/spanien/barcelona/forum/23144.aspx/spanien/barcelona/forum/23144.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Pato
2007-08-20 22:51
Lustigt att Marca (tidningen som saknar verklighetsuppfattning) inte citerar hela meningen Berlusconi spottade ur sig. Han poangterade klart och tydligt att han skamtade med Laporta om att byta Kaka mot Ronaldinho. Citatet ar dessutom flera dagar gammalt.

Jag vet inte, men ar verkligen Marca - och AS ocksa for den delen - nagonting att hanvisa sina kallor till?
Las Palmas Pio pio
2007-08-20 22:48
John

Deco är viktig absolut. Detta för att han kanske har en egenskap som till en viss mån Xavi och Iniesta saknar, egenskapen jag syftar till är agressiviteten. Men om Deco vill platsa i Barcelonas startelva så är min personliga åsikt att han måste tillbaka till den nivån han hade för två år sen. Förra året var Deco inte ens nära sin normala nivå, vet inte om detta beror på åldern eller mättnad. Men kommer inte Deco upp till den nivån så ser jag hellre att Iniesta och Xavi spelar. Dem kan ju avgöra matchen på egen hand med sina patenterade avgörande passningar. Och nu kanske när man har Toure som är en agressiv spelare så kanske man inte är i samma behov av Deco...Svår fråga!
John
2007-08-20 22:41
Hej, jag är Interista i grunden o följer inte händelesförloppet här på Barca's svfans sida. men när jag läser artikeln: Deco - i skuggan av Ronaldinhoismen blir jag fundersam. Även om Deco börjar bli gammal så är han väl fortfarade en spelare utöver det vanliga? Jag skulle mer än gärna se Deco i Intertröjan. Även om konkurrensen hårdnar i Barca så borde väl ändå Deco ha en plats i de flesta matcherna. Han gjorde ändå flest poäng av " los tres pequeños" förra året.Det och hans otroliga blick över spelet borde ge han en plats. Även om gullegrisarna Xavi/Iniesta stryker med. Nu menar jag inte att han ska få platsen utan att göra sig förtjänt av den. Men gör han bra ifrån sig o ger max så borde han platsa i Barca's startelva. Hoppas jag kan få ett svar av någon som vet. Inte bara en massa "är du dum i huvudet" kommentarer. Mvh Interista
Barcelona sthlminho87
2007-08-20 22:23
Vad tippar ni i matchen på söndag då?? sj tror jag på 0-2 te barca
Barcelona Rambla
2007-08-20 21:52
Låt oss slippa inlägg som koncentrerar sig på stavning och annan skit. Ashfin, om det nu inte var du varför bara inte släppa det? Är det så förbannat viktigt för dig att "make a point"?

Diskutera väsentliga saker så som fotboll. ;)
Villarreal Ashfin@Rossoneri [CAMPIONI D´ EUROPA]
2007-08-20 21:48
lagkapten

"Jaha, så det är du som är killen med kollen. På tiden du lär dig hur man stavar er presidents namn då, va?"

Du är ju hur seg som helst, det är itne jag som skrev det där, jag citerade bara vad en kille hade skrivit..
Barcelona El Magoo
2007-08-20 21:46
Själv beställde jag Comhem medium och fick med sportexpressen, beställde också viasat-sport 1-3 för CL med ;p
Barcelona Koeman_4
2007-08-20 21:33
Ämne: Den här sportexpress....
Tv4sport finns än så länge inte, utan heter fortfarande sportexpressen. Tja, familjepaketet på Canal Digital har den exempelvis.
Barcelona Rambla
2007-08-20 21:33
Det är Canal digital och Comhem som distribuerar Sport-Expressen. Inte så konstigt att du ej får in den på Viasat då de är konkurrenter med Canal digital.

Hur det blir 1 september då kanalen byter namn till Tv4 Sport vet jag inte. I Comhem-hus så kommer den åtminstone att ingån i basutbudet. Du får läsa dig till på länken.
Barcelona Barca__-
2007-08-20 21:28
Den här sportexpresskanalen, eller numera tv4 sport då, har gått mig på nervena länge n. Jag har både viasat och boxer kort, men tv4sport finns inte på någon av dem. Så vad krävs för tv4sport? vad är det man måste ha? Tacksam för svar!
Barcelona El Magoo
2007-08-20 20:35
Saman//

som Vampíro sa.
Barcelona Vampíro
2007-08-20 20:27
Saman.

Det stog på Comhems hemsida, och jag har också fått brev från dem. från och med den 1:a september så kommer alla comhemhus få TV4 sport (fd sportexpressen) gratis. Kanalen byts mot Eurosport Nordic. Så står det i brevet.
Barcelona Saman.
2007-08-20 20:23
Ämne: Delarocha//

Du ve....
Var har du fått den informationen ifrån? Gäller det hela Sverige?
Barcelona Golazo de Messi!
2007-08-20 20:08
RM fanatico
Respect to you my friend! ;)

Förresten, har ni lagt märke till att vi allihopa ligget på 1a plats när det gäller tippningen:P hehe lite lustigt bara..
Real Madrid RM fanatico
2007-08-20 19:45
Tänkte bara komma hit och säga att krönikan om Ronaldinhoismen va tuuung.

Jag diggade ämnet. Även fast jag är Madridista så kan jag inte hata den mannen. Har stor respekt för han. Det behövs fler spelare som representerar sann kärlek till sporten. Som R. Carlos och ROnaldinho.

Det finns så mycket skit inom fotbollen i dessa tider. Pengar styr och ställer och många glömmer kärlek till sina klubbar och sporten. Spelare och giriga agenter gör så mycket fula grejer. T ex att strejka och betee sig som små barn för att agenten säger att dom ska göra så för att de ska tjäna några extra miljoner.

Hoppas på en rolig säsong med mycket passion, laganda, kämparvilja och kärlek till sporten.

PEACE
Barcelona r.nald
2007-08-20 19:42
kan ni gå in den här och rösta till barcelona http://www.fotbollskanalen.se/568520.html
Barcelona El Capitán
2007-08-20 19:35
I Real Madrids matchrapport skriver Josef Janerique:

"Inte för att måla upp Fabio Capellos spelstil med Real Madrid som vacker men vi blev åtminstone inte förnedrade framför våra egna fans på det här sättet på hemmaplan genom att släppa in fem mål."

Nej, han lyckades endast med 0-3 mot Recreativo, de spanska jättarna!
Barcelona El Magoo
2007-08-20 19:32
Delarocha//

Du vet väl att Sportexpressen blir en gratiskanal för alla som bor i ett Com-hem hus den 1 sep?
Delarocha
2007-08-20 19:29
Men den jävla sportexpressen? Varför kan inte bara alla få se den också... Suck...
chelsea
2007-08-20 19:29
Ämne: Rekomenderar att ni ....
Hehe,äntligen snackar dom om något annat än Allsvenskan....
chelsea
2007-08-20 19:28
Ämne: Pio pio:

Då kan m....
Inte mycket som talar för att dom ska spela samma dag,samma tid.Men om det blir så lär dom nog visa Milanoderbyt på tv4+,för att en viss "svensk" spelar i Inter.
Barcelona El Magoo
2007-08-20 19:25
Rekomenderar att ni kollar på Fotbollsmåndag ikväll där allt snackas om premiären inför La-liga och Serie-A. Börjar 22:35 på TV4.
Barcelona Vampíro
2007-08-20 19:17
Pio pio:

Då kan man vara lugn, från och med den 1:a september så kommer den nya kanalen TV4 sport. Som tur är så bor jag i ett comhemhus så jag kommer få den gratis.

Annars är det ju lite synd att TV4 nu har rättigheterna till Serie A, det kommer säkert betyda att det blir mindre La Liga. Vad händer t ex om El Clasico och Milanoderbyt spelas samtidigt? En av matcherna kommer att sändas på TV4 sport. Men alla kommer inte att ha TV4 sport. Mitt tips dem visar Zlatans inter på den kanalen som är tillgänglig för alla.
Barcelona Barcafan
2007-08-20 19:16
Ämne: Vampíro

Det komme....
Pio pio
Tack för tipset, man blev lite orolig måste jag erkänna..
Sevilla Henryscorer
2007-08-20 19:11
Pio pio//

Okej, tack.
Las Palmas Pio pio
2007-08-20 19:08
Vampíro

Det kommer att sända Barcelona. Står bara Racing Santander där...Men Racing möter ju Barca så lugnt! Ingen stream behövs! ;-)

Henryscorer

Se länk för helgens matcher!
Barcelona Vampíro
2007-08-20 19:04
Ämne: visas barcas premiär....Jag har letat överallt och det verkar inte som att premiären sänds på varken TV4+ eller sportexpressen. Tråkigt, det verkar som att dem istället ska visa Valencia-Villareal. Som ifs är en bättre match (från dem neutralas synpunkt). Det får väl bli stream för min del.
Sevilla Henryscorer
2007-08-20 18:53
Pio pio//

Det kanske du har rätt i, men ska bli i alla fall intressant och se hur Rijkaard väljer att starta. Tycker också att Yaya Toure har imponerat stort på mig. Han passar perfekt där tillsammans med Xavi och Iniesta. Dessa två styr på mittfältet medan Toure städar framför backlinjen. Han verkar dessutom orka springa fullt ut i 90 minuter.

Någon som vet om Sevilla sänds i TV4 plus?
Barcelona Patrick Kluivert
2007-08-20 18:50
visas barcas premiär match på tv ???
Barcelona Captain Fantastic!
2007-08-20 18:49
Krönikan "Deco-i skuggan av Ronaldinhoismen" var utsökt, väldigt vackert skrivet och inspirerande men jag har några invändningar:

"En sådan gud som gör fotbollen till något mer. En spektakulär och oåtkomlig fotboll, men ändå ödmjuk. Inte ens Maradonna levde upp till detta även om han fick hjälp av en gud och dennes hand"

Faktumet att skribenten (enligt min tolkning) inte tycker att Maradona bringat fotbollen lika mycket glädje och oåtkommlig fotboll som Ronaldinho ser jag dåligt på. Napoli är kanske den stad i världen som mest dyrkar en enskild fotbollsspelare, och just denna varandes Maradona (Boca ett annat exempel, det finns te x en kyrka i Buenos Aires där man inte tillber Allah, Jesus, Buddha o.s.v utan man tillber Maradona...Ett tecken på hans storhet och på främst den glädje han gett folk). I Napoli hänger det bilder på Maradonas ansikte i de flesta balkonger och barer, och barn lär sig sedan barnsben att efterlikna och uppskatta honom. När det kommer till ödmjukheten så kan det se ut som att Maradona kanske aldrig var speciellt ödmjuk, men efter att ha läst/sett ett tjugotal tal intervjuer med spelare som spelat med honom så får man ett annat intryck. Flertalet spelare fann Maradona vara otroligt ödmjuk trots den gudliknande talangen han besatt.

När det sedan kommer till stycket där Deco ska ha rädsla för att Ronaldinho ska flyttas ned på Decos plats så tror jag nog (enligt personlig analys) att det aldrig kommer ske. Jag tror på fullaste allvar att vi aldrig kommer att få se REMH från start och speciellt inte att Ronaldinho intar en mittfälts roll...Av den just enkla anledningen att Ronaldinho inte tar ett steg i defensiv riktning. Den styrkan Deco besitter som Ronaldinho helt saknar är i mitt tycke offervillja och kämparglöd, oavsett Ronaldinho's magiska leende så känns det för det mesta som att Rijkaard uppskattar Deco's kämpande mer en Ronaldinho's trix. Av just den anledningen tror jag aldrig att Deco kommer sura...Om han ens gjort det?

EDIT: Jag råkade trycka på "skicka medelande för tidigt"
Annons: