/spanien/barcelona/forum/23152.aspx/spanien/barcelona/forum/23152.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-05-13 21:13
Det är väl uppenbart att årets Barça inte kan försvara en ledning? Man jagar det förlösande andramålet men när det inte kommer så blir man håglösa och nervösa. Vad hände i andra halvlek? Jo Betis började spela lite småfult vilket är receptet mot årets Barça. De svara inte tillbaka i närkamperna utan drar på sig onödiga frisparkar och det blir inget flyt i spelet. Den som är värst på det är Gio som går upp i ryggen på sin gubbe och alltid skänker bort en frispark eller blir rundad.

Frisparken som Eto'o orsakde vet jag fan inte om det ens var frispark. Det spelar visserligen ingen roll, man står ju och sover när den slås.
Barcelona Tompa
2007-05-13 21:12
M19:
Nej på papperet är ligan inte körd alls och jag har definitivt inte gett upp hoppet. Men f.t presterar vi så tafatt spel att jag (realistiskt sett) har väldigt svårt och se hur vi ska greja det här. Jag trodde ändå på en vändning här men den kom inte. Hoppet är det sista som överger en me nu krävs det MYCKET,MYCKET bättre spel.Vi har det inte ens i egna händer längre.
Barcelona Criff
2007-05-13 21:11
Mitt hopp försvann i denna match faktiskt. För detta här skulle vara den matchen dem alla skulle visa upp sig och det var endast 3 spelare på plan som visade upp sitt hjärta. Eto, Iniesta & Puyol i mina ögon. Dem andra såg mer eller mindre ut som dem gjort i dem andra matcherna denna säsongen. Så från att komma från en 4 - 0 förlust och säga man ska slakta allt i kommande match och gå ut på plan och göra en sån här insats är skrämmande för mig. Jag menar är det detta det bästa laget kan visa upp så kan jag bara tänka mig vad som händer nästa helg.
Barcelona Kapten11
2007-05-13 21:11
Rijkaard gör ju 2 misslyckade byten, han är väl ansvarig för det?

Sen är han givetvis inte ansvarig för att Valdes släpper in ett billigt mål, eller att Eto'o tar en onödig frispark i slutet, men det är klart att han måste få kritiseras för det han gör fel, precis som att han ska hyllas när han presterar bra.

Eller är det bara Oleguer som ska få skit när han gör dåligt ifrån sig?
Barcelona Holländaren
2007-05-13 21:09
Ämne: Etóo ska ha en elogé....
Det tycker du iofs alltid när vi förlorar och antagligen så hade du sagt samma sak oavsett vilken tränare vi hade haft och vad han hade gjort. Det är jag 100% säker på.
Barcelona Barcelonito
2007-05-13 21:08
Exempel på en dålig dag: min flickvän gjorde slut efter två år, Barcelona tar stort kliv bakåt mot ligatiteln... finns viktigare saker i världen känns det som när man jämför 2 olika saker...
Barcelona Rambla
Ämne: Barcelona spelarna b....
Jaha, och? Är du något slags geni eller?
Barcelona Holländaren
Det är faktiskt fyra matcher kvar. Det kan låta som en klyscha, men mycket kan hända.
Barcelona Evička
M19.
Du har naturligtvis helt rätt, men det är lite svårt att vara optimist i nuläget...kanske imorgon :/
Barcelona Xavi_
Sersari/ Håller med dig!! År efter år har vi ett fotbollslag som är topp 3-4 i Europa när det gäller underhållande spel. Massvis av världsstjärnor som bjuder på den ena läckerbiten efter den andra. Men trots det har vi en publik i klass med ett svenskt division 2-lag med enda skillnaden att det är betydligt fler personer på Barcas matcher. Att så mycket folk kan låta så lite är märkligt, och PINSAMT!!
Barcelona Taherinho
Allt det jag säger nu menar jag egentligen inte men ändå:

Vi är sämst!!!!!!!!!1 Usla fans som buar(Med rätta dock), uselt spel i andra trots det läge som vi är i,och helt plötsligt leder Real Madrid ligan...Jag finner inga ord....Men en sak vet jag...på en och samma helg är det för mycket med två mål is sita minuten mot sitt lag....

Visca B.....

Bona Nit
Real Madrid The White Ones
2007-05-13 21:07
Hej då. /Red
Barcelona Tompa
2007-05-13 21:07
Etóo ska ha en elogé för en riktig kämpainsats,men i övrigt är det inte många som kan kvittera ut godkänt betyg efter det här... Och sämst av alla var nog Rijkaard. Hur resonerade han när ha bytte in Edmilson istället för Dinho? Horribel cachning!
Barcelona M19.
2007-05-13 21:06
Ämne: Återigen en mycket t....
"Nu är ligan nästintill körd"

Måste bara ställa frågan, vad f*n är det för supportrar här inne?

Barcelona ligger på samma poäng som Real Madrid och ligan är körd?

Håller med om att det känns otroligt tungt, men ni som redan gett upp, tja, hejdå.Hoppet är det sista som försviner.

Visca el Barca.
Barcelona Ghazza
2007-05-13 21:06
Den stora frågan är hur i h-lvete spelarna ska kunna ladda om inför nästa match, som antagligen är svårast. Detta kommer verkligen visa vilka som har psyke.

Framtiden är oviss. Precis som Rijkaard är i min lilla värld...
Barcelona Tompa
2007-05-13 21:04
Återigen en mycket tung kväll. Det som inte fick ske skedde. Och inte nog med det, att Betis gjorde mål kändes till slut inte särskilt överraskande. Nu är ligan nästintill körd. Hur optimistisk man försöker vara är det bara och inse att med det spel Barca presterar f.t så har vi ingen chans att fixa det här.
Barcelona Xavi_
2007-05-13 21:02
Tragiskt.. otroligt tragiskt!!
Barca spelar drömfotboll första halvlek och borde haft en ledning på 3-4 mål. I andra kommer man ut som ett helt annat lag och gör egentligen ingenting rätt. Etoo och Valdes var bra i 89 minuter, tyvärr gör de båda (precis som resten av laget) ett oacceptabelt ingripande vid Betis mål. Oacceptabelt och pinsamt var ordet!!
Tyvärr är det också ganska orättvist. Även om Barca gör en dålig andra halvlek, så gör ändå inte Betis en bättre och förtjänar heller inget kvitteringsmål..
Barcelona Holländaren
2007-05-13 21:02
Ämne: Samma tendens finns ....
Eller hur. Folk är snabba att döma. Sen kommer Steve McClaren.
Barcelona Sersari
2007-05-13 21:01
Nej, nu gick det här åt helvete. Fan Rijkaard vad sysslar han med, tror han att vi ska vinna matchen med 1-0? Bara för att vi leder betyder det inte att vi kommer vinna. Jag förstår inte varför vi inte lyckas "döda" matchen. Första halvlek såg många av spelarna taggade ut men i andra sket de på sig. Vart i helvete är publiken på Camp Nou? Dom sjunger "Barca barca barca" en gång under matchen, de verkar ju fullständigt skita i om vi vinner eller inte. De kan ju för fan sjunga o heja fram sitt lag, Camp Nou är en jävla kyrkogård! Helvete också.
Barcelona Koeman_4
2007-05-13 20:59
Först en bruten hand och nu detta.....
Real Madrid El_dorado
Samma tendens finns tydligen här nu som det fanns i Reals forum då det gick dåligt för Real.
En massa duktiga coacher som skulle göra allt så mycket bättre, Skönt att se att den kompetensen finns även här så att alla lag kan rekrytera en ny coach från forumet
Barcelona Holländaren
Ämne: Jag tänker fortfaran....
Vi vet.

Mindre begåvade människor brukar hålla enskilda personer som helt ansvariga för att något går åt helvete. Vi har samma sak i Sverige i hatet mot Lagerbäck och mot Lagrell när det egentligen handlar om en landslagsledning och ett fotbollsförbund.
Barcelona Messidinho 10
2007-05-13 20:58
Asså detta måste vara ett jävla skämt! Ja fattar inte hur alla våra spelare inte tittar på bollen vid frisparken varför ingen står framför bollen så att alla hinner fram till sina positioner. Och det som irriterar mig mest är att dom får slå den frisparken utan att någon märker d.

Asså fortsätter vi så här så kan vi glömma titeln. Men jag tror alltid på Barca och det gör jag även nu så d e bara o köra på för titeln är vår. Det vet jag!!
Barcelona Ordem e Progresso
2007-05-13 20:57
Tomhet.
Barcelona The Dynasty (2004 - ?)
2007-05-13 20:56
Av nån anledning blev jag inte ens överraskad att de kvitterade.
Tarzzan
2007-05-13 20:56
Skön coaching av Rijkaard.
Barcelona tarrak
2007-05-13 20:55
Rijkaards coachning var under all kriktik, men först och främst är det här spelarnas eget jävla fel. Grattis till Samu och Puyol som kan vakna imorgon och se sig själva i spegeln utan att skämmas!
Barcelona r.Hyder
Jag har alltid skyddat Rijkaard, men nu får det fan vara nog?

Ut Ronaldinho - In Edmilson

I vilket syfte? Döda matchen genom att göra mål istället, inte FÖRSÖKA döda matchen genom deffensiv. Jag blir bara arg. Vi måste vinna resterande matcher som vi har kvar, annars är det nog kört. Real måste tappa poäng någonstans, vilket verkar vara en omöjlighet i nuläget när man känner sig så besviken. Men vi får hoppas på Huelva och Zaragoza, men även Deportivo tror jag.

Barcelona Criff
JAg tycker inte det var fel att ta ut Ronaldhino, för han rörde sig knappt i andra halvlek. Men att byta ut honom mot Edmilson var bara dumt. Och sen ta ut Messi? Nej Nej Nej! HAn kunde satt in Saviola för Ronnie o de hade räckt. Nu skadade väl sig Zambrotta också.. Känns verkligen som det är kört nu. Real lär knappast tappa poäng nu men det är 100% att vi kommer göra.
Barcelona Kapten11
Rijkaard, hur djävla korkad får man vara? Börja spela defensivt med så långt kvar av matchen.

Med Ronnie och Messi på plan hade vi vunnit den här matchen.

Det här håller inte, ta ditt ansvar och avgå.
Annons: