/spanien/barcelona/forum/23188.aspx/spanien/barcelona/forum/23188.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Racing Santander the soccerwolf
2007-05-10 15:57
barca må kanske slå racing men racing kommer ge dem en match
Barcelona Barcelonito
2007-05-10 15:09
Barcelona Barcelonito
2007-05-10 15:09
Espanyol kommer att vila deras spelare enligt deras tränare medan Atleticos tränre säger att de kommer att försöka vinna till vilket pris som helst`... knappast oväntat...
Nyckelmatcherna e ändå Reals bortamatcher mot Zaragoza o Recreativo...
Barcelona Barcelonito
2007-05-10 14:51
Måste bara säga att det känns väldigt dåligt o släppa vissa spelare till andra klubbar. Som Giuly som har gjort så mycket för klubben, Saviola, Motta som man har sett flera år när det har gått dåligt eller när det har gått bra för klubben... En sån som Sylvinho eller Gio... Det e väldigt tråkigt att vissa kommer o lämna klubben...
Barcelona Rambla
2007-05-10 14:43
Ämne: hahahahaha Eto'o ....
Xavi ansluter truppen idag istället. Personliga skäl var hans flickväns farmormors/mormors bortgång. Usch, har det inte varit nog med dödsfall på släktningar till spelarna den här säsogen?
Barcelona Barca 666
2007-05-10 14:39
hahahahaha Eto'o till L'Pool, ManU, Inter o nu senats AC Milan då Ronlado vill hellre ha honom än Ronaldinho o Ronaldinho till AC Milan oxå Berlusconi vill ha honom, Deco till Inter samtidigt lovar Arsenal Henry att Eto'o skall dit medans i en annan artikel står det Henry till Barca som jag har fattad allt så har vi ingen Deco,Eto'o, Ronaldinho lr Messi (Inter vill ha honom) men vi får en Henry!!!!

Tror knappast på detta skulle vi helt plötsligt sälja alla våra stjärnor. Som jag minns rätt har både Eto'o o Ronaldinho sagt att de stannar så länge de trivs vilket e fallet nu samtidigt sa Messi ja vet moratti vill ha mig men det stannar vid ett dröm för jag e väldig glad i världens grymmaste lag (FCB)o kommer stanna ett par år framöver iallafall. Var lugna allihopa vi kommer ha en bättre lag nästa säsong möjligen att vi tappar en stjärna men jag kan lova att klubb ledningen vet redan vilka ersättarna kommer vara sen att tappa spelare som exquerro, Guily, Saviola, Guddy, Edmilson, Motta e inte hela världen!

Nu spelar vi klart matchen i kväll o går vidare o möter Sevilla i finalen. Förresten Xavi har inte åkt med pga personliga skäl men han var uttagen skall bli roligt o se hur mittfältet ser ut utan Deco lr Xavi jag tippar på Edmilson,Motta o Iniesta o Guddy som reserv.

Forza Barca

Barcelona Rambla
Schuster manar sina spelare till full attack i kvällens match mot Barcelona för att försöka vända 5-2 på Camp Nou. Trevligt, då kanske Barça för en gångs skull får möta ett lag som inte ställer upp med 10 spelare utanför eget straffområde. Nåja, vill se det först innan jag tror på det. :D
Barcelona Barcelonito
OK... 2 dagar sen var det Robinho, Igår var det Ronaldinhos leksak, Salgado, och idag e det Roberto Carlos om har öppnat käften och pratar om att Barca inte e gamla Barca och att Betis måste ta poäng och låta real bli etta..

Desperata, patetiska förlorare...
äckliga madrid spelare...
Det rimmar :D
Barcelona Leo_Messi19
2007-05-10 14:31
Den enda Sida man kan lita på är aftonbladet!
eller inte.....
Barcelona Rambla
2007-05-10 14:24
Ämne: Jag har sagt det för....
Hehe, lysande beskrivning. :D

De är som tribalfootball och allt vad de heter. De läser av nyhetsflödet ute i fotbollsvärlden, översätter och skriver av andra artiklar bara. Det är inte alltid de får det rätt översatt heller.
Barcelona Leo_Messi19
2007-05-10 14:21
Jag har sagt det förut, www.fotbolleuropa.se är fotbollens svar på "Se och hör" ;)
Barcelona Rambla
2007-05-10 14:19
Samtidigt säger samma radiokanal att Arsenal har lovat Henry att man ska värva Eto'o så att Henry stannar kvar. Även Ribery och Malouda har de lovat värva för att få Henry sluta tänka på flyttplaner. Så hur trovärdigt är allt detta?

Phfft...
Barcelona Rambla
2007-05-10 14:14
Ämne: Nu var det dags igen....Snälla, hela artikeln är lögn rakt igenom. Pinsam sida med sina sk "scoops".

Laporta sa inte att han är nära att signa Henry i något tal borta i USA. Lögn!

Han har heller inte uttalat sig i Radio Catalunya att man är överens med Henry. Lögn igen, eller snarare noll koll från fotbolleuropa.se. Där emot så ska radiokanalen ha sagt att Laporta nämnt det under en middag här om dagen. Alltså hörsägen och spekulationer! Det är STOR skillnad till att Laporta skulle ha sagt det själv i radio, då det skulle vara officiellt.

Pinsam journalistik!
Barcelona Leo_Messi19
2007-05-10 14:09
Nu var det dags igen......
Barcelona Rambla
2007-05-10 14:08
Går vi till final i CdR så är det stor risk för att Ronaldinho, Messi och Saviola missar den. De måste ansluta sina landslag inför Copa America. Lite trist om det skulle bli så för att inte tala om att chansen till att vinna verkligen minskar.
Cádiz Corts
2007-05-10 14:05
Ämne: Det har varken Unite....Det största argumentet emot är ändå att Eto'o inte vill lämna Barca, så de kan bjuda bäst de vill. Det har han nyligen sagt om och om igen. Lämnar han så är det för att ledningen inte vill ha kvar honom och säljer för att tjäna på affären.

När det gäller Milito-bröderna så var det nog så att Zaragoza vill ha 25 miljoner för var och en av bröderna. Det är dock en sak att vilja ha och vad man kan få. Nu ser det ju ut som om Gabi Milito går till Juventus, han själv är överens och det gäller bara för klubbarna nu att komma överens.
Barcelona Leo_Messi19
2007-05-10 13:55
Jag tror kvällens match kan bli riktigt rolig, eftersom Getafe är tvugna att trycka på, så kommer det bli ytor åt oss, garanterat.
Synd bara att jag själv missar den :(
Barcelona Barcelonito
2007-05-10 13:53
Det har varken United eller Arsenal råd me. Tror inte Liverpool betalar så mycket heller...
Sen att lägga 30 m € för Afonso, tror priset för båda Militobröderna ligger på det.
Barcelona Rambla
2007-05-10 12:42
Barcelonito:

Det är andra summor idag när det gäller Eto'o till Man U. Nu måste de hiva upp £40, eller €59m. Det är ca 550 milj kr.
Barcelona barca_and_me
2007-05-10 12:04
jag tror inte att barca köper alves det blir säkert någon annan
Barcelona Mot Nya Tider
2007-05-10 10:30
Afonso Alves har utvecklats till en riktig bra striker i Holland, och det är jättekul att se:)
Han är stark, kreativ, bra i luften, killen har egentligen allt, men om det skulle vara en man för oss? Njae, det vet jag inte...

Om jag säger såhär, han är definitivt mer målfarligare än t.ex Zlatan Ibrahimovic. Så han skulle absolut inte skämma ut sig om han anlände till Barca:= Dessutom är A.Alves väldigt het nu, och om han kom till Barca så skulle det inte vara bra för honom, tror inte han pallar så mycket med att nöta bänk, fast vad vet jag?
Om Barca ska inskaffa en ny anfallare, så bör det nog vara nån äldre, a là Henke som har erfarenhet och tålamod. Jag vet inte vart alla har fått för sig om att Barca är intresserad av Alves, eller lagt ett bud? Skitsnack ju! Barca är nog mest fokuserade på att vinna dubbeln nu, o inget annat. Att titta på brassar i Holland har de kanske tid för efter ligan:)
Barcelona BRC
2007-05-10 09:03
Jag litar inte en sekund av vad Aftonbladet skriver. Har svårt att tro att en svensk kvälls tidningen skulle lyckas snappa upp det spansk media missat.

MEN om det nu mot all förmodan skulle vara så att Barca är intresserade så tror jag kanppast att dom hostar upp dom summorna som nämns. Visst bättre snitt än Ronaldo osv osv. Det är bara siffror, det är inget man köper spelare efter.
Även om det är riktigt imponerande snitt killen har, inget snack om det.

Dock så skulle jag gärna se honom ersätta Ezquerro. Men inte för några €25-30m. Finns betydligt bättre och mer utvecklingsbara spelare.
Där med inte sagt att han är lastgammal, han har gjort en fantastikt utveckling sedan Örgryte.

Hade varit spännande och se honom i Barca faktistk. Men inte för vilka pengar som helst.
Barcelona Holländaren
2007-05-10 07:52
Tror att Afonso hade skött sig väldigt bra men den summan är alldeles för hög och dessutom har han inget pass, så det aint gonna happen.
Barcelona Kamelen
2007-05-10 01:05
Nej fyfan, ingen Afonso tack. Ett väldigt osäkert kort för en otroligt för hög summa. En annan jag inte skulle ha något emot att se i Barça är Torino´s Alessandro Rosina som är en riktigt underhållare. En ruggigt duktig dribbler som förmodligen inte gör bort sig på någon av de tre anfallsplatserna. Lär vara flera lag som är ute efter han men inte bör han väl kosta några fantasisummor inte.
Barcelona Rambla
2007-05-10 00:16
Ämne: För många underskatt....
Jag underskattar absolut inte honom. Afonso kan säkert göra bra ifrån sig tex Levante, men knappast för några €25-30m, möjligtvis €10m då.
Real Madrid MrWho
2007-05-10 00:08
För många underskattar Alfonso men vi ska inte häller överskatta han heller. Visst 30M € för han tror ändast Aftonpappersdasset på ingen klubb är så dum at läggett sånt bud. Han underskattas enast bara för han har spelat i Allsvenskan, tycker jag att folk får kärpa sig. Titta vilka som har lyckas i europa som har spelat i Allsvenskan. Titta på Crouch killen spelade i Hässleholm i Division 4! Och nu spelar han i Liverpool, eller kolla på Rosenberg somgick från Allsvenskan till Ajax lyckas en liten tid sen gör succé i Weder Bremen. Klose spelade i Division 6 i Tyskland innan han gick till Stuttgart. Sen vet jag inte om Division 6 i Tyskland är mycket bättre liga än Allsvenskan.
Barcelona Barcelonito
2007-05-09 23:44
man lägger inte 30 m. € för Afonso. och absolut inte för en avbytare...
Haha, de e bara lite mindre än vad Ferguson vill ge för Eto'o.. kan inte sluta skratta åt summan på Eto'o. Kostar han lika mycket som Afonso, Torres, Huntelaar,Toni o co? bättre kan de väl komma me... världens tredje bästa spelare för ett år sen asså...
Barcelona Rambla
2007-05-09 23:17
Ämne: Och är det någon som....
För någon vecka sen så sa han att de får kasta ut honom från klubben innan han lämnar. Så nej, inte vidare troligt att han hamnar i den soliga staden Manchester redan till nästa säsong. :D
Barcelona Evička
2007-05-09 23:11
Och är det någon som tror på allvar att Eto'o kommer gå till United?
Barcelona Rambla
2007-05-09 23:03
För det första. Barça har inte lagt något j-a bud på Afonso. De har fullt upp med att koncentrera sig på ligan och CdR. De har inte tid med att jaga framgångsrika brassar i den holländska ligan. Det är något Aftonblaskan har hittat på. Det finns inte ens uppgifter i spansk press att Barça ens skulle vara intresserade, ännu mindre ha lagt ett bud. Tro inte på allt skit som tidningar skriver.

För det andra, det borde nästan vara spärr från forumet att ens jämföra Afonso med Samu. :D
Annons: