/spanien/barcelona/forum/23121.aspx/spanien/barcelona/forum/23121.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2007-05-24 14:31
Menade mer det att det känns onödigt att bara diskutera spelare vi vill ha utan någon som helst grund. Så då sa jag några spelare jag vill ha utan någon som helst trovärdighet eller grund alls.
Ungefär som såna inlägg som lyder; "Om vi köper kaka, ronaldinho, messi och gerrard kommer vi vinna allt det lovar jag".
Men jag har sett för lite av Fabregas för att faktiskt ha en åsikt, däremot vill jag inte ha Xabi Alonso speciellt mycket.
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-24 14:28
Deco har klippt sig! Ser för taskigt ut! :D
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-24 14:21
Om det var Eto´o för en vecka sen så var det idag dags för Zambrotta. Grabben från Como hade presskonferens idag där han säger följande: "Garantizo al cien por cien que seguiré en el Barcelona".

På svenska: " Jag garanterar till hundra procent att jag fortsätter i Barcelona"

Så nu kan Milan o co. vända blickarna mot nån annan vänsterback. Kanske Abidal för dem tillslut då?
Barcelona Abbe_
2007-05-24 14:14
Delarocha

Behöver det vara ett rykte för att RonaldinhoGaucho10 vill ha Fabregas elr?
Han försöker ju få igång en diskussion och du hoppar på honom för att han nämner Fabregas?
Delarocha
2007-05-24 13:08
RonaldinhoGaucho, skulle du inte vilja köpa typ Kaka, Nesta, Gattuso, Pirlo, Cristiano Ronaldo och Henry oxå? De är också bra spelare...
Ungefär lika nödvändigt o diskutera som att vi ska köpa Fabregas, har det ens varit ett rykte?
Varför skulle han vilja gå tillbaka till Spanien när han är ordinare i ett topplag i England?
Barcelona Ronaldiiinho
2007-05-24 12:49
Alla 29 % är som röstade på att Barca mot Atletico Madrid var en lägg match var säkert Real Fans..
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-05-24 12:43
jag har tänkt på några saker nu en ganska lång tid sen ryktet med xabi alonso startade.. alla i barcas ledning verkar vara helt kär i killen. själv tycker jag att han inte är så himla bra som många tycker. han skulle aldrig kunna sköta den defensiva biten så bra. därför tycker jag att fabregas skulle vart mkt bättre köp.. grabben tog över efter arsenals bästa defensiva mittfältare Viera och gjorde det Mycket bra. okej han kanske inte är bästa defensiva spelaren, men han skulle göra det 100 gånger bättre än xabi.

så jag undrar vilken spelare skulle ni föredra?

xabi alonso eller cesc fabregas?
själv tycker jag fabregas. det skulle vart så skönt å se real madrid ledning vad dem skulle göra..

Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-05-24 12:43
jag har tänkt på några saker nu en ganska lång tid sen ryktet med xabi alonso startade.. alla i barcas ledning verkar vara helt kär i killen. själv tycker jag att han inte är så himla bra som många tycker. han skulle aldrig kunna sköta den defensiva biten så bra. därför tycker jag att fabregas skulle vart mkt bättre köp.. grabben tog över efter arsenals bästa defensiva mittfältare Viera och gjorde det Mycket bra. okej han kanske inte är bästa defensiva spelaren, men han skulle göra det 100 gånger bättre än xabi.

så jag undrar vilken spelare skulle ni föredra?

xabi alonso eller cesc fabregas?
själv tycker jag fabregas. det skulle vart så skönt å se real madrid ledning vad dem skulle göra..

Barcelona Ghazza
2007-05-24 12:28
Ekar det här inne?

Sorry La Cibeles, men det har vi bara hört tusen gånger iår. Att det dessutom är RM-baserade Marca som skriver det förvånar mig inte. Allt för att störa oss i titelracet.
Barcelona Mot Nya Tider
2007-05-24 11:27
Sist men inte minst: Henrik 'Henke' Larsson:D
( se länk )

Vilken tycker ni om mest :-)?

Personligen så har jag El Mister som favorit:D! Haha!
Barcelona Mot Nya Tider
2007-05-24 11:26
Fjärde ut: El Mago:D ( se länk )
Barcelona Mot Nya Tider
2007-05-24 11:25
Tredje ut är: Thiago Motta:D ( se länk )
Barcelona Mot Nya Tider
2007-05-24 11:23
Näste man ut är: Carles 'Tarzan' Puyol:D
( se länk )
Barcelona Mot Nya Tider
2007-05-24 11:22
Vi kan väl börja denna vackra dag med att titta på lite före-efter bilder, först ut: Frank Rijkaard:D (se länk)

Rösta gärna på vilken ni tycker bäst om:)
Barcelona La Pulga
2007-05-24 10:07
Jag har aldrig gällat inzaghi,för han filmar så mycket,,man igår blev han min hjälte,
inte för att jag gällar milan man för att jag ogällar dom svenska englofilerna som komenterar matcherna.
alla påstår att Liverpool vann rättviss I istambul, ingen har sågt något om Gerards filmningen när han fick straffen...
alla har pratat SÅÅ positiv om englisk fotboll hit englisk fotboll dit...
tre engleska lag i kavrten england har det bästa liga ect,,ect,, typiska komentarer..
Igår var det ett Gubblag från italian som krossade dom alla...
Barcelona fcb_10
2007-05-24 09:30
vinner vi mot getafe o espanyol så vinner vi la liga lita på mig sen så måste vi köpa spelare som chivu ,alves , xabi och en avbytare för valdes o etoo altså resärv målvakt o forward
Barcelona fcb_10
2007-05-24 09:30
vinner vi mot getafe o espanyol så vinner vi la liga lita på mig sen så måste vi köpa spelare som chivu ,alves , xabi och en avbytare för valdes o etoo altså resärv målvakt o forward
Barcelona Rambla
2007-05-24 09:20
Ämne: Rambla

Är det san....
Äsch, det där låter som något som kommer i från Barcelona-tidningar. Ungefär som Madrid-tidningar skriver att Barcelona ska betala Deportivo mfl. om de slår Real Madrid. Jag orkar inte ens ge mig in i de fåniga diskussionerna. Ett lag försöker väl alltid att vinna oavsett vilket? Sen att de ibland försöker olika ihärdigt beroende på vilken match det handlar om är ju en annan sak.
Barcelona Barcelonito
2007-05-24 09:02
Rambla

Är det sant att Real betalar Zaragoza om de vinner mot Sevilla?
Barcelona Rambla
2007-05-24 08:57
Yestevez:

Din analys är som jag ser det vettig och korrekt. Kom dock ihåg en sak. Det finns inget mer meningslöst och svårare än att försöka ha en givande och sansad diskussion med losers. Åtminstone inte direkt efter efter en förlust. Allt från konspirationsteorier med mutade domare, vädrets makter, voodoo lär florera som ursäkter. Du får nog ge det några dagar så går det kanske att ha en mer sansad diskussion. :)
Delarocha
2007-05-24 08:48
Underbart att se. Figo blir nog inte så glad=)
Vilken kille snubben som springer in är=) Blir faktiskt lite stolt
Barcelona Barcelonito
2007-05-24 01:40
Härliga scene :D hahaha
Barcelona Barcelonito
2007-05-24 01:15
Finns det nån större Barcalegend än Jimmy Jump? hahaha killen e skönast i världshistorien :D
Real Madrid Yestevez
2007-05-24 00:56
Shit alltså. Jag känner mig lite väl illa bemött av Liverpools sektion. Jag vänder mig hit och vill bara ha en kommentar så ni kan bekräfta för mig att jag är vettig eller att det kanske är så att jag är en jävla idiot. Skrev nedanstående på liverpools forum och blev bannad, jag förstår verkligen ingenting:

Namn: Yestevez » Svara inlägg » Redigera eget inlägg
Sänt: 2007-05-23 23:57
Det är hoppfullt att se att Liverpool kan göra en så fruktansvärt välgenomförd match taktiskt. I första halvlek finns i sotrt sett bara ett lag på plan och Alonso/Mascherano har total kontroll över Seedorf/Kaka. Sen gör Milan ett skitmål som tvingar Liverpool att gå lite mer offensivt i andra vilket bjuder in Milan i matchen. Liverpool är dock det bättre laget och allt som fattades idag var en målskytt som sätter sina lägen även om dom bara är ett eller två i en match. En sån har Milan i Inzaghi.

Sådan är fotbollen. Vad vi kan göra är att konstatera att Liverpool förmodligen kommer bli en kraft att räkna med i ligatitelracet nästa år. Det skulle göra ligan mycket intressant.

Namn: Sami Hyypiä » Svara inlägg
Sänt: 2007-05-24 00:00

Det enda som STINKER här. Är den direkta svagheten av att inte våga se att domaren spelade stor roll i förlusten.

Men för att vara en "stor man" ska man få kunna 3 straffar och 1000 domslut mot sig och ändå säga "okej".

Vilket j-vla påfund. Jag är 31 år snart 32 och jag har aldrig sett nått som stinkit som den här finalen och då vet man redan vilka affärer som pågott innan dess. Så nog fan har jag belägg för det och tänker fan våga stå för det.

Nått stinker! Och ALLA såg det!

Namn: Yestevez » Svara inlägg » Redigera eget inlägg
Sänt: 2007-05-24 00:02
Ämne:
Det enda som STINK.... (4 inlägg)

Hm Det enda som stinker är Liverpools effektivitet framför målet. Det har alla som följt Liverpool vetat om hela säsongen. Om du nu snart är 32, bete dig som det på ett allmänt forum.

Kan även tillägga att det var Hyypiäs kanske tionde inlägg i samma stil och inte bara jag bad honom lugna ner sig.
Real Madrid King_raul
2007-05-24 00:41
Kan bara hålla med, kände likadant när man såg Maldini höja pokalen "jahapp, då var det dags för generations-skifte i Milan, sista man ser av dem på ett tag".

Barcelona Rambla
2007-05-24 00:35
Haha, det är ju Jimmy Jump trots allt. Jag visste det.

Vilken legend. :D
Barcelona Meley
2007-05-24 00:31
Här är en en bra bild från finalen. Såg att ni diskuterade vem det var :)
Sano
2007-05-24 00:29
Ämne: Aha, var inte kommat....Oj jag glömde kommatecknet visst :/ Beklagar..
Barcelona Rambla
2007-05-24 00:28
Ämne: Ämne: Sano
....
Skojar du? Du glömmer Eto'o, Xavi och Iniesta som bidrar mycket till det offensiva. Vår offensiv börjar redan från pivoten. :D
Barcelona Rambla
2007-05-24 00:27
Ämne: Rambla: Tror jag såg....
Nja, Deco är ju den som ska vara vår box-to-box spelare men ibland är han för slarvig i offensiven när han tappar bollar. Ja när han är ur form alltså, vilket han varit rätt mycket den här säsongen. Kanske är han alltför kreativ för sitt eget bästa? :D

Xavi och Iniesta är väl snarare mer lika då. En ensam pivote i vårt 4-3-3 måste vara otroligt positionssäker och därmed rörlig. Det är ju inte Xabi Alonso. Men får han istället en spelare typ de Rossi brevid sig som även går framåt så fixar Xabi det lilla defensiva ansvaret helt okej. Han kan då liknas med en Pirlo i Milan. Så tror jag åtminstone Txiki och Rijkaard resonerar.

Vi får se vad det blir av det.
Annons: