/spanien/barcelona/forum/23195.aspx/spanien/barcelona/forum/23195.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito
2007-05-08 14:01
nu e det inte så att Atletico kan bara bestämma sig för att vinna lr förlora. Barca har ett lag me 4-5 spelare som kan avgöra närsomhelst och Barca behöver bara en lika från den matchen. Real kommer aldrig vinna alla 5 matcherna med tanke på vilka de möter..
Barcelona kalle7
2007-05-08 13:48
2-0 till Barca, Ronaldinho och Messi fixar!
Barcelona Mot Nya Tider
2007-05-08 13:33
Ja, detta var ju intressant:)

At.Madrid, förlora eller vinna mot Barca?

Kan tänka mej vad hemskt det skulle kännas för A.Madrid-fansen om de var orsaken till att Real möjligtvis skulle vinna ligan:p? Vi får se vad som sker, en sak är saker: Barca måste gå hårt på vinst i den matchen, och stoppa Torres!

Barcelona Barcelonito
2007-05-08 12:36
Rambla

Samu Eto'o har sagt att han spelar hellre i Mallorca än Italien och han har sagt att han inte kommer spela i Italien. Lite Henry varning där. de satsar o satsar på en spelare och blir av me alla andra... Vi kunde t.ex. ha haft C.Ronaldo nu om inte alla hade satsat på Henry
Barcelona Barcelonito
2007-05-08 12:30
jag tror inte Real överklagar Becks kort. Hellre missar han Espanyol hemma än Recreativo eller Zaragoza borta? hade inte vart speciellt smart o överklaga
Barcelona Rambla
2007-05-08 12:29
Enligt den italienska bibeln, Gazzetta dello Sport, har nu Milan insett att deras desperata försök att övertyga Ronaldinho var han borde spela nästa säsong, inte givit önskat resultat. Nu har man ändrat mål och går efter Samu Eto'o istället. Usch, kan de inte bara ge sig någon gång?
Barcelona Ghazza
2007-05-08 12:24
Å andra sidan vill jag inte ha nazistpack på arenan, hur änglalika de må vara...

Vi har klarat oss bra utan dem och vi kommer klara oss bra i framtiden också.
Barcelona Barcelonito
2007-05-08 12:22
Ghazza

hehe det e ju lite det jag säger, de e extrema men ändå skötsamma på arenan. Tror knappast de skulle komma med apljud lr liknande. Inte nu när klubben kämpar mot rasism o har Eto'o o Thuram i laget. Jämför vi mot Zaragoza, Getafe och några andra så e de någorlunda normala
Barcelona el Flaco
2007-05-08 12:21
På tal om äckliga fans så får vi inte heller glömma bort Zaragozas och Osasunas. Särskilt Zaragozas fans, det är bedrövligt att det spanska förbundet inte har stängt igen arenan efter alla rasistiska påhoppen mot bland annat våran Eto'o.

Jag vill tilläga att jag har att glad över att Boixos Nois inte längre finns på Camp Nou lika mycket som innan. Skinheads, nazister och huliganer i mina ögon.
Barcelona Ghazza
2007-05-08 12:20
Barcelonito,

Förvänta dig att RM överklagar återigen med de gula korten. Iaf på Beckhams, som de lär få igenom. Fjantigt enligt mig då felbeslut är en del av fotbollen. Ska man ta bort offsidemål i efterhand också?
Barcelona Barcelonito
2007-05-08 12:18
kan inte tänka mig att ett lag åker till Bernabeu och inte ger sitt allt... Det e ju matcher de längtar efter som spelare. Men det ska bli spännande o se Real utan Becks o Robinho
Barcelona Ghazza
2007-05-08 12:16
Hmm, det känns lite som om Espanyol är lillebrorsan som tappades i marken när han var liten.

Jämför man Boixos med andra fans så kan de dock framstå som riktiga änglar. Tänker bl a på Getafes...
Barcelona el Flaco
2007-05-08 12:14
Espanyols hemmaplan brukar även kallas för mini-Bernabeu, De är i princip Reals andra lag i Spanien. Jag räknar med en lätt seger för Real i matchen mot Espanyol, som knappast representerar Katalonien.
Barcelona Rambla
2007-05-08 12:10
Ämne: vilket jag tycker e ....
Jo, men nu är det ju så att Espanyol inte delar Barças katalanska värderingar lika skarpt. Varför tror du att de har Real i klubbnamnet? :D
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-08 12:09
Absolut Rambla. Och jag har lixom inte slutat kritisera vår rasistpack. Och precis som du säger så är det den innersta kärnan som är nynazister i Boixos. Men ibland är det skrämmande att se Bernabeu och Ultras Sur med vissa flaggor, och mer med tanke på vilka spelare som finns för det mesta i startelvan som Diarra, Robinho m.m. Så det är med stolthet vi ska säga att Laporta är den ENDA som har vågat att porta Boixos (lr motsvarande okunniga s.k. fans) från stadion. En stort eloge till han för de!
Barcelona Barcelonito
2007-05-08 12:07
vilket jag tycker e fel att stå närmare real madrid går helt emot katalanska värderingar... men men, vi kommer ju slå Espanyol hemma så det bara smäller om det... Rijkaard e nog mest revanchsugen på den matchen...
Barcelona Rambla
2007-05-08 12:01
Barcelonito:

Haha, los pericos hatar Barça och står närmare Madrid. Skulle inte förvåna mig om de lägger sig mot dem.
Barcelona Barcelonito
2007-05-08 11:56
låter härligt när Atletifansen säger att de hellre förlorar mot Barca än låter madrid vinna titeln. Realfansen vill ha hjälp från både Espanyol och Atletico :D
Tror ni Espanyolfansen tänker samma sak om Barca o real? Tycker ändå med tanke på historien så borde Espanyol kämpa för Katalunien mot Real och hjälper Barca.
Barcelona Rambla
2007-05-08 11:53
Man kan inte låta nynazister diktera villkoren på Camp Nou. Nu har jag inte koll på om precis alla i Boixos är nynazister eller bara den innersta kärnan. De är välkomna tillbaka om de först rensar i sina egna led.

Jag menar, vi är snabba med att kritisera los pericos rasistpack, eller Madrids nazistiska Ultra Sur, Atléticos högerextremister osv. Då ska vi vara lika kritiska till störande element på Camp Nou. Det är åtminstone min åsikt. Jag är stolt över Laporta som vågade ta striden mot Boixos Nois trots alla dödshot.
2007-05-08 11:44
Ämne: culé hasta la muerte....
Jo, men det är svårt att komma överens när folk är inte så civiliserado som det borde tyvärr. Och jag menar att Boixos Nois ställer som krav 200 biljetter till inget pris för att det ska heja fram laget, tycker jag är befängt. Men visst att det kan behövas, fast å andra sidan har Barça klarat sig rätt så bra på hemmaplan i år.. ;-)
Barcelona Ghazza
2007-05-08 11:42
Visst blir man lite avis på klubbar som Liverpool med deras tryck på arenan. Men glöm inte att Barcelona är en klubb för alla. Ung som gammal, man som kvinna. På läktarna finns det en stor variation av människor vilket gör att sång speciellt inte alltid funkar.

Boixos Nois vill jag inte heller ha in på arenan, än iallafall. De får ta sig i kragen rejält och framför allt gå ut med en ursäkt till Laporta och hans familj för alla dödshot.

Lite kuriosa, när jag var nere på costa brava var jag riktigt nära att köpa en stor flagga med deras märke. Det var bara plånboken som talade emot =)
Barcelona Barcelonito
2007-05-08 11:40
culé hasta la muerte

Jo de e lite extrema men på Camo Nou e det aldrig rasistiska apljud eller liknande numera. Jag tycker Laporta kunde ha kommit överens bättre med dem. Men iaf, det känns som om det e exakt va våra spelare behöver... då får de lite kämpaglöd som de behöver tror ja... Jag har helt andra åsikter än dem men tycker att de behövs nu.
2007-05-08 09:55
Ämne: In med BOIXOS NOIS p....Barcelonito

Har nog en helt annan uppfattning när det gäller Boixos Nois än vad du har. Till skillnad från våra ärkerivaler och dess klack, Ultrasur (som styrs bl.a. av Otxoa som i sin tur är en av dom ledande gestalterna inom naziströrelsen i Spanien) har Laporta vågat kicka ut Boixos från vår anrika stadion. Med detta har vi självklart förlorat mkt på stämningen som är på stadion, men samtidigt så vill jag inte ha några okloka människor med deras tänke och framförallt inte med kraven det ställde till Laporta. Det ville bland annat få tillgång till gratis biljetter året runt, vilket Laporta självfallet ställde sig helt emot. Vilket resulterade i dödshot, vilket är oacceptabelt. Så jag tycker Laporta gör rätt med sin "tolerancia cero" mot våldsamma supportrar.

Det är iallafall min åsikt, sen har alla självklart rätt till sin egen. Vi lever ju en fri värld där alla får säga sitt. Förresten vill ni veta mer om Otxoa och company kan jag rekommendera en bok, men skicka ett pm så får ni namnet.
Barcelona Puyol_Saviola
2007-05-08 09:14
Hörde Eto'o förklara varför han sprang ända ner till Valdes efter sitt mål senast, anledningen var att han tycker synd om honom för att han alltid får fira målen ensam. haha! jag älskar när spelare går ner till målvakten för att fira, underbart!
Valencia Emmma
2007-05-08 02:24
Något som stillar nerverna!
Barcelona Barcelonito
2007-05-08 01:21
In med BOIXOS NOIS på Camp Nou mot Betis o ge mästarna det stöd de behöver... Ut med världens största flagga, Ge Fansen varsitt A3 papper me klubbens färger och hjälp dem till målfyrverkri mot Betis. Det är då Ronaldinho ler som mest, Eto'o springer snabbast och Messi glider fram vackrast och Puyol krigar starkast...

får fortfarande tårar i ögonen när jag ser Ronaldinho fira målet mot milan för 2 år sen.. killen har tårar i ögonen... Ge dem stödet då kommer kungen aldrig att svika...
Älskar den vackra klubben av hela mitt hjärta.

Barcelona ale! Barcelona ale! BAR-CE-LO-NA ale ale ale!

1899 neix el club que porto al cor, blaugrana son els colors Futbol Club Barcelona.
adiiL
2007-05-08 00:46
Det är sant ni får ursäkta mig :)
trevlig natt!
Barcelona Rambla
2007-05-08 00:37
La Cibeles:

Eh? Du menar väl han? :D

adiiL:

Sluta vara så aggresiv. Som moderator Ghazza tidigare skrev. Strunta i de inlägg du inte klarar av så städar de bort skiten. Bit dig i tungan och gå vidare, så diskuterar vi Barça och annat som är trevligare. :)
adiiL
2007-05-08 00:16
Till alla Real fans som skriver här. Jag förstår era inlägg om ni är 12 år men är ni äldre så har ni hjärnfel. DRA! fyfan..

Ps. Kommer Barca att köpa Muhammed Demirci?
Barcelona Barcelonito
2007-05-07 23:58
HAHA. det här va sjukt roligt asså.. kan inte sluta skratta :D
Annons: