/spanien/barcelona/forum/23196.aspx/spanien/barcelona/forum/23196.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid King_raul
2007-05-07 16:25
Barcelonito,
Jag jämför inte Real Madrids spelare med era, aldrig. Skulle aldrig kunna ta av mig marängbrillorna vid en sådan jämförelse ;)
Sen förstår jag att du bara vill prata tre år tillbaka eller hur?

Rambla,
Tror du ärligt att dem får igenom att få välja domare?

Till er båda, att Calderón är ett svin kan jag också skriva under på, det går ju hand i hand med hur "klubben" betér sig, det har funnits många presidenter som skött sig mkt professionellt och att nämnas "århundradets klubb" kommer man inte undan med om klubben betétt sig a la Calderón i 100år.

Barcelona Rambla
2007-05-07 16:25
Barcelonito:

Jag tror att de riktiga bovarna är Calderón och Mijatovic. De har talat om för vissa spelare att om ni inte snackar lite skit om Barça och dess spelare i media, kommer ni att få löneavdrag. Kanske tom hot om försäljning. :D
Barcelona Barcelonito
2007-05-07 16:20
King_raul

De borde kanske visa lite respekt för att Barcaspelarna inte kritiserade dem. Deco sa i intervju med hemsidan att han hoppas Reals problem löser sig för att de har många fans... Nu leder Barca fortfarande men spelar inte ritigt så bra men ändå beter sig hela fotbollsklubben Real Madrid på ett VIDRIGT sätt... ingen klass som helst. Ronaldinho tjänar mest av alla men sjunker inte så lågt som Realspelarna. Kan inte tänka mig att det va Barcaspelarna som kom på Bög-Guti och det där. Jämför spelarna nu. Real ingen klass alls, Barca fullt me klass
Barcelona Rambla
2007-05-07 16:20
Ghazza:

Precis som culé hasta la muerte skrev så spelade han bara en match för Real Madrid då han var inbjuden att prova för dem. Annars är han gallicier. Har varit i Barça sen 2001 så det är ett tag nu.

King_raul:

Du misstar dig. Jag är inte i sak egentligen inte irriterad över Beckhams återkallade gula kort. Det som stör mig är att det är så lätt att få gula kort återkallat om man heter Real Madrid. Felaktiga gula kort är en del av spelet, det är bara att acceptera dem och gå vidare, precis som det är med andra fealkatiga domslut. Det som gör mig mest upprörd är hur en klubb som Madrid har mage att kräva de ska få vara med och utse domarna bara för att man anser sig ha blivit bortdömda under denna säsong.
Real Madrid King_raul
2007-05-07 16:19
Ghazza,
Vart är det Fabregas, L Garcia & Reina kommer ifrån nu igen? ;)

Barcelona CT-Talangen
2007-05-07 16:18
Barca klarar det i år också :D!

Jag har en ny torrentsida där de inriktar sig på fotboll. Finns en del Barca grejer, mest Ronaldinho då såklart:P men det kommer mer efterhand ;)

kommentera gärna inhåll o halt annat på sidan :)

Ronaldinho kung på plan!
Länktips: calciotorrent.se
Barcelona Ghazza
2007-05-07 16:15
Nice! Kan ju dock höra nya spelare som kommer till Barcelona. "Vart kommer du ifrån?"

- Tja, Real Madrid antar jag..

=)
Barcelona Sóm més que un club
2007-05-07 16:14
Ämne: Barcelonito,
Att du....
Vem som helst som kan räkna inser att med 15 poäng kvar att spela om och det skiljer tvâ poäng mellan lagen. Upplagt för en klassisk slutstrid i den enda stora ligan som fortfarande lever.
Som alla som följt Real och Barça vet kommer ordkrig och karikatyrer att vara vardagsmat, ya.
Hoppas pâ att det blir smockat pâ Camp Nou nu med rejält tryck pâ söndag.
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-07 16:12
Ghazza

Jajamen, lr ja han spelade där en turnering. Canal + arrangerar varje jul en turnering 7-manna fotboll. Då hade han kommit överens att spela den med Real Madrid. Men det var allt, efter det (de vann turneringen och han blev vald till bästa spelaren i turneringen) fick han erbjudande av Barca och tvekade inte en sekund. För övrigt så såg jag den turneringen faktiskt. Har ju bott i Maspalomas i 15 år så.. ;-)
Real Madrid King_raul
2007-05-07 16:10
Barcelonito,
Har du missat sport karikatyrer på Ronaldo?
Att spelarna kör psykkrig är inget ovanligt, lite får man tåla när man håvar in en god mille i veckan.
Nog finns det kålsupare på båda sidor nätet, katalanerna har minst lika roligt åt en hamburgsätande ronaldo eller bög-guti film som Madrid har åt häst-karikatyrer och tuggummi-valdes.
katalaner är inga änglar dem heller, hör och häpna.

edit: Läste precis att det upphävts 15 (!) st kort under säsongen. Hur många av dem är era? Ett vet jag i a f.

Barcelona Barcelonito
2007-05-07 16:03
det e en sak att kritisera laget o en annan att förnedra. som att komma med feta bilder på Ronaldinho. Men jag bryr mig mer om när sånna som Guti, Ramos, Emerson, Cicinho, Diarra och ledarna i Madrid kritiserar Barcelona. Det är brist på klass, oproffisionellt. Kommer jag ihåg rätt så har inte en enda spelare i Barcelona kritiserat Reals spel de senaste säsongerna då Real inte varit i närheten av Barca. eller hur?
Barcelona Ghazza
2007-05-07 16:02
Falqué spelat i Real Madrid? DET DÄR hade jag ingen aning om...
Real Madrid King_raul
2007-05-07 15:58
Barcelonito,
Att du väljer att läsa småglins inlägg om vunnen liga får stå för dig, själv försöker man sålla mellan inläggen värda att läsa.
Sen har väl Marca,As lika mkt rätt att skriva dynga om rivalerna som Sport och EMD har?
Vissa tar ju tydligen åt sig och då fortsätter skvallerpressen existera...

Barcelona Barcelonito
2007-05-07 15:55
Själv tror jag att Barcelona kommer värva 4 spelare till nästa säsong. Savila har ju hög lön nu och såg att han kommer få mycket mindre. Men om han stannar eller inte e ganska ointressant... Tycker ändå att vi behöver en riktig killer där uppe för Eto'o missar en månad spel nästa säsong. Det har ju pratats om Milito, Forlan, Klose, Trez, Palacio och Huntelaar. Själv vill jag ha Milito för han kanske tar me sig mittbacksbrorsan :D
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-07 15:54
Ämne: Väldigt underligt at....
Henk Ten Cate - El Mister

Jag är inte Rambla, men jag kanske kan svara dig! ;-) Bojan har haft ett tufft spelschema på sistone, så Santisteban (Spaniens förbundskapten för u-17) tyckte han såg sliten ut så han står över idag för att få han pigg till nästkommande matcher.
Barcelona Taherinho
2007-05-07 15:48
Är det nån här som tror Saviola skriver på kontraktförslaget han har fått? Läste att han hade blivit erbjuden, men att han skulle vara i så fall tredje valet... Vad tror ni??? Angående Real matchen igår...De spelade fint stundtals men det tycker jag även Sevilla gjorde. Visst båda dessa lag känns farliga men vi har verkligen allt i våra händer. Nu är även REM återförenat. Hmm.....jag kan inte förklara den känslan...Otroligt!!! Svara gärna angående frågorna där uppe...och vem i så fall skulle ni vilja att Barca värvar i sommar som andraval???

Visca El Barca
Barcelona Barcelonito
2007-05-07 15:47
King_raul

jo för att media, Calderon, Mihjatovic och realspelarna tagit åt sig rätten att diskutera och kritisera Barcelona och prata om dem dagligen. De e lite småkära i Kataluniens huvudstad va? sen så tycker ja som ja sa innan att ni riskerar att skämma ut er så mycket som ni pratar om titeln och tror ni har vunnit det redan. säg nu inte att det inte e så för ja e inte blind, döv eller läskunnig.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-05-07 15:43
Väldigt underligt att Krkic är på bänken eller har du förklaringen Rambla?
Barcelona Barcelonito
spekulationerna om övergångar o sånt kan de skriva va de vill om. Men jag tror inte att de fejkar intervju va?
Real Madrid King_raul
Rambla,
Det är hemskt vad du tagit åt dig av att Beckham fått sitt gula återkallat, vilket är helt rätt då han bara frågade om inte muren var på tok för nära, vilket den var. Sen har jag för mig ni har fått ett gult återkallat med för en tid sedan?

Barcelonito,
Det är hemst vad du focuserar på marängerna, lite småkär i storstaden kanske? Varför bry sig när ni tar ligan hur enkelt som helst, eller hur var det?

Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-05-07 15:38
Barcelonito

Ta och softa ner lite barca broder goal.com är inte 100% fakta, det är en blaska i samma klass som aftonbladet!

Kaka har säkert inte ens uttalat sig på det viset det är nog nissarna i goal.com som kryddat på lite extra.
Barcelona Rambla
2007-05-07 15:35
Merida är avstängd. Falqué nr 14 med från start.

Barcelonito, betänk att Robinho är hela 3 år äldre än Messi också. Det ska bli intressant att se hur långt Messi nått i sin utveckling när han är 23 år. :D
Barcelona Rambla
2007-05-07 15:31
Det stämmer, våra 3 canteranos David González, Bojan Krkic och Iago Falqué finns med i truppen. Bojan Krkic börjar på bänken.

Mathcen sänds på Eurosport:
15:30 Tyskland-Spanien
Barcelona Barcelonito
2007-05-07 15:25
Spanien - Tyskland nu. U17 VM både Bojan och Merida e bänkade. vilar rättare sagt
Barcelona Barcelonito
2007-05-07 15:21
Realfansen flyger o svävar i luften just nu... Robinho blev uppäten av Alves första halvleken och pga. hans utvisning så borde han få 2a eller 3a. En förlust skulle ta all luft ur dem... Robinho måste först närma sig Messi något som han inte har talang o potential till först innan han ska bli "bättre" än en av världens bästa genom tiderna. Kom ner på jorden. Ni riskerar att skämma ut er totalt så mycket som ni skriver och skryter just nu om titel o spelare.
Barcelona Lundello
2007-05-07 15:13
Ibland garvar man ihjäl sig..

Betyget på Robinho igår på reals forum..

10 Robinho 4
Trollar och flippar mellan backarna. Kommer till ett par farliga chanser och har emellan åt en teknik som Ronaldinho skulle drömma om. Får göra ett mycket viktigt och snyggt mål. Han förtjänar verkligen detta mål. Om skärpan vid mål kunde VnR´as har vi en skatt i Robinho.

Att man ens nämner att han skulle ha en bättre teknik än dinho är sjukt.
Barcelona barca_and_me
2007-05-07 15:08
Till alla barca fans: ligan kommer att barca vinna so don,t worry guys och när det gäller Real så hade de riktigt tur igår att de vann men man har inte turen med sig alltid..
Barcelona Barcelonito
2007-05-07 14:50
Ronaldinho sa i intervju idag att Han ska vinna dubbeln, njuta av semestern och göra allt för att vinna CL med Barca nästa säsong...
e det nån som tror att Ronaldinho kommer att lämna Barca fortfarande? bättre svar kunde han inte ge :D

Medan Kaka har idag sagt att han hoppas att Real vinner ligan. Bitter Kaka som verkar inte ha glömt hur våran egna Edmilson inte lät honom röra bollen under 2 matcher förra året :D
Barcelona Rambla
2007-05-07 14:47
Ämne: Zaragoza och Recreat....
Utan Beckham och Robinho? Det där ska vi nog lugna oss med tills RFEF sagt sitt. Vi kan nog kallt räkna med att Madrid lämnar in ännu en protest mot de gula korten, det har ju blivit mer regel än undantag.

Madrid har blivit lite högmodiga då de kallt räknar med vinst i alla återstående matcher. Visst inte helt omöjligt att det kan ske men jag hade nog legat lite lågt i det snacket. Kan de vinna återstående matcher så kan även Barcelona göra det, allt handlar om hur taggade man går in till matcherna. Barcelona har kapacitet att spela ut vilket lag som helst i ligan, tyvärr så sker det lite väl sällan nu för tiden.

Jag tror personligen att ligan kan avgöras i omgången vi möter Atlético och Madrid har Recreativo borta. Vinnst för dem där samtidigt som vi tappar poäng mot rojiblancos, då har Madrid slagläge och lär inte släppa taget om ligabucklan.

Nu är det ju långt ifrån säkert att det scenariot inträffar. Barça har allt i egna händer och det känns tryggt. Skulle de nu inte hantera det och tappa kan man inte skylla på något i efterhand.
Real Madrid King_raul
2007-05-07 14:43
Som mes que...,
Till fördel så länge ingen spelare får benet undansvept i cupen och blir borta någon månad.
risken finns ju alltid.

Messis ögongodis medför just den risken, att få sig en trist eftersläng.
Annons: