/spanien/barcelona/forum/23158.aspx/spanien/barcelona/forum/23158.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona EsCúle
2007-05-13 16:07
Jag var nere på Mallorca matchen, det kom ca 75 000 åskådare, lite tråkigt.Men platserna var utomordentligt bra, sjätte raden i mitten på långsidan.Så bra biljetter går att fixa, dock beställde jag dem 1 månad innan match!
Barcelona Barcelonito
2007-05-13 16:04
Själv flyttar jag oxå till Barcelona om 8 månader så vänta er lite av mig sen också :D:D
Barcelona Ghazza
2007-05-13 16:03
barçaroffe, vissa har det allt bra ;)

tarrak, Det är så att personer med årskort inte alltid går på matcherna. Och tyvärr kan Barça i nuläget inte sälja de platserna som blir tomma. Något som de hoppas ändra på snart.
Barcelona tarrak
2007-05-13 15:59
barçaroffe/Och vad var meningen med det där inlägget? Att skapa en kollektiv ångestattack på Les Rambles? Grattis, jag tror att du har lyckats. ;)

Tog biljetterna verkligen slut mot Mallorca? Det var ju bara 70000 på matchen. Hälsa Ronnie att rödblått är snyggare än rödsvart!
Barcelona barçaroffe
2007-05-13 15:44
Jaha, dags att knalla de hela 300 metrarna ner till stadion for att kopa sej en biljett da. Forra fighten mot Mallis tog de slut ca en halvtimme innan kick off, sa det galler tydligen att vara ute i tid numera.

Sedan blir det lokal bar, en cerveja och en batata bravas, medan man foljer 17-matcherna pa plasma-tv.
Tittade just ut pa min balkong for att konstatera att vadret ar varmt och behagligt om an molnigt, hoppas man slipper regn bara.
Precis nar jag tittar ner pa gatan svanger Barcas spelarbuss upp pa Les Corts, och mot arenan. Dags att byta om och varma, alltsa.

Far gora detsamma!

Min fru har fatt nytt jobb, pa en restaurang, som brukar besokas av, gissa vem. Just det Big Ronnie. Kanske man far sej en kram och en autograf av idolen sa smaningom! :-)

Frugan stotte forresten pa Etoo nere pa gatan igar, denne halsade glatt, inga divalater dar inte!

Visca Barca! 3-1 idag blir det
Barcelona Barcelonito
2007-05-13 15:29
Kan inte tänka mig att vi tappar poäng idag... Tror att Barcaspelarna kommer va jättetaggade idag, inte minst Deco, Eto'o och Puyol... Själv tror jag på 3-0, Eto'o sätter två... Ronaldinho gör ett.. Men det känns som om det e nu Barcaspelarna är som mest taggade, De e trötta på media, på realspelarnas onödiga snack om dem, och har en stor förlust bakom sig...

Döda allt negativt nu Barca med en stor seger
Barcelona EsCúle
2007-05-13 15:16
Sådär, nu vet vi att näst intill alla känner lika dant.Att blir det poängtapp i dag så blir det svårt att ta hem titeln, slutsnackat om det?
Skulle va roligt med Ronaldinho show ikväll, så alla experter börjar grina.
Barcelona Lamiah
2007-05-13 15:10
Tappar vi poäng idag, så tror ja personligen att ligan e körd redan då.
Barcelona Savve
2007-05-13 15:07
Poängtapp idag och det känns säkert att vi inte vinner ligan, i sådana fall är det bara att hoppas på Sevilla.

Men nu ska jag inte bli alltför negativ i förväg utan får hoppas på att man får se en positiv reaktion och slutar slappna av, även om man leder med ett mål.

Synd att Madrid hittat formtoppen nu på slutet, dock tror jag inte de tar full pott på de sista matcherna så om vi gör vårat jobb i övriga matcher kan man ha råd med det poängtapp mot Atletico borta som känns ganska givet.

Kommer va sjukt nervöst ikväll, skulle vara fruktansvärt surt att tappa ligan till Madrid denna match och nästa. Fokusering tack!
Barcelona Ghazza
2007-05-13 14:50
Vi har faktiskt två förluster på Camp Nou iår som jag kommer på just nu. Zaragoza och Liverpool i CL. Mot tre poäng!
Barcelona MESSIII
2007-05-13 14:49
Ämne: Inte här direkt för ....
Wow...laganda efter 3 års frånvaro eller?...var inte så glad att ni spelat bra de senaste 3 matcherna.. är inget att hurra för
Barcelona Evička
2007-05-13 14:47
Leniche
Det var ju en från rätt sida att börja snacka om att bli försedd med titlar. Jisses!
Real Madrid Leniche
2007-05-13 14:43
Spärrad! /Red
Barcelona Evička
2007-05-13 14:40
Rambla
Nej, inga domedagsprofetior.;) Det är det sista vi behöver, tre poäng bara måste det bli.
Barcelona Tan
2007-05-13 14:39
Jag instämmer, jag är också rädd för poängtapp. Hoppas dock att vi skall kunna kämpa oss till en seger ikväll. Tror att det är ett måste för att inte ligan skall rinna oss ur händerna...
Barcelona Rambla
2007-05-13 14:31
Endast 1 förlust på hela säsongen mot Zaragoza med 0-1 i CdR. Vi är starka på Camp Nou, ingen tvekan om det. Trots det kan jag se att vi tappar poäng mot ett Betis som alltid är taggade mot Barça. Farliga kontringar är att vänta idag.
Barcelona IniestaShow24
2007-05-13 14:31
Hej jag ska prata lite om Barca och deras övergång till sommar. Jag tror att det kommer och bli bra om vi kommer och köpa Henry från Arsenal men det är kanske inte så bra att släppa Eto`o och ersätta Henry istället. Men vaför inte Henry är 29 år och Eto`o är 27 och kommer ni ihåg när Henrik Larsson spelade i Barca och han var bara 33 år och gjorde en jätte suceé. Backlinjen tycker jag att vi ska köpa Dani Alves som högerback och Abidal som vänsterback, och Gabriel Milito eller Andrade som mittback. En andra målvakt tycker jag att Barca kommer säkert köpa den unge argentinaren Oscar Ustari. Istället för Jorquera. Det var synd att Barca åkte ur Copa del Rey. Jag hoppas att dem vinner idag hemma mot Betis på Camp Nou. Jag tror att dem kommer och starta med:

Valdes
Zambrotta Thuram Puyol Gio eller Sylvinho

Xavi Deco Iniesta

Messi Eto`o Ronaldinho

Jag tror att dem kommer och vinnna med 3-0 eller 2-0. Messi kommer och göra en mål och Eto`o en och Ronaldinho en, eller Messi en och Ronaldinho en.
Barcelona tarrak
2007-05-13 14:11
Barça har 13 segrar och 3 oavgorda på hemmaplan i ligan.
Barcelona Tan
2007-05-13 14:09
Nej, om jag inte har missat något så är vi obesegrade hemma. Vi har dock spelat några oavgjorda. Hoppas och vill se ett heltaggat lag som kör över Betis ikväll. Låt oss sätta alla tvivlare på plats och ta tillbaka första platsen.
Barcelona T#11
2007-05-13 13:47
shit vad nevös jag är inför kvällens match men jag tror ändå barca vinner.
Barcelona har väll inte förlorat hemma i år?

VISCA FC Barcelona
Barcelona Älskade Barça
2007-05-13 13:43
Jag tror nog att våra gubbar är taggad till 100% ikväll. Skulle dom mot förmodan spela lika dåligt som i torsdags så är ligaguldet helt kört eftersom los blancos är i riktigt bra form så måste vi vinna alla matcher vi har kvar.
Barcelona EsCúle
2007-05-13 13:31
Tompa

Jag både tror och hoppas att grabbarna är taggade till max inför en sån här fight, det är bara 3 poäng som gäller ikväll.Annars vill jag säga att vi kan få det svårt att ta hem titeln.Hoppas verkligen spelet stämmer idag! Visca el Barça!
Barcelona Tompa
2007-05-13 13:12
Dags för ny match i kväll och det handlar inte enbart om återupprättelse för förnedringen mot Getafe.Vi måste helt enkelt vinna en sådan här match om vi ska vinna ligaguldet.

Hur kommer det då att gå? Efter den totala genomklappningen i torsdags är jag inte säker men Barca bär vinna med t.ex 3-1. Blir det poängtapp här (hemska tanke) är vi mcket illa ute inför slutspurten.
Barcelona T#11
2007-05-13 13:02
Xavi-6

håller inte med dig. jag tycker att Ronaldinho varit den viktigaste spelaren i år trots allt, varför skulle man vilja sälja honom för. Titta bara på förra liga matchen, vem var det som passade fram till två mål? jo, det var ronaldinho
Barcelona Xavi-6
2007-05-13 12:28
Varför är det så många som tror att Real vinner ligatiteln!? Barca sitter i förarsätet och om vi verklingen vill ha den kommer den komma till oss igen! Sedan håller jag med Rijkaard om att man ska ändra om i truppen!

Angående Ronaldinho, jag skulle inte vara orolig om han lämna! Det kommer bara ge Messi mer utrymme och det kan va bara tacka och ta emot! Sedan får vi DUKTIT med pengar om vi säljer Ronnie! Men Eto´o måste vara kvar ananrs får jag panik!
L0S MERENGUES
2007-05-13 10:44
Jag tror inte på snacket om att Betis skall kunna rubba er idag. Ni har tillräckligt mycket klass för att vinna matchen. Jag hoppas av hela mitt hjärta att jag har fel.

PS: Kul att kunna säga att den bästa fotbollen spelas i Madrid just nu. Har man inte kunnat göra på 3 säsonger nu ;)
Barcelona Myrran
2007-05-13 10:10
Ämne: Vad händer om Madrid....
Jadu, Evicka... Svår fråga har faktiskt ingen anning. Dem kanske slopar den regeln och går på nästa i ordningen? Har för mig att det blir antal gjorda mål då blir det en titel för Barca i nuläget.
Barcelona Barcelonito
2007-05-13 03:01
Ibravissimo

Tack ska du ha :)
Själv tror ja stenhårt på Barca... tror att Sevilla har större chans än Real att vinna ligan eftersom de inte imponerade alls deffensivt och Recreativo o Zaragoza e bättre än Espanyols B-lag, speciellt på hemmaplan...
Imorgon e det dags för målfyrverkeri... Det har Eto'o, Puyol och Rijkaard lovat... Jag utgår ifrån att Puyol o Eto'o som e de starkaste individerna i laget får med sig de övriga också...
Real Madrid Siempre_Madridista
2007-05-13 01:52
En sak jag tycker är märkligt med er är att ni jämt säger varför diskuterar ni Real Madrid här. Fast än d e ni som tar upp det. Ett gott råd nästa gång ni tar upp synpunkter om Real Madrid så får ni leva med att vi diskuterar det tillsammans, eller kan ni ju stänga av oss helt från forumet. För ärligt talat e d löjligt med det där varför vi Madridistas är här eller vi är si o så. Gör en tjänst för er själva o städa upp forumet så att ni och icke madridistas kan vistas här. Mig slipper ni från o med nu... Adjösss

Hala Madrid
Barcelona Ghazza
2007-05-13 01:05
King_raul,

Om nu fansen lyssnar på bl. a Eto'o så lär det vara en härlig stämning. Dock är jag väldigt tveksam till detta. Publiken är som vi alla vet svårflörtad på Camp Nou och diverse burop kommer säkerligen höras. Men jag förväntar mig inget över det normala.
Annons: