/spanien/barcelona/forum/23172.aspx/spanien/barcelona/forum/23172.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-05-12 15:48
King_raul

1 match i taget givetvist tar vi betis på fullaste allvar inget annat existerar just nu. Spelar det verkligen någon roll de motståndet vi snackar mest om när det är laget som inte ska göra misstaget att underskatta?

Hoshiar

Detta är inget spel utan verklighet så går det inte till på detta vis. Det tar tid för att ett lag ska bli samspelt kan du nåt om fotboll överhuvudtaget?

Visst behöver vi rensa lite men då snackar vi om antalet 2-3 högst.

Jag är lite besviken över att vi inte kunnat formera en taktik efter de nya spelare vi har skaffat, guddy är en av spelare som måste finnas i laget då han har jävla anamma något vi saknat iår. 4-3-3 har gett oss stor framgång men den taktiken blir lättläst efter ett tag varför har det inte tränats in en ny?

Ta inte ens upp taktiken med 3 backar som var värdelös nån 4-4-2 på borta plan kötta och sen ställa om, helt otroligt att man ska straffas för att man spelar offensivt =(.
Jag gillar Rijkaard skarpt men han verkar inte ha de taktiska kunskaper som de behövs i dagens fotboll är jag ute och cyklar?

Tyck till bröder o systrar och även fans av andra färger.....
Barcelona tarrak
2007-05-12 15:14
Born In Barcelona/Guddy är Gudjohnsen
Barcelona Born In Barcelona
2007-05-12 15:11
Hoshiar
Att slänga utt spelare är dumt. Att sälja ett par-3 st funkar. Vad har Jorguera gjort för att bli utslängd? Släppt in 4 mot Getafe eller?
Dinho skulle bera jag kunna tånka mig att bli av mot Kaka och lite pengar, inget annat! Du säger Deco ut? Nej! han var bra i början av sesongen men har varit skadedrabbad. det är inte hans fel!Thuram är en erfaren spelare och är oftast stabil, en perfect tredje back. Att göra sig av med både Motta och Edmilson vorde dumt, möjligtvis en av dom. Personligen skulle jag också vilja ha kvar "kanninen" även om han nog lämmnar i sommar.

Är inte Guddy och Giuly samma person? Eller tänker du på Gio? Gio bör stanna iaf.
Oleguer,Giuly,motta och Exuero (stavnig) kan få lämna.
Barcelona tarrak
2007-05-12 15:02
King_raul/Nja, nu tror jag inte att spelarna påverkas så mycket av att folk på Les Rambles väljer att fokusera på Atletico. Så värst förödande tror jag inte att det är för inställningen mot Betis.
Real Madrid King_raul
2007-05-12 14:56
Allt fokus på Atletico matchen, ignorerar ni Betis helt? Underskattninges påverkan är förödande.

Barcelona Rambla
2007-05-12 14:47
Ämne: Dgs för färändringar....
Grattis genious!

Du tror på fullaste allvar att man kan slänga ut 12 spelare och ersätta med nya? Vilken planet kom du ifrån? :D
Barcelona Rambla
2007-05-12 14:43
Nej vi får se. Självklart vill jag ju att Barça äntligen ska slå Atlético när de har sitt bästa lag, även om det ser svårt ut i dagsläget.

Det skrivs mycket i Barcelona-tidningar om förändringar som måste ske till nästa säsong. Den här säsongen har hela klubben agerat väldigt slappt, spelarna har fått göra lite som de vill. Komma för sent till träningar efter ledighet osv.

Skulle faktiskt inte förvåna mig om Rijkaard lämnade efer säsongen. Hans ledarstil, även om den har funkat bra i tre säsonger nu, verkar inte motivera spelarna längre. Han är mer som en kompis med spelarna och de gör lite som de vill känns det som.
Barcelona Mot Nya Tider
2007-05-12 14:38
Rambla

Mjo, fast jag tror inte att Fernando Torres kommer delta i denna match, låt oss bara hoppas:)
Barcelona Barcelonito
2007-05-12 14:27
Rambla

haha, skulle inte va fel... men ja tror fortfarande att en lika mot Atleti räcker för ligavinsten..
Barcelona Messidinho 10
2007-05-12 14:26
Det skulle vara skönt om vi slapp möta ett Atletico med Pablo Ibanez och fernando torres på plan. Det är nog dom två som är dom styrande spelarna i laget. vi brukar ha svårt att hålla koll på torres och svårt att gå förbi ibanez och hans kollega perera.
Barcelona Rambla
2007-05-12 14:25
Ämne: Fernando Torres, Pab....
Heh, med vår nuvarande form så skulle jag inte ha något emot om alla 4 blev avstängda. :D
Barcelona Mot Nya Tider
2007-05-12 14:14
Fernando Torres, Pablo Ibáñez, Mariano Pernía och Sergio Agüero är de spelarna som riskerar att missa matchen mot oss, om de får en varning ikväll mot Getafe..

Låt oss bara hoppas att åtminstone den förstnämnde får ett gult kort :-)
Barcelona Barcelonito
2007-05-12 12:13
Valdes
Zambrotta- Puyol- Thuram- Gio
Edmilson-xavi- iniesta
Messi-Eto'o-Ronaldinho

Deco har börjat träna o kan spela istället för Edmilson
Barcelona kalle7
2007-05-12 09:24
Någon som har koll på vilken 11a som kommer starta imorgon?
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-12 03:23
Skönt att se att redaktionen tagit tag i forumet under min "torra" (se blöta! ;-) ) kväll! Kan inte mer än instämma i det Rambla säger. Eto´o är känd för sina enligt vissa dumma kommentarer (enligt mig så sa han några sanningar när han sågade en och annan, visserligen var allt ett stort missförstånd mellan ledare och spelare!) men idag visar han sin storhet. Många spelare skulle ta efter hans uttalande, och framförallt alla spelare måste inse vilken tröja det tillhör! Det är inte vilken förening som helst utan F.C. Barcelona! Bona nit culés!
Barcelona Gabriel
2007-05-12 01:10
Eto'o är helt underbar! Finns få spelare som är mer lojala än vad han är. Han är en riktig vinnare och det går inte att som culés inte älska honom. Det är bara att höra det han sa angående gårdagens debacle så rörs man. Det är precis sånna spelare, med en sån mentalitet vi behöver mer av.
Barcelona Rambla
2007-05-12 00:21
Deco tillbaka i träning och kan ansluta truppen mot Betis. Alltid något. Vi behöver verkligen en Deco i gammalt gott slag.

Barcelonito:

Som sagt, Samu har redan i häftiga utspel i någon intervju talat om att han inte har några som helst planer på att lämna Barça. Han sa att Rijkaard och Laporta får kasta ut honom från klubben först. Han stannar, oavsett vad några liverpoolsupporters har fått för sig. De tror säkert att Liverpool kan byta sig till honom mot Sissoko eller Xabi Alonso. :D
Barcelona Barcelonito
2007-05-12 00:15
På tränigen idag ser man arga spelare utan leende. Det tycker ja e positivt. Alla har tagit på sig ansvaret och kommer att ge sitt yttersta i kommande matcher, det e ja helt övertygad om... Kanske hjälper förlusten att vinna ligan. Det tror jag...
Barcelona Barcelonito
2007-05-12 00:12
Eto'o är en stark människa. att han säger att han grät och inte kunde sova e bevis på att han älskar laget... Själv e ja inte ett dugg orolig för att han ska lämna Barca... Han e en mästare.. a true Champion
Barcelona Meley
2007-05-12 00:03
Jag hoppas verkligen att fansen stöttar Barcelona på söndag. Jag hade gjort det om jag var där. Starkt av Eto'o, stolt över honom.

Hoppas vi får se gamla Barcelona på söndag, det skulle verkligen värma :)
Barcelona Rambla
2007-05-11 23:52
Glömde en sak. Vi har snart Getafe i ligan igen. Denna gång på Camp Nou. Jag räknar med att de kommer att bli utspelade i den matchen. :D
Barcelona Rambla
2007-05-11 23:50
Jag har skrivit det tidigare. Det kan inte bli värre än så här. Nu börjar vi om från noll. Det är nu laget behöver uppbackning från alla culés. De är nog själva medvetna om vad de har ställt till med och skäms rejält idag.

Det är underbart att se att det är just Eto'o som som ber om fansens förlåtelse och samtidigt ber om deras stöd inför avslutningen av ligan. Jag tycker att Eto'o efter skadan verkar ha mognat rejält när det gäller att kriga och stå upp för laget i svåra stunder. Ja förutom matchen igår då, men samtidigt så vågar han ställa upp på presskonferens och ta sitt ansvar.

Jag skämdes. Om det hade varit möjligt så önskade jag att marken under mig öppnades upp och slukade mig. Efter matchen grät jag av hjälplöshet och kunde inte sova.

Hehe, tufft av Eto'o att ställa sig framför alla kritiska journalister och ta all skit.
Barcelona kalle7
2007-05-11 23:28
Barca gick in och satte skorna denna matchen, det kan man inte göra... När getafe får sina två första mål känner de att det kan gå vägen och barca börjar fundera över vad som håller på att hända. Då är det för sent! Det gick som det gick, så länge vi vinner ligan är jag nöjd!
Barcelona little_master
2007-05-11 23:24
Ja va ska man säga efter en sån här förlust. Det känns tungt just nu..och jag kan tänka mig hur spelarna känner sig. Beror på vilka som vill verkligen vinna och bryr sig.
Det ser inte så ljust ut enligt mig, laget har åkt på några förluster denna säsong och de har inte spelat bra. Det känns som de aldrig lärt sig av sina misstag, och jag är rädd att i år tyvärr vinner vi inget guld. Inte om vi spelar så här så vi gör, vi har i år förlorat eller tappat poäng mot alla topplag, som tex valencia, Real Madrid, Chelsea, Liverpool osv.
Jag kan säga att ja har nästan gett upp..för att ja tror inte laget kan resa sig efter denna förlust men jag vill ha så fel, i år är det verkligen mirakel om vi vinner någon guld. Men som sagt jag hoppas att jag har fel om laget!
Barcelona Anton.
2007-05-11 20:44
Heja Barcelona! Ni är Spaniens bästa lag, har de snyggaste tröjorna och de skönaste lirarna. Jag hoppas ni tar hem ligagulet!
Barcelona Rambla
2007-05-11 20:29
Moderators, clean up please. :D
Ser för jäkligt ut just nu.
Barcelona EsCúle
2007-05-11 20:04
Revanchsugna spelare på söndag mot Betis, vad tror ni?
Jag hoppas verkligen laget visar att denna förskräckliga förlust endast var en engångsföretéelse.Tänkbara ändringar?
Real Madrid Real4Evah
2007-05-11 16:22
... och vi orkar inte med dina genomkorkade kommentarer härinne
/Red
Barcelona B.Krkic
2007-05-11 15:41
Bon Dia!
Såg som tur är inte matchen igår, men det är bara att blicka frammåt mot nästa ligamatch. De viktiga nu är att gå vidare och fokusera på en match i taget och ro hem ligatiteln.

Visca el Barca
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-05-11 15:21
Ack, vilken jävla tung förlust. Satt och hoppades igår på att allt bara var en mardröm. Jag blev så in i ------ äcklad av, inte bara spelet utan även spelarna så att det inte var sant. Vilken rutten mentalitet. Fjollor är det ända ordet som beskrev deras agerande (Puyol skillt, som var lite bättre)

Det är i sådana lägen jag saknar våra äldre krigare, de kämparna som satt grunden för min kärlek till denna klubb. De la Peña, Guardiola och den allra största krigaren LUIS ENRIQUE.

Jag vågar inte ens tänka tanken på det Enrique hade gjort med Ronaldinho, han hade nog Bitch-slappat, honom (vilket jag defenitvt hade gjort om jag vistats på den planen).

Jag vill se killer instinkt, jävla annama. Saker Puyol och Messi (delvis Eto'o och deco) visar upp, men som de andra saknar i trånga situationer.

Fy fan för detta!
Annons: