/spanien/barcelona/forum/2314.aspx/spanien/barcelona/forum/2314.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2015-06-12 21:17
Rasistiska rop/ramsor från delar av publiken i förra hemmamatchen mot Norge i em-kvalet. Därför fick Kroatien straff av Uefa.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco
2015-06-12 21:15
Rambla/

Javier Faus, en av Bartomeus direktörer, sitter faktiskt i interim-ledningen. Kanske var han en av de som drev igenom att valdagen skulle bli 18 juli?

Har läst att Faus inte planerar att ingå i Bartomeus kandidatur för att istället fokusera sig på sin egen business, men han kanske gjorde son vän Barto en sista tjänst med datumet.
Barcelona Mido
2015-06-12 21:14
En fråga varför är det helt tomt på läktaren mellan Kroatien och Italien? Nåt straff?
Barcelona Rambla~
2015-06-12 21:10
el Flaco & cameroonians Det var mest om det fanns några stadgar inom klubben som förbjöd någon att kandidera med en rättegång hängande på sig. Datumet 18 juli har också fått mycket kritik från kandidater just för risken till lågt deltagande. Vad fan, har Barto med ett finger även vid valet av datumet? Det har väl interim-ledningen själva bestämt? De ska väl vara neutrala eller är även de Bartos marionetter?
Barcelona el Flaco
2015-06-12 21:05
the cameroonians/

Med tanke på att valdagen är satt i mitten juli då många är på semester, samt att det inte sker i samband med en hemmamatch som stadgarna rekommenderar, är jag också rädd att det kan komma att bli lågt valdeltagande. Och jag misstänker att detta var Bartomeus plan hela tiden. Han lär garanterat få Núñez-rösten och det svinet har fortfarande många lojala anhängare.

Allt snack från Bartomeus sida när han pratade om fair play inför presidentvalet var bara bullshit.
Barcelona el Flaco
2015-06-12 20:57
Rambla/ Det vet jag faktiskt inte, men jag kan tycka att det är märkligt att man får ens ställa upp som presidentkandidat när man står åtalad för brott man misstänks ha begått medan man arbetade inom klubben. Skulle han bli dömd måste han ju naturligtvis avgå för att sedan sitta i fängelset och se till att inte tappa tvålen i duschen. Etiskt kan man tycka att det känns fel av Bartomeu, men det verkar inte finnas några lagar, eller ens något i Barças stadgar, som förbjuder att ställa upp i valet. Den senaste uppdateringen kring rättegången är nog till Bartomeus favör. Rättegången ska nämligen flyttas från Madrid till Barcelona och Bartomeus försvarsadvokat är nog mycket nöjd med att ha fått sin vilja igenom i den frågan. De anser väl nog att de har större chanser att vinna på "hemmaplan" så att säga.
Barcelona the cameroonians
2015-06-12 20:55
Rambla~

Uppenbarligen kan han ställa upp den gode Bartomeu. Och självklart vill han bli omvald så att han kan använda klubbens pengar till rättegångskostnaderna. Det är förmodligen denna punkt som Laporta kommer trycka extra hårt på under sin kampanj.

Under 2016 kommer det att ske en rättegång gällande Neymar-case, det har domaren redan bestämt. Jag vet inte vad som händer om han blir dömd givet chanserna att överklaga och om han kan göra detta som president. Det lär framgå under valkampanjen, för jag tror inte att den frågan kommer krattas under mattan precis.

Och det är bara att hålla med el Flaco när han säger att han är orolig, valdeltagandet riskerar bli rekordlågt och de senaste mätningarna visar dött lopp mellan Laporta och Baromeu.
Barcelona Rambla~
2015-06-12 20:11
el Flaco Vad händer om Barto blir dömd för sin inblandning i Neymargate? Måste han då inte kliva ner från sin post om han skulle bli vald. Får en person ens ställa upp för presidentposten om han står åtalad för ett brott? Jag syftar på en eventuell rättegång. Vad händer om han sitter som president om och när en sådan startas?
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-12 19:33
Coach Pep Jag förstår hur du resonerar och håller med dig i mångt och mycket eftetsom vi kloka själar förstår hur media fungerar och aktivt ser till att inte hjärntvättas av sättet detta avloppsvatten till yrke väljer att förmedla sina "nyheter" till oss konsumenter av denna dagliga cirkus. Men alla resonerar inte som oss och därför kvarstår faktum att på förhand borde Suàrez inte ha betraktats som en eventuell värvning iom sin dokumenterade skandal historik. Just pga gemene man förknippat honom med osportslighet, bitattacker och rasism, oavsett om det är berättigat eller inte. Tyvärr är det så dom flesta resonerar eftersom det är alldeles för mycket jobb att ta sig tid att skapa en egen uppfattning. Mycket enklare att läsa en blaska eller klicka på nätet och låta media sköta deras åsikter för dom. Jag håller med dig om ett och annat gällande rasistkortet i England och hur det fungerar men jag tänker inte gå in i detalj om det då en sådan diskussion riskerar att eskalera och vi inte behöver ge DM1982 en massa onödig huvudvärk med att tvingas förklara för folk vad som BÖR diskuteras i ett fotbollsforum och vad som bör undvikas. Men jag förstår hur du tänker men det som är givet för oss är tyvärr astrofysik för den vanlige fotbollsdumme. Vad är det man säger? Common sense is not very common ;) Nu råkade Suàrez värvningen slå ut väl och varumärket samt Barcelonas ansedda rykte världen över är intakt och ingen är gladare än mig över detta härliga faktum. Jag tycker att han är en alldeles extraordinär fotbollsspelare som verkligen förtjänar att spela bredvid Messi, och det säger mycket.
Barcelona el Flaco
2015-06-12 19:26
Även om jag tidigare inte kände någon större oro över Bartomeus chanser att vinna valet har jag börjat frukta det värsta. Om man ser det från ett strategiskt perspektiv kunde hans sista vecka vid makten inte varit bättre. Trippeln i kombination med kontraktsförnyelserna med Pedro, Jordi Alba och framförallt Dani Alves och Luis Enrique, samt värvningen av Aleix Vidal gör att Bartomeus chanser automatiskt förbättrades jämfört med ett par månader sen.

Dessutom kommer Bartomeu ha Mundo Deportivo till sitt förfogande för att spä på sin propaganda och kanske även klubben. Första konflikten under valkampanjen uppstod när Bartomeu twittrade något som var relaterat till presidentvalet och klubbens egna Twitter-sida retwittrade vad han hade lagt upp. De övriga kandidaterna ska ha ansett att det är orättvist om klubben endast kommer göra så med Bartomeu och inte de övriga. Och man kan lugnt säga att Bartomeu annars får en orättvis fördel gentemot sina rivaler i valracet.

Barcelona Shanghai
2015-06-12 19:15
Alltså nu i efterhand tänker jag på vem som skall ta frisparkarna i vår klubb. Med all respekt till Messi, men jag tycker att han borde släppa lite oftare frisparkarna till andra. Vi har Suarez, Neymar och Rakitic som är grymma från kort avstånd. Sedan har vi Alves och Mathieu som kan ta de långa frisparkarna.
Barcelona Mido
2015-06-12 18:13
Barcelona är inte längre intresserade av Gundogan Källa: Bild
Barcelona Neymar N11
2015-06-12 17:48
West Ham are in talks with Barcelona about signing Alex Song on a 7M permanent deal. Barcelona don't want another loan. [telegraph]
Barcelona Barcelonistas
2015-06-12 17:40
Kröjf - är det din historia elr riktig?
Barcelona Kröjf
2015-06-12 17:33
Så skrivs fotbollshistoria:

Luis Enrique äter lunch med en fotbollsanalytiker som storligen låtit sig imponeras av FCB:s fantastiskt framgångsrika säsong på titelfronten. Och efter förrätten får L.E. - som "Lucho" kom att kallas på Les Rambles när tongångarna var mindre kamratliga än efter trippeln - frågan vilket spelsystem han anser sig ha använt mest av för att nå den absoluta toppen som tränare. "Lucho" svarar kort och koncist: 10 - 9 - 11.

Johan Cruyff som sitter vid bordet intill och råkar höra samtalet, kan i vanlig ordning inte låt bli att lägga sin näsa i blöt. Och skäms heller inte det minsta för att till och med citera sig själv i sammanhanget:

“Mourinho is a coach of titles, not football. Or rather, not a footballcoach if we understand the sport is a spectacle or entertainment for those who watch it, either at home or live in the stadium.”

"Lucho" och analytikern ser på varandra med inbördes förundran. Och drar slutsatsen att den flygande holländaren måste ha druckit för mycket till maten eller drabbats av en rejäl hjärninfarkt (stroke). Ty vad kan José Moruinho och underhållningsvärde för åskådarna, ha med Barcelonas säsong att skaffa? Ja, det kan man verkligen fråga sig.

Barcelona the cameroonians
2015-06-12 16:49
N är det mer eller mindre säkert att Laporta kommer ställa upp i valet och detta kommer ske under nästa vecka. Igår i programmet Hattrick(?) på katalanska Esport3 sa den väl insatte programledaren Xavi Torres att det var klart och idag skriver den seriösa tabloiden ARA.cat samma sak. Nästa vecka kommer även Bartomeu (onsdag) att presentera sitt projekt, och nästa fredag gör den sista kandidaten, Jordi Majo, samma sak. Återstår att se när Laporta drar igång, men det borde, i mina ögon, bli på torsdag.
Barcelona Coach Pep.
2015-06-12 16:30
Det här med Suarez tidigare kontroverser, jag tror att man får tona ner det lite. Inte för att försvara hans ageranden, men just att man blåste upp det till onödigt stora proportioner och nästan knäckte hans psyke.

För det första måste man beakta det vidriga medieklimatet som råder i England, där man tar till vilka medel som helst för att skapa kontroversiella rubriker kring kändisar (en taktik som Madrid-tidningarna tagit efter för att skada Barcelona). Vi vet hur media gillar att spela rasist-kortet, så att Suarez skulle vara "rasist" ger jag inte mycket för.

Suarez bitattacker är såklart fel, men däremot tycker jag att det inte är konstigt att man som toppspelare tappar fattningen i den där plast-ligan, inte minst med tanke på att media är mer intresserad av ens privatliv än det man uträttar på planen. Premier League är en allmänt obehaglig liga.

Barcelona är således medskyldiga till att Suarez hamnade i blåsväder i PL, eftersom vi borde värvat honom från Ajax från första början! Han hör helt enkelt hemma hos oss. ;D

"The way I was treated when I had to leave the World Cup was the worst thing I’ve ever experienced as a player.

I’ll never understand it… they treated me worse than a hooligan"

Vad gäller FIFA så är de de sista som ska leka moralpoliser (lol) och nästan förstöra en spelares karriär. FIFA's så kallade "straff" är helt uppåt väggarna och ofta helt missriktade.

Var var förresten spanska ligaförbundet när Real Madrid bokstavligt misshandlade våra spelare under El Clasico med smågangstern Mourinho som tränare? Jag har aldrig sett El Claisoc matcher vara så osmakliga och smutsiga som när Mourinho tränare Real, men "världens bästa tränare" kommer såklart undan med allt.

Min poäng är att man får ställa saker i proportion till varandra innan man dömer Suarez. Om man går efter vad engelsk pissmedia samt FIFA säger så är Suarez en rasistvampyr, men efter hans sejour i Barca borde det stå klart att han är en bra karaktär som lärt sig av sina misstag, till skillnad från exempelvis Zlatan, som absolut inte kunde ställa sitt ego åt sidan och misslyckades i Barca.
Barcelona Barca4life98
2015-06-12 15:37
Jag har en fråga; vad innebär det egentligen när man säger; "X har skrivit på för 2 år med option på ett 3;e"? Innebär det att klubben kan välja om man vill förlänga eller är det att spelaren kan bestämma om man stanna i ytterligare ett år?
Barcelona Culé since 97
2015-06-12 15:19
Läst lite om spekulationer kring vår sista match mot Deportivo att den skulle vara uppgjord. Kommer den ha påverkan på vår titel? Kan dem kräva tillbaka vår titel? Låter ju helt absurd att förbunden granskar denna händelse!
Barcelona Kröjf
2015-06-12 14:36
(xaviesta)

Skrev "klockrent om ditt förra svar. Så vad ska jag skriva nu? Jag gör som du: Grande!!!!
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-12 14:29
Kröjf Känner att jag inte gav dig ett utförligt svar i all hast senast det begav sig angående Suarez, som i sig är ett väldigt intressant ämne. När det började viskas i dom katalanska katakomberna om att Uruguays hjälte i VM 2010 (målvakts räddningen som skickade ut Ghana) var på väg till Barca kände jag direkt att jag blev lite skitnödig. Här hade vi alltså byggt upp ett helt institut som haft ödmjukhet som hörnstenar samt katalansk "seny" som grundpelare och tänkte nu måla fasaden med en Sydamerikan som stått för något enormt osportsligt i självaste VM, rasistiska utspel i Premier League och sist men inte minst BITIT motståndare vid inte mindre än tre tillfällen tidigare. Tre gånger är inte tillfälligheter eller oavsiktli utan snarare ett mönster. Jag fick helt enkelt inte ihop ekvationen. Varför ville Barcelona åt denna killen, sett till karaktär och personlighet? Om vi låter detta vara och endast ser till vad han tillför på själva gräset i 90 plus tillägg var det ju självklart att vi var på god väg att värva hem en oerhörd kvalitet som skulle ge bl a vårt djupledsspel en boost vi så desperat behövde. Jag har följt Suarez sedan han spelade i Ajax och tyckte att han var fantastisk redan där. Jag hade bara väldigt svårt att se honom passa in i vår grupp med tanke på hans väldigt skandal omsusade karriär. Lite som att försöka få en fyrkant att passa in i en triangel. Men att han stått för en helomvändning och tagit avstängningen på allra bästa sätt och kanaliserat all kritik och sedan tagit hela fotbollsvärlden med storm den här säsongen är ju knappast en underdrift. Han har visat sig var exakt den pusselbiten vi saknade och redan efter ett par matcher i Barca tröjan såg man vad han skulle bidra med. När svordomarna haglade här i höstas under pågående matcher höll jag mun då jag efter ett helt liv av gediget fotbollsföljande kan direkt urskilja kvalitet från kvantitet där Suarez är inget mindre än det förstnämnda. Han har även motbevisat mima farhågor om att inte riktigt passa in i gruppen och har istället tvärtom visat sig passa in över all allmän förväntan. Så vad är poängen med allt detta då? Min slutplädering blir att jag är glad att jag hade fel om Suarez och kan med handen på hjärtat erkänna att jag hade fel i det avseendet i somras och bevisligen kan människor ändras om dom verkligen har motivationen till att göra det. Dock måste jag tillägga att jag fortfarande inte hade gråtit en Nilen-flod om han hänger 99 baljor och sedan lämnar klubben då han trots allt inte är någon ungtupp längre. Men just nu är han helt klart världens bästa 9:a och jag hoppas att han stannar kvar hos oss och spelar ihop med Messi nu när Messi är inne i peaken av sin karrirär. Messi blir helt enkelt en bättre spelare när han han får operera i dessa enorma ytor Suarez skapar för honom samt att hans assist statistik äntligen gör honom rättvisa då han har riktiga lekkamrater i anfallet som faktiskt klarar av att förvalta alla smörpassningar från Argentinarens gudabenådade vänstertfot skoningslöst. Till skillnad från Neymar som gillar att smeka upp den i krysset eller placera den intill närmsta stolpen så står Suaresito för mer direkt hårda och distinkta avslut. Alla tre tillför olika saker och utgör tillsammans ett komplett anfall. Grande Suàrez!
Barcelona LeoMessi
2015-06-12 12:44
Jag minns för någon månad sen när det sades att Alves hade accepterat Barcelonas erbjudande, så tog Phil Schoen upp det under en pågående och match och Hudson sa något i stil med "Alves är en väldigt lurig kille, blir inte förvånad om han i slutet säger att han inte tänker skriva under för att sedan få ett förbättrat kontrakt". Nu vet jag inte om han fick ett förbättrat, men jävlar Hudson hade rätt ändå haha.
Barcelona TresAmigos
2015-06-12 10:24
Med Xavi borta så kan Barcelona vara ute efter att spetsa till sitt mittfält till nästa säsong. Rykten har knutit Paul Pogba, 22, till katalanerna och nu bekräftar även Barcelonabossen Josep Maria Bartomeu intresset. – Det är sant. Pogba är en bra spelare och ett av våra främsta mål. Vi är intresserade av honom, mer kan jag inte säga, säger Bartomeu till Telefoot. Ett problem kan vara Barcelonas köpesförbud som gäller fram till januari. Källa Aftonbladet
Barcelona socccerfan1
2015-06-12 10:01
tycker att det är otroligt löjligt av många madristas att skylla på att deras trupp inte är tillräckligt bred.. j'''gt dålig ursäkt..

de hade en bra mkt bredare trupp än oss detta året och förra också.. men det enda man vill göra är köpa in massa storspelare som ska både vara i startelvan och nöta bänk.. Likt ett FUT lag på fifa..

fjantar.. och sen det om pique..

Finns det någon vettig människa som tror på att de spanska supportrarna (som inte är madristas också) buar ut pique för att han hånade Cristiano o festen.. skrattretande.. Idiotas!!

Visca !!!!
Barcelona socccerfan1
2015-06-12 10:01
tycker att det är otroligt löjligt av många madristas att skylla på att deras trupp inte är tillräckligt bred.. j'''gt dålig ursäkt..

de hade en bra mkt bredare trupp än oss detta året och förra också.. men det enda man vill göra är köpa in massa storspelare som ska både vara i startelvan och nöta bänk.. Likt ett FUT lag på fifa..

fjantar.. och sen det om pique..

Finns det någon vettig människa som tror på att de spanska supportrarna (som inte är madristas också) buar ut pique för att han hånade Cristiano o festen.. skrattretande.. Idiotas!!

Visca !!!!
Barcelona Shanghai
2015-06-12 08:54
enkos När Spanien vann VM så firade Xavi, Puyol och de andra spelarna i klubben med den katalanska flaggan. Så det har inget med flaggan att göra, utan det är "skämtet" som marängerna störde sig på.
Barcelona enkos
2015-06-12 07:48
Anledningen till att publiken buade ut Piqué är att han vid Barcas firandet i Berlin kom ut med en katalansk flagga och inte något annat som många skrev tidigare som pik mot penaldo m m.. för vem tror att publiken i Leon skulle göra det pga penaldo
Barcelona wallmannen
2015-06-12 02:19
det luktar noll noll
Flavía
2015-06-12 02:17
Vilken blick från Alexis.
Flavía
2015-06-12 02:17
Återigen en fin uppbyggnadsspel från Chile men dom har inte marginalerna på sin sida.
Annons: