/spanien/barcelona/forum/23203.aspx/spanien/barcelona/forum/23203.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-04-29 16:15
Alves är den bästa ytterbacken i den spanska ligan att köpa ut han från nuvarande kontraktet skulle kosta en förmögenhet som jag anser vi inte behöver göra. Vi har köpt in Zambro som tar för sig mer och mer tills nästa säsong bör han vara bättre än någonsin. Därimot tycker jag vi bör köpa Abidal och en deffensiv mittfältare/pivote som är bollvinnare först och främst.

Barcelona Nilzoniz
2007-04-29 16:11
Från Forbes undersökning, svårt att tycka synd om Barcelona.

1) Manchester United England 10.316.300.000 kr
2) Real Madrid Spanien 7.355.600.000 kr
3) Arsenal England 6.496.500.000 kr
4) Bayern München Tyskland 5.949.800.000 kr
5) AC Milan Italien 5.850.400.000 kr
6) Juventus Italien 4.025.700.000 kr
7) Internazionale Italien 3.940.500.000 kr
8) Chelsea England 3.812.700.000 kr
9) Barcelona Spanien 3.798.500.000 kr
10) Schalke 04 Tyskland 3.344.100.000 kr
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-04-29 15:47
Delarocha//

Barca är inte andra eller tredje rikast i världen. Dom har stora skulder fortfarande men såklart dom har pengar ifall dom vill göra en "dyr" värvning men precis som du säger så tänker dom mer än gärna efter lite innan dom spontanköper och betalar alldedes för mycket för spelare alá Raul Madrid

:P
Barcelona Jarla
2007-04-29 15:46
Jag tycker att det vore toppen om vi kunde knyta till oss Abidal och Alves. Det är backar som vi behöver, inte fler anfallare i första hand. Ge Saviola nytt kontrakt som backup i anfallet och satsa pengarna på backsidan. Sedan är det väl en annan sak att det lär vara mycket svårt att få Alves att lämna Sevilla...
Barcelona Jarla
2007-04-29 15:43
Någon som vet när Barcatv på nätet skall komma igång och hur det kommer att fungera?
Delarocha
2007-04-29 15:30
Skulle nog tro att ekonomin är mer än okey, då Barcá är världens andra eller tredje rikaste klubb i världen. Å andra sidan har väl Barcá som lite policy att inte värva alltför dyrt och istället satsa på egna leden först och främst. Lite samma anda som Arsenal. Iallafall har så varit fallet de senaste åren.
Barcelona Ghazza
2007-04-29 15:28
Jävligt roligt med match ikväll. Bara seger som gäller! Eto'o gör hattrick. :)

Visca!
Barcelona Nilzoniz
2007-04-29 14:21
Rambla/
Som jag skrev spelar de på olika kanter; känner till Abidal (vänster, i nödfall mitten) och Alves (höger)...vem gör inte det?

Tror säkert att Barcelona har råd att köpa båda två, speciellt om man släpper Giuly till Lyon och säljer Gio eller Sylvinho + Belletti. Ekonomin är ok nu och vill man köpa spelarna i fråga är det inget problem. Problemet är som sagt om de vill komma.
Barcelona Evička
2007-04-29 12:38
Ämne: Gimnastics hemmaplan....
Nàstic kommer från Tarragona, några mil söderut längs kusten från Barcelona räknat. M a o ligger det i Katalonien.
Barcelona diiinhho
2007-04-29 12:33
Gimnastics hemmaplan vart ligger det i spanien ?

Tacksam för svar =)
Barcelona T#11
2007-04-29 11:30
måste måste måste vinna ikväll
Barcelona Nemo
2007-04-29 09:51
RonaldinhoGaucho10

Haha. Den dagen Kingston spelar i Barcelona lovar jag att springa naken på stan.

Kingston, du får nog fortsätta drömma.
Barcelona HolmOslo
2007-04-29 00:48
Før kampen: Barcelona-Levante

http://norskefans.com/spania/artikel.asp?id=3745

Finfin nyhet från Barcelona sidan på Norskefans.com. Läs gärna! :)
Barcelona Barcelona 33
2007-04-28 22:57
asså har vi inte dom spelarna vi har??? det börjar bli ganska mycket med spelarna och tränaren och så vidare..
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-04-28 21:46
Är han grym ?
Barcelona Rambla
2007-04-28 21:10
Akram:

Hehe, där slog du huvudet på spiken. Vad händer då vid kontringssituationer? Det är ju just i de här spelmomenten vi suger rejält den här säsongen. När vi har 3 kreativa spelare på planen samtidigt så har de ju trots allt sina defensiva roller också. Oftast så är Xavi pivote, ibland även Iniesta. Det är tänkt att Deco som den tvävägsspelare han är ska säkra i defensiven på vänsterkanten just för att Ronaldinho är helt fritagen från defensivt ansvar. Det är inte han som är lat, det är Rijkaards spelidé. Som du skrev, ytterback är offensiv, vi tappar boll och vips så har vi en kontring mot oss och en balja i baken. :D

Deco har inte kommit upp i sin normala nivå, det är nog alla överens om. Det brister när vi får omställningar emot oss. Funkar det offensiva som det ska, så funkar det bra med Xavi eller Iniesta som pivote. Vi har ju ändå nästan bollen hela tiden då. De ordinarie pivotes Edmilson, Motta och ibland även Marquez har helt enkelt varit under isen eller skadade i år.

Se tillbaka på de senaste två säsongerna. Då har de här spelarna, även de som är bänkspelare, fungerat helt okej. I år är laget inte lika aggressvia utan boll som de var under de här säsongerna. Laget ser helt enkelt inte lika vältränat ut som tidigare.

Ja Alves blir nog svår för del Nido är en riktig gam. Tror inte att ens €20m räcker för att lösa honom. Det är nog därför ledningen varit nyfikna på Diogo i Zaragoza som gör en riktigt bra säsong. Inte lika bra kanske, men priset är väl högst en tredjedels av Alves.
Real Madrid Akram
2007-04-28 20:37
Rambla

Ja, klassiskt Barcaspel bygger ju på offensiva ytterbackar men om vi nu ponerar att ni spelar med tre kreativa innermittfältare, vad händer då vid kontringssituationer om era ytterbackar är med i varje anfall. För att man ska ha riktigt offensiva ytterbackar ( som Alves är i Sevilla) så gäller det att ha minst en riktig pivote och en tvåvägsspelare som alltid håller sig bakåt när ytterbackarna tar sig upp. Det är vad jag tror, spelar ni med två riktigt offensiva ytterbackar och tre kreativa offensiva spelare som Xavi, Deco och Iniesta faktiskt är så har ni bara två(!) defensivt lagda spelare på planen samtidigt, visst en fröjd för ögat att se när det funkar men tvivlar på att det verkligen gör det. Den som lever får se. Den klubb som får Alves gör helt klart ett superköp, men sen är ju frågan, vad kommer han att kosta. Del Nido är en jäkel på att förhandla övergångar.

Sen måste man också säga att jag inte tror att Sevilla står och faller om de blir av med Alves, de har förr visat att de kan bli av med riktigt viktiga spelare och ändå komma tillbaka bättre än någonsin. Se bara på när de förlorade Reyes och därefter även Ramos och Baptista.

Men det är en annan sak. Nu ska jag bege mig hemåt. Lev väl.
Real Madrid Il Phenomeo
2007-04-28 19:56
Fel i senaste artikeln. Barcelona har 59p, inte 58. Och Valencia är 6p efter, inte 5.
Barcelona Guardiola__
2007-04-28 18:54
Rijkaard säger att han tänker på att ta upp Bojan till a-laget han säger har man talang så har man talang;) kolla videon där han snackar:)
Barcelona Rambla
2007-04-28 18:02
Ashfin@Rossoneri:

Tyvärr för dig och din klubb så vill Zambro inget hellre än att vara kvar i Barça.

Akram:

Håller inte helt med, men delvis. Du har rätt i att vi ej har lika stort behov av Alves som tex Sevilla har. Det finns alltid minst två kreativa innermittfältare i Barça, ibland tom tre. Xavi, Deco och Iniesta. Lägg där till Ronaldinho och Messi som är hyfsat kreativa de med. Sen så beror det väl på hur mycket defensivt Dani Alves hade behövt jobba i ett bra balancerat Barcelona. Det vet vi ju inte idag men nog tror jag att han och Messi hade varit intressant att se tillsammans ute till höger.

Annars har du fel när det gäller ytterbackarna. Klassiskt Barcelona-spel handlar om offensiva ytterbackar som rusar upp och ner utmed kanterna. Vem minns inte Sergi, Ferrer och Puyol när han spelade högerback. I dagens Barça är det också tänkt att så ska ske. Ronaldinho och Messi drar sig ofta in i mitten för att lämna kanterna åt ytterbackarna. Sen att Gio, Belletti och Sylvinho inte håller den klassen man kunde önska är en annan sak. Zambrotta har väl varit helt godkänd, man får tänka på att det tar lite tid för honom att ställa om till en annat land och liga. För att inte säga ett helt annat spelsystem än vad han är van vid, som när han spelade i ett mer defensivt Juventus. Lägg där till att hela laget i sig har varit svajigt och helt enkelt allt för dåliga på bortaplan än tidigare två säsonger.
Real Madrid Akram
2007-04-28 17:35
Tycker att Alves är en gudabenådad spelare och han skulle vara bra i alla lag men tror aldrig att han kommer vara lika bra någon annanstans än Sevilla. Allt handlar om vilken roll spelaren får, får han den roll han har i Sevilla, med lika fria tyglar och lika stort förtroende så är det självklart att han kommer göra succé men Sevilla och Barcelona har helt olika spelstilar, båda offensiva men med olika grunder och det tror jag gör att Alves passar bättre i Sevilla.

Tror inte heller att ytterbackar i Barcelona kan följa med lika högt i anfallen som de kan göra i till exempel Sevilla och Real Madrid just på grund av de olika spelstilarna.

Summa summarum, införskaffar ni Alves så är det ett riktigt bra köp men han kommer nog inte vara lika bra i Barcelona som han är i Sevilla såvida han inte får samma spelstil.

Ytterbackarna i Barcelona är ju annars inte så bra om man bortser från Zambrotta (som dock inte varit lika suverän som han brukar den här säsongen)...
Villarreal Ashfin@Rossoneri
2007-04-28 17:03
Abidal till er och Zambrotta till oss! ;)
Barcelona Rambla
2007-04-28 15:58
Ämne: Alves eller Abidal, ....Barça har inga miljarder att spendera till skillnad mot vissa andra klubbar. Sen när skulle Alves ha blivit ett alternativ på vänsterbacken? Det handlar om att köpa spelare som vill till klubben och till rätt pris. Abidal vill till Barcelona. Om summan hamnar på €10m som det spekuleras i så får man nästan se det som ett fyndpris med tanke på den erfarenhet han besitter. Alves kostar skjortan, Sevillas president del Nido är inte rolig att ha och göra med när det gäller spelartransfers.
Barcelona Nilzoniz
2007-04-28 14:24
Alves eller Abidal, fan, de spelar på olika kanter. Köp båda två. Sätt bara lite sprätt på 2 miljarder. Sälj någon vänsterback. Sälj Giuly. Yes!
Barcelona Rambo~
2007-04-28 13:42
AA men tycker ändå att nångång ibland ska man kunna hosta upp pengarna...som nångång var 4ede eller 3ede år. Alves skulle vara den optimala lösningen på ytterbacksproblemet.
Barcelona Smogen
2007-04-28 13:40
Klart en Alves varit finare, men han är nog runt 5 gånger dyrare. Man får tänka lite på ekonomin ibland och även om inte Barcafansen gör det så kanske det är tur att Barcas styrelse gör det.... numera. :)
Barcelona Rambo~
2007-04-28 13:36
Tycker faktsikt Abidal e överskattad...En Alves hade suttit finare.
Barcelona _Giovanni_
2007-04-28 12:57
T#11

Vem e Tamminho ??

Kan du skriva för villken klubb killen spelar i och lite fakta

Tacksam för svar
Barcelona Nemo
2007-04-28 12:22
Abidal hade varit underbar i Barcelona. Underskattad back. Thuram kanske kan locka över honom. Om Thuram misslyckas med det, så åker jag faktiskt till Paris på måndag. Och då kan jag försöka få med Abidal på planet :-)
Barcelona Smogen
2007-04-28 11:40
Jag tror nog som många andra att rykterna om Abidal är sanna, men han är knappast klar. Hoppas kan man ju däremot, han hade varit en grym tillgång!

Däremot så tror jag inte ett dugg på rykterna om Alves. Han har ju nyligen ett nytt kontrakt och Sevilla har sagt tusentals gånger att han kommer vara grymt dyr att köpa. Tror inte Barca vill slänga upp dom pengarna som krävs.
Alves är ju en av de spelare som det verkar vara kul för tidningarna att skriva om nu, tillsammans med Ronaldinho, Eto'o, Kaka, C.Ronaldo m.fl.
Annons: