/spanien/barcelona/forum/2316.aspx/spanien/barcelona/forum/2316.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-06-22 14:52
Såg att någon nämnde problematiken i att alla andra kandidater är starkt emot Bartomeu, som själv har sin skara fans som kommer att stödja och rösta på honom i valet. Risken finns att Benedito, som jag själv tycker verkar härligt genuin ett allmänt bra val, vinner röster ifrån Laporta och därmed avgör valet till Bartomeus fördel. Laporta och Benedito är relativt eniga i sina åsikter om man jämför med de tydliga skillnaderna de har med Bartomeu och det kan tyvärr i slutändan visa sig bli deras fall då de tar röster från varandra.
Barcelona Gabriel
2015-06-22 14:37
Inget nyförvärv i världen skulle kunna få mig att hålla på Bartomeu i valet. Skiter i om det är en hybridspelare mellan Maradona-BrasseRonaldo-Messi-Cruyff som dom kokat ihop tillsammans i något hemligt laboratorium. Han ska bort från klubben A-S-A-P!
Barcelona Junta Dimision
2015-06-22 14:35
Samma Koke som nyligen sa att han vill bli Atletico Madrids Steven Gerrard? Lägligt att denna nyhet dyker upp efter Laportas PK, I doubt it.
Barcelona S.Eto'o
2015-06-22 14:33
Glömde Koke.... Är ganska säker på att det blir Koke, då Förra ledningen har vart riktigt intresserad av honom samt att Atletico håller på att spenderar tok för mycket pengar. Kanske använder de koke's transfer summa
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona S.Eto'o
2015-06-22 14:31
Hitta den precis Presidential candidate Bartomeu could soon announce a pre-deal of his candidacy with a Spanish player who currently plays in the Liga. [md] Men vem faan kan det vara? Ramos? Laporte? En mittfältare, Isåfall vem? Skulle va skönt om de vore Isco
Barcelona Barclasico
2015-06-22 14:28
@S.Eto'o:

Mundo
Barcelona S.Eto'o
2015-06-22 14:27
Källa?
Barcelona barca!54
2015-06-22 14:21
Det går starka rykten om att Bertomeu ska tillkännage en värvning inom dem närmsta timmarna. Spelaren som värvas in ska spela i La liga och inte utomlands! Om jag har förstått det rätt.
Barcelona Neymar N11
2015-06-22 14:11
Presidential candidate Laporta announces that Eric Abidal (35) will become Barcelona's new sports director if he's elected next month.
Barcelona the cameroonians
2015-06-22 14:02
Laporta på frågan om vad han anser om Bartomeus påstående att deras båda förslag/projekt är liknande;

- Jag ser inge likhet alls. Vi står för Cruyff, la Masia, Katalonien och Unicef.
De sparkade ut Cruyff, akademin knakar i grunden, samtidigt som de är neutrala när det kommer till Katalonien och har låtit Unicefs budskap försvinna på baksidan av tröjan.

Svar på tal.
Barcelona Junta Dimision
2015-06-22 13:48
Bravo has filed a lawsuit against Real Sociedad and Barcelona as he wants 10% of the 13M transfer fee paid last summer. [diario vasco]

När våra egna spelare stämmer vår klubb, vet man att saker och ting inte är helt på sin plats.
Barcelona barca!54
2015-06-22 13:43
the cameroonians

Ursäkta om jag var otydlig. Min poäng var att Barca inte ska förknippas med Qatar och därmed måste knyta andra sponsoravtal som betalar minst lika mycket som Qatar. Detta är viktigt om vi ska kunna värva spelare som Neymar och Suarez i framtiden.
2015-06-22 13:36
barca!54

Jag vet inte vad du är ute efter riktigt?

Jag skrev från början att Laporta har flera alternativ på sponsorer som till skillnad från Qatar kan identifiera sig med Barca och Unicef.

Du skriver att Qatar måste ersättas. Jag skriver ja med tillägget att ALLT handlar inte om pengar.
Barcelona barca!54
2015-06-22 13:32
the cameroonians Det var därför jag skrev att Qatars pengar måste ersättas på annat håll? Jag tror att barcas senaste framgångar har öppnat upp nya möjligheter när det gäller sponsor avtal. Barca har nyligen vunnit trippeln och därmed tillkommer det automatisk sponsorer som knackar på barcas dörr.
2015-06-22 13:26
@barca!54:

ja, det är ju precis det som är grejen. Bartomeu har bara tittat åt ett håll (Qatar) för att förstärka intäkterna. Det finns fler möjligheter som man tittar lite längre än näsan räcker. Men det är bekvämt att ta den enkla vägen för en del.
Barcelona Deulofeu
2015-06-22 13:22
Sommarens viktigaste bestlut är vad som är bästa resan för

Adama

Halilovic

Samper

Grimaldo

De ska in i a-laget om ett år eller två om de ska lånas ut en säsong eller kanske två och komma hem som stjärnor.

Samper är för mig den svåraste spelaren att låna ut då jag verkligen vill ha honom kvar men då måste han få spela massor.

Ska han stanna ska vi nästan inte värva någon mittfältare alls enligt mig.Samper har precis allt blicken fysiken touchen och han kan spela på Xavi samt Busquets position.

Jag väntar gärna på Pogba och låter Samper spela så länge! Nästa säsong ska Pogba till oss och Iniesta får då spela mindre.
Barcelona Deulofeu
2015-06-22 13:18
Abidal som sportschef är klockrent enligt mig.

Frankrike har nog den finaste generationen spelare på gång och han kan säkert knyta dem till oss tänker man kortsiktigt kan det vara tex Pogba samt Laporte.

I franska ligan går det göra fynd men det var länge sedan vi försökte.I den ligan finns det vi söker och själva inte kan producera fysik stora kraftfulla spelare är inget vi skapar i La Masia precis.

Jag gläds givetvis mycket över att de vill sätta mycket fokus på ungdomslaget igen.Det handlar om att bygga ett nytt lag de har ett par år på sig och vi får inte tappa bort 95 generationen som vi tyvärr gjort med generation 91 snart kan den vara ett minne blott.

Heja Laporta samt Abidal!
Barcelona Junta Dimision
2015-06-22 13:18
Sen var ju även Cruyff en bra konsult när det gällde värvningar som skulle passa in i klubben.
Barcelona dinho the artist
2015-06-22 13:17
Själv hoppas jag fortfarande på Monchi på den posten.

Cameroonians- Så länge vi fortfarande är så kapitalstarka att vi kan punga ut en sisådär 800m för Suarez om situationen skulle krisa ser jag ingen fara på taket med att slopa en huvudsponsor på magen. Att tjäna mest pengar är inte vad fotboll går ut på; dock ska man inte sticka under stol med att pengar är högst essentiellt så som marknaden ser ut.
Barcelona barca!54
2015-06-22 13:14
the cameroonians

jag håller med dig att det är olika variabler som spelar roll. Men vill du ha kvar spelare som Suarez och Neymar som kräver höga löner så måste man hitta ett tillvägagångssätt för att införskaffa intäkter.
Barcelona Diar Shekha
2015-06-22 13:13
Fy fan vad gött med Eric Abidal som sportchef.
2015-06-22 13:12
@Andresito:
Tillägg: Sen kom la Masia att generera spelare som komplement...
2015-06-22 13:09
@barca!54:

Är det? Om pengar och att leda intäktsligan var det enda avgörande för framgång så skulle Real Madrid förmodligen varit de som haft 25 titlar de senaste 10 åren och inte vi.

Det handlar om att ha ett tydligt projekt och tro på det man gör. Allting handlar inte om pengar. Det finns bara många andra värden som skapar framgång.
2015-06-22 13:05
@Andresito:

Ja, jag skriver ju det.
Att det inte handlar om att det är sportchefen som scoutar, köpslår och värvar - det handlar om att ha rätt personer runt omkring sig.

Det funkar liksom inte att ha scouter som kommer från Espanyol och Girona som Zubi hade.

Sportchefen ska fatta besluten baserat på underlag.
2015-06-22 13:00
Laporta: El soci podrà escollir entre els que han fet que el Barça estigui processat per corrupció i els que estem nets

"Medlemmana kan välja mellan de som står anklagade för korruption och de som inte har något att dölja"

True dat.
Barcelona Andresito
2015-06-22 12:59
the cameroonians Som en sidnotis: du nämnde Yaya och Marquéz som båda scoutades av Krkic Sr. Det har inte blivit många sånna värvningar sedan han lämnade.
Barcelona Junta Dimision
2015-06-22 12:55
"The socis have to choose between those who are charged with corruption or the ones that have nothing to hide".

Burn Bartomeu.
Barcelona barca!54
2015-06-22 12:55
11-9-10 Håller med dig fullständigt. hahahahha, detta passar exempelvis Dani Alves utmärkt!
2015-06-22 12:54
11-9-10

Självklart är Abidal ett sätt att fiska röster, särskilt är det en nagel i ögat på Bartomeu som inte höll sitt ord och förnyade med fransmannen efter att han kom tillbaka efter cancern.

Huruvida han är ett sportchefsämne så vill jag påstå att det inte enbart, som många verkar tro, handlar om att köpa och sälja spelare. Det handlar också om att agera som en länk mellan spelare, tränare och ledning - och där tror jag att Abidal har mycket att ge med tanke på vilken respekt och status han för med sig.

Vad gäller besluten på transfermarknaden så handlar det så klart om att ta till sig information från scouterna och fatta beslut i samråd med tränare och ledning. Just den biten kräver en enorm förmåga att kommunicera och jag har alltid sett Abidal som en förtroendeingivande person med bra skärpa.

Txiki hade heller inte något starkt CV som kunde backa upp hans kompetens, men han tog ju t ex in Marquez och Yaya för sammanlagt €13 miljoner.
Jag har fullt förtroende för att Abidal ska göra ett bra jobb.

Barcelona Junta Dimision
2015-06-22 12:54
Fast han kommer väl inte få vara ensam? Han lär ju ha ett team runt sig.
Annons: