/spanien/barcelona/forum/2313.aspx/spanien/barcelona/forum/2313.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 11-9-10
2015-06-20 23:08
Higge på topp med, magisk natt kommer detta bli För fan starta med tevez istället för det träbenet, helt plötsligt har Messi ännu sämre spelare jämte sig haha. Tragiskt detta Argentina Förväntar mig överkörning mot Jamaica samtidigt fylls dom på med en falskhet och åker ut i kvartsfinalen (?)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona koeman92
2015-06-20 23:07
Argentinas officiella elva:

Romero, Zabaleta, Demichelis, Garay, Rojo, Biglia, Mascherano, Pastore, Di María, Messi, Higuaín.
Barcelona the cameroonians
2015-06-20 23:04
11-9-20 DiMichelis, Pastore och di Maria spelar så klart du ska sitta uppe! Romero Zabaleta, Garay, DiMichelis, Rojo Mascherano, Biglia, Pastore Messi, Higuain, di Maria
Barcelona 11-9-10
2015-06-20 22:55
Ingen som har Argentinas elva för ikväll? Så att man vet om det ens är värd min tid Men men Tata som tränare och köra samma skit uppställning igen säkert
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-20 22:32
@jerkasss:

eller här. http://www.livefootballol.com/

Men du får du ladda ner Soapcast eller Acestream. Jag personligen har Acestream.... Work's like a champ

Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-20 22:18
jJunta Dimision

då vill jag verkligen inte ha den där newcastle floppen i vår framtida ledning
Barcelona petersays
2015-06-20 22:17
@KiNg-PuYi:

Du vet att det är Song vi pratar om va? Vi köpte honom för typ 15 och sedan dess har han inte åstadkommit mycket, nött bänk, varit utlånad och blivit tre år äldre. Han har två säsonger kvar på sitt kontrakt. Varför någon skulle betala 15M för en spelare de vet att vi vill bli av med?
Barcelona B-Guden
2015-06-20 22:12
Hur många titlar har Barcelona tagit sen Pep tog över ?
Barcelona jerkasss
2015-06-20 21:44
Nån som har hittat nått sätt att titta på copa america? nån bra stream som inte är unibets små fönster..känns fan som man måste kämpa livet ur sig varje gång och offra hela datans immunsystem..tack sverige
2015-06-20 21:43
Busquets har intervjuats av spanska El Pais och sa bland annat följande;

- Jag är besatt av att aldrig förlora bollen till motståndarna. När jag gör det känns det som att jag sviker laget. Så jag får inte förlora bollen. Jag finns på plan för att ge lösningar. Min position och roll är väldigt komplicerad.

- Vi har många excellenta spelare och är fortfarande ett ungt lag. Därför finns potentialen att fortsätta prestera över tid. Spelar vi tillsammans är allt möjligt, även om det inte kommer att innebära tripplar varje säsong.

- Jag värderar årets trippel högre än den under 2009. Anledningen är att fotbollen utvecklats sedan dess och motståndarna är bättre förberedda. Känslan är att det är mer komplicerat nu.
2009 var en överraskning eftersom vi inte vunnit något på två år. Pep hade förmågan att revolutionera och motivera oss.

- Messi fortsätter att överträffa sig själv varje säsong. I år har det skett en taktisk förändring som gynnat både Leo och laget utvecklingsmässigt. Det spelar ingen roll var på planen, han är omöjlig att stoppa. Och hans crosspassningar är även de otroliga.

- Det kommer att bli ett stort tomrum efter Xavi. Han var alltid den som var på plats först och alltid peppade laget, i med- och motgång. Hans närvaro är otrolig och det kommer att åligga oss som stannar kvar att fylla hans roll.

- Busvisslingarna mot Piqué i landslaget var jobbiga. När vi spelar för landet vill vi bli uppmuntrade. När en lagkamrat visslas ut påverkar det alla.
Barcelona Junta Dimision
2015-06-20 21:30
King Puyi Nej, det var Albert Luque som tyckte att Messi skulle säljas i Januari. Bilden i länktips fick journalister att spekulera att Luque skulle ingå i Laportas styrelse, vilket ledde till lite höjda röster emot Laporta men det verkar endast som att Luque var där för att stötta Don Joan.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-20 21:27
@KiNg-PuYi:

Nej, Luque.
Barcelona koeman92
2015-06-20 21:25
DM1982

Du har PM.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-20 21:18
Bästelona y M3ssi y BernaLeo

känns som att dom bästa lämnar en efter en. a laget har inte visat större förtroende för ynglingarna. frågan nu ifall vi köper pogba. vad kommer att hända med samper o halilovic?. som sagt håller me dig. la masia måste prioteras nu!
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-06-20 21:11
Det allra viktigaste för mig är att La Masia kommer igång igen! Känns som att den har stått stilla i ett par år nu och vi har inte kunnat ersätta eventuella svagheter i laget med egna spelare utan har letat värvningar.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-20 21:09
Junta Dimision

nice att han va med=)

va??? ville enric masip det? sälja messi?
Barcelona Junta Dimision
2015-06-20 21:01
King Puyi och Cameroonians

Txema medverkade även igår på Laportas presentation av sitt huvudkontor för valen med bland annat Enric Masip och Albert Luque (som ville att Messi skulle säljas i Januari).
Barcelona Junta Dimision
2015-06-20 20:56
@barca!54:

Jag kanske skrev lite missledande, men det jag menade var att Bartomeu fick det att låta som att ingen annan sponsor ville sponsra Barcelona, utan endast Qatar, därav min skepticism över det hela. Att han ljög över detta var fel ordval av mig. Visst kan det vara så att Benedito ljuger om det, men min främsta poäng var inte om Benedito talade sanning eller inte, utan mer om att Bartomeu lika gärna kan försöka fixa lika bra villkor som med Qatar med andra sponsorer men väljer att inte göra det och det tycker jag är konstigt.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-20 20:51
vet ej om många redan har den. men jag hittade den precis. grym grym sida. med bra stream=) all fotboll o andra sport. njut cules=)
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-20 20:50
the cameroonians

fan va tråkigt, jag tyckte verkligen om gubben. minns även att ronaldinho älskade honom.

tack för snabba svaret btw=)
2015-06-20 20:44
@KiNg-PuYi:

Det ryktas om att det är Lucho som låg bakom beslutet som kom från klubbens HR-avdelning via brev till Txema. Det är dock inget som styrkts, och Txema själv skrev i sitt avskedsbrev att han inte ville ge någon skulden.
Ryktet säger att Lucho är livrädd för läckor till pressen från omklädningsrummet och såg Txema som en potentiell läcka.

Han fick meddelande om att han skulle omplaceras och ville han inte acceptera detta så var alternativet att gå i förtidspension.

I CL-finalen den 6:e juni fanns han dock på läktaren och fick se sitt lag ta hem bucklan, inbjuden av ingen annan än en annan legend - Xavi!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-20 20:35
sägs att både city o chelsea är ute efter song. skit nice, ta nåra extra mille. båda skulle lätt betala minst 15
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-20 20:24
någon som vet vrf matrealaren Txema Corbella fått kicken? han är ju legend och väldigt omtyckt av spelarna.
Barcelona barca!54
2015-06-20 20:05
Junta Dimision Nu försvarar jag inte Bartomeu. Men tror du verkligen på att det är endast Bartomeu som ljuger? Detta är ett kandidatval likt politik så kommer kandidaterna ljuga och smutskasta varandra offentligt för att öka sina chanser till att bli vald. Benedito säger att det finns tre andra sponsorer som kan betala mer än Qatar. Detta är ett tydligt tecken på ett spel för gallerian. Min poäng är att man inte kan svälja allt som sägs, utan istället vara medveten. I slutändan är det ändå individer som är redo att göra allt för att komma åt makten .
2015-06-20 19:08
petersays

När det gäller värvningar ska det finnas en balans mellan la Masia och köp utifrån. Självklart måste vi värva för att hålla oss kvar i toppen, men det betyder inte att det står och faller med en tröjsponsor.

Det vi däremot kan vara övertygade om är att det blir dyrare i längden om inte la Masia fungerar som det är tänkt.
Barcelona petersays
2015-06-20 19:04
"Efter det man läst här verkar det som att en del är rädda för att Barcelona inte ska kunna mäta sig med Real Madrid värvningsmässigt och är livrädda för att inte vi ska kunna locka till oss cracks i framtiden."

Får ju också inflika att det är lite av ett antingen eller. Antingen så har vi en sjukt bra akademi, eller så värvar vi upp pengarna istället. Självklart befinner vi oss nånstans på en skala där vi gör både och. Men att gå för långt mot att bara värva in spelare istället för att bygga underifrån tycker åtminstone jag är ett misstag. Mes que in club tycker jag innebär att vi prioriterar ungdomsakademierna och fostrar egna spelare i så hög grad som möjligt och kryddar med enstaka värvningar. Inte att vi omsätter sjukt många spelare som många andra storklubbar gör.
Barcelona petersays
2015-06-20 19:01
the cameroonians
Hmm..ja kanske är det så - men när vi pratar just tröjsponsorer så är det framförallt värvningar som "ja-förespråkarna" ger som argument. För att kunna värva spelare måste vi ha en tröjsponsor.

Och Espai Barca innehåller ju i sig att vi säljer ut namnrättigheterna till arenan i 20-25 år i ett svep, något som sägs vara absolut nödvändigt för att kunna genomföra ombyggnationen. Betalningen för detta är €150M. Slå ut det på 25 år så har vi €6M per år. Om 15 år kommer vi nog sitta och undra hur vi kunde sälja rättigheterna så SJUKT jäkla billigt.
2015-06-20 18:58
@Junta Dimision:

Förmodligen har Faus och Bartomeu inte ens kollat på några andra alternativ utan har bara sagt till Qatar att man vill ha ett marknadsmässigt erbjudande för att det ska se bra ut.
Skrev igår om att Qatar även har ett så kallat first refusal vid ett potentiellt sponsorbyte, dvs de har rätt att matcha ett högre bud om ett sådant inkommer.

Med Qatar kommer vi att sitta djupt i skiten framöver utan möjlighet att kunna välja det vi själva vill och det vi tycker är bäst för OSS. Så väck med dem.
2015-06-20 18:52
Petersays

Sponsorpengarna har/hade inte bara syfte att värva spelare utan också att kunna sänka bankskulderna så att Espai Barca skulle kunna bi en möjlighet eftersom det krävde ytterligare lån på €200 miljoner.

Espai Barca har ju varit den avgående ledningens stor flaggskepp men frågan är vad det kommer kosta i slutändan, både i form av faktiska pengar men inte minst i förlorad identitet, själ och hjärta.

Efter det man läst här verkar det som att en del är rädda för att Barcelona inte ska kunna mäta sig med Real Madrid värvningsmässigt och är livrädda för att inte vi ska kunna locka till oss cracks i framtiden.

Men det handlar inte om pengar, det handlar om att ha kontinuitet, ett långsiktigt och hållbart sportsligt projekt och lita på att den väg man valt är det som, återigen, kommer att ge resultat.

Visst underlättar det med (mer) pengar, men å andra sidan - vem har sagt att det ska vara enkelt att driva en fotbollsklubb?
Barcelona Gilgamesh
2015-06-20 18:48
Jag tycker sponsordiskussionen är oerhört viktig speciellt för Barcelona. Har politik och fotboll inte med varandra att göra? Kan nån förklara detta mantra för mig? Är det bara jag som ser mer än en klubb som något man bör kunna bevisa?
Annons: