/spanien/barcelona/forum/23178.aspx/spanien/barcelona/forum/23178.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona giovani
2007-05-10 23:49
Ämne: Felet med Barcelona ....
LOL! Finns det nått som är bra ? =) Det där var ju typ allt som finns att ta upp.
Barcelona Holländaren
2007-05-10 23:47
Ämne: Barca står inför ett....Det finns fler vägar att ta. Det är möjligt att vi tappar titeln men tillskillnad från er har vi ett lag som är byggt med lite tanke. Jag tror inte det ska behöva ta mer än en sommar att få fart på maskineriet igen.
Real Madrid !Maestro!
2007-05-10 23:45
Barca står inför ett vägskal nu, antingen lyfter ni er och tar La Liga genom att vinna era resterande matcher i stor stil eller så kollapsar ni som Real Madrid anno 03/04 efter att man förlorade mot Zaragoza i cupen. Vad tror ni?
Barcelona giovani
Jo jag vet att kommentatorerna tyckte det under Milan Man U matche jag såg den cockså. Varje gång han rörde bollen skrek han titta titta. Men helt ärligt vi kommer inte komma överens om den delen. Men bara en sak, han springer inte mest det är bara o kolla på statestiken som alltid visas efter matchen. Som sagt det ser bara ut så i och med att han alltid ska visa vad han gör.

Det är ungefär som folk på jobbet som alltid så gå runt och säga hur mycket dom gör, till sist så tror folk på att dom gör så mycket. Det är ett känt phenomen.
Barcelona Holländaren
En skillnad mellan hemmaplan och bortaplan är att när vi spelar på hemmaplan ligger motståndarna så gott som alltid längre ner i banan. Då blir uppspelen inget problem eftersom det alltid finns en mittfältare ledig vid mittcirkeln. På bortaplan vågar lagen kliva högre upp och då blir det svårare med passningarna. Det är lite då man ska ha en Rafael Marquez som slår passningar och en Henrik Larsson som springer mest för att jävlas.
Barcelona Barcelonito
2007-05-10 23:43
Felet med Barcelona just nu är:

1. Inställning´
2. Rijkard som inte riktigt vet hur han ska ge laget självförtroende.
3. Mindre rörelse utan boll
4. Ronaldinho, Innan brukade han ta bollen i fart och behålla farten.
5. Avbytarna som inte levererar när de får chansen.
6. Att inte sätta självklara lägen.
7. Att vi har varvat bara spelare till bänken de senaste två åren.
8. Lugna träningar, Försäsongsträningen är katastrofal i Barcelona.
9. Ten Cate slutade i Barca, Det sägs att han skötte mycket av det deffensiva och hade bra kontakt me alla spelare.
10. Skadorna på nyckelspelare. Ligan kunde avgöras mycket tidigare om Messi o Eto'o varit friska
Barcelona Holländaren
2007-05-10 23:42
Ämne: Holländaren

Haha ....
Lol hehe, jag zpelar cs hela dagarna. LOL!!!! LOL!!!!

Du ger ett mycket begåvat och sansat intryck. Jag tror jag kan rätta dig angående ungefär vilket ämne som helst i hela världen.

Rambla:
Men vem tycker du ska ta uppspelen då? Puyol? Det finns flera anledningar till varför inte Puyol bör ta särskilt mycket uppspel. Först och främst är han ingen bra passningsspelare, sämre än Thuram (som så vitt jag vet skötte uppspelen under perioder i både Parma och Juventus), sedan läser han spelet sämre vilket ökar risken för vansinnespassningar (som vi sett ett par av genom årens lopp i ärlighetens namn). Sist men inte minst stöter Puyol oftare vilket gör att han får ofördelaktigt lite tid. Detta var jämnare fördelat när han haft t.ex. Edmilson eller Marquez bredvid sig eftersom de är lite rappare i benen än Thuram. Alternativet är alltså inte att låta någon annan sköta uppspelen utan att låta någon annan spela. Kanske Rafa Marquez bör få en ny chans?
Barcelona Rambla
2007-05-10 23:36
Ämne: Ämne: Nej det....
Både Puyol och Thuram klarar av att spela upp bollen 3-4 m till Xavi/Deco/Iniesta som kommer ner för att hämta boll. Det är inte det som är problemet, utan det är när de ger sig på de lite mer svåra passningarna som det skiter sig. Detta beror ju visserligen också mycket på att det är för lite rörlighet på de som ska ha bollarna plus att många lag har läst av oss. De sätter press på alla de spelarna som är tänkta att vara passningslaternativ.

Fan, känns som en ond cirkel. Vad måste göras då? För det är uppenbart att något är rejält fel. Vi är helt odugliga på bortaplan så här långt den här säsongen.
Barcelona stinsen
2007-05-10 23:33
tycker faktiskt han har utvecklat sitt passningspel ordentligt. kan tom kalla han en god passninglirare nuförtiden. Dessutom vinner han fler än 2 närkamper per match. Och så springer han nog mest i Milan..
tror inte han passar i barcelona men jag gillar hans spelstil och inställning
Barcelona Gabriel
2007-05-10 23:31
Holländaren

Haha vänta nu, ska DU komma och rätta MIG när det kommer till Barça? Lol, vilket jävla skämt! Godnatt!
Barcelona giovani
2007-05-10 23:31
Gattuso är en spelare som gör 2 brytningar och sedan står och hoppar som en apa för resten av matchen så alla kan säga vilken fighting spirit killen har. En annan sortens Totti bara. Det finns betydligt bättre spelare, mycket bättre för den delen. Både när det gäller att kämpa/slita och det defensiva, passnings spelet för den delen också.
Barcelona Rambla
2007-05-10 23:30
Holländaren:

Ja precis, eller tränaren. I det här fallet så är ju visserligen tränaren delvis också skydlig faktiskt men samtigt är det spelarna som har det sista ansvaret.

Gabriel menar nog inte att ösa galla över dig. :)
Han är bara frustrerad som så många andra och då blir han lite aggressiv, ta det inte personligt.

Jag måste säga att jag håller med honom i det mesta. Det är flera spelare som helt enkelt måste bort ur truppen. Fattar inte heller hur tex Thuram kan sköta uppspelen i nästan alla matcher han spelar. Det ser tom vi, så varför ser inte Rijkaard sådant? Vi är trots allt inte någora proffstränare och lär aldrig bli det, men sådana uppenbara detaljer kan vi trots allt se tydligt.
Real Madrid MrWho
2007-05-10 23:30
Har inte Thuram glasögon eller andvänder glasögon när han inte spelar eller tränar fotboll?. Minns i en interjuv med honom på Eurosport då hade han glasögon på sig, han bl.a berättade hur han gjorde sitt dröm mål.
Barcelona Holländaren
2007-05-10 23:29
Ämne: Nej det kan jag fan ....
Du säger ingen sanning eftersom du har fel, enligt mig.

Själv tycker jag Thuram är ganska skaplig på att ta hand om uppspelen. Han är en bra passningsspelare, bättre än Puyol. Alternativet är att spela ut den på ytterbackarna vilket är en god tanke men svårt att genomföra eftersom man inte har samma alternativ som ytterback.

2. Spelarnas inställning har stundom, så som idag, varit usel men många gånger då folk påstått att spelarna sett loja ut har det snarare handlat om nervositet och svårigheter att hantera pressen. I bortamatchen mot Villarreal klagade många på inställningen men när man har två lag jagande strax bakom ryggen är det högst osannolikt att ett lag är omotiverat. Det har i många fall legat andra psykologiska aspekter bakom det vissa kallat nonchalans.

3. Att stå och hoppa och grejer på sidlinjen är bara spel för gallerierna. Rijkaard snackar väldigt ofta med sina spelare, men istället för att skrika och vifta med armarna kallar han dem till sig och ger instruktioner. Detta händer varje match.
Barcelona Barcelonito
2007-05-10 23:28
Jag vet inte men det känns inte som om Rijkard vågar skälla ut spelare som Ronaldinho o Eto'o o många andra, Ferguson gör det, Mourinho gör det, Wenger gör det. Capello gördet. Men Rijkard verkar inte våga
Barcelona giovani
Ämne: Jag förstår inte hel....
Där har du fel! Jag har alltid kriticerat Oleguer, vi kan ta den match där någon här inne påstod att Oleguer var grym (mot chelsie), han tog bort Robben helt sägs det. Men hur tog han bort Robben jo genom att sparka ner han varje gång och dom fick fri spark efter frispark och detta mot ett lag som vi försöker låta bli att ha hörnor i frisparkar emot. Då kom vi undan med det och därför var han bra då ?

Men visst blir man extra irreterad när det gäller pinsamma matcher som denna. Men som sagt det betyder fotfarande inte att han inte varit kass sen innan det betyder bara att folk acsepterat det ,och det i sig är fel.
Barcelona Ghazza
Gabriel,

Håller med dig om det mesta. Men tidigare har Marquez skött uppspelen. Eftersom han har vart så kass iår så har Thuram fått förtroendet. Menar du att uppspelen skulle komma från Puyol istället? För Carles är inte mycket bättre på den biten...

Sen är det faktiskt så att det enklaste i hela j-vla världen är det vi saknar. Precis, inställningen. Fattar spelarna detta måntro? Vi har kapaciteten att spela ut vilken j-vla lag som helst i världen. Lyssna på det, I HELA VÄRLDEN!

Tar vi vara på detta? Nej, vi blir istället utspelade av Getafe. Fyfan säger jag...
Barcelona Barçalady
2007-05-10 23:22
Godnatt! (om det nu går att sova närmsta nätterna till nästa match.)
Barcelona stinsen
2007-05-10 23:21
För att jag anser att Gattuso är sjukt bra! inte sedan Davids har jag sett sån vilja o styrka på planen!
Barcelona Gabriel
Nej det kan jag fan inte alls vara, jag säger bara sanningen och jag är irriterad sedan en lång tid tillbaka över många saker när det kommer till Barça, och eftersom jag älskar mitt lag sedan en jävligt lång tid tillbaka tänker jag inte tagga ner för den delen heller eftersom det är på det här sättet som jag avreagerar mig på.

*Varför fan sköter Thuram uppspelen Rijkaard? Han kan inte, han är dålig på det! Skaffa dig glasögon och lär dig se att han inte är rätt man för att sköta uppspelen!

* Spelarnas jävliga dåliga inställning till varje match. De lallar runt som överbetalda divor som tror att målen ramlar ner från himlen. De verkar ju fan inte ens bry sig om att gå in i närkamper, patetiskt.

*Rijkaards coachande. När du ser att det går tungt för laget så res dig upp från fucking bänken och coacha ditt lag för fan! Visa lite jävla engangemang.

Det går inte bra, det finns ingen aggresivitet. Vi behöver nya backar och mittfältare och vad vill Laporta göra? Han vill lägga pengar på Henry! Alltså, DUM!

Öppna plånboken till sommaren och gör en storstädning innan det blir för sent som med Real Madrid. Spelare som Oleguer, Sylvinho, Thuram, Gio, Edmilson, Giuly, Gudjhonsen och Ezquerro platsar inte i laget. Det behövs ersättning för dessa positionerna, inte i anfallet. Där har vi uppkommande Dos Santos och Krkic, skit i Henry!
Barcelona Rambla
Ämne: Güiza kanske vore nå....
Hellre honom än Ezquerro åtminstone. Jag begriper fortfarande inte vad man tänkte på när man behöll honom inför den här säsongen. Bidrar inte med någonting. Tja, möjligtvis i omlädningsrummet och på La Masia under träningar.
Barcelona Messi 10
Bojan sköt iallafall spanien till U-17 final förut man får glädjas över det lilla god natt ; )
Barcelona Holländaren
2007-05-10 23:20
Ämne: Jag förstår inte hel....
Mm, eller tränaren.

Jag ser dock att Oleguer kanske hittar på något annat fortsättningsvis och att vi ger Marc Valiente chansen.
Barcelona giovani
2007-05-10 23:18
Varför gattuso ? Han är en clown som precis som är bra vid medgång han skulle varit lika värdelös som alla andra om han spela i sånna här matcher. Jag skulle mycket hällre haft att Barca gick efter Rossi i sånna fall. Men jag är inte så mycket för trupp byte faktigst, visst mindre förändringar här och där.
Barcelona Messi 10
Lyckas man motivera ett lag som ligger under med 3-0 så kan man nog lyckas med en hel del jag är grymt imponerad. synd att alla lag nästan gör sina bästa matcher mot oss och de andra storlagen såklart men det är en del av charmen. Detta hade aldrig hänt i Italien eller förutsägbara England utan i La liga: Nu krossar vi betis på söndag så Ramos blir tyst någon gång
Barcelona Rambla
Jag förstår inte heller hur vissa kan tro att en fjärde mittback ska vara bättre än Oleguer. Okej, unga och lovande kanske som nöjer sig att nöta lite bänk. Men tro inte att man kan ha en världsback som fjärde alternativ. Spelar laget br, som de gjort de tidigare säsongerna, märks inte en medelgod spelare som Oleguer så värst mycket. Det är när hela laget är dåligt det är lätt för vissa att hitta syndabockar, och då blir det oftast de lite sämre spelarna i truppen.
Barcelona Holländaren
2007-05-10 23:17
Güiza kanske vore någonting för oss förresten? Van vid den spanska ligan, säkert inte för dyr och skulle säkert kunna tänka sig att sitta bänk.
Barcelona Essarhaddon
2007-05-10 23:17
vet inte vad jag ska säga, är i chocktillstånd.

Men ända sedan hemmaförlusten i kvarten mot zaragoza (0-1) har jag varit starkt kritisk till varför jorquera ska spela! Det är en sak att stå i mål mot badalona och alaves men inte för fan mot zaragoza och getafe!

oleguer vill jag inte ens gå in på, men det är sant...det är hela laget som bär skulden.

Spanska Supercupen: seger
Europeiska Supercupen: förlust
Klubblags-VM: finalförlust
Champions League: åttondel
Spanska Cupen: semi
La Liga: ?

Oavsett hur det går i ligan har den säsongen varit, sett till spelartruppen, varit ett såväl spel- som resultatmässigt FIASKO!
Real Madrid JoU7
2007-05-10 23:16
Ni ska nog inte skylla alltför mycket på Oleguer. Det såg inte som att ni försökte anfalla när ni låg under med 3-0 och hade kvarten kvar att trycka in en balja.

Men men jag vet inte om denna förlust kom så lägligt, sett med mina Madrid-ögon. Det bör vara en rejäl väckarklocka för samtliga i klubben. En annan inställning borde väl vara att vänta på hemmaplan.
Det ser hur som helst ut att bli en riktigt intressant upplösning på ligan...
Barcelona Holländaren
2007-05-10 23:15
Ämne: Glöm Dani Alves! Lap....
Kan du sluta vara så dryg ikväll?
Annons: