/spanien/barcelona/forum/23140.aspx/spanien/barcelona/forum/23140.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PILZNER_POJKEN
2007-07-07 13:45
nån som vet när matchprogramet för nästa säsong kommer ut?
Barcelona les culés
2007-07-07 13:43
puyol och milito kommer ju knäcka vilken spelare som hällst. van nistelrooy ska inte få springa en meter utan att nån e på han och sparkar lite, han kommr flippa totalt :D
Barcelona ronaldinhogaucho_fcb
2007-07-07 13:37
Hoppas milito kommer till oss=)Han och puyol kommer va bästa back paret krigaree båda två =)
Barcelona les culés
2007-07-07 13:35
PILZNER_POJKEN

de lär ju inte bli klart innan copa america är slut för argentinas del.
Barcelona PILZNER_POJKEN
2007-07-07 13:34
När tror ni milito affären är klar?
Barcelona Crosas
2007-07-07 13:28
((Milito))//

Välkommen till vår gemenskap på svenskafans hoppas bara du inte e nån medgångare bara, annars e det trevligt=)
Spinbad
2007-07-07 13:27
Delarocha:
Du har pm.
Barcelona ((Milito))
2007-07-07 13:21
Gaby milito kommer vara väldig bra i barca. Han och puyi kommer vara krigare.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-07 13:18
Crosas:

Det finns en väsentligt skillnad. Milito får €4m i lön, BRUTTO. Chivu krävde €5m i lön, NETTO. Det skulle kosta Barça ca €6.57m per år i 4 år att betala Chivus lön. Räkna så ser du vad kostnaden blir totalt för klubben.
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-07 13:15
Vi borde inte satsa på Chivu han vill bara ha pengar. Milito är bättre! Plus Chivu har sagt han vill inte spela i spanien. Han vill stanna i Rom eller gå till Inter.
Barcelona Crosas
2007-07-07 13:14
Det är en sak jag inte fattar angående Milito affären, vill barca betala 19milj euro plus spelare för han??? Tycker man max skall lägga 14milj euro + motta, ezquerro för han!!!!!!

Då borde man ju lätt satsat på Chivu låter som allt för höga priser!!! nånting kan fan itne stämma asså...
2007-07-07 13:13
Jo visst, det blir jag med, men du kan ju inte hoppa på några fans på ett forum. Det är ju knappast de som häckar utanför La Masia. De är bara fans. Diskutera ska man kunna göra ändå.
Delarocha
2007-07-07 13:09
Sant, ber om ursäkt:P Men blir rätt förbannad att de håller på som de gör.
2007-07-07 13:08
Delarocha:

Visst, men då får du ju vara lite mer ödmjuk i din frågeställning. Det hjälper inte att "gapa" och gå på så där. Det ger dig och andra culés bara dåligt rykte. Ungefär som med marängerna. :D
Delarocha
2007-07-07 13:07
:P nee sant men kul att höra deras åsikt om det.
2007-07-07 12:59
Delarocha:

Ursäkta, men vad hjälper det att gå in på Chelseas forum och "gapa" och skylla på dem? Det är väl knappast deras fel om Chelsea jagar en spelare från La Masia, eller?
2007-07-07 12:56
Ämne: Är det klart att Ass....
Nej, det är inte klart på långa vägar. Han, precis som Bojan, Iago Falqué och Giovani tidigare, har ett erbjudande från Chelsea. Terron rycker Arsenal i, och den stora målvaktstalangen Alex Sánchez rycker Liverpool i. Det verkar aldrig ta slut detta. Bara att hoppas att dessa talanger låter förnuftet tala istället för pengar nu.
Delarocha
2007-07-07 12:50
Är det klart att Assulin drar från Barcelona? Illa isåfall.
2007-07-07 12:50
K_man:

De flesta unga spelare, vi snackar om 10-12 år, kommer till klubben på frivillig basis då Barcelona faktiskt är en erkännt känd klubb ute i världen. De får bo på La Masia (se länk) och samtidigt gå i skola. Alltså, klubben lägger ner en massa miljoner varje år i denna verksamhet.

När då de här spelarna lämnar vid 16 år utan någon som helst kompensation från de klubbar som häckar utanför denna verksamhet som gamar. Du tycker inte att klubben ska bli upprörd?

På vilket sätt erbjuder Chelsea samma möjlighet när de utan klubbens vetskap vänder sig till ungdomarnas föräldrar och smörjer dem? Har de utbildat spelaren från ung ålder? Snarare försöker de dra fördel av att ta till sig en talang som någon annan har förädlat i flera år. En jävla stor skillnad enligt mig.

Obs! Märk väl att jag använder Chelsea som ett fiktivt exempel då du tydligen verkar vara Chelseafan, och inte menar på att klanka ner på klubben i sig. Si? Det kan likväl vara Liverpool som nu senast, eller vilken annan brittisk klubb som helst.
Barcelona The Legend
2007-07-07 12:45
Ja men det var inte det jag sa, och jag ser ingen mening att diskutera ändringar i de spanska lagarna för det känns jävligt avlägset och mer eller mindre omöjligt.
2007-07-07 12:42
Ämne: Rambla:

Visst kan....
Vad är vitsen på att vända på frågeställningen? Helt ärligt, jag vill att en förändring kommer till så fort som möjligt. Jag vill att de talanger som förädlas i La Masia, ska få en ärlig chans att få beträda Camp Nou någon gång i framtiden. Jag struntar fullkomligt i Chelsea och deras sk talanger. De köper ju upp i stort sett färdiga talanger, det är knappast så att de själv utbildar och förädlar dem från unga år.
Real Madrid K_man
2007-07-07 12:41
Rambla:

Jo givetvis fattar ni det och håller med dig ni driver inte något i Unicefs anda :D

Ja men det jag inte riktigt förstår vad skillnaden ligger i att ni går till småklubbar erbjuder dom en möjlighet att vara med i Barcelona medans Chelsea kommer till en storklubb, som Barcelona, och erbjuder samma sak? Ni båda gör ju en investering, även om ni går till en småklubb först och Chelsea till en storklubb. Gratis och gratis.. Chelsea erbjuder pengarna rätt ner i fickan på spelaren medans ni får betala till klubben. Vad betalade ni till Newells för Messi? Visst är det "fulare" kanske att göra som Chelsea gör men en investering som investering? Är ju inte Chelseas fel att de spanska lagarna är som du har beskrivit dom.
Barcelona The Legend
2007-07-07 12:40
Rambla:

Visst kan man tycka att det är dåligt att andra utnyttjar systemen. Man måste dock se det ur deras perspektiv. Om det var tvärt om, att dessa lagar gällde i England och inte spanien så tror jag inte att ni skulle tycka att det var fel om Barcelona värvade talanger från tex Chelsea, tvärt om. Om det fanns chans att värva en ny Messi, nästan gratis från England så tror jag inte att man skulle tveka en sekund på att värva honom, trots lagarna som i detta exempel skulle gälla England. Eller har jag fel, tror ni ärligt att ni skulle tyckla det var dåligt gjort av Barca. Jag tror det inte och jag tycker absolut inte att det är något fel i det, även om det så klart är tråkligt att just barcelona ska tappa sina talanger, men det finns inte så mkt att göra åt det.
Real Madrid beresor.se
2007-07-07 12:36
Gomorron...

Är det ngn som vet vad Gamper Tournament är?
2007-07-07 12:30
Gabriel:

Man kan tycka det, men samtidigt är de spanska lagarna till för att skydda barn och ungdomar. De ska inte kunna bli nära på livegna pga av ett fotbollskontrakt, utan i första hand leva med sina föräldrar. Detta kan man ju moraliskt sett inte inte beklaga sig över. Det trista är ju att det utnyttjas fullt ut av utländska klubbar, framför allt engelska.
Barcelona Woods
2007-07-07 12:29
Intressant frågestälning; Varför alltid engelska klubbar?

Har dom andra regler i t.ex. Italien som gör att de inte kan värva unga lirare från oss?
2007-07-07 12:28
K_man:

Vi är inte naiva. Nog fattar vi att La Masia i första hand är en plantskola för att få fram bra fotbollspelare i första hand och inte någon humanitär verksamhet i Unicefs anda. :D

Allt handlar ju om hur man väljer att bedriva verksamheten. Barcelona plockar inte in talanger världen över gratis precis. De har endast tillåtelse att plocka in talanger i närområdet i Katalonien. Går de till tex Valencia eller Sevilla, så får de betala för sig precs som alla andra. Det du däremot inte lär hitta några uppgifter om, är att de går till andra storklubbar som tex Chelsea och försöker övertala dem att gratis komma till Barcelona istället. Ser du inte skillnaden i beteende, lär vi nog inte komma längre i denna diskussion.
Barcelona Gabriel
2007-07-07 12:23
Rambla (Anims Puyi)

Okej det där är smutsigt. Nästan på gränsen till olagligt enligt mig, fyfan.
Real Madrid K_man
2007-07-07 12:22
Ghazza:
Givetvis är det en risk, en investering är alltid en risk vare sig det är en 11-12 åring som köps in eller om det är en Henry även om man har lite mer kött på benen angående Henrys investring.

Captain Fantastic!

Jag håller med att det är jättebra/fin gest att hjälpa Messi som Barcelona gjorde men jag hävdar fortfarande hade ni inte sett en talang i Messi så hade ni inte hjälp honom på så sätt ni har nu gjort. Men självklart får du tycka något helt annat om det. Sen så självklart blir inte alla unga spelare som spelar på La Masia några stjärnor men för att få något tillbaks så måste man göra investeringar och det är ju vad Barcelona gör när dom låter sina ungdomar att spela/träna där även om de har sett en talang i dom innan dom låter dom spela/träna där. Men om det är och hjälpa spelarna eller en investering Barcelona gör för att få ut något i framtiden av dom, är väl kanske något annat..
Barcelona The Legend
2007-07-07 12:22
Annons: