/spanien/barcelona/forum/23201.aspx/spanien/barcelona/forum/23201.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Samuel_Etoó#9
9/3/2007 20:26
Maxis första mål i Moskva :)
Barcelona Savve
Ämne: Debatten om Victor V....
Håller med dig, men han är ändå bland topp 5 i Spanien enligt mig vilket automatiskt kvalificerar honom som en toppmålvakt. Personligen vill jag inte ersätta honom medan många vill, problemet med detta är för att det ska bli en klar förbättring med en målvakt som knappt gör några misstag så finns det endast en max 5-10 st. etablerade världsmålvakter att välja på, som t ex Arruabarrena, Coupet, Palop. Ska man sedan tala om en långsiktig lösning i rätt ålder blir det ännu färre, då finns det i stort sett endast Buffon, Casillas, Cech och någon enstaka till. I slutändan är det inte realistiskt att värva en av dessa spelare om det ens var möjligt skulle det kosta oerhört mycket pengar. Som inte är värt att lägga ut på en målvakt som i slutändan endast skulle se till att vi fick max 5 st. färre insläppta mål per säsong.

De billiga, sämre alternativ som finns skulle inte leda till någon klar förbättring och därför är det en onödig utgift om det skulle leda till samma situation. Se bara på Rüstü, eftersom det inte går att hitta en bättre ersättare till ett realistiskt pris är Valdés det givna förstavalet under lång tid framöver. För att se positivt på det hela har vi nu en stadig förstamålvakt sedan flera säsonger, något som tidigare varit en problemposition. Alla målvakter gör en 3-5 st. tveksamma ingripanden över en säsong, sedan kan de bli olika matchavgörande. Detta gäller även s k världmålvakter som de jag listat ovan samt snäppet under som Dida, Reina, Kahn, Canizares, Van der saar, etc.

Ingen av dessa skulle dock förbättra vår målvaktssituation nämnvärt. Samtidigt blir även unga målvakter stadigt bättre med erfarenhet, något som talar för Valdés som trots alla klagomål blivit bättre och bättre med åren.
Barcelona Samuel_Etoó#9
Maxis första mål i Moskva :)
Barcelona L.Messi19
9/3/2007 20:14
Jag tycker att Valdes gör tabbar då och då, men så många fina och viktiga räddningar han har gjort för oss tycker jag inte att ni ska klaga. Ta inte bara fram de dåliga han har gjort de senaste åren, ta fram det bra också..
Barcelona Sahandinho Kamal
9/3/2007 20:02
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....japp, som jag sa, Valdes kanske inte är så Duktig ÄN! OBS "än" för att hålla koll på allt det där samtidigt, alltid!, men han är ändå en bra målvakt, men jag säger det igen, en Ravelli bakom puyol o resten hade inte varit fel.

Och det där med att Dem tappar koncentrationen för att Backarna är för bra och inte låter Valdes göra nånting ? Det är väll det en målvakt ska vara bra på ? ett av sakerna han ska vara bra på i alla fall?, att hålla koncentrationen under minst 90 min, annars kan han väll lika gärna bara gå o sätta sig o ta en fika medans bollen är på motståndarens halva, och det är valdes svaghet, men när han väl är taggad och har koncentrationen på topp så kan jag inte klaga på han.
Barcelona ihefsu
9/3/2007 19:57
Ämne: Ämne: Sahandi....Och vad jag menar är att en toppmålvakt:
1. Inte försätter sig i en sådan situation i första taget, genom att boxa ut den på ett så mesigt sätt.
2. Kan hålla koll på allt det samtidigt.

Vidare skulle jag vilja citera någon som skrev följande - orkar inte kolla upp namnet:
"Men så säg inte att Valdes var Dåligt.
bara för att han inte hade något och göra?
Äh var inte så jävla tröga hel***e."

Menar du, på fullaste allvar, att det är BRA att en målvakt TAPPAR koncentrationen HELT för att han inte har något att göra? Det är INTE ALLS BRA. Det kan vara otroligt kostsamt, rent poängmässigt och därför även titelmässigt.
Barcelona Abbe_
9/3/2007 19:44
Det är ju ganska kompliserat att hitta "spelschema" i spalten till vänster. ;-)
Barcelona Evička
9/3/2007 19:27
k1n6
Se länktips.
Barcelona k1n6
9/3/2007 19:26
Nån som vet mot vem vi spelar nästa match mot =)
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
9/3/2007 19:14
Maxi lopez gjorde mål för sitt FC Moscow, skönt hoppas att han blir en stor spelare .

PS: Hoppas inte vår forum blir som mardids. Den är bättre och enklare att hitta så här .
Barcelona Tompa
9/3/2007 19:07
Ett större problem än Valdes miss igår tycker jag trots allt ändå är at vi hade så svårt att förvalta det enorma spelövertaget i mål. Även utan straff och felaktigt dömt mål borde vi gjort minst 4-5 spelmål. Det blev ett på frispark...

Det är helt enkelt för dåligt facit. Här krävs skärpning framöver!
Barcelona Tompa
9/3/2007 19:03
Debatten om Victor Valdes börjar visst ta fart igen. Nu ska jag inte såga Valdes med fotknölarna, det förtjänar han inte. Däremot tycker jag det är bra att vissa här faktiskt inte blundar för de brister som Valdes faktiskt har. OK, de grova misstagen var färre än säsongen 2005/2006 men den värsta tavlan kom i stället när vi minst av allt var i behov av att släppa in ett "skitmål" mot Liverpool på hemmaplan...

Tavlan igår var inte jättegrov vid Bilbaos reducering men det var likväl ett väldigt onödigt mål att släppa in. Det är den typen av mål vi inte har råd att släppa in mot topplagen i ligan och C.L och Valdes får faktiskt ta på sig en del av det målet igår. Att påstå något annat är att överbeskydda honom.

Valdes är absolut ingen dålig målvakt men han är inte världsbäst heller som vissa här ibland har hävdat. Han har brister och ser man inte dem/inte vill se dem tycker jag man sticker huvudet i sanden.
Real Madrid Spirit of No.7
9/3/2007 19:00
är ju inte rocketscience att se att det inte skulle varit straff eller mål på det där andra.. men ni spelade mkt bättre å förtjänade att vinna.. så det gör ju inte direkt ont att domarn klanta sig en del. tycker det är synd att spanska ligan aldrig blir av med alla dessa domargrejer.. valdes gör dom där konstiga sakerna ibland.. kan kosta viktiga matcher för barcelona pga hans spel. E ju inte direkt engångsföreteelser. Skett många gånger nu. Han är bra när han e på topp. Men han gör för många blunders för att vara stabil som barcamålvakt tycker jag.. Men antar att ni alltid kommer att ha honom som målvakt. Äntligen har han klippt sig å ser inte ut som en 14 åring längre! :D
Barcelona hOmbres
9/3/2007 18:22
Hej, ja ska till zaragoza matchen då det passade bättre. När ja ska boka via steveperryman så står det att matchen kan flyttas en dag efter schemat som står planerat nu alltså spel på torsdag istället för onsdagen. Är det stor risk för det? Vad är det som skulle kunna göra att matchen spelas på torsdag istället för utsatt datum??

/mes que un club!
9/3/2007 18:06
Copa Catalunya, Girona, 5.e september
La Liga, Osasuna, 16.e september
Champions League Lyon 19.eseptember
La Liga Sevilla 23.eseptember

tror det va nån som undrade när barca skulle spela igen? där har ni dem matcher som ska spelas nu närmast.
9/3/2007 18:02
Ämne: Sahandinho Kamal
De....
ahh håller med, han kanske inte snubbla på nån men man blir ju förvirrad när man ska ha koll på vart man springer, balans o veta vart målet är Och samtidigt ha koll på bollen.
Barcelona PILMÀ
9/3/2007 17:53
Sahandinho Kamal
Det var iaf lite för många spelare bakom honom.
ville springa tillbaka samtidigt som han hade koll på bollen.
9/3/2007 17:50
Ursäkta länken, här har ni en på bara det målet, råkade kopera, klistra in fel, förlåt
9/3/2007 17:47
Ämne: Poste apesadumbrado ....Tror faktiskt inte han halkade på nån spelare faktiskt, han tappade mer balansen då han blir tvungen o springa baklänges hela vägen tillbaka och samtidigt ha koll på bollen all time.

Titta länk och döm själva :)
Barcelona PILMÀ
9/3/2007 17:42
Poste apesadumbrado del dubbel.
Barcelona PILMÀ
9/3/2007 17:42
I Äntligen hur trög kan man vara?
Valdes är bättre än någonsin.
Och målet som Bilbáo gjorde mot oss var inte hans fel eftersom han kom ut och boxade ut den och när han skulle komma tillbaka till Målet så stod många spelare bakom sig och försökte springa tillbaka så halckade han på en spelare.
Men så säg inte att Valdes var Dåligt.
bara för att han inte hade något och göra?
Äh var inte så jävla tröga hel***e.

Victor We Love you What ever you are.
Because you have the original Barça heart.

Visca el barça y Victor Valdés (L)
Barcelona Dinho!
9/3/2007 17:39
Någon som vet när el capitan är tillbaka i spel?
Delarocha RIP Puerta
9/3/2007 17:38
Det skumma med Valdés är att han släpper in färre mål än t.ex Casillas som alla hyllar till skyarna varje år. Samtidigt som vår backlinje år efter år får kritik för att vara relativt usel. Någoting som inte riktigt går ihop för mig...
9/3/2007 17:34
Ämne: Ni som tycker Valdes....
Så sant så sant:) han är ganska grym när det gäller 1 vs 1? men hans självförtroende är ju det bästa, det ser man efter att han har räddat en målchans och han får sitt stora flin eller gör en kaxig min, skönt med en spelare som har sån självförtroende, men man tackar ju inte nej till en ung "Ravelli" :)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
9/3/2007 17:31
Valdes har visat att han är en bra målvakt, men ibland tappar han koncentrationen som tex Dida gör.

Men det betyder ju inte att han är dålig för det, varje år blir det färre och färre misstag så med mini fadäsen mot bilbao så tror jag han sköter sig framöver.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
9/3/2007 17:28
Ni som tycker Valdes är dålig. Det håller jag inte med om. Valdes är en väldig bra målvakt. Han får inte så mycket att göra eftersom vi har bra backar. Sen helt plötsligt kommer det ett läge och då tabbar han sig. Eftersom han inte får mycket att göra. Ni får inte glömma bort att Valdes rädda oss i Finalen. Mot Arsenal. Ni minns väl Valdes vs Henry:D
Barcelona ihefsu
9/3/2007 17:24
Ämne: Ämne: Tavakol....
Snälla, jag ber om det; frambringa fler plattityder.

Jag anser att Victor Valdes är en ytterst ojämn målvakt, och det inte bara från match till match utan även under period till period under matchernas gång. En ojämn målvakt är en dålig målvakt, enligt mig. En bra målvakt måste även kunna hålla sig vaken när han har lite att göra - något som Valdes visade prov på att han INTE kunde igår, vid Bilbaos mål.

Visst, han är inte världssämst, men han är inte heller världsbäst - något som jag tycker att man skulle kunna kräva i en toppklubb som Barcelona. Fast, å andra sidan så var det länge sedan vi hade en riktigt bra målvakt som faktiskt presterade på en hög och jämn nivå, jag tror inte jag minns någon sådan, i ärlighetens namn.

Hursomhelst. Ge mig en världsmålvakt, en toppmålvakt, en målvakt att lita på i alla väder. Vem? Ja, det får väl Txiki klura på.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
9/3/2007 17:23
Välkommen stonehill
Barcelona Abbe_
9/3/2007 17:21
TaVaKoLi_10

Om nu Oleguer och Marquez är så dåliga, hur kommer det då sig att det är tack vare de som Valdés inte får så mycket att göra? Om du såg matchen igår så hörde du säkert vad Magnus Hedman sa om Valdés, men du kanske tittade på Bolibompa!
Barcelona Karlssoooon
9/3/2007 17:20
Ämne: Asså jag kan inte fa....
Marques är världens bästa mittback när han är i form anser jag så från mig får du inget gehör på ditt gnäll.
Annons: