminstone. Vad tycker du om Marcel Jansen? Kan han vara något för oss? Han verkar ju ha fysiken och snabbheten åtminstone. Tydligen så har han ju landslagsdebuterat och kan således inte vara helt kass.
Barcelona Evička
2007-05-03 23:48
Nej, kanske därför han stannar i Bremen. Jag hoppas att det här beskedet att han ska stanna bara kom för att lugna ner situationen lite. Både han och klubben kan ju ändra sig i sommar, för visst vore det bättre att få nånting för honom.

Det är svårt att komma på en striker som skulle passa sådär på rak arm (och som man vågar nämna här utan att riskera offentligt spöstraff) ;) Dessutom ska han ju vara möjlig att köpa, vilket ytterligare försvårar.
Barcelona Rambla
2007-05-03 23:44
Jaså är han så sugen på Bayern? Märkligt, de spelar ju inte ens CL nästa säsong. :D

Läste att han stannar i Werder kontraktet ut till 2008. Kan ju inte vara bra för Werder då de säkert vill ha betalt för honom medans de kan.

Personligen känner jag lättnad att det inte blir Barça. Jag tycker att han är överskattad och tror inte han hade gjort sig bra i spansk fotboll. Självklart kan jag ha fel. Annars är jag rädd att intresset för Forlan tas upp istället. Förstår mig inte på Txiki och hans besatthet av honom.
Barcelona Evička
2007-05-03 23:37
Rambla
Naa, nu ska vi ta det lite lugnt. Mitt...ja kanske lite, men det överlever jag. Och jo, jag led en smula med Andi, faktiskt. Däremot var Wieses utvisning förra veckan rätt kul, för den var så otroligt korkad. Kloses kort var väl det också. Jag tror inte han kommer till Barça för övrigt. Han verkar alldeles för kär i Bayern München. För mig är det oförklarligt hur man kan vara det, men det verkar vara dit han vill.

Jag är lite kluven till los Pericos. Någonstans är det lite roligt att det blir en helspansk final.
Annons: