/spanien/barcelona/forum/23181.aspx/spanien/barcelona/forum/23181.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito
2007-05-09 00:26
Mot Nya Tider
Hur öppnar du den? Deamon tools? jag har massa winrar filer som måste extrakteras
adiiL
2007-05-09 00:25
Hehe aa det där med darrigt försvarsspel kan bli riktigt läskigt ibland. ;P
Barcelona Mot Nya Tider
2007-05-09 00:19
Jag såg nyss klart på dokumentären om El Mago:D
Mycket sevärd, måste jag säga till alla som är stora fans av Ronaldo de Assis, sån glädje, harmoni, fick mej direkt på bättre humör:D
Han har fått en unik gåva av Gud, och jag och miljoner till kan bara vara tacksamma att vi får följa hans fantastiska fotbollskarriär. För mig så är han världens mest sevärda spelare som någonsin har funnits:)!

Snälla, kan man inte införa någon åldersgräns på Svenska Fans?
Barcelona Rambla
2007-05-09 00:19
Som sagt, vi behöver inte vinna eller spela vackert. Se bara till att det inte blir ett ras i försvarsspelet. Det har ju hänt förr liksom. :D

Tror nog att Thuram får vila. Klarar han 2 matcher i veckan? Marquez är ju skadad så då finns bara Oleguer eller Edmilson att tillgå som mittbackar. Kanske läge att ta med Olmo?
adiiL
2007-05-09 00:16
Getafe matchen kommer vi nog inte ha några som helst problem med. Kämpa hårt bara och låt oss njuta. Finalen väntar!
Barcelona Barcelonito
2007-05-09 00:15
håller me Rambla. Motta e nog inte me.. och Getafe e bra för deras deffensiv, har svårt o tro att de ska göra 3 o Barca 0...
Hoppas Oleguer eller Belletti tar Zambrottas plats. han har spelar för mycket. Men ja tror inte att det blir mer än 3-4 förändringar. Iniesta, Messi, Zambrotta lär vila och Eto'o kanske för att Saviola öser in mål i cupen. va vet j.
Barcelona Rambla
2007-05-09 00:01
Kamelen:

Eftersom bortamål räknas extra så räcker det egentligen att Barça åtminstone gör 1 mål. Har svårt att se Getafe vinna med 4-1. En målchans ska man väl kunna sätta tycker man? Självklart kan man aldrig vara säker.

Skulle förvåna mig om Motta startar, han hade vist någon infektion i dagarna och behandlades med antibiotika men ska vara tillbaka i träning nu. Annars var det glädjande att se Edmilson tillbaka, ja även om hans insats var lite si sådär, och orka spela 90 minuter.
adiiL
2007-05-08 23:55
T#11

Eftersom att vi har väntat hela kvällen på att den ska läggas ner kanske? Domdär Real fansen ger ju aldrig sig? Okej Barca har Ronaldinho och då får man räkna med lite kalabalik ibland men det här gick ju över gränsen. Så snälla sluta nu.
2007-05-08 23:54
Nu räcker det! Det här forumet håller på att sjunka till en så låg nivå att man skulle kunna tro att vi som skriver här inne aldrig ens gått ur lågstadet!

Hur svårt kan det vara att följa reglerna egentligen? Klarar ni inte av det så får ni helt enkelt undvika att skriva, fatta det! Alla, jag upprepar, alla är välkomna att skriva på på Les Rambles. Visst skulle vi kunna dra till drastiska åtgärder som att komma överens med madrids forum om att inte skriva på respektive forum, precis som Sevilla och Betis. Men eftersom både Real och Barça är klubbar som intresserar och engagerar skulle det vara synd om det behövs. Många culés visar alltför dåligt med respekt för madridistas som faktiskt inte förtjänar det. Det kommer att vara nolltolerans på det från och med nu! De som inte sköter sig åker på en spärr, oavsett om det är en madridista eller en culé.

Skärpning från och med nu! / Gabriel

Barcelona Kamelen
2007-05-08 23:53
Vi är inte i cupfinal ännu. Vi vann hemma mot Getafe med 5-2 men det återstår fortfarande en returmatch i Madrid och Getafe kan vara riktigt tuffa och möta.

Hoppas att några av nyckelspelarna får vila samt att de spelare som mestadels suttit på bänken/skadade denna säsong får visa upp sig. Tänker då främst på Motta, Jorquera, Eídur bl.a. Alltid roligt med Copa del Rey.
Barcelona Barcelonito
2007-05-08 23:53
lägg ner nu. avslutar me nåt vackert :

Tot el camp,
es un clam,
Som la gent blaugrana,
tan se val d'on venim,
si del sud o del nord,
ara estem d'acord, estem d'acord ;
una bandera ens agermana,

Blaugrana al vent,
un crit valent,
tenim un nom, el sap tothom,

BARÇA! BARÇA! BARÇA!

Jugadors,
seguidors,

Tots units fem força,
son molts anys plens d'afanys,
son molts gols que hem cridat,
i s'ha demostrat, s'ha demostrat,
que mai ningú ens podrà torcer,

Blaugrana al vent,
un crit valent,
tenim un nom, el sap tothom,

BARÇA! BARÇA! BARÇA!
Barcelona Rambla
2007-05-08 23:50
Ämne: kan jag bara få fråg....
Därför att den inte leder någon vart utom en massa meningslöst dravel från både blåröda och vita.
Barcelona Barcelonito
2007-05-08 23:48
vi leder ligan o e i cupfinal. det kallar ja en bra säsong. bryr mig inte va realfansen säger
Barcelona Kamelen
2007-05-08 23:39
Nu lägger vi ner den här diskussionen. Alla har vi olika åsikter. Leder ingen vart.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-05-08 23:33
Detta forum har nästan nått, ett Ultimate low. Riktig Real Madrid klass på detta.

Herregud, vad moderatorerna kommer att ha att städa upp här. Till och med små coca cola speedade Milanistas skriver skit här nu.

Antigen läser man oseriösa eller provokativa eller omotiverade konversationer. Det enda som fatats är väll startelvor.
Barcelona Rambla
2007-05-08 23:30
Ämne: adiiL// Många hejjar....
Och många håller inte på Real Madrid för att Robinho spelar där? Eller för att de historiskt sett alltid ska köpa dyrt och exklusivt? Vem försöker du lura? :D
Real Madrid Daebes//Zizou
2007-05-08 23:29
adiiL// Många hejjar på Barcelona för Ronaldinho. Exempelvis många tonåringar och många äldre som njuter av att titta på konst. Men verkar som om de fansen börjar avta lite. Ronaldinho har inte en super säsong trots att Barca, Barca, Barcaaa!! inte kan inse det.
Barcelona Rambla
2007-05-08 23:28
Andrea Pirlo:

Hur många CL-finaler har Totti,Kaka,Zlatan och Cristiano avgjort? Jag bara undrar för jag måste ha missat det?

Du klankar ner på Ronaldinho bara för att han under EN säsong inte är så överlägsen som han tidigare har varit. Är det inte mänskligt att ha ett lite sämre år? Förresten, var var Kaka, Zlatan och Totti förra året? De var väl knappast kassa bara för att det inte talades lika mycket om dem då?

R9 Ronaldo:

Helt ärligt så tror jag inte du såg Puyol spela när han var i Ramos ålder utan bara försöker ge sken av att vara bror duktig. Annars håller jag med om att Ramos slog igenom vid yngre ålder. Sen är det inte helt rättvist att jämföra när Puyol var så ung. Det kanske fanns en hel del andra backar som var riktigt bra då och därför var det lite svårare för honom att utmärka sig?
Real Madrid king_robinhoo
2007-05-08 23:25
Barca, Barca, Barcaaa!!// Ja du säger det själv, Han gjorde mycket för sitt klubblag men det räcker inte vännen. Många andra har också gjort mycket för sitt klubblaget, tex maldini eller bergkamp.
Real Madrid Andrea Pirlo!
2007-05-08 23:23
Små grabbar ta upp den här diskutionen igen när det är jämnt mellan båda spelarna för just nu så ligger ronaldinho efter med att göra 2 mål i en VM final och avgöra cl final med ett av tidernas finaste mål.

Kom tillbaka när ronaldinho har gjort nåt för sitt land!!

Och JAAAA cristiano,totti,kaka har varit dubbelt så bättre än dinho den här sesongen!!!

FORZA MILAN!!
Barcelona Nemo
2007-05-08 23:22
Att jämföra Zidane med Ronaldinho är orättvist mot Ronaldinho. Zidanes karriär är slut, det är som att jämföra Zidane när han var ung och Maradona.

Zidane är stor och kommer gå till historien som en av de stora, säkert större än. Men Ronaldinho kommer gå till alla culés hjärta för att han är och kommer förbli en ikon i Barcelona.

Zidane är inte en ikon för Real Madrid, han är och förbli Frankrike.
Barcelona Barca, Barca, Barcaaa!!
2007-05-08 23:21
king_robinhoo:
"Full Stop"
VAd Ronaldinho har gjort För barca kan ingen Göra För ingen klubb.
Så han är bätrre än Zidane.
Och Zidane gjorde inget stort till real madrid, till exempel det finns spelare som hierro eller beckham eller makelele so gjorde mer!!!
Barcelona MESSIII
2007-05-08 23:20
Men han behövet inte "bli bättre" eller "vinna mer".... Han har redan bevisat vad han kan. Han har redan vunnit de flesta titlarna. Jämför honom med boxningens Muhammed Ali; som gav mer till sporten än bara att boxas!
2007-05-08 23:16
adiiL// Det är ingen som har sagt att han inte är en grym spelare med teknik och allt annat men att säga att han är en större fotbollspelare än Zidane, ja då skojar man med sig själv.
2007-05-08 23:14
MESSIII// Det behöver jag heller inte veta men jag vet iallafall att frt är hur många barcafans som helst som ser Zidane som en större spelare än Ronaldinho. Jag säger inte att Ronaldinho inte kan bli. Han är fortfarande ung och vi vet inte hur framtiden kommer se ut.
adiiL
2007-05-08 23:13
king_robinhoo

Om man går till någon som inte bryr sig om fotboll så mycket och frågar vem som är bäst, inte utav Zidane och Ronnie utan av alla så kommer han troligen säga Ronnie. Det beror på att Ronaldinho har blivit en ikon för fotbollen. La Liga = Ronaldinho. Man tänker på allt möjligt när man hör hans namn. Med sin otroliga och speciella teknik, med hans charm, med han leende och med hans glädje har han genom åren blivit mångas favorit och en stor ikon för fotbollen. Han är unik!
Barcelona MESSIII
2007-05-08 23:11
Ämne: MESSIII// Det bror p....
och för det andra så är ju dagens ungdommar, eller barn som du kallar dem, framtidens vuxna! vilket betyder att om de tycker ronaldinho är bäst så kommer väl nästa generationens "experter" ha rolandinho som barndomshjälte... och det är ju rätt så stort!
Barcelona Barca, Barca, Barcaaa!!
2007-05-08 23:10
Andrea pirlo:
Supportera Real eller milan om du tror att spelare som Totti,Kaka,Zlatan och cristiano ronaldo är bättre än Ronaldinho
VAD KAN JA SäGA ALTSå??
Barcelona MESSIII
2007-05-08 23:07
Ämne: MESSIII// Det bror p....
O du är en av dem experterna eller? :) Du visste itne ens var Zidane kom ifrån! (Marocko?!) hehe
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-05-08 23:05
Ämne: Ämne: Till al....
Föressten, kom tillbaka när Totti, Kaka, Zlatan och C.Ronaldo avgjort en VM-final eller CL-final.
Annons: