/spanien/barcelona/forum/23133.aspx/spanien/barcelona/forum/23133.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Gutish
2007-08-01 21:48
Rambla

Agreed, skönt att se att det kommer från honom iallafall..

Karlssoooon

Många på detta forumet har tidigare sagt att dom inte vill att han spelar U17VM, Rijkaard har också kritiserat uttagningen av Bojan..
Barcelona Vampíro
2007-08-01 21:46
Gutish:

Ingen har försökt påverka Bojans beslut. Laporta har försökt att få fotbollsförbundet att ändra sig. Så Bojan (som själv vill spela med Barça) får vara med under Asienturnen.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-08-01 21:45
Gutish:

Varsågod. Det kostar €20 att registrera sig för ett kvartal. Passa på och bli soció så får du 25% rabatt. :-)~
Barcelona Karlssoooon
2007-08-01 21:43
Ämne: Karlssooon, slappna ....Ne precis de e INGEN som har sagt att han inte ska välja själv. Det de flesta här påpekar är vad vi helst skulle vilja se själva. Dvs vad Bojan SJÄLV har sagt. (avslappnad)
2007-08-01 21:43
Det närmaste vi kommer ett uttalande från Bojan finns i följande länk. Läs sista stycket.
Real Madrid Gutish
2007-08-01 21:42
Rambla

tack för upplysningen, skicka länk!

Jag säger bara att det ska vara upp till honom.
Jag bryr mig inte vad han väljer, men tycker det är lågt då nån ska gå in och försöka påverka hans beslut..
Barcelona Vampíro
2007-08-01 21:42
Gutish:

Bojan vill säkerligen inte spela U17 VM. För varför skulle Laporta då försöka få med honom till Asien? Det är spanska fotbollsförbundet som bestämmer och dem har bestämmt att Bojan ska spela U17 VM.
2007-08-01 21:41
Gutish:

Vill du ha länk? Då får du först registrera dig på Barça TV Online. Då kan du sen lyssna på intervjun där han själv säger att han vill slutföra försäsongen med A-truppen. Något säger mig att du inte bemödar dig att gå så långt. :P
Real Madrid Gutish
2007-08-01 21:40
Karlssooon, slappna av :P

Jag är inte ensam här om att tycka att Bojan ska avgöra själv vad han vill göra av att ladda under Asienturnén med Barcelona eller spela U17 VM, så påstå inte att jag tycker emot alla andra gubben :)
2007-08-01 21:40
Gutish:

Det är många kanske när du har något att skriva här inne. Vad är det du inte begrep av det jag skrev? Han har redan uttalat sig och vill följa med truppen på Asien-turnén men det ligger inte i hans händer. Förstår du nu?
Real Madrid Gutish
2007-08-01 21:38
Smogen

Vart har han sagt att han hellre laddar med Barcelna under deras Asienturné? Skicka länk :)
Real Madrid Gutish
2007-08-01 21:36
Rambla

Grejen är just att inte jag har nåt problem..
Ditt problem är däremot att du har svårt att acceptera att detta underbarn ska ställa upp i U17 VM.

Han kan väl kanske känna av skyldighet till U17 landslaget då han ställer upp för att han har är deras främsta nyckelspelare, något som ännu inte är aktuellt i Barcelona.

Låt grabben avgöra själv hur han ska ha det, om han känner att U17 VM motiverar honom ytterliggare så är det väl upp till honom.

Och, jag förbjuder ingen att diskutera ämnet.. Det jag gör just nu är att diskutera ämnet. I en diskussion råder det ofta delade meningar.
2007-08-01 21:34
Ronaldinho poserar som bodybuilder på träningen för de andra. Skön stil. :D
Barcelona Smogen
2007-08-01 21:31
Visst, låt Bojan själv få välja. och det har han redan gjort. Han vill följa med till Asien och spela med Henry, Dinho, Eto'o etc.
Men tyvärr, förbundet tvingar honom att vara med på ett träningsläger i Madrid inför U17-VM istället....
2007-08-01 21:28
Karssooooon:

Olof Lundh, haha. Bästa idag. :D
2007-08-01 21:27
För de som är intresserade. 38st nya bilder från de senaste träningarna i Barcelona sen truppen kom tillbaka från Skottland.
Barcelona Karlssoooon
2007-08-01 21:27
Ämne: Låt Bojan yttra sig ....
Jo för ledningen som kämpar för att han ska få träna med truppen under hela försäsongen har nog INTE pratat med honom om vad han vill.
Du verkar gilla detta forum lr iaf att dyka upp ,läsa vad som skrivs och oavsett argument och substans så tycker du tvärt emot alla.
Vissa skule kalla det för en frisk fläkt här inne.
Jag skulle nog hellre likna dig vid en Olof Lundh vid fotbollssändningarna =jävligt störig och enerverande.
Barcelona Ken
2007-08-01 21:26
Håller helt med reöl fanet guitsh, låt Bojan själv bestämma vart han vill spela. Det är det som kommer garantera han så hög kvalitet som möjligt att vara motiverad så därför e det självklart att han skall välja.

Tror nästan jag själv hade valt att spela U17-VM för sista gången och föröska vinna den, försäsongs träningar kommer komma framöver med Barca men det är svårt. Hade även kunnat tänka mig åka med storstjärnor till min 1:a försäsong med storstjärnor=)
2007-08-01 21:25
Ämne: Låt Bojan yttra sig ....
Han har redan yttrat sig men är tillräckligt väluppfostrad och vill inte ställa till med några scener.

Vad är ditt problem? Har vi inte rätt att ha en åsikt, diskutera ämnet? Börjar lite väl komiskt nu med dina ideliga försök att sätta oss på plats.
Real Madrid Gutish
2007-08-01 21:18
Låt Bojan yttra sig själv om huruvida han vill spela eller inte spela U17 VM.. Att han är ett barn behöver inte betyda att ni ska tala om i vilka mästerskap han ska ställa upp i.

Låt han utvecklas i sin takt, se möjligheterna istället med att han kan föra U17 landslaget till ytterligare framgångar..
Barcelona seea
2007-08-01 21:11
Ämne: Detta med Bojan är r....
Jag är delad i den frågan, på ett sett tycker jag att han ska åka - jag menar tänk om alla VM hade varit utan sina stjärnor har kul hade det varit..

Men sedan ser jag också det ur synvinkeln att Bojan är född 90 (samma som jag för övrigt) och då tycker jag det är superlöjligt att tvinga en 17åring att spela VM, jag menar seriöst hur stort är U17 vm? Jag ser det mest som en turnering där ungdomar får chansen att visa vad de går för och det behöver ju knappast bojan göra..

(jag säger inte att u17 vm inte är bra - ska själv följa det, men det borde vara mycket 10 gånger bättre/roligare (beror på hur man ser det) att få följa med Barca)
Barcelona Vampíro
2007-08-01 21:07
Precis. Han borde i alla fall som du skrev innan få göra klart försäsongen med Barça och sedan spela U-17 VM. Barça kommer ju ändå vara i Asien och U-17 VM spelas i Korea :D. Men han måste ju anlända till truppen och träna med dem några dagar innan. Tråkigt, han hade nog själv valt att spela och träna med Ronaldinho, Henry, Eto'o osv.
2007-08-01 21:07
zorondo:

Tror du ens att Rijkaard har bestämt hur startelvan ska se ut när serien startar? Hela truppen håller på med sin försäsongsträning nu och någon startelva är knappast spikad ännu.

Någon på forumet lär knappast veta hur startelvan kommer att se ut.
Barcelona zorondo
2007-08-01 21:05
Hej,är det non som vet barcelonas startelva till serien? och uppställning..måste säga att bojan och dos santos kmr göra bra i från sig
2007-08-01 21:02
Jo, han har debuterat för även U20 och mycket riktigt är detta som ett steg tillbaka. Fattar inte att förbundet ska tillåtas ha så stor makt och avgöra en spelares framtid. Skamligt.
Barcelona Vampíro
2007-08-01 20:56
Ämne: Detta med Bojan är r....
Jag tycker inte ens att han ska spela U-17 VM. Bojan är alldelles för bra för dem, med det här spelet han har visat upp dem senaste matcherna borde han vara ordinarie i U-21 laget.

Om jag inte har helt fel så har han väl redan debuterat för U-20 laget? I så fall är det ju som att ta ett steg tillbaka. Men det verkar ju inte bli någon mer försäsong. Synd, för det här var ju hans stora chans att visa Rijkaard vad han går för. För det kommer säkerligen inte bli jättemycket speltid nästa säsong.
2007-08-01 20:49
Detta med Bojan är riktigt j-a irriterande. Varför ska förbundet lägga sig och förstöra klubbens försäsongsplanering? Det spanska U17-laget åkter till Sydkorea den 13 augusti. Barcelona är tillbaka och hemma i Barcelona den 11 augusti. Låt han få göra försäsongen färdig med sin klubb så kan han ansluta U17 sen. Men nej, självklart ska ett förbund avgöra vad som är bäst för en 17-årig supertalang som inte vill annat än att forsätta försäsongen med sina lagkamrater.
2007-08-01 20:31
Förstår inte ens varför en diskussion uppstod om detta från första början?

Alla får tycka som de vill, diskussionen i sig är helt meningslös.
Barcelona L.Messi19
2007-08-01 20:23
Ämne: Om ni vill se vem so....
En video på Youtube bevisar inget, de har tagit me de snyggaste sakerna dom har gjort, men det visar inte hur bra dom spelar i varje match.

Men dock håller jag med dig att Dinho är kung, medan Robinho fortfarande lär sig.:P
Barcelona Patrick Kluivert
2007-08-01 20:18
Om ni vill se vem som är best av robinho eller dinho, så gå in på youtube och sök på
Ronaldinho vs robinho.

själv så tycker jag att robinho är en helt Ok spleare men att Ronaldinho är mycket bättre.
Annons: