/spanien/barcelona/forum/23157.aspx/spanien/barcelona/forum/23157.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BARÇAAA
2007-05-15 17:52
Ämne: Angâende gästkrönika....När jag var i Barcelona år 2005 och skulle se spanska supercupen BARÇA-betis,så åkte jag taxi till Kamp Nou,taxiföraren hejade på real madrid jag trode inte att det var sant.FORÇA BARÇA!
Edddie88
2007-05-15 17:49
Det bästa är att inte spekulera om spelarköp och förluster, media ljuger ju alltid hela tiden!
Länktips: tabellen.nu/
Barcelona Barcelonito
2007-05-15 17:42
Simáo

nyast idag, e det Sissoko som står på tur... Engelska tidningar skrev igår att Lampard kommer spela i Barca nästa säsong... Även Albelda diskuteras för den rollen som pivote...

Abildal har själv sagt att han skulle tacka nej till alla klubbar om Barcelona vill ha honom... och Barca behöver vänsterback...
Mittbackar diskuteras det om Jorge Andrade, G. Milito, Chivu eller Mexes främst...
Forwardssidan diskutares det om Milito, Forlan, Klose och Palacio främst...
Barcelona Sóm més que un club
2007-05-15 17:39
Angâende gästkrönikan,
Att vara katalan och hâlla pâ Real är i princip omöjligt. Att bo i katalonien och hâlla pâ Real är möjligt men inte särskilt bekvämt. T.ex. sâ fâr du inte ut ett öre pâ bilförsäkringen (catalana occidente) om du haft en Real-dekal i rutan och ngt händer med bilen bilen, typ en repa eller en krossad ruta. Det jämställs med att lämna nycklarna i tändningslâset eller lägga en plânbok väl synlig i sätet.
Alla frân Madrid som jag känner är colchoneros. Vet inte om det säger mer om mig eller Madrid.
Barcelona Älskade Barça
2007-05-15 17:35
Akram

håller med där om målfirandet efter att man gjort mål borde de vara tillåtet att göra det mesta, ja förutom extrema saker då som kan vara farligt. Men gult kort för att rycka av sig tröjan efter att man har gjort mål är nog den sämsta regeln som finns med i regelboken...
Barcelona Simáo
2007-05-15 17:14
Nån som har någon koll på vilka spelare Barca tänker värva inför nästa säsång. skulle va kul å se en sån som Xabi Alonso i laget, han har ju styrkan men endå tekniken och spelförståelsen. hörde att Laporta e intresserad av att värva honom.. Visca Barca!
Real Madrid Akram
2007-05-15 17:03
Paco Buyo

Man kan tycka det va? Men vad jag vet har väl även Bilbao något märke på sina tröjor, alltså då syftar jag på märket som tröjorna är gjorda av. De är ju också sponsorer och vill med all rätt synas så mycket som möjligt. Tycker själv att regeln är idiotisk, att man ska begränsa möjligheterna vid ett målfirande till den grad att man inte får ta av sig tröjan eller springa ut till lagets supportrar för att fira (vet att det är för spelarnas säkerhet och för att underlätta för vakter och poliser men ändå)...

Vad kommer härnäst? Ska man stå still så att kameramannen kan zooma in de extra snygga Nike skorna som Robinho har på sig när han gjort ett drömmål?
Real Madrid Paco Buyo
2007-05-15 16:58
Ämne: Precis.. när man gör....
Akram, Barcelonito:
Då borde Athletic Bilbao rimligen slippa de gula korten?
Barcelona Rivaldo88
2007-05-15 16:52
Barcelona Rivaldo88
2007-05-15 16:52
Barcelona Sóm més que un club
2007-05-15 16:51
Test!
Barcelona Rivaldo88
2007-05-15 16:51
Sluta Gnäll på SMÅSAKER, FÖRSÖK FÅ EN HELBILD!!

Jag tycker det är lågt av personer som är arga över att vi tappat serieledningen att skylla allt på Valdes. Jag tycker Valdes har varit alldeles utomordentlig den här säsongen jämfört med dem andra åren. Killen har utvecklats enormt och gör sälla misstag. Det är snarare vårat försvarspel vi ska skylla på, Gio har startat dem flesta matcherna i år och jag tycker personligen att han inte håller kraven som ställs för att en spelare ska spela back i Barca. Sylvinho har skött det mycket bättre men har tyvärr inte fått starta så många matcher. Vi borde köpa in en renodlad högerback såsom Dani Alves och flytta över Zambrotta på vänsterkanten så att vi får lite stabilitet i laget.

Jag kan hålla med om att Xavi ska tillsammans med Deco starta på mitten med understöd av Marquez. Xavi innan hans knäskada var en av Europas bästa mittfältare och har efter vintern lyft sig ordentligt. Iniesta tycker jag har skött sig fantasktiskt men saknar fortfarande liten bit för att kunna peta en spelare som Xavi då denne är mycket mer säker att ha på plan då han tillför lugn i laget. Att ha en spelare som Iniesta att sätta in i halvlek är värt guld i mather där Barcelona har en tendens att stanna upp helt.

Jag påperkar återigen att vi måste lyfta fram Dos Santos och Bojan då dessa kan tillföra laget energi och vilja som jag tycker har saknats!!

Visca La Barca

Barcelona Barcelonito
2007-05-15 16:44
Precis.. när man göra mål så e alla kameror på dig, man betalar inte en klubb 100 miljiner euro för att deras spelare ska gömma sponsormärket när de gör mål...
Real Madrid Akram
2007-05-15 16:18
När man tar av sig tröjan för att fira så blir man varnad för att sponsorloggan på tröjan inte syns. Företagen som sponsrar lag världen över vill väl att man ska ha tröjan på sig när matcher spelas.

Barcelona kalle7
2007-05-15 16:01
Att rycka av sig tröjan och springa till publiken är härliga scener, speciellt på övertid. Men inte om man har fått 1-2 i ryggen och vill hinna kvittera. Möjligt att domaren stannar sin klocka lite och lägger till men inte alls lika mycket som tid det verkligen gick. Jag tror detta är störta anledningen till att man blir varnad.
Barcelona r.Hyder
2007-05-15 15:15
Barcelona Tan
2007-05-15 14:32
Även jag vill applådera Evas krönika. Mycket bra krönika som precis sätter fingret på mycket som jag tänkt senaste tiden. Härligt att det finns någon som kan formulera det i en krönika. Bra skrivet!

Låt oss nu stötta vårt lag och visa att vi är Cules. Rannsakning och förändringar får vi ta efter ligaspurten. Nu gäller det bara att kämpa järnet ända till mållinjen! Visca Barca!
Barcelona T#11
2007-05-15 14:28
:)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-05-15 14:06
Daebes//Zizou

Fram med enkäten och låt oss börja ta röster som vi kan använda mot domarKommittén, power to the people!

:D
Real Madrid Daebes//Zizou
2007-05-15 13:51
Ride_The_Big_One(6)// Kanske darför det är dags och ändra.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-05-15 13:50
Daebes//Zizou

Oerhört svårt det där alla har sina åsikter men ska man gå efter reglerna så är det ett gult, blev inte robben utvisad för exakt samma incident?

Löjligt egentligen men aja regler är regler
Real Madrid Daebes//Zizou
2007-05-15 13:42
"Hur, hur kan man få ens varning (vi behöver inte ens gå in på att det blev utvisning!) för att man firar ett mål med att gå och krama sina egna fans?"

Håller med! Det är löjligt. Robinho fick ju ett för att ha tagit av sig tröjan och ett för att sprungit till fansen. Tycker man ska få ta av sig tröjan för att fira ett mål om man vill. Sen att springa till publiken är också något som borde få vara tillåtet. Vem i publiken skulle inte vilja att Ronaldinho springer fram till honom/henne och krammar denne?
Barcelona kalle7
2007-05-15 13:39
okej tack PILMA :) Jo, något taggad är man.
Barcelona PILMA
2007-05-15 13:07
Kalle7

spanien + italien är som det står i livescore men i england är det en timme sena på match tiden
VISCA EL BARCA CONTRA EL ATM LA DOMINGO
Barcelona PILMA
2007-05-15 13:05
Barcelona PILMA
2007-05-15 12:58
Barcelonito

tackar dig verkligen för din fatta tycke

Kalle7

ja natchen e på söndag kl:21:00 på svenska tid på tv4+ känns spännande ah?måste se detta match Tackar för alla mina BARCA's bröde
VISCA EL BARCA CONTRA EL A:MADRID LA DOMINGO*
Real Madrid Paco Buyo
2007-05-15 12:36
Ämne: Till Paco Buyo och R....
Taherinho:
Tack.
Barcelona kalle7
2007-05-15 12:13
Är matchen på söndag 21.00 svensk tid? Det brukar väl vara 20.00 och 22.00 på TV?
Barcelona Barcelonito
2007-05-15 12:07
Lycka till på matchen :D
Barcelona PILMA
2007-05-15 12:04
läste nyss EVA's krönikA och ansåg att det var riktigt prima..speciallt puyol och VICTOR VLADES.
OM VALDES e dåligt elr gör många tappningar så böjar ljuda hela forumet men reals forum om cassillias gör några fel tappningar elr nåt sånt sö tar de inte upp utan vara tysta kolla fram emot nästa match och börjar till och med hylla hononm vrf kan vi inte göra det kom igen för BARCA's skull nu .
snälla kan nån okså lycka till mig kl:17:00 så har match jag kom igen för BARCA's skull igen!!
Gillar verkligen BARCA och BARCA's fans
må bäst så vinner vi ligan i år också
Annons: