/spanien/barcelona/forum/23149.aspx/spanien/barcelona/forum/23149.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PILMA
2007-05-15 12:00
Barcelona Taherinho
2007-05-15 11:59
Till Paco Buyo och Rambla

Hahahahahaha... Jag är varken katalan eller bask. Hahahaha...Jag kommer från Iran, anledningen till det som står i texten är att jag skriver för en Barcasida... Det här var min första text och när jag skrev menade jag vi fans, det blev att det stog att jag är katalan...hahah mer känsla i det. Men har du förstått texten då? Och vad tycker du...? Lite viktigare kanske än en detalj...eller...

I alla fall kul och se vad folk tycker... Och försök förstå att jag är Barcelonista och skrev min artikel och gav min syn...även om på många ställen är antingen skämt eller överdrivna extremfall. Det är ju hela meningen med texten...att beskriva varför det är så och att det är bra för fotbollen...

Visca El barca
Länktips: www.fcbarca.se
Barcelona kalle7
2007-05-15 11:54
Kul o se att du tror så starkt på Barca Cesar. 9-0, det är ju mer än vad jag själv tror. Kan du skriva vilka du tror blir målskyttarna?
Barcelona Sersari
2007-05-15 11:52
Är det därför du har tippat 0-9 till Barcelona, pucko?
Real Madrid Cesár
2007-05-15 11:48
Du får logga in nåon annanstans / Red
Barcelona kalle7
2007-05-15 11:34
Inbördesmöten är en bra regel. Lite trist för oss nu men jag tycker inbördes bör gå före målskillnad.

Dock trist och konstigt att det bara är La liga som har detta systemet.
Barcelona Brankt
2007-05-15 11:15
Ämne: En fråga. Hur kan Re....
I Spanien går dom på inbördes möten om två lag hamnar på samma poäng. Real vann hemmamatchen mot Barca och på Camp Nou blev det 3-3. Alltså har Real Madrid 4 poäng och Barca bara 1 poäng i deras inbördes möten. Däremot så har Barca bättre inbördes möten mot Sevilla.
Real Madrid HannesMachado
2007-05-15 11:08
En fråga. Hur kan Real leda ligan när barca har lika många poäng och bättre målskilnad? Kan nån förklara det för mig?
Barcelona Lionel M.
2007-05-15 10:33
Jag måste bara uttrycka min kärlek till Aftonbladet och deras kritiska nyhetsbevakning.

I dagens Aftonbladet kan man läsa om hur Ronaldinho berömmer och hyllar Zlatan. Man skulle nästan kunna tro att Dinho ringt till svensk media BARA för att berätta om sin passion för Zlatan.

Sanningen är den, för er som inte såg videon, att Dinho under en helt vanlig intervju får frågor om olika spelare ute i världen (typ Afonso och Zlatan) och vad han anser om dem. Han ser ju knappat överentusiastisk ut över frågorna och svarar med en otrolig diplomati som bara världsstjärnor kan klara av.
Barcelona Rambla
2007-05-15 10:31
Ämne: Taherinho:
Jag har ....
Han bara driver med er. Egentligen är han bask.
Real Madrid Paco Buyo
2007-05-15 09:48
Taherinho:
Jag har läst och försökt förstå.
Vad jag inte förstår är varför du kallar dig katalan. Varför kallar du dig katalan?
Barcelona kalle7
2007-05-15 09:46
Har inte läst artikeln men jag vet att om en barca supporter hade kommit in i Real's forum och skrivit det ni skriver här Galctico och King_Raul så hade hela erat forum börjat komma med personliga angrepp m.m

Försök tänk på det!
Barcelona Taherinho
2007-05-15 09:18
King Raul

Först och främst kul att du känner igen dig på vissa saker så du förstår att det är överdrift och inte illa menat... Sedan för 30 gången Nej, ni är inte idioter allihopa!! Försök förstå, det handlar om att när jag själv var nere i Barcelona och såg min kompis kompisar och vissa av dem var själva katalaner men HATADE BARCA och håll på Real Madrid...Det var det som var chock för mig och jag försökte visa den känslan....alltså att katalaner med allt som de påstår om Madrid ändå finns dem som inte gillar sitt eget lag....Det HANDLAR INTE om Madridanhängare....

Men kul ändå att du läste den och försökte förstå...

Visca El Barca
Barcelona barca_and_me
2007-05-15 09:14
jag tror att det kommer att bli tufft för barca fram över känns som att det blir ingen liga titel i år seger mot Atletico är ett måste förlorar man den matchen är det bara säga Bye bye till liga titeln.
Real Madrid King_raul
2007-05-15 09:11
Jag både förstår och inte förstår gästkrönikan, mycket "jaha? vart vill killen komma?" men samtidigt känner jag igen mig själv när man hatar Barca ena dagen men inte kan förneka spelare när dem dribblar av tre stycken på mittfältet eller ännu värre dribblar av två på bernabeu och gör mål så man blir tvungen att applådera densamma.
Men visst vi ALLA Madridistas är väl sieg heilande idioter i era ögon som ingressen antyder...

HALA MADRID!
Galctico
2007-05-15 08:53
"Real Madrid ligger på samma poäng och trots att de har spelat faktiskt bra fotboll si sådär 2 matcher så hänger de med på guldstriden."

Året skämt eller vad? Vadå 2 matcher? Den killen som skrev den artikeln bör ha koll på andra lag innan han öppnar truten. Real Madrid har vunnit 9 av sina senaste matcher däribland halva av de vunna matcherna är på de storlagen i spanien(även Europa) Valencia, Sevilla, Espanyol - bara för att nämna några!
Barcelona kalle7
2007-05-15 07:17
Tack så mycket Delarocha.

Har vi något klart nyförvärv eller någon som redan har lämnat inför nästa säsong? Zlatan är en av mina absoluta favoritspelare men om vi har Messi, Ronaldinho och Eto'o kvar som trion där framme är det frågan om vi behöver Zlatan.
Delarocha
2007-05-15 07:06
Klockrent Barcelonito =) hahahah Så det ska gå till.

Visca El barca är väl Viva Barca på katalan?
Mes que un club betyder väl "Mer än en klubb" om det inte är något sorts uttryck.
Barcelona kalle7
2007-05-15 07:02
Har sett lite spanska uttryck som visca el barca, rambla och F.C. Barcelona; MÉS QUE UN CLUB! . Vad betyder de? =)
Real Madrid Siempre_Madridista
2007-05-15 01:54
Barcelonito

hehe det du berättade e faktiskt rolig, men jag har varit mkt i Madrid den bilden ni har om "snobb madridista" existerar inte, d klart att d finns snobbar i alla städer o delstater i spanien, men att hela Madrid e snobbar e helt fel min vän. jag kanvisa dig områden i Madrid med äkta madridistas som lever jäkligt fattigt att du knappt tror att d e inte ens sant.
Men d du berättade var fett rolig, även om d smärtar mig att några bröder från madrid åkte på stryk mot katalaner...
Barcelona Barcelonito
2007-05-15 01:40
TAHERINHO, Bra jobbat :D
Vill bara berätta ett minne som jag har.
Jag va o spelade GothiaCup för 4-5 år sen. Barcafan som jag alltid har varit letade ja upp spanjorer. Hittade ett lag från Spanien och från Barcelona :D å andra sidan kommer ett lag med ljushåriga killar :D och de pratar spanska, e finare klädda och ser lite smårika ut allihopa. JA DE VAR FRÅN MADRID :D Det dröjde inte mer än 5 minuter och det va full kalabalik. Och de mörka Barcelonaborna gav Madridborna rejält med stryk. hahahaha, Glömmer aldrig det... Så sjukt roligt varje gång jag tänker på det :D hahahaha
Real Madrid Siempre_Madridista
2007-05-15 01:22
Grym krönika TAHERINHO hade lagt fram. mer sånna krönikor tack...
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-05-15 01:22
Fc barcelona letar efter en ny anfallare. det snackas mkt om Henry, men jag tycker vi skall värva Zlatan Ibrahimovic! klock ren värvning! han skulle kompletera dinho eto'o och messi skit bra! hoppas laporta köper honom även om det inte har snackats om honom..
Visca Barca Y Ibrahimovic

BTW så tror jag att vi vinner dem sista 4 matcherna som är kvar. sen vet jag att real tappar poäng innan serien är över med FC Barcelona som vinnare!
Barcelona Barcelonito
2007-05-15 01:14
Lite intressanta ord av Cruyf... LÄS DET, DET ÄR ETT MÅSTE
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-05-15 01:11
Fc barcelona letar efter en ny anfallare. det snackas mkt om Henry, men jag tycker vi skall värva Zlatan Ibrahimovic! klock ren värvning! han skulle kompletera dinho eto'o och messi skit bra! hoppas laporta köper honom även om det inte har snackats om honom..
Visca Barca Y Ibrahimovic
Real Madrid Z.Zidane
2007-05-15 00:40
Duda/
Tack för svaret jag hörde nånstans att inga lag i spanien äger sina fotbolls arenor så därför frågade jag
Barcelona Barcelonito
2007-05-15 00:38
the zone

Du e ingen Barcafan, kommer hit och skriver massa skit, och tippar Barcas match 9-0 till motståndarna. SKÄMS OCH TA BORT BARCAS FINA TRÖJA BORT FRÅN DITT NAMN... Barcafan e den som hejar på dem även om de inte vinner ett skit... Det är äran...
Jag e medlem i klubben och det e det bästa ja har gjort nånsin, vinner eller förlorar, kommer alltid att älska spelarna och tränarna som spelar och coachar för laget för att lyckas. Vissa gör det, vissa inte... Men alla e älskvärda, undantag Figo.
Barcelona Cristocea
2007-05-15 00:30
Det är större hat mellan Steaua Bukarest och Dinamo Bukarest än Real Madrid-Barcelona. Även om El Clasico räknas som världens största match.

När Bukarest lagen möts så dör alltid nån på läktarna. Knivhuggen etc. Det ända "farligt" jag har sett ifrån El Clasico det var nån Barca fan slängde grishuvud på Figo.

Det är kanske också så att vi är mer fanatiker än Spanjorer.
Barcelona Duda
2007-05-15 00:25
Z.Zidane /

Camp Nou katalanska för nya fältet. Camp Nou är en fotbollsstadion i Barcelona som ägs av sportklubben FC Barcelona. Stadion vilken är den största i Europa används utöver fotbollsmatcher även för Konserter. Camp Nou:s officiella namn är Estadi del Futbol Club Barcelona vilket betyder Fotbollsklubben Barcelonas stadion. Camp Nou mäter 250x220 meter och är 48 meter hög.

Källor: Wiki
Real Madrid Z.Zidane
2007-05-15 00:16
Jag har en fråga tille er alla hoppas nån kan svara på det, äger barcelona Camp Nou eller komunen eller nån annan?
Annons: