/spanien/barcelona/forum/23166.aspx/spanien/barcelona/forum/23166.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi 10
2007-05-10 23:12
Tänk er en sådan coach som Schuster i Madrid hemska tanke om han kan motivera det materialet då blir man mörkrädd. Det viktigaste för mig är ligan så nu tänker man framåt mot söndag kväll mot Betis.
Barcelona Barcelonito
2007-05-10 23:11
stinsen

du kanske vill ha Alessandro Nesta som fjärde mittback? man måste ju förstå att han inte förväntar sig mycket speltid och det måste ändå alltid finnas som han... EN FJÄRDE MITTBACK KAN INTE VA SÅ MYCKET BÄTTRE ÄN OLI
Zaragoza Nina (Red.)
Leo_Messi19 har rätt. man förlorar som ett lag som man vinner som ett lag.
Och tung förlust kanske, men förmodligen var Barca lite översäkra med sina 5-2 i bagaget.

Det som är riktigt tråkigt är alla små människor som känner behövet av att komma in på forumet och ösa ur sig galla över laget och lagets fans. Trist.
De blir ju ändå bara spärrade. Nej, fy så onödigt.

Skita i Copa ska man kanske inte göra. Trist att Barca inte vunnit något alls i år, men det blir väl allt fokus på ligan nu, I guess?
Barcelona giovani
Ämne: nee och hur har Rona....
Det är nog en skillnad mellan Ronaldinho eller till o med Marquez ska du se. Vad är då skillnaden ? Jo dessa spelare vet man är i dålig form och kan prestera. Det är skillnad att vara i dålig form och inte spela bra med att inte spela bra för att man inte kan bättre. Den tror jag du hade kunnat lista ut själv.
Barcelona Barçalady
Ämne: Rambla,

Exakt... ....
Så nu får de visa att de är proffs resten av säsongen och inte bara överbetalda ;-)
Barcelona Leo_Messi19
Okej Oleguer kanske inte är världens bäste, men om han inte varit med, tror ni Barca hade vunnit då? svaret är nog ganska självklart. Nej detta Beror nästan till 100% på inställning, nu har jag ju inte sett matchen med det förstår man när det blir ett sånt här bakslag, eftersom barcelona normalt är klasser bättre än Getafe,
Tycker dem här matcherna mot Getafe kan symbolisera Barcelonas säsong detta år,

"Upp som en sol och ner som en pannkaka"
Barcelona Holländaren
2007-05-10 23:10
Ämne: Stick med din Davids....
Det är möjligt. Det är många spelare som tackat nej till att förlänga kontrakt med Barcelona dock, bland annat har Javier Saviola en gång i tiden sagt nej till ett kontrakt med en lön i nivå med nya tider. Det behövs kanske inte just Edgar Davids himself, men det behövs en sådan spelare. Tyvärr finns det inte alldeles för många sådana på marknaden just nu.
Barcelona Gabriel
2007-05-10 23:10
Skiter i cupen? Så kan man inte säga! Vi har ju fan satsat på cupen i år och lagt ner, i sånna fall, onödig energi på onödiga matcher. Isånnafall hade vi lika gärna kunnat välje att åka ut redan i första omgången och satsat ännu mer på ligan och CL.
Barcelona Messi 10
2007-05-10 23:09
Skillnaden är att Ronaldinho inte bidrog med mycket alls i förra matchen tex men ett par frispelningar räcker : ) Som back får du inte Göra misstag det märks mer men visst kan man kräva mer av ronnie men han kan vara dålig och ändå matchavgörande. Det räcker med att se laguppställningen ibland sp vet man hur det kommer gå...
Barcelona stinsen
2007-05-10 23:08
Kul att du ens jämför dessa spelare som är ordinarie i start11an med oleguer. han får ju starta en 5 matcher per säsong (om inte skadar hjälper honom) och i 4 av dessa presterar han under det man förväntar sig av en höger/mittback i ett av världens bästa klubblag. Så e det bara varken du vill eller inte
Barcelona Ghazza
Rambla,

Exakt... Till spelarnas försvar kan, och jag säger KAN, det vara att de koncentrerar sig helt på ligan. (Iofs tycker jag att proffs ska kunna sköta detta på ett bättre sätt..) Men då är det f-n bara guld som gäller.

Nu finns det inga fler bortförklaringar. All fokus på La Liga. Vinner vi inte matcher från och med nu så är vi inte värdiga vinnare. Absolut inte.
Barcelona Rambla
Ämne: För övrigt skiter ja....
Normalt sätt skiter jag också i cupen, men nu när man är i semifinal och hade ett sånt utgångsläge så svider det rejält ju. Det får du väl ändå hålla med om?

Jag håller med Gabriel här. Det är aggressiviteten och presspelet jag saknar den här säsongen. Den är nästan obefintilig ju. I kväll förlorar ju samtliga spelare så gott som alla närkamper. När tom Puyol gör det så börjar man ju undra vad som står på?
Barcelona Barcelona81
Ämne: Ni kanske har glömt ....
Enda fördelen med denna förlust är att Barca kommer att skärpa sig ordentligt inför hemmapublik eftersom jag är helt säker på att de kommer att bli buuade när de kommer in på plan mot Betis
Barcelona Gabriel
2007-05-10 23:07
Stick med din Davids! Han tacka nej till att förlänga, låt han stanna kvar i Ajax den fula råttan!
Barcelona Born In Barcelona
2007-05-10 23:07
Det är inte Martchens betydelse utan inställnigen som gör mig arg
Barcelona Barcelonito
2007-05-10 23:06
nee och hur har Ronaldinhos veckor varit vecka in o vecka ut? dåligt... samma sak me många andra spelare... ska man slänga ut dem? DECO RONALDINHO, ZAMBROTTA, MARQUEZ?
Barcelona Holländaren
2007-05-10 23:06
Edgar Davids skulle man förresten vilja ha nu.
Barcelona Holländaren
2007-05-10 23:05
För övrigt skiter jag fullständigt i spanska cupen, så ur det perspektivet är det inte så farligt. Hade det varit i ligan hade det varit betydligt värre. Jag hoppas att förlusten beror på att killarna redan hade nästa ligamatch i tankarna.
Barcelona giovani
2007-05-10 23:05
Har alla redan glömt vad som hände förra året då han spela mot Zaragoza i cuppen. Samma SHIT over and again. Han klarar inte av dessa matcher.

Jag sa det själv man kan inte skylla på en spelare. Men visst fan kan man säga att han är sämst. Han gör så hela backlinjen spelar kasst. Det blir stora hål överallt kolla fan på Getafes mål bara.

Visst fan är jag irreterad på vart enda spelare på plan och det är fan pinsamt, men det gör fotfarande inte att jag tycker Oleguer är värdelös. Han fick oss fan nästan förnedrade i matchen mot Madrid o då spela vi bra. Men han är fotfarande sämst!
Barcelona Gabriel
2007-05-10 23:04
Jävla överbetalda superdivor! Jag är så jävla trött på den fucking skitinställningen som man får se konstant varenda jävla match nu för tiden, det har varit så hela jävla säsongen nu. Och Rijkaard? Det är fan upp till honom att se till att sånt här inte händer! Han sitter som en oberörd idiot på bänken. Va fan gjorde han i paus egentligen, delade ut varsin glass och sa "bra jobbat!". Fiasko för fan! Värdelöst. Det finns ingen jävla cojones i hela laget, tom Puyol har tappat staken i år, blir så jävla irriterad. In med någon spelare som är villig att kriga och visa lite jävla vilja i motgång. De ser fan ut som handlingsförlamade när de åker på ett bakmål.

Arrrrrg!
Barcelona stinsen
2007-05-10 23:04
Ämne: Ni kanske har glömt ....
Nu lever ju jag i nuet och anser att fotbollsspelare bör prestera match efter match.
Ingen spelare kan leva på heroiska insatser från säsonger som ligger bakom oss.
Barcelona Holländaren
2007-05-10 23:03
Oleguer är en does a job-spelare, eller i alla fall var det vad alla trodde fram tills det började gå åt helvete under våren. Jag tror att alla skulle vinna på om han lämnade laget. Han håller ganska bra klass men inte riktigt tillräckligt för att spela i Barcelona tyvärr.
Barcelona Messi 10
Man ska prestera vecka ut och vecka in inte en match sedan debuten...
Barcelona Born In Barcelona
Vad fan håller grabbarna där ute på med!! Jag blir arg när jag ser mitt lag förlora på grund av dålig instälnig!!!Man kan inte ställa ut skorna mot getafe, inte i en avgörande semi!!!
Barcelona Messi 10
2007-05-10 23:01
spelar man i ett lag ska man bidra med något på planen det gör minsann inte vissa spelare...När de väl får chansen måste de visa lite hjärta annars tycker jag de bör vara någon annan stans.
Barcelona Barcelonito
Ni kanske har glömt hur mycket Oleguer gjorde för klubben förra året? Hur han raderade ut Robben mot Chelsea? Sluta skyll på OLeguer... det va lagets inställning
Barcelona Barçalady
Ämne: Det är jävlig låg ni....
Instämmer helt! Ingen gillar väl Oleguer direkt men en sån här förlust beror inte på honom utan hela laget.
Barcelona stinsen
2007-05-10 23:00
Asså nu skyler jag inte förlusten på Oleguer utan på inställningen, tyckte det framgick.
Men han är ändå på tok för dålig, enligt mitt sätt att se fotboll
Barcelona Rambla
2007-05-10 22:59
Ghazza:

Tja positivt var det väl knappast, men vaknar man inte ur koman man befinner sig efter en sådan här stjärnsmäll så undrar jag om man någonsin gör det. Vi blev helt utspelade i kväll. Och vet du vad det värsta är? Det blev vi inte pga att Getafe är ett bättre lag, tvärtom vi är klasser bättre, utan när man har sådan skitinställning till en match och inte ens vinner en enda närkamp under hela matchen så går det så här. I slutet hade vi sådana målchanser så det finns inte. Inte ens då kunde vi göra mål. Det säger väl allt, haha. :D
Barcelona Barcelonito
2007-05-10 22:59
Det är jävlig låg nivå att börja skylla på enskilda spelare,
MAN VINNER SOM ETT LAG OCH FÖRLORAR SOM ETT LAG.
punkt slut
Annons: