/spanien/barcelona/forum/23190.aspx/spanien/barcelona/forum/23190.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito
2007-05-09 15:18
Mina drömvärvningar till Barca som e realistiska är: Abidal, G. Milito eller Jorge Andrade, Lampard eller Sissoko
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-05-09 15:03
Rambla

Touche Poulsen får lite hjälp så det kanske inte var nåt bra exempel,men visst av det jag sett så imponerar Zapater i de möten han varit med mot barca. Men jag har tyvärr sett för lite men vore det inte bra med ett köp inom den spanska ligan ändå kort anpassnings tid och en mänsklig summa?

You might have something here,frågan är kommer ledningen att agera smart och inte bara tänka på spelare med status?

RiZzo

Vi kan inte ha en kortvarig plan på en så pass viktig position,Makalele är 35 år och har tappat sin plats i Chelsea mestadels på grund av skador som man får vid just den åldern. Inte en chans att klubben kommer gå efter honom.Han är dessutom på väg ner men om du tänkt att barca köper han som nån slags rotation spelare så är det en annan sak.
Barcelona Sóm més que un club
2007-05-09 14:54
Nâgon som följt Maxi Lopéz i Mallorca i âr?
Vet att han fâtt bra med speltid men har väl inte visat ngt speciellt. Har gjort tre mâl i âr.
Barcelona RiZzo
2007-05-09 14:50
Skulle va skönt me en pivote som edgar davids som verkligen fick fart på barca när han spelade där en kort tid en slitvarg.
Men vrf inte slå till me makalele tror han skulle va riktig bra i barca.
Barcelona Rambla
2007-05-09 14:41
Ride:

Poulsen spelar inte ensam pivote. Han har oftast Renato, Marti eller Maresca brevid sig. Skulle han klara det ensam? Jag är ytterst tveksam, ännu mindre Sissoko.

Jag hade nog tagit Zapater som har en klausul på €12m. En en ung lovande mittfältare, som dessutom är en krigare utöver det vanliga. Annars är den unga brassen Lucas Pezzini från Ronaldinhos moderklubb Gremio lovande. Kanske är han lite för ung? Honom jagar tydligen Milan så det lär väl aldrig bli av. Jag tycker att man borde nyttjat Ronaldinhos kontakter med Gremio här, men hans relation med klubben kanske inte är så bra längre eftersom det var lite struligt när han lämnade för PSG.

Mascherano som du nämner hade varit drömmen. Fattar inte varför ingen i Barcelona var mer alerta där. Fast han hade ju redan spelat för två klubbar under en säsong. Helt otroligt att Liverpool fick tillåtelse att använda honom trots det.
Barcelona Barcelonito
2007-05-09 14:38
Jag vill bara ha en stor, lång köttare i mitten. Passningspelet får Xavi, Inieste eller Deco stå för... Även Albelda skulle passa i Barca men han e 30 år...
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-05-09 14:29
Rambla

Den spelartyp som du eftersöker kommer kosta skjortan en pivote som dessutom har teknik utöver de egenskap en bra pivote ska ha?

KOlla bara på poulsen han har ju ingen jätte teknik men passar in i ett spelskickligt sevilla, Davids var en engångs grej Barca kommer med all sanolikhet hämta in en pivote som enbart ska störa motståndarna jag röstar för en mänsklig summa därmed skulle jag välkomna Sissoko.

Ledningen gjorde fel att inte ta en titt på Mascherano där kunde vi ha gjort ett kap pengarmessigt.

Detta är då bara min åsikt om du fick äran att agera scout åt barca vilka skulle du rekomendera som pivote som passar in i spelsystemet?

Barcelona Rambla
2007-05-09 14:05
Ämne: Rambla hur bra va in....
Visst var han bra, men det i ett helt annat spelsystem. Det innebär ju inte att han hade varit bra i Barças sätt att spela? Dessutom så hade han god hjälp av 9 andra heltaggade utespelare i Liverpool.

Nåja, strunt i Sissoko som nog aldrig kommer att spela för Barça ändå.
Barcelona Barcelonito
2007-05-09 13:52
Truppen mot Getafe:
Valdés, Jorquera, Puyol, Xavi, Edmílson, Zambrotta, Iniesta, Eto'o, Belletti, Gudjohnsen, Van Bronckhorst, Saviola, Oleguer, Ronaldinho, Giuly y Sylvinho.

Messi vilar helt, smart av Rijkard
Barcelona Barcelonito
2007-05-09 13:47
Rambla hur bra va inte Sissoko mot Barca?
Barcelona Rambla
2007-05-09 13:33
Titta på bilderna. Ja spelarna ser ju verkligen pressade och tagna av stundens allvar från pressen som kommer från Madrid och deras kampanj i media. :D
Barcelona Rambla
2007-05-09 13:30
Ämne: Själv tycker ja att ....
Ok, jag respekterar din åsikt här men jag förstår inte hur man kan se något i Sissoko. Åtminstone inte i en klubb som Barça där allt går ut på snabbt passningspel och bollkontroll. Något som Sissoko inte har och aldrig kommer att få. Det räcker inte bara att vara stor och kunna täcka upp ytor. Då duger ju tom Motta som har grym teknik om man jämför med Sissoko.

Iniesta är bättre ja, men det jag menade var att vi måste ha likvärdiga spelare på bänk och i rotation. Vi kan inte tro att Xavi och Iniesta ska spela 50-60 matcher från start per säsong.
Barcelona Barcelonito
2007-05-09 13:21
Glöm inte att Krkic och Gio Dos Santos kommer att flyttas upp. Barca har nog råd me bra värvningar nu, har inte slösat allt för mycket på sistone
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-05-09 13:19
Vi kan inte släppa hur många som helst. Då måste vi köpa in många nya vilket kostar enorma pengar me tanke på att vi inte kan köpa dussinlirare heller.

Saviola, Ezquerro, sylvinho är de 3 säkraste att lämna tror jag. Sen hänger väl Motta, Giuly på en skör tråd. Oerhört svårt att spekulera i.
Barcelona Barcelonito
2007-05-09 13:11
Själv tycker ja att Iniesta e bättre än både Sneijder och Diego... en spelare jag vill se i Barca som e både billig och nyttig är Sissoko.. Nu e Alonso, Gerrard och Mascherano före honom i Pool och det skulle han byta mot startelva i Barca... han e över 190 cm, stark som en häst och bollvinnare. Dessutom väldigt ung o har spelar i Spanien innan... helt perfekt för Barca.
Barcelona Rambla
2007-05-09 13:00
Jag håller med. De tre positionerna känns viktigast att förnya på. Sen gärna en offensiv mittfältare som ska ta över efter Deco i det långa loppet. Det kan ju bli så att han lämnar redan efter nästa säsong. Jag tror att ledningen har koll på spelare som Sneijder, Diego osv. men de kan ju inte räkna med att de spelarna är kvar i sina nuvarande klubbar en säsong till.
Barcelona Barcelonito
2007-05-09 12:56
Messi, Eto'o och Ronaldinho har svarat ganska övertygande om att de kommer stanna i klubben... Ingen av dem lämnar... Jag vill inte att vi gör oss av med Gudjohnsen, Tycker att han kan tillföra mycket i vissa lägen på Deco och Xavis plats... Saviola, Motta, Sylvinho, Giuly och Ezquerro e ja övertygad om att de kommer lämna klubben... En vänsterback, en lång mittback och en lång pivote e det Barca behöver...
Barcelona Rambla
2007-05-09 12:49
Ämne: Barca 666:

Om det....
Plus att de 3 spelarna tillsammans är mindre rörligare i sitt spel än va en ensam Eto'o är. Tja, skulle väl vara undantaget Torres då.

Lägg ner alla tankar på Henry, det är bara tidningar som försöker trissa upp ett intresse för att få något smaskigt att skriva om. Henry tackade nej förra säsongen, Laporta respekterade det och gick vidare. Skulle det nu vara aktuellt med Henry är det BARA om han själv tagit kontakt med Laporta och säger sig vilja komma till Barcelona. Hur troligt är det när han i somras skrev på ett nytt kontrakt med Arsenal och sa detta var det sista proffskontrakt han skrev? Inte ens Henry kan lida av en sådan schizofreni. :D
Barcelona II Barça II
2007-05-09 12:41
Barca 666:

Om det är någon som inte går att ersätta så är det Eto’o. Världens bästa forward (tillsammans med Henry) när han får vara skadefri. Det är bara att kolla på hans mål snitt. Och så kan man absolut inte ersätta han med dem spelarna som du nämner, Trezeguet, Torres, Adriano? Dessa herrar må vara hur bra som helst, men alla tre tillsammans gör knappt lika många mål som vårt lejon under en skadefri säsong.

Nej det enda vi behöver är en västerback samt en defensivmittfältare. Alla andra i startelvan är untouchable.
Barcelona Barcelonito
2007-05-09 12:37
Ok.. Här kommer dagens skämt: enligt Daily Mail ska Alex Fergusom lägga bud på 27 m. pund på Eto'o... Den senile unitedtränaren vet att Fernando Torres pris e minst 35m£ men på nåt sätt har han fått för sig att Eto'o ska va billigare...
Fidizzle
2007-05-09 12:30
Jag tror inte ngn av vår magiska trio lämnar klubben i sommar men jag är säker på att flera andra spelare kan vara på väg bort tex. Jorquera, Gio, Sylvinho, Edmilson, Motta, Ezquerro, Gudjohnsen, Saviola & Giuly. Personligen har jag inget emot om alla drar i sommar. Vi är i behov av nytt blod pga av mättnaden i truppen som visar sig uppenbar i match efter match.
Barcelona Xoonix
2007-05-09 11:47
Ämne: Den bästa är på Calc....
Helt Okej Sida:) Men softtorrents.org är fint;) Men tror den är stängd förregristreing om man inte har invite!
Barcelona Xoonix
2007-05-09 11:44
Ämne: Den bästa är på Calc....
Beror helt på linan du har;) Laddadew ner filmen om Dinho i över 4mbit
Barcelona Barca 666
2007-05-09 11:41
Läste i elmundodeportivo.es att under en middag har folk från nån radio kanal hört Laporta säga att han e snart klar med värvningen av Henry detta skulle vara möjlig eftersom Dein en av de stora profilerna i Arsenal klubb avgick från post för ett tag sen och han hade den bästa relationen till Wenger det var han som värvade Wenger och hjälpte med alla värvningar som Arsenal gjorde så RYKTEN säger att Wenger kommer sluta efter sin kontrakt vilket är bara et år kvar och Henry har sagt att om Wenger stannar så stannar jag annars drar jag!

Även om detta skulle vara sant vet jag inte om jag skulle bli glad om Henry kom behåller vi REM behöver vi ingen annan stor stjärna i anfallet ska vi sätta Messi eller Henry på bänken?? Tror inte att Eto'o lr Ronaldinho skulle göra mycket nytta på bänken. Men om Eto'o är på väg bort efter det som hände tidigare så e Henry en av de få som skulle i den korta längden ersätta Eto'o. För mig e det viktigaste att vi Behåller Ronaldinho och Messi de kan vi inte ersätta hur som helst men Eto'o skulle kunnas ersättas med spelare som Villa, Henry, Trezeguet (kanske) Adriano (kanske om han hittar sin form igen) Torres (samma sak som Adriano).

Vad tycker ni andra om detta rykte.

Forza Barca
Barcelona Barca, Barca, Barcaaa!!
2007-05-09 11:20
Om barca spelar med en av R-E-M so vinner barca mot getafe!! :d
Barcelona barca__elve
2007-05-09 11:16
detta är en mkt bra sida om man vil ladda hem saker finns allt, och det går mkt snabbt att ladda hem också:D, bli medlem sen kan du ladda hem:D
Länktips: powerbits.org/
Barcelona Ghazza
2007-05-09 11:08
Den bästa är på Calciotorrent. En svensk sida där iallafall jag kom upp i 1mb/sek.
Barcelona Xoonix
2007-05-09 10:55
Har ni Softtorrents finns den där med, och går betydligt snabbare än på piratebay!
Barcelona Xoonix
2007-05-09 10:51
den dokumäntaren! =)
Barcelona Viktor Munoz
2007-05-09 10:39
Viklen dokumentär om Ronnie?
Den vill jag också se.

Afonso ska inte till Barca...

Annons: