/spanien/barcelona/forum/23148.aspx/spanien/barcelona/forum/23148.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ze nemo
2007-07-07 15:33
Hejsan, nu är det så att jag verkligen har ett behov av att köpa en matchtröja från 05/06 med Larsson tryck. Är det någon här inne som vet varifrån man kan köpa de gamla matchtröjorna?
Barcelona Crosas
2007-07-07 15:33
Ämne: Crosas:

Försök at....
Sant så sant men man tänker med blinda ögon och inte till Romas favör liksom.

Har för mig att det ryktades om att Real hade ögonen öppna på denne Drenthe, trodde inte barca var intresserat av han nu när vi värva Abidal??
Gonzalo Hiquain
2007-07-07 15:32
Vet att många här inne hatar startelvor och så, men är intresserad av att se hur ni Barca-fans tror att er startelva, bänk och totala trupp helt enkelt kommer se ut säsongen 2007/2008 så ni som vill får gärna PMa mig detta.
Barcelona tarrak
2007-07-07 15:31
Captain Fantastic!/Jag hade gärna sett honom i Barça, men med tanke på hur mycket vi redan spenderat, har jag svårt att se att man skulle kunna gå vinnande ur ett budgivningskrig med både Chelsea och Madrid.
Barcelona r.Hyder
2007-07-07 15:29
En sak som kan tala för en ny vänsteback är att vi inte fick Chivu. Enligt rykten ville Rijkaard helst ha Chivu för hans underbara uppspel men även att han kunde spela vänsterback och alltså ersätta Abidal vid skador eller avstängningar. Nu när vi inte fick Chivu kanske man vill köpa en stabilare vänsterback som ersättare till Abidal. Sylvinho är slut och är inget att ha i stormatcher enligt mig. Zambrotta kan ju i och för sig spela på vänsterbacken också, men vem ska ta högerbacks rollen? Inte Belletti som gör bort sig i defensiven och verkligen inte Oleguer (komentarer överflödiga). Drenthe skulle utvecklas med laget och sedan ta över på vänsterbacken om ett par år. Låter lovande om rykterna är sanna. Men allt detta är ju bara lite roliga teorier som skulle kunna hända.
Barcelona tarrak
2007-07-07 15:27
Savve/ Väl skrivet! Håller med om det mesta, även om jag tycker att du är väl hård mot Oleguer. När han väl fick chansen var han helt ok även denna säsong. Sen så kom hans olyckliga uttalanden, som satte en press på honom som han tydligen inte kunde hantera. Han började spela allt sämre och hamnade i en ond cirkel. Jag tror att han kommer att bevisa att han är en duglig backup i framtiden.
Barcelona r.Hyder
2007-07-07 15:25
Jag såg Drenthe i U20-Em. Han var riktigt bra. Snabb, teknisk, bra offensiv, bra defensiv. Han är komplett i grunden men måsta få upp allt på en högre nivå, och om han gör det i Barça har jag ingenting emot det. Han skulle vara ett bra alternativ på vänsterbacken, bättre än en gammal sovandes Sylvinho i mitt tycke.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-07-07 15:22
Drenthe till Barca?

Enligt "El Periódico de Catalunya" (den källan Sport använder sig av) så ska barca ha lagt ett bud på Drenthe igår, tror jag. Drenthe är även jagad av Madrid bland annat, men enligt Sport (kanske inte alltför trovärdigt) så ska han hellre villja går till Barca. Dessutom så ska Real hellre villja låna ut honom det första året.

Jag har ingen anning om denna spelare, aldrig sett honom spela en minut, men enligt i princip alla forum på svenska fans så ska han vara en utav de mest lovande talangerna. Priset ska även ligga lågt pågrund av att Feyenoord gått dåligt i europa.

Sylvinho kanske lämnar och då kanske Drenthe köps in. Drenthe och Abidal på vänsterbacks platesen nästa år? Jag undrar...?
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-07 15:10
Crosas:

Försök att tänka till lite. Det är inte alls inkompetent. Roma gör helt rätt i som hellre tar pengar än att bland in spelare. De har därmed också fått vetskap att de spelare Barça erbjuder i en affär, är spelare som Barça inte räknar med längre och säkert kan tänkas sälja billigt.

Det är så en klubb ska agera på transfermarknaden. De behöver bara sitta och vänta ut Barça tills deras bud accepteras.
Barcelona Savve
2007-07-07 15:08
Ämne: Om vi får behålla Ma....
Vi behöver verkligen behålla marquez som i toppform är oerhört bra som de flesta av oss med minne längre än en säsong minns. Dessutom är han vår enda mittback som kan sköta uppspelen ultimat, förutsatt att det verkligen blir Milito och inte Chivu. även om Puyol är hyfsad på det är Milito, Thuram och Oleguer inga höjdare på den biten.

Dessutom är risken stor att vi utan Marquez kommer stå där med Puyi, Milito och Oleguer när säsongen -08 börjar, något som inte känns så förtroendeingivande även om till exempel Crosas blir uppflyttad. En förlust av Marquez skulle vara väldigt betydande framöver och därför hoppas jag verkligen det inte blir något av det. Speciellt som jag inte vill se Oleguer spela igen om det går att undvika, brukar ha långt förtroende för spelare och han har gjort en stabil säsong men med så många misstag han gjort klarar jag inte av honom längre. Oleguer ska ha livstidskontrakt som mysgubbe och max vara högerbacksbackup. Vill aldrig mer se honom spela mittback i en tävling viktigare än copa del rey...

Om Milito kommer, så känns truppen ganska spikad. Det gäller bara att klara sig utan viktigare förluster och göra sig av med överflöd som Ezquerro, Giuly och Gudjohnsen på anfallsplatserna. Inget emot de två sistnämnda speciellt inte Giuly som gjort en klart godkänd tid i klubbern men annars skulle Dos Santos bara bli sjunde alternativ i anfallet vilket känns lite onödigt, dessutom lär ju inte Bojan flyttas upp heller om dessa spelare stannar. Lite besviken på Guddy som halvfloppat. När det gäller backarna får Belletti gärna stanna som högerbacksbackup men kanske lika bra att sälja honom med tanke på den begränsade speltiden han kommer få. Sylvinho är ju given backup till Abidal och håller fortfarande, betydligt säkrare defensivt än Belletti också. När det gäller Motta är det ju redan klart att han lämnar, trogen spelare men som likt Gabri inte riktigt häller måttet längre. Man hade ju förhoppningar på honom för ett antal säsonger sedan under Antic men tyvärr blev det aldrig något definitivt genombrott med tanke på hans oerhörda skadebenägenhet (tvekar på att PL skulle passa honom lika bra som han själv tror enligt rykten).

Så för att summera så med en Militovärvning och inga förluster på betydelsefulla spelare så känns truppen väldigt stark. Om Marquez skulle gå som följd av att Milito kommer känns det väldigt kortsiktigt tänkt och som en riktig 50/50-situation.
Barcelona Crosas
2007-07-07 15:03
Asså hela denna ¨såpan e ett skämt nu säger Totti att han gärna vill se Giuly i Roma. Det kunde man haft i åtanke när man försökte signa och erbjöd Giuly me helt inkompetent....

Thuram borde man illa kvickt bli av med tycker itne han tillför laget någonting längre hans bäst före datum gick ut för flera år sen fortfarande en gåta för mig att han spelar i franska landslaget bla....

Vi borde sälja dom spelarna som inte tillför laget någonting längre ocj lägga scoutingen på U20 mfl och hitta killar som kan bli något i framtiden!!!
Barcelona tarrak
2007-07-07 14:46
Dinho!/Jag hade inte gråtit om han försvann. Han borde nog försvunnit förra sommaren, men fick väl stanna av sentimentala skäl.
2007-07-07 14:46
Även Newcastle verkar intresserade av Giuly. I Italien vill säkert Roma ha honom om de kan få honom billigt. Belletti ska de tydligen nu vara intresserade av igen, trots de inte ville ha med honom i paketet med Chivu. Intresserade är de dock ändå tydligen.

Självklart ska Thuram lämna före Rafa. Marquez är ju ung ännu jämfört med fransmannen. Visst är Thuram en legend och en sympatisk person osv, men det går inte att bortse, hans karriär är snart över. Dessutom så lyfter han riktigt hög lön.

Nu börjar Giuly "hota" med att stanna kvar tills kontraktet går ut nästa sommar om inget händer inom 2v. Precis som med Roma och Chivu, vi ska inte kräva för mycket för en spelare som inte kommer att platsa och som dessutom bara har ett år kvar på kontraktet. Se till att fixa en deal så fort som möjligt för Ludo.

Dinho!:

Om det stämmer att Belletti gnytt lite under säsongen för att han fått för lite speltid, så ska vi verkligen sälja, för speltiden lär inte öka denna säsong. Oleguer får duga som backup till Zambrotta då.
Barcelona Dinho!
2007-07-07 14:41
Lästa nånstans att Roma är intresserade av hjälten från Paris(Belletti.)

Tycker ni att vi ska behålla honom eller inte?
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-07-07 14:40
Åh, gud. Jag sitter och kollar på en resume av Barca-Liverpool från den gångna säsongen. Jag älskar den känslan när Barca går full fart framåt hela tiden och det går ett sus genom publiken för varje passning och varje målchans som skapas. Kommer ni ihåg inledningen mot Pool? Massa chanser och bra spel. 1-0 blev det också. Hur matchen slutade behöver vi kanske inte gå in på :P
Det är så fotboll skall spelar även nästa säsong inkl. att vi håller tätt bakåt.

Någon som känner igen känslan?

Kolla länktips. Där kan ni ladda ner reusmen som jag kollar på. Underbara inledande 3 minuter.
Barcelona tarrak
2007-07-07 14:35
Om vi får behålla Marquez så tycker jag att man borde släppa Thuram. Han var inte bra förra säsongen och blir inte yngre. Dessutom klagade han på speltid förra hösten och han lär inte få mer i år.

Edit. Förutsatt att vi värvar Milito då. :)
2007-07-07 14:33
Rambla:

Japp. Stannar nu Belletti, Oleguer och Sylvinho så måste erkänna att jag har väldigt svårt att se dessa få så mycket speltid. Men vi vet ju alla hur Mister är. Han roterar mycket och dom kommer ändå få spela mycket. Mittbackspotitionerna är väl ändå den viktigaste lagdelen när det gäller att försvara så där gäller det att vara stabila. Och det är vi ju med dessa fyra(Milito?)
Spinbad
2007-07-07 14:33
Läste på goal.com att enlig Daily Mirror vill Tottenham köpa Giuly. Det vore positivt eftersom Spurs är en klubb som har gott om pengar, om de vill ha honom lär de betala vad ledningen vill ha för honom.
2007-07-07 14:23
Henk:

Kanske inte borde, men det känns skönt att ha alla möjliga slags alternativ om nöden skulle kräva det. Chivu hade ju varit bra om tex Abidal blivit skadad, då Chivu även är bra som vänsterback. Känns mindre tryggt med Sylvinho där, vilken jag egentligen hoppas på försvinner. Marquez och Yaya som pivotes, eller Marquez som backup som mittback känns också bra. Dessutom, Puyol är skadad nu. Ser ju mycket hellre Rafa i backlinjen än Oleguer.
2007-07-07 14:18
Jag håller med dig helt och hållet Rambla. Marquez kommer minst sagt behövas många ggr under kommande säsong. Inte bara för att han i sina bästa stunder är en världsback utan för att avstängningar, skador osv kommer uppstå på folk i backlinjen. Kommer Milito så kommer vi fakiskt ha 4 st världsmittbackar även om Thuram är lite påväg utför. Känns väldigt tryggt.

Borde vi inte också kunna sätta ut Puyol eller Miltio på högerkanten, respektive vänsterkanten ifall Zambro eller Abidal har problem?

=)
Barcelona PILMA
2007-07-07 14:14
Rambla
Har inte sett att Caps lock var på men har sett när jag har skickat men ska undvika nästa gång=D
2007-07-07 14:01
Snälla, kan du inte försöka skriva lite tydligare och sluta upp med caps lock?
Barcelona PILMA
2007-07-07 14:00
Men där emot är det MARC VALIENTE #4 + TONI CALVO # 7 som är med håll koll på de.roligt och se de CALVO ? VALIENTE sannarligen två riktigt stora talanger.
VALINTE=BACK VALVO=MiTTFÄLTARE

VISCA EL BARCA Y CALVO ? VALIENTE
2007-07-07 13:59
Rafa är tydligen än mer intressant för Aguirre, speciellt nu när Rafa verkligen börjar visa framfötterna igen. Senast jag läste något om Rafa, sa han själv att han inte hade några andra planer än att stanna i Barça. Det kan ju visserligen förändras nu om Milito anländer. Jag tror personligen inte att han går till någon annan spansk klubb, utan vänder sig till en annan liga istället. Självklart hoppas man ju att han helst stannar kvar. Han behövs.
Barcelona fcs
2007-07-07 13:57
Andrade till Juventus...det borde underlätta förhandlingar med Zaragoza om Milito
Barcelona PILMA
2007-07-07 13:55
Brankt
Nej det är han inte med
Barcelona Brankt
2007-07-07 13:50
Är det någon som vet om Bojan är med i U-20 VM som spelas i Kanada just nu? Eurosport visar Spanien ikväll vid 23.15.
Barcelona Evička
2007-07-07 13:49
Ämne: nån som vet när matc....
Du får nog vänta ett par veckor till skulle jag tro.
Barcelona PILZNER_POJKEN
2007-07-07 13:45
nån som vet när matchprogramet för nästa säsong kommer ut?
Barcelona les culés
2007-07-07 13:43
puyol och milito kommer ju knäcka vilken spelare som hällst. van nistelrooy ska inte få springa en meter utan att nån e på han och sparkar lite, han kommr flippa totalt :D
Annons: