/spanien/barcelona/forum/2320.aspx/spanien/barcelona/forum/2320.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2015-06-18 16:20
LennyRomario - såg en bild för ett tag sen där Laporta var på en lyxbåt med 3 unga tjejer.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-18 15:58
Gabriel

Minns inte riktigt det var från tiden i Sevilla. Snackades om det nånstans. Minns att jag var väldigt besviken för jag såg han som en ny yaya toure.
Barcelona LennyRomario
2015-06-18 15:45
Jag undrar på allvar nu, kan någon hänvisa mig till någon slags källa på Laporta och prostituerade? Jag menar inte att det inte hänt, bara undrar var jag kan läsa om det. Och att en porrstjärna sjunger en sång om Laporta och stönar hans namn... betyder det att det är han på hans initiativ låten spelats in? Eller betyder det att det var ett enkelt sätt för henne att få publicitet eftersom det skrivits en del om att hon och Laporta idkat umgänge (vilket mycket väl kan vara sant)? Eller låten i länktipset, av samma kvinna, kanske var på David Villas initiativ?
Barcelona DM1982
2015-06-18 15:23
5 Copa America players - Bravo Mascherano Messi Alves Neymar - will have four weeks of holiday, after their last game (final 4 July). [catr]
Barcelona Barcelonistas
2015-06-18 15:15
Gabriel - anfallet behöver vi knappt förstärka. Möjligtvis någon som kan sitta på bänken, en spelare vi kan rotera med. När jag tänker på en värvning av Reus så tänker jag mer på ( som du nämnde) att han tar över Iniestas roll. Reus är som gjord för Luchos Barca, en snabb teknisk spelare som är otroligt bra i omställningsspelet. Jag tror han hade varit en gigant på mittfältet också. Sen det här med skador tror inte jag är ett stort problem. Jag tror Reus skadebekymmer hade försvunnit i Barca. * Lucho roterar så mycket att inte ens en 90 åring hade kunnat skada sig. * han hade blivit en i mängden, allt ansvar hade inte varit hos honom. * vårt sätt att spela samt hur vi tränar tror jag hade hjälp Reus skadebekymmer. Reus om jag inte har fel har bara skrivit på för 1 säsong till?
Barcelona Gabriel
2015-06-18 15:13
Kondogbia från den gångna säsongen. En mer teknisk version av Keita skulle jag beskriva han som.
Barcelona Gabriel
2015-06-18 15:02
Barcelonistas

Reus är en underbar fotbollsspelare som man knappast kan bli ledsen över ifall den värvningen hade blivit av någon dag. Men det faktumet att han är så skadebenägen som han är har gjort att åtminstone jag släppt den "drömmen" lite. Sen var han en sådan drömvärvning mycket också pga hans låga kostnad, den 25M€s klausul som han hade existerar inte längre. Reus hade säkerligen kostat upp emot 50M€ nu och det är en investering jag inte tycker är värd att göra med tanke på att vi redan står med världens bästa anfall i MSN och att det finns andra positioner att förstärka.

Sen tror jag visserligen att Reus hade kunnat axla Iniestas roll, så hade det inte varit för att han var så skadebenägen som han är så hade jag fortfarande suttit och fantiserat om Reus, men spelares som Agüero och Reus som skadar sig stupp i kvarten är spelare jag helst inte vill se i Barcelona.
Barcelona Gabriel
2015-06-18 14:59
Har aldrig hört något om att Kondogbia ska ha sagt att han föredrar Real Madrid före Barcelona. Källa på det?
Barcelona Barcelonistas
2015-06-18 14:58
Gabriel - just det glömde av att PSG har den där jobbiga jäveln till ägare. Thiago Silva perioden glömmer man inte. Där vi slösade bort ett helt transfer på 1 spelare son vi aldrig va nära att köpa. Pogba är ung har inte imponerar på mig av de jag sett av honom i cl. Men man ser att killen har potential. Vad gäller Coutinho och kong så imponerar den förstnämnda. Han hade nog varit ett bra köp, kong har jag dock sett för lite av. Reus då? Han har jag velat ha i Barca i 2-3 år nu.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-18 14:50
Tror kondogbia är bara rykten, minns att vi jagade han då hans klausul låg på 10mille i Sevilla. Men då gick han ut o sa att han föredrog real Madrid o vårt intresse svalnade. Så jag tror inte att vi är ute efter honom. Fuck alla o ta hem thiago!!!!
Barcelona Gabriel
2015-06-18 14:47
Barcelonistas

Verratti ser jag som en omöjlighet att värva med tanke på att han spelar för PSG och dom lär knappast ens vara villiga att gå in i förhandlingar om honom. Pogba kostar för mycket, hans lönekrav är för stora och på köpet får man hans jobbiga agent och det är mest Raiola som oroar mig. Annars är det självklart två underbara fotbollsspelare som jag absolut tror skulle kunna bli en succé i Barça, men jag föredrar Kondogbia före Pogba och Couthinho hade varit underbar att se i Barcelona.

Vampiro

Agreeed!
Barcelona Barcelonistas
2015-06-18 14:43
Lenny Romario - jag hoppas ju på Laporta men han har också sina brister. Dansat med en strippa och köpt prostituerade kvinnor. Han har även gjort reklam för sitt eget namn där en porrstjärna sjunger och stönar fram Laportas namn. Trots det så vill jag att han blir vår president. Alla här inne hade velat dansa med strippor osv. Bakom en datorskärm är det lätt att försöka få sig själv att framstå som en snubbe med rent mjöl i påsen.
Barcelona Vampíro
2015-06-18 14:43
Gabriel Syftade på om Kondogbia är villig att sitta på läktaren i 6 månader. Om han är det så tycker jag man ska gå all in. Kan lira både box-to-box och pivote. Vill dock gärna se en mer klassisk spelfördelare också. En Deco/Xavi typ som kan hålla i bollen.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-18 14:36
Gabriel - Pogba och Veratti?
Barcelona Gabriel
2015-06-18 14:28
Aleix Vidal Kondogbia Coutinho Den perfekta silly season!
Barcelona Gabriel
2015-06-18 14:27
Vampiro Fast vi får ju faktiskt värva, har du glömt bort att vi nyss köpte Aleix Vidal? Sen att han inte får registreras för spel förens i Januari är en annan femma. Annars håller jag med om Kondogbia, underbar spelare och jag hade älskat den värvningen. Inte samma mediahype och stjärnglans kring Kondogbia som med Pogba, men inte alls så mycket sämre spelare. Tror knappast att Kondogbia hade tackat nej till Barcelona bara för att han inte får spela förens i Januari. Go for it säger jag!
Barcelona Barcelonistas
2015-06-18 14:20
Idag avgör lord godeti för Sverige.
Barcelona Vampíro
2015-06-18 14:12
Monaco player Geoffrey Kondogbia (22) is first option if Pogba doesn't join. Braida met with Monaco officials. Want at least 30M. [sport] Han har spelat i Sevilla=succé. Tar honom alla dagar i veckan framför en €65M dyrare Pogba. Men vi får inte ens värva så vem bryr sig.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-18 12:57
Papillon Hyperaktiv? Jag skriver ju knappt här längre som jag gjorde för några år sen. Jag har inte ansett något av det du skriver, allt är dina egna påhitt. Du är alldeles för simpel och enkelriktad i ditt tänk för att det ska vara givande att diskutera med dig. Du gör bort dig med vartenda inlägg du skriver oavsett ämne och du är vid det här laget ganska ökänd härinne. LennyRomario har med ett par suveräna inlägg förklarat hela skiten för dig men det går ändå inte in i skallen eftersom allt är svart eller vitt i din naiva värld. Du saknar förmågan att kunna skilja mellan en representant för klubben och en individ. Som en jämförelse skämmer du inte ut forumet med dina pinsamma inlägg, du skämmer endast ut dig själv.
Barcelona DM1982
2015-06-18 12:28
[QUOTE=Amo.38]Helt otroligt hur folk resonerar här ibland? Låt killen visa känslor efter avspark, som någon nedan skrev hellre visa känslor efter en förlust än att gå runt och leka som att allt är frid och fröjd. Däremot läste jag att Di Maria och Messi typ ska ha hånat Tata i halvtid, och sagt det kommer bli ett lätt resultat mot Paraguay. Är det sant eller är det rent påhitt? [/QUOTE] De ska ha drivit med Aguero men Aftonbladet hittar på skit som vanligt. De drev inte med Tata.
Barcelona Amo.38
2015-06-18 12:25
Helt otroligt hur folk resonerar här ibland?

Låt killen visa känslor efter avspark, som någon nedan skrev hellre visa känslor efter en förlust än att gå runt och leka som att allt är frid och fröjd.

Däremot läste jag att Di Maria och Messi typ ska ha hånat Tata i halvtid, och sagt det kommer bli ett lätt resultat mot Paraguay. Är det sant eller är det rent påhitt?
Barcelona 11-9-10
2015-06-18 12:02
#Benedito
Barcelona lapulgatomica
2015-06-18 11:54
Fantastiskt lång och intressant artikel om Paul Pogba om hur han hypotetiskt sett skulle passa in i Barcelona.
Barcelona DM1982
2015-06-18 11:52
Verkar som det blev två matcher för Neymar. note: neymar is suspended for the next two games, if brazil qualify, he could be back in semi-finals of the copa america #fcblive #bra Känns som turneringen är slut för hans del, helt ok för mig.
Barcelona Junta Dimision
2015-06-18 11:46
@papillon:

Men när du ser Bartomeu så tänker du inte på hur han lovade Abidal nytt kontrakt så fort han skulle göra sin comeback från sin operation, för att istället slängas bort. Eller hur han är åtalad för både korruption och skattefusk, eller hur han och Rosell har förstört det fina arbetet Laporta och Cruyff gjort med La Masia? Det är naivt att tro att alla problem vi har haft inom klubben de senaste åren har sopats under mattan bara för att vi vann trippeln.
Barcelona LennyRomario
2015-06-18 11:09
@papillon:
Nu missas det återigen att det är skillnad på individen och klubben. Fast du själv använder ordet "privat". Inget av det Laporta gjorde fläckade ned klubbens rykte i närheten av på samma vis som det vi gör nu. Fläckade det ned någons rykte, så var det hans eget. Det handlar inte om vad du tänker på när du tänker på Laporta. Det handlar om vad folk tänker på när de tänker på klubben Barcelona. För nu är det KLUBBEN som är avstängd från att köpa spelare. Det är KLUBBEN som är sponsrad av oljepengar. Det är KLUBBEN som fifflar med pengar vid övergångarna. Det var inte klubben som gick till prostituerade, eller vad du nu säger. Jag vet faktiskt inte ens själv vem som gick till prostituerade. Men det vet du? Googla "Laporta prostitute" och säg mig vad du hittar. På allvar. Men att jag inte hittar något säger en del om att det i alla fall inte förknippas med klubben. Men visst, HAN flög dyra privatplan och åt kaviar. Och det var direktörer som avgick till höger och vänster. Men det var ju ingenting som förknippades med klubben Barcelona. Om nåt så var det väl Laporta som fick skämmas för att ha "utnyttjat" klubben? Och snart ska väl någon dra fram "men ekonomin var så dålig, vi behövde sälja oss för att betala våra skulder". Nej. http://osynligahanden.blogspot.se/2010/12/more-than-club.html Sen pratar någon om Ronaldinho? Nu vet jag inte ens vem som hyllat Laporta för köpet av Ronaldinho. Men sanningen är ju att Laporta gick till val på att han skulle köpa Beckham. Och det var ju en jävla tur att det inte lyckades.Men visst, Ronaldinho var ju ett fynd för typ 30 mille euro. Nu har jag inte hyllat någon för deras värvningar. Men varför skulle någon hylla Bartomeu för värvningarna Suarez och Neymar? Den förstnämnde var intressant för varenda klubb i världen och svindyr. Det var inte precis en dold talang. Och hans frus familj har bott i Barcelona sedan 2003. Den andre var världens största fotbollstalang och Barca lyckades köpa honom genom att betala ut pengar högt och lågt till väldigt många parter och sedan ljuga om vad han kostade. Varför skulle jag hylla någon för det? Och nu ska vi ha Pogba. Ja, att köpa en av världens dyraste spelare i varje transferfönster (i de vi får handla) och krydda det med lite egna talanger.... känns den strategin bekant eller? För en 10-15 år sedan kallades den galacticos y pavones. Som sagt. Vi har blivit precis som alla andra.
Barcelona Ney
2015-06-18 11:04
En del verkar ha glömt den karriärhotande skada Neymar fick i VM. En skada som kunde göra honom rullstolsbunden. Zuniga fick varken gult eller rött kort ... och det är sådana neandertalare som ska försvaras.

Men nej ... Neymar är en "filmare". Fotbollen är en machosport där vi ska skita i spelreglerna och sparkas/slåss istället för att låta fotbollen få framträde. Vem behöver en regelbok när man töjer på den när det gäller Neymar?
Barcelona dinho the artist
2015-06-18 10:51
Neymar kanske inte filmar speciellt mycket men han förstärker på tooook för mycket för vad som kan anses vara okej i min bok. Dessutom har han en tendens att överspela något enormt och det stör mig ordentligt. Men men, även solen har fläckar antar jag.
Barcelona DM1982
2015-06-18 10:49
Blev tyvärr bara en match avstängning för Neymar. Lite synd då Copa America är en benknäckarturnering. Domarna tillåter sjuka tacklingar, skaderisken är för stor.
Barcelona Ney
2015-06-18 10:39
Lustigt att en vältränad colombian ramlar ihop av ett skott i ryggslutet och vrider sig i smärtor. Kan förstå att Neymar får ett rött kort men det var väl effekt av ett andra gult kort och INTE (!?) ett DIREKT rött kort? Eller? Var det någon som hade koll på det?

Även lustigt att all uppmärksamhet riktas mot Neymar när det är Bacca som är aggressiv och får ett direkt rött kort.

Det är dessutom en jävla myt att Neymar filmar. Han får en hel del sparkar. Visserligen förstärker han emellanåt med sin spektakulära stil men det är SKILLNAD på att förstärka och att filma. En filmning är när man är HELT orörd och skaffar sig fördelar ... det är något Cristiano Ronaldo är bäst på i världen med hästlängder.
Annons: