/spanien/barcelona/forum/23173.aspx/spanien/barcelona/forum/23173.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-05-10 12:42
Barcelonito:

Det är andra summor idag när det gäller Eto'o till Man U. Nu måste de hiva upp £40, eller €59m. Det är ca 550 milj kr.
Barcelona barca_and_me
2007-05-10 12:04
jag tror inte att barca köper alves det blir säkert någon annan
Barcelona Mot Nya Tider
2007-05-10 10:30
Afonso Alves har utvecklats till en riktig bra striker i Holland, och det är jättekul att se:)
Han är stark, kreativ, bra i luften, killen har egentligen allt, men om det skulle vara en man för oss? Njae, det vet jag inte...

Om jag säger såhär, han är definitivt mer målfarligare än t.ex Zlatan Ibrahimovic. Så han skulle absolut inte skämma ut sig om han anlände till Barca:= Dessutom är A.Alves väldigt het nu, och om han kom till Barca så skulle det inte vara bra för honom, tror inte han pallar så mycket med att nöta bänk, fast vad vet jag?
Om Barca ska inskaffa en ny anfallare, så bör det nog vara nån äldre, a là Henke som har erfarenhet och tålamod. Jag vet inte vart alla har fått för sig om att Barca är intresserad av Alves, eller lagt ett bud? Skitsnack ju! Barca är nog mest fokuserade på att vinna dubbeln nu, o inget annat. Att titta på brassar i Holland har de kanske tid för efter ligan:)
Barcelona BRC
2007-05-10 09:03
Jag litar inte en sekund av vad Aftonbladet skriver. Har svårt att tro att en svensk kvälls tidningen skulle lyckas snappa upp det spansk media missat.

MEN om det nu mot all förmodan skulle vara så att Barca är intresserade så tror jag kanppast att dom hostar upp dom summorna som nämns. Visst bättre snitt än Ronaldo osv osv. Det är bara siffror, det är inget man köper spelare efter.
Även om det är riktigt imponerande snitt killen har, inget snack om det.

Dock så skulle jag gärna se honom ersätta Ezquerro. Men inte för några €25-30m. Finns betydligt bättre och mer utvecklingsbara spelare.
Där med inte sagt att han är lastgammal, han har gjort en fantastikt utveckling sedan Örgryte.

Hade varit spännande och se honom i Barca faktistk. Men inte för vilka pengar som helst.
Barcelona Holländaren
2007-05-10 07:52
Tror att Afonso hade skött sig väldigt bra men den summan är alldeles för hög och dessutom har han inget pass, så det aint gonna happen.
Barcelona Kamelen
2007-05-10 01:05
Nej fyfan, ingen Afonso tack. Ett väldigt osäkert kort för en otroligt för hög summa. En annan jag inte skulle ha något emot att se i Barça är Torino´s Alessandro Rosina som är en riktigt underhållare. En ruggigt duktig dribbler som förmodligen inte gör bort sig på någon av de tre anfallsplatserna. Lär vara flera lag som är ute efter han men inte bör han väl kosta några fantasisummor inte.
Barcelona Rambla
2007-05-10 00:16
Ämne: För många underskatt....
Jag underskattar absolut inte honom. Afonso kan säkert göra bra ifrån sig tex Levante, men knappast för några €25-30m, möjligtvis €10m då.
Real Madrid MrWho
2007-05-10 00:08
För många underskattar Alfonso men vi ska inte häller överskatta han heller. Visst 30M € för han tror ändast Aftonpappersdasset på ingen klubb är så dum at läggett sånt bud. Han underskattas enast bara för han har spelat i Allsvenskan, tycker jag att folk får kärpa sig. Titta vilka som har lyckas i europa som har spelat i Allsvenskan. Titta på Crouch killen spelade i Hässleholm i Division 4! Och nu spelar han i Liverpool, eller kolla på Rosenberg somgick från Allsvenskan till Ajax lyckas en liten tid sen gör succé i Weder Bremen. Klose spelade i Division 6 i Tyskland innan han gick till Stuttgart. Sen vet jag inte om Division 6 i Tyskland är mycket bättre liga än Allsvenskan.
Barcelona Barcelonito
2007-05-09 23:44
man lägger inte 30 m. € för Afonso. och absolut inte för en avbytare...
Haha, de e bara lite mindre än vad Ferguson vill ge för Eto'o.. kan inte sluta skratta åt summan på Eto'o. Kostar han lika mycket som Afonso, Torres, Huntelaar,Toni o co? bättre kan de väl komma me... världens tredje bästa spelare för ett år sen asså...
Barcelona Rambla
2007-05-09 23:17
Ämne: Och är det någon som....
För någon vecka sen så sa han att de får kasta ut honom från klubben innan han lämnar. Så nej, inte vidare troligt att han hamnar i den soliga staden Manchester redan till nästa säsong. :D
Barcelona Evička
2007-05-09 23:11
Och är det någon som tror på allvar att Eto'o kommer gå till United?
Barcelona Rambla
2007-05-09 23:03
För det första. Barça har inte lagt något j-a bud på Afonso. De har fullt upp med att koncentrera sig på ligan och CdR. De har inte tid med att jaga framgångsrika brassar i den holländska ligan. Det är något Aftonblaskan har hittat på. Det finns inte ens uppgifter i spansk press att Barça ens skulle vara intresserade, ännu mindre ha lagt ett bud. Tro inte på allt skit som tidningar skriver.

För det andra, det borde nästan vara spärr från forumet att ens jämföra Afonso med Samu. :D
Barcelona __Messi__
2007-05-09 22:59
Andrea Pirlo//

Jag tror mer på Afonso än vad jag tror på Ezquerro ,men frågan är om det är värt att satsa på Afonso när det säkert finns bättre spelare på marknaden. Jag tycker vi ska stasa på att förstärka med någon/några av:
F.Torres
R.Palacio
D.Milito
inför nästa säsong.
Sedan är det inte så trovärdigt om det är Aftonbladet som är källan som alaves_ludvig nämnde angående ett köp av Afonso Alvés.
Barcelona Duda
2007-05-09 22:11
Andrea Pirlo! /

Hmm. Ditt inlägg är enligt mig utan en stabil grund. Visst lyckades Ronaldo, men det finns andra spelare som också öst in mål i den holländska ligan men misslyckats i bättre, och till och med sämre, ligor. Mateja Kezman och Shota Arvelaze t.ex. Det finns absolut ingen garanti på att Afonso skulle lyckas i Spanien och Barca.
Real Madrid Andrea Pirlo!
2007-05-09 21:58
Ämne: Sinama-Pongolle:
H....Hahahaha ta d lungt nu. Afonso Alves har gjort 34 mål på 31 matcher i holländska ligan inte ens ronaldo hade så bra snitt i holländska ligan när ni köpte han från psv. Och när han väl kom till barca så gjorde han 34 mål på 37 matcher i ligan.

Om ni köper Afonso så kan han bli bättre än etoo oxo, det har han bevisat. Folk underskatar han bara för att han spelade i alsvenskan för nåt år sen.

Om ni köper han så kommer han inte peta er trio men dom andra är ingen konkurens för honom. Och han skulle vara en strålande ersättare till etoo om han nu lämnar er för United.

FORZA MILAN!!!
alaves_ludvig
2007-05-09 21:40
Såg just på aftonbladet att ni hade lagt ett bud på Afonso.Vet inte hur mycket man man ska tro på det.Vad tror ni?
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-09 20:54
Har redan hänt! =) 96-97 när vi slog Betis med 3-1! Himnen spelades på Bernabeu till Gasparts stora glädje! Funderar faktiskt för att ta mig ner till Madrid den 23 juni, men vi får se! Skulle vara en upplevelse, fast tror inte de slår när jag var o kollade på Barcelona - Madrid förra våren..
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-05-09 20:44
culé hasta la muerte

Provokativt vet jag inte. Men det kommer vara riktigt roligt att se 30 tusentals culés fira på Las cibles (om vi vinner), rakt framför näsorna på marängerna. Dansa på området där Real visar upp sina Liga tittlar, då de vinner ligan.

Jag kan redan se det framför mig, stora Barcelona flaggor som utviks mitt i madrid:s hjärta, med tusentals culés som tänder bengaler och skriker hejvillt åt alla titellösa madridistas :)

Vilken syn!
Barcelona __Messi__
2007-05-09 20:44
Hur mycket sanning tror Ni det ligger i att Luca Toni är på väg till Barca?
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-09 20:37
Igår var det Robinho, idag är det Michel Salgado. Han anser att spela finalen på Santiago Bernabeu är en provokation för Madridfansen. Har aldrig hört nåt dummare. Inte första gången finalen placeras där, och ganska logiskt när Madrid är huvudstaden och lika långt för de troliga finalisterna att åka. Ännu mer idiotiskt att han säger något sådant när det va Calderón som sökte finalen faktiskt. Nä, tycker Salgado borde kanske satsar lite mer på cupen så han slipper sådana provokationer. Ännu en gång ett uttalande av Real Madrid spelare för att försöka för våra i obalans. Tror dock ej att det har lyckats, som Rambla mkt väl skrev tidigare idag. =)
Barcelona Mamacita!
2007-05-09 19:56
Myrran!
Tack så mkt.. tror jag börjar grejja det nu.
Helt oteknisk man e. Aja men nu laddar den ner iaf. Tackar!
Barcelona Myrran
2007-05-09 19:51
Mamacita!

Installera divx-codecs. Ladda ner filen som är på första sida, stor blå knapp med free download. Sen när du installerar det så kan du klicka ur allt utom "Divx codecs". Du måste starta om datorn efter du installerat det sen ska det allt gå att kolla på det.

Oj, läste inte direkt rätt. Du får ta att ladda ner en bittorrent tracker (ett program). Finns en hel uppsjö av dem men jag skulle rekomendera Azureus eller uTorrent, bara söka på google så hittar du många olika nerladdnings ställen. Sen laddar du ner filen från sidan (torrenten) och ser till att bittracken startar, brukar göra detta atomatiskt. Här har du en mer utförligare guide:
http://thepiratebay.org/help
Länktips: www.divx.com/
Barcelona Karlssoooon
2007-05-09 19:47
Ämne: Ämne: Samma s....
ladda ner ú torrent först och sedan är det bara att ladda ner filmen
Barcelona Mamacita!
2007-05-09 19:44
Ämne: Samma sak som förut ....
Hej Myrran!
Jag försökte titta på den .. men det går inte så bra. Förstår inte riktigt hur jag ska ladda hem.. Haru förslag?
Barcelona Myrran
2007-05-09 19:20
Samma sak som förut men du "Ronaldinho, A day in life".
Barcelona Myrran
2007-05-09 19:19
Här kan du kan du ladda ner dokumänteren som SVT har gjort om Barca. Finns en möjlighet att du måste bli medlem vilket går på 2 min och kostar inget.
Barcelona Rambla
2007-05-09 18:31
Ämne: Tjena alla Cules.. n....
Tisdagar och fredagar bla, och sen så är det på Viasport 2 och inte 3.
Barcelona Ordem e Progresso
2007-05-09 17:57
Citerat av Afonso Alves från Aftonbladet:

"Men jag vet att jag måste jobba stenhårt för att någonsin nå upp till hans nivå, säger Afonso Alves."

Han pratar om Ronaldinho! Haha... Det är ju bra att killen drömmer iallafall.
Recreativo Sinama-Pongolle
2007-05-09 17:57
Ja han är väl hetare, i alla fall i åldersmässigt.
Men i år så har han väl inte gjort mer än ca 15?
Barcelona R10 Ronaldinho
2007-05-09 17:44
Barca,Barca, Barcaaa:
filmen finns inte på limewire.
Annons: