/spanien/barcelona/forum/23167.aspx/spanien/barcelona/forum/23167.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2007-05-08 21:24
Evièka/Ja det är väl vanligtvis en nackdel. I mitt fall innebar det väl skillnaden mellan att komma hem helskinnad och bli rånmördad, ;)
Real Madrid Daebes//Zizou
2007-05-08 21:22
Proffs och proffs. Det jag menar är att han blev en världsspelare. En världspelare som alla kände till. De flesta iaf. Exempelvis Räknar jag att Messi är världspelare men inte andra i Barcelona som tex Ezquerro.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-05-08 21:18
Definera proffs?

Mäter man hur bra en spelare är genom att så hur länge de varit proffs?

Ronaldinho var proffs redan i Gremio och var då 19 år.

Han kommer säkerligen vara proffs i 5-6 år till.
Zidane däremot har ju lagt av.
2007-05-08 21:16
Zidane blev ju proffs de 2 sista åren i Bordeaux då han även spelade i landslaget för första gången 1994. Och 1994-2006 är ju 12 år. Ronaldinho blev egentligen proffs under vm 2002. Det var inte många som kände honom innan dess.
Barcelona Evička
2007-05-08 21:13
Ämne: Kamelen/Jag kan håll....
Det jobbiga med Ryanair äv väl snarare att man inte landar på resmålet utan i en annan världsdel. Men om man ser det positivt så får man ju lite sightseeing, även om den inte är gratis den heller.
2007-05-08 21:12
Man kan ju se några "finter" Zidane gjorde på Ronaldinho både i El Clasico och i landslaget. Var 2-3 st. Men det säger inte vem som är bäst. Zidane har lett sitt lag till Vm och Em bucklorna samt Cl bucklan. Sen så blev Zidane inte bra när han var 26 år verkligen inte. Zidane var ett proffs i 12 år! Ronaldinho har varit ett proffs i 4-5 max.
Barcelona tarrak
2007-05-08 21:07
Kamelen/Jag kan hålla med om att Ryanair inte är någon höjdare men för en tre timmar lång resa spelar det ingen större roll vilket plan jag sitter i. Och det där med att kolla upp hur stort handbagaget får vara är inte alltför svårt, men det är väl upp till var och en vad man prioriterar.
Barcelona Myrran
2007-05-08 21:04
Och så va disskusionen om vilken spelar som är bättre än den andre. För någon månad sen var det vem som var det bästa spelaren någonsin och om jag minns rätt så kom alla på att smaken är som baken och jag tror det är samma sak nu. Så innan ni håller på en vecka till kan ni väl tänka över att andra tycker annat och smaken är som baken som sagt...
Barcelona Rambla
2007-05-08 20:57
Travellink är utmärkta. Jag reste med dem i somras.

Robinho den lilla lipsillen, han förtjänar inte ens att nämnas på detta forum. :D
Barcelona Kamelen
2007-05-08 20:56
Smogen

Ryanair är inte att rekommendera trots deras låga pris. Ofta är dem väldigt hårda med storleken på handbagaget vilket leder till att väskan måste checkas in och det kostar inte lite om man säger så. Blir väldigt lätt väldigt mycke tillägg. Ingen vidare komfort samt säkerhetskontroller heller för den delen.

Jag skulle rekommendera Travellink som jag reste med då jag var nere för någon månad sedan och såg Mallorca matchen. Mycket smidigt tll ett resonabelt pris.
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-08 20:50
Tänker inte gå in på mer på den diskussionen. Som sagt strävas det alltid att jämföra spelare, men det är inte lätt och framförallt inte rättvist då fotbollen alltid är en färskvara och under en konstant utveckling. Men att mena att Zidane är klasser bättre än Ronnie är bara absurt.

Nu till nåt annat, ni har väl säkert redan läst vad vår käre Robinho har sagt idag? Än en gång visar grabben vad "smart" han är, det var han som för två månader sen sa att han ville bort från klubben för att han inte spelade. För två veckor sen när han nätade kysser han klubbmärket! Och det kommer från en kille som sa för Don Balon för några år sen när han var i Santos - den enda neutrala spanska tidning, som ges ut veckovis (som är riktigt bra!) - att han ville gå till Barcelona om han måste gå till någon europeisk klubb. Nä du Robinho stanna kvar där du är, vi klarar oss alldeles utmärkt utan dig! ;-)
Barcelona Ghazza
2007-05-08 20:50
king_robinhoo

Ett litet instick bara.
Jag vill minnas att Rivaldo var den största anledningen till Brasiliens guld 2002. Ronaldo må ha avgjort finalen, men Rivaldos spel under hela turneringen var magiskt.
Barcelona tarrak
2007-05-08 20:48
Smogen/Det beror på vart du ska åka ifrån, men Ryanair flyger från Stockholm, Malmö och Göteborg.
Barcelona Evička
2007-05-08 20:47
Det beror ju lite på var du tänker flyga ifrån och vad du letar efter.
Barcelona Smogen
2007-05-08 20:43
Tjenare! Har en fotbollsresa fråga om Barca.
Har kollat lite på denna sidan etc. om fotbollsresor men inte riktigt hittat det jag letar efter.

Vill nämligen ordna resan själv, men hittar inga vettiga flygresor ned. Någon som har något bra förslag nu när man inte kan åka med t.ex. FlyMe längre????

väldigt tacksam för hjälp!
Real Madrid king_robinhoo
2007-05-08 20:41
Självklart kommer han från algeriet. Ursäkta för att jag sa fel.
2007-05-08 20:40
culé hasta la muerte// Hela världen vet om att det var Ronaldo som ledde laget till seger inte Ronadlinho. En spelare som leder sitt land till VM final ska göra det på egna axlar, han skall vara ledaren på plan, Fabio grosso gjorde än avgörande mål som tog Italien till final, det innäbär inte att det var fabio grosso som ledde laget, man kan då säga att han var bra och kanske en av dom bästa. Ska Ronalinho leda sitt land till VM seger skall han göra det så som han ledde sitt lag till laliga seger förra sässongen.

adiiL// Ja vem vet han kansk kommer bli lika stor, kanske större, han är fortfarande ung.
adiiL
2007-05-08 20:38
Zidane kommer ursprungligen från Algeriet by the Way;D
Barcelona Meley
2007-05-08 20:38
king_robinhoo

Inte världens bästa, det är ju Italien men jag förstår vad du menar. Men så man måste komma från rätt land för att kunna bli en av dom bästa genom tiderna? Så verkar dom flesta tycka, men jag gör inte det.
2007-05-08 20:34
Ämne: Meley// Men nu är de....King Robinho menade jag självklart! =) )

Hmm tror att Zidane kommer från Algeriet och inte Marocko, ganska markant skillnad! ;-)
2007-05-08 20:33
Meley// Men nu är det så att Ronalidnho är från världens bästa landslag. Ett landlsag som klasser bättre än alla andra landslag, det vet alla. Hela laget var usla under Vm men ändo kunde de ta sig så långt och de är fortfarande rankade högt. Ronaldinho har då bättre förutsättningar än zidane.

Ja om en spelare kommer från lettland kan han bli världens bästa men att han blir en av dom bästa genom tiderna har jag svårt att tro inte om han dominarar flera championsluege och vinner. Jag menar zidane är ursprungligen från algeriet. Om inte han hade spelat för Frankrike hade han om man nu ska vara ärlig inte varit så stor som han är nu.
adiiL
2007-05-08 20:30
Ämne: MESSIII// Haha Zidan....
Jag kan hålla med om att han är STÖRRE än Ronaldinho men inte att han var klasser BÄTTRE än Ronaldinho på plan. Och när Ronaldinho har avslutat sin karriät är jag övertygad om att han kommer att vara lika stor.
2007-05-08 20:27
Rambla har rätt i det han skriver men sen strävar alltid fotbollsälskare att jämföra spelare. Det du skriver king_robinho att Zidane är klasser bättre låter lika troligt som att Robinho är bättre än Messi. Vad jag vet så var det en viss Ronaldinho som förde Brazilien till VM-final genom sitt mål mot England VM-02. Men det kanske du har glömt? Du har även glömt att Ronaldinho var en bidragande faktor till att Barça gick till final förra året. (och ja du har rätt att han inte avgjorde som Zidane gjorde mot Leverkusen ;-) ) Men ska vi kolla det på meriter så har det ganska likvärdiga vad jag vet, varsitt VM-guld, Champions League (tror Zidane har en, möjligen två) och några ligaguld och visst har Zidane ett EM-guld som du skriver men Ronaldinho har även en Copa America från 1999. Sen när du nämner Zidane som ledare på plan, så glömmer du VM-finalen i somras där han definitivt "visade" sina ledaregenskaper i form av sin absurda utvisning. Så sammanfattningsvis som du väl skriver så kanske Zidane är något bättre (men inte klasser bättre"!) men sen ska vi tänka på, som Rambla skrev, att Ronaldinho har en del år på sig att slå den gode Zinedine. Och Zidane var inte i närheten av Ronnies meritlista vid hans ålder.
Barcelona Meley
2007-05-08 20:22
king_robinhoo

Jag håller inte med. Vi säger att Världens bästa fotbollsspelare kommer ifrån Lettland. Ska han då leda laget till VM final? (Vet inte så mycket om Lettland, men så bra är dom väl inte?) Om han är den enda världsspelaren i laget, ska han själv ta dom till guld? Okej, nu är dom flesta världsspelarna från ganska bra landslag men tänk om det händer. :/
2007-05-08 20:12
MESSIII// Haha Zidane vs Ronaldinho. Zidane är klasser bättre än Ronaldlinho, det är bara att inse, det är samma sak som att du jämför cristiano ronaldo med ronaldinho.

Det spelar ingen roll om du dominerar mot alla lag i laliga, det räcker inte. Skall en spelare bli lika bra som zidane eller andra kända gamla spelare måste de visa att de är bra i dom viktiga cuperna. Spelaren skall vara en ledare på plan och dominera de viktiga matcherna inte matcher mot mallorca eller sociedad. Zidane har varit både en ledare på plan och var en riktigt bra individuell spelare. Han har lett sitt land till två Vm finaler, En har dom vunnit och han har dominerat i chamionsluege, Han har tagit sitt land till Em seger och även vart bra i den interna ligan.

Vi såg ju hur folk direkt föreslog Kaka som vinnaren till guldbollen istället för cristiano just på grund av att han lyfte sig i de större matcherna annars har cristiano varit klasser bättre än Kaka i ligan. Kaka har inte alls varit bra i ligan.

Leder Ronaldinho sitt lag till VM seger kan du börja gämföra honom med zidane men inte nu. Det är långt kvar dit.
Sir Mourinho
2007-05-08 20:07
Ämne: Ämne: Ämne....
jaa om alla var som vi så skulle det vara fred på denna jord haha!
Barcelona Rambla
2007-05-08 20:01
Ämne: Ämne: Vid 26-....
Exakt! Det var också vad jag försökte få fram om det nu inte gick fram tillräckligt tydligt.
Sir Mourinho
2007-05-08 19:58
Ämne: Vid 26-27 års ålder ....
Varför inte njuta av vilka underbara fotbollspelare det finns istället för ödsla energi på pajkastningar :P
Barcelona Rambla
2007-05-08 19:54
Vid 26-27 års ålder var väl Zidane en "normal" spelare i Bordeaux, inget utöver det vanliga. Det var först i och med flytten till Juventus hans fulla potential kom fram och banade väg för den stora spelare han till slut blev. Alltså har Ronaldinho några år på sig att knapra in på Zidane när det gäller "storhet" som spelare.

Sen ska man väl komma ihåg att supporters världen över har sina favoriter oavsett vad andra tycker eller vad statistik mm visar. Några gillar Maradona, Pelé och andra Zidane.
Sir Mourinho
2007-05-08 19:48
Ämne: Såg precis att det f....
Håller med dig, även om jag tycker Zidane är en klass bättre så är dom mer lika än Dinho o Robinho.

Där båda från ingenstans kan göra en avgörande pass vilket jag tveksam till Robinho är kapabel till nu.

Så Robinho ligger nog närmare Messi men förtillfället är Messi klasset bättre där.
Annons: