/spanien/barcelona/forum/2318.aspx/spanien/barcelona/forum/2318.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-20 01:36
nån som vet vad som hänt med livefootballol hemsidan. visar inga sändningar längre:S
Barcelona Shanghai
2015-06-20 01:25
Jag vet inte varför det är off-topic? Detta ämne berör FC Barcelona och man skall diskutera. Att upplysa supportrarna vad "Qatar" gör är viktigt som sagt då vi har detta land som sponsor på vår tröja. Så vad ä det som är fel egentligen? Eller tål man inte sanningen? Vår klubb är inte som änglar, vi har också brister och det är att vi stödjer terrorister som vissa försöker förbise.
Barcelona Federer
2015-06-20 01:21
Finns det några mods här? Varför låter ni pajasen Shanghai snacka off-topic hela jävla tiden? Det börjar bli otroligt tröttsamt att höra samma skit 24/7.
Barcelona Coach Pep.
2015-06-20 01:11
Shanghai Ja, du har flera gånger påpekat det, men tydligen inte tillräckligt ändå? Du kanske ska göra det till din "grej", att minst en gång i veckan påminna oss om hur mycket terrorister Qatar är? Ärligt talat så skiter jag i vad Qatar är och inte är, det enda jag bryr mig om är Barcas förhållande till dem. Barca är centralt här, men tydligen inte för alla som hellre ska sprida personliga agendor. Sen tycker jag det är väldigt olämpligt att dra in Xavi och Pep i pläderande om krig och terrorism. I all välmening: Får det vara nog snart?
Barcelona Liunil Masse
2015-06-20 00:55
The referee included in his report that Neymar waited for him at the tunnel and insulted him after yesterday game.

Alltså Neymar varför skämma ut dig så? Missar resten utav copa America och förstör lite av sin image, fett onödigt.
Barcelona Vampíro
2015-06-20 00:54
Tråkigt för Neymar att han missar turneringen men det är inte hela världen då Copa America av nån märklig anledning spelas nästa sommaren igen. Förhoppningsvis så har Brasilien gjort sig av med Dunga tills dess. Fattar inte hur man kunde ta tillbaka honom efter det usla spelet hans lag visade upp under förra sejouren.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2015-06-20 00:43
De roliga är att Vidal, som fyllekörde och är kaxig mot polisen, får vara kvar i turneringen. Pajasturnering med än värre domare än la liga. De säger ganska mycket med tanke på hur dåliga domare det är i spanska ligan.
Barcelona Shanghai
2015-06-20 00:43
Måste faktiskt tacka er som vet vad terroristlandet "Qatar" står för. Jag har flera gånger påpekat att jag inte vill se min kära klubb skall förknippas med ett land som har blod i sina händer. Som irakier har vi lidit av "Qatar" och "Saudiarabien" som sponsrat terrorister från olika världsdelar för att strida i Irak.

In och läs Jan Guillous artikel, både länder har samma värderingar. Helt ofattbart att vi har dessa mördare som sponsor. Inte nog med det både Xavi och Pep har hyllat terroristerna.
Barcelona Weeena
2015-06-20 00:41
Nejmar får 4 matcher avstägning bye bye Brazil
Barcelona the cameroonians
2015-06-20 00:29
Tydligen ska Neymar även ha skrikit nedsättande till domaren i spelartunneln vilket såklart har spätt på domen ytterligare. Bacca fick "bara " 2 matcher.

Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Copa America var inget att hänga på julgranen precis. De flesta lagen kommer inte ditt för att spela fotboll utan att skada spelare. Att spela tufft eller att medvetet vilja skada spelare till varje precis är två olika saker. Lägg till domarna som ena sek ger spelare gul kort för en liten knuff för att sen släppa 10 brutala tacklingar från en och samma spelare.. Sist jag kollade på Copa var när Argentina förlorade på straffar. Det var väldigt underhållande. Nu vet man inte vad det är för fotboll lagen spelare. Jag ville efter första matchen att Argentina och Bra skulle åka ut så att våra spelare inte förlorar lem och liv. Men när man läser om Messi's önskning att vilja vinna skiten så får man hoppas att han tar hem det. Blir svårt för de dock när Tata kör sin fega taktik och låter laget spela med två man mindre varje match (De Maria som ger bort alla bollar han får och lämnar stora hål i försvaret)..
Barcelona Coach Pep.
Ney Det var då ett ihärdigt gormande från din sida. Jag förstår inte var du försöker komma någonstans. Du är alltså inte för Qatar eller Barto, men samtidigt stör du dig på traditionalistiska culés, som vägrar sälja sig. Med tanke på ditt gormande så kan jag bara dra slutsatsen att det är just illviljan mot Qatar som kommit under skinnet på dig, eftersom du vid flera tillfällen försökt rättfärdiga Qatar-dealen med torftiga liknelser och bristande argument. Jag tycker du argumenterar sakligt i många fall men har svårt att begripa din förargelse. Det finns uppenbart ett rätt och fel i den här frågan, och det enda rätta är att förbehållslöst bojkotta Qatar och den nyligen avgångna ledningen, som alla var högkalibriga bullshit-artists av rang (no joke). I valtider är det en självklarhet att röster kommer att höjas. Jag vet inte vad du som supporter har att vinna på att ta ställning för dessa myglare (vilket du på ett eller annat sätt gör), men jag bara tolka det som att du - likt Papillon - sätter dina personliga bias framför klubbens värderingar. Du inbillar dig att det finns en klan på forumet, när Barca-forumet i själva verket är polariserat vad gäller klubbens riktning (sen är det inte konstigt att de flesta är emot den förra ledningen och allt som associeras med den). Med tanke på att du avsäger dig ditt medlemskap kan jag bara dra slutsatsen att det är du som stör dig på oliktänkare. Du stör dig på sanningen helt enkelt. "Om man nu bryr sig så mycket om klubbens värderingar: varför firar man CL-titeln som en galning när Neymar stänger matchen med sitt 3-1-mål?" Efter denna mening kan jag bara gratulera dig i ditt beslut att ta semester härifrån. Du behöver det. Kom tillbaka när Laporta vunnit valet så ska du se att vi alla kan börja om på ny krita.
Barcelona Shanghai
2015-06-20 00:24
Gabriel

"Nu hoppas vi bara att detta mediokra Argentina vinner mästerskapet och att Messi äntligen får vinna något med hans landslag"

Hahaha, tack för den. Kan inget annat än att hålla med dig om att det är ett mediokert gäng, dock kommer de aldrig vinna just med detta mediokra gäng.
Barcelona Gabriel
2015-06-20 00:17
Så det står alltså klart att Neymar missar resten av Copa America, otroligt hårt straff kan tyckas, på gränsen till löjligt. Visst, Neymar uppträdde knappast föredomligt senast mot Colombia, men att kasta ut honom från turneringen är smått förödmjukande sett till vad som faktiskt hände. Med mina egna själviska Barça-intressen i hand tycker jag faktiskt att detta är lika bra, en skit turnering i vilket fall som helst har det visat sig vara med fult spel, lite mål och domare som inte tar deras ansvar för att skydda lirarna och därmed spektaklet. En skön semester väntar nu en hungrig Neymar som precis, likt Suarez förra sommaren, kommer vilja ta revanch och bevisa sig ännu mer för oss när säsongen väl börjar. Nu hoppas vi bara att detta mediokra Argentina vinner mästerskapet och att Messi äntligen får vinna något med hans landslag. Hade även varit bra om Messi gick ut till Neymars försvar precis på samma sätt som Mascherano gjorde.
2015-06-20 00:11
Sinnessjukt. Men det gjorde Suarez gott förra året så kanske vi culers ska vara lite nöjda... Jag hoppas Messi uttalar sig och stöttar brassen.
Stoichkov90
2015-06-20 00:07
OFFICIELLT: Neymar missar resten av Copa America (Källa: Barcastuff på twitter)!
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-20 00:03
Ryktas om att Neymar stängs av i fyra matcher, vilket innebär att han missar resten av Copa America. Otroligt hårt straff.
Barcelona Gabriel
2015-06-19 23:30
Känner inte att jag alls varit speciellt aktiv när det kommer till presidentvalet, har låtit andra tala och tillåtit mig själv att läsa och ta in olika forumsanvändares synpunkter och åsikter. Jag har hur som helst nyss läst diskussionen som fick ’Ney’ att avsluta sitt medlemsskap (tråkigt för övrigt att någon väljer att sluta skriva men det är väl var och ens egna val I guess), och det var framför allt en sak som jag reagerade på i ett av hens alla inlägg.

Hade velat fråga användaren i fråga själv hur hen (känns fortfarande jätte konstigt för mig att använda ordet ”hen” btw) tänkte när detta skrevs;

"Det enda jag lyft Bartomeu för är att han tog en väldigt diskret roll en längre period. Att han inte var en attentionwhore likt Rosell.”

Jag vet inte om 8 års Les Rambles aktiva ”Ney” totalt missade Xavis presskonferens i hans avsked eller om han helt enkelt bara glömt bort det. Men att Bartomeu inte är av samma skrot och korn som hans föregångare Rosell är ju bara faktiskt rent ut av ett felaktigt påstående - för på samma Rosell-liknande ”attentionwhore” sätt satt även Bartomeu bredvid Xavi på presskonferensen istället för att låta legenden få en egen scen att beträda. Nej, jag är ledsen ”Ney” men i det här fallet är du faktiskt helt fel ute. Bartomeu är en slug räv som tar till sig vartenda möjliga knep och tillfälle han kan för att ställa sig i rampljuset så länge det gynnar honom.

Det är min enda invädning, so far åtminstone.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-06-19 23:17
*hjärta* el Jefecitos hesa röst

The one true king is Dead in GoT lol

nja inte direkt tycker jag inte.
Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
2015-06-19 23:13
Äre bara jag eller liknar inte Claudio Bravo the one true king, Stannis Baratheon?

http://i2.cdn.turner.com/cnn/dam/assets/141004212725-barca-keeper-bravo-story-top.jpg

Claudio Bravo, the one true keeper, first of his name
2015-06-19 23:06
[QUOTE=LennyRomario]Har jag förstått saken rätt, han som "kan äta upp valfri medlem i diskussion" och "bär på lite mer ödmjuka värderingar" lägger ned? [/QUOTE] Ja, men eftersom han/hon har hängt här i åtta år och använt många nick så gissar jag att det inte är första gången...
2015-06-19 23:02
Ser ut som att Neymar kommer bli avstängd i tre matcher. Bye Bye Brazil?
Barcelona LennyRomario
2015-06-19 22:34
Har jag förstått saken rätt, han som "kan äta upp valfri medlem i diskussion" och "bär på lite mer ödmjuka värderingar" lägger ned?
2015-06-19 20:50
Ney skrev

"Däremot har vi väldigt många spelare som vuxit fram från La Masia de senaste åren och jag ser inte varför detta inte skulle fortsätta? Det finns de som inte vill att vi ska värva talanger utifrån. Men då är ju inte La Masia en plats för "alla"? No?"

Eftersom jag i princip är den ende som skriver uttömmande inlägg om la Masia i allmänhet och B-laget i synnerhet samt det faktum att du triggat igång på ett par av mina andra inlägg så ser jag detta som ett tillfälle att förklara mig närmare så att dina ord inte hamnar i min mun för alla andra.

Det är okej att värva talanger utifrån så länge de kommer in i en ålder där de kan gå igenom åtminstone juvenil B och A innan de hamnar i B-laget. Vad jag däremot inte vill, och ställer mig väldigt negativ till, är att hämta in talanger direkt till B-laget eftersom det skapar oro och underminerar tanken med la Masia dvs utveckling av fotbollsspelare och människor.

I nuläget är endast en tredjedel av B-lagstruppen sprungna ut la Masia, övriga har köpts direkt till laget. Och konsekvenserna av detta kan man tydligt se med spelare som endera känner sig orättvist förbikörda eller som inte har rätt kvalitet eller hjärta för att spela i blaugrana. Den utvecklingen är allvarlig och kommer inte att gynna la Masia och därmed inte heller Barcelonas A-lag.

Däremot är det okej för mig att klubben mixar talangutvecklingen i la Masia med att emellanåt satsa på en ung talang i B-lagsålder. Men låna då ut denna spelare direkt eller behåll denne i A-lagstruppen.

De spelare som ska köpas in till B-laget i "vuxen ålder" ska vara där för att bidra med rutin och ge stabilitet åt de yngre - inte för att konkurrera med deras talang och utveckling.

Annars gillar jag ditt pragmatiska/realistiska sätt att angripa saker och ämnen och gillar den balans som kommer med detta till mer romantiserande inlägg.
Jag tror också att les Rambles mår bra av den balansen.
Barcelona Ney
2015-06-19 20:33
Hunden Rosell tog in Neymar. Det är vi överens om. Om man nu bryr sig så mycket om klubbens värderingar: varför firar man CL-titeln som en galning när Neymar stänger matchen med sitt 3-1-mål? När titlar vinns: då är värderingarna bortblåsta, inte sant? Då är allt "okej"? Sådan är verkligheten. Ändå finns det hycklare (säger inga namn) som både vill äta kakan och ha den kvar. Om ni nu verkligen bryr er om Barca: varför inte stänga av TV:n under alla de säsonger som klubben bär Qatar på tröjan? För visst "bryr" ni er väl? Jag har sagt mitt sista i forumet med ovanstående inlägg. Nivån har blivit alldeles för låg och jag vägrar låta mig dras ned. Det har varit roliga såväl som tråkiga stunder. En sjuhelsikes kul resa! Idag avslutar jag mitt medlemskap med ett logiskt problem (formulerat ovan om hyckleriet). Värt att begrunda om ni inte vill ha ett forum som styrs av ett sektgäng där man bara kan nicka och hålla med varandra. Där inga nya tankar eller annorlunda synvinklar får införas. Det vore tragiskt för ett forum som ska vara öppet för alla. Tack för allt! Beundrare som belackare. En ny era väntar runt hörnet med Laporta. Upp med hakan. Visca el Barça i visca Catalunya!!! (säger jag med ett glas champagne i handen och en cigarr i munnen á la Laporta-vis) B-) LOOO LOOO LOOO LOOOO LO LOO LOOO LOOO LOOO LOOOO LO LOO FUUUUTBOL CLUUUB BARCELOOOONAAA!!!
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-19 20:31
Vissa här inne må ha olika åsikter om saker och ting, men är det en sak jag hatar är det när folk lägger ord i mun på varandra. Låt var och en stå för det dem säger att de stå för, och sluta gissa er fram till om personer har för syn på Futbol Club Barcelona.

Ney, vi må ha haft en del diskussioner tidigare där vi varit oense - men efter detta kan jag inget annat än hålla med dig. Sen är det tråkigt att det är så mycket hetsiga argumentationer här inne, då vi trots allt älskar samma klubb.

Visca el Barça!
Barcelona Ney
2015-06-19 20:18
@QuarantaVint:

Jag har inte viftat bort värderingsbristerna. Däremot har jag lyft fram att det finns brister i otroligt många organisationer. Bland annat Nike som sysslar med arbeten under slavförhållanden i Asien likt många andra sportvarumärken. Skötseln av La Masia har jag inte hyllat eller sågat någon för. Däremot har vi väldigt många spelare som vuxit fram från La Masia de senaste åren och jag ser inte varför detta inte skulle fortsätta? Det finns de som inte vill att vi ska värva talanger utifrån. Men då är ju inte La Masia en plats för "alla"? No?

Bartomeu har jag inte hyllat för att vinna titlar. Inte Laporta heller. Det är laget (!) och ingen annan som vinner titlarna. Det enda jag lyft Bartomeu för är att han tog en väldigt diskret roll en längre period. Att han inte var en attentionwhore likt Rosell. Men betyder detta att jag älskar Bartomeu och att jag hejar på honom i valet? Svar: NEJ!

Det här är lustigt från din sida:

1. Du frågar mig om jag bryr mig om klubbens historia, värderingar osv.
2. Jag svarar: Ja
3. Du tvivlar på att jag bryr mig.

Jahopp. Varför ställa frågan från första början? Vad får dig att tro att världen kretsar kring vad DU tycker? Jag skiter faktiskt fullständigt i om du tror mig eller inte. Jag kan även acceptera att folk skiter fullständigt i vad jag tycker. Det kan jag leva med. Men jag skulle aldrig få för mig att ställa frågor till någon för att sedan säga: "Vet du vad? Jag tvivlar på att du tycker så som du gör." Jag bär inte på den arrogansen, tyvärr. Jag bär på lite mer ödmjuka värderingar. Exempelvis de värderingar som utmynnar från "Mes Que Un Club".

Men ha en skön kväll.
Barcelona QuarantaVint
2015-06-19 20:10
@Ney:

Bland annat försöker du hylla Bartomeu för antalet saker som han inte har något med att göra, bland annat lagharmonin och titlar, och sedan viftar du bort saker så värderingsbristerna i Qatar-sponsringen, den oansvariga skötseln av La Masia osv. Men det är bara min uppfattning, och tycker du att jag har fel så accepterar jag det.

Sen frågar du om jag är nöjd med svaret? Absolut! Men jag vet inte om jag tror på det.
Barcelona Ney
2015-06-19 19:57
@QuarantaVint:
Vart försvarar jag Bartomeus parti? Berätta gärna. Jag bryr mig mer än vad du gör uppenbarligen för att jag argumenterar för min sak. Ditt inlägg har inget innehåll. Du ställer frågor men visar inte på varför ditt ställningstagande har substans. En ordinarie "tyckare" är precis vad du är och forumet är fyllt med sådana. Ja, jag bryr mig om klubbens historia, traditioner och värderingar. Nöjd med svaret? Varför detta intresse i mig? Vem är du att ifrågasätta mitt supporterskap? Min känsla är att du inte har något särskilt att komma med. Visa nu att du kan föra en diskussion med rättvisa forumregler. Kom med något av värde. Eller är det bara jag som ska svara på frågor? Kan äta upp dig och valfri medlem här i diskussion. Lyft bort vem det är som skriver och fokusera istället på vad som skrivs. Håll dig till sakämnet. Vem jag är är irrelevant. Däremot är innehållet viktigt. Det är två vitt skilda saker. Att du ofta läser här men sällan skriver är totalt irrelevant för diskussionen. Menar du på att du häpnar? I vilket fall: ett dåligt försök att lyfta affektivt värde i ett redan osakligt inlägg.
Barcelona QuarantaVint
2015-06-19 19:54
Ney Det är svårt att inte svartmåla denna ledning som har skadat Barcelona, och när du försvarar deras beteende är det väl inte konstigt att jag ser det som om tar Bartomeus parti? Sen svarade du inte direkt på min fråga. Bryr du dig överhuvudtaget om FC Barcelonas historia, traditioner och värderingar? För det känns inte så.
Annons: