/spanien/barcelona/forum/2312.aspx/spanien/barcelona/forum/2312.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barclasico
2015-06-17 17:17
Luis Enrique has told Sergi Roberto (23) that he counts on him for next season. The midfielder has rejected all offers he received. [sport]

För några dagar sen så skrev några här inne att Ni tror på LE´s instinkter när det handlar om Munir... NÅ, tycker ni samma sak om Sergi Roberto?
Barcelona the cameroonians
2015-06-17 16:59
@Rambla~:

Kontraktet går väl ut 2017?

Det sista jag läste var att de €6 miljonerna inte är något som Barcelona vill gå med på. Utgångspunkten ska vara klausulen på €18 miljoner, och så får man förhandla utifrån den.

Vad en interimsledning får göra och inte göra vet jag inte, men nog får de förhandla i alla fall. Sedan ligger väl det förhandlade förslaget redo att skrivas på för den nye presidenten.
Barcelona Rambla~
2015-06-17 16:50
Haha, Freixa har alltid varit en skojare och det är ett stort skämt att han bara kandiderar. Tror han verkligen att han har en chans?
2015-06-17 16:48
Rambla~

Ja, soppa kan man minst sagt kalla det.

Huruvida Santos också kommer kräva pengar vet jag faktiskt inte, men deras ordförande är (tillsammans med Neymar, hans pappa FC Barcelona + Rosell & Bartomeu) med på den stämningsansökan DIS lämnat in. DIS stämmer alltså alla dessa parter.

Mer pengar kan det säkert bli fråga om eftersom DIS säkert vill ha betalt för ränta samt sveda och värk. Samt eventuella fängelsestraff för de som skrev under kontrakten eftersom det handlar om bedrägeri och korruption när det gäller de fingerade kontrakten.

Jag kan inte se hur Bartomeu ska kunna klara sig undan dessa anklagelser under valrörelsen, Laporta och de andra kommer blåsa ordentligt liv i brasan och inte det de kommer trycka extra på är att Bartomeu INTE ska få använda klubbens pengar för att betala rättegångskostnaderna som lär bli skyhöga.

Den advokatfirma som var med och upprättade kontrakten i Neymar-övergången var ju ingen annan än den som tillhör Toni Freixa, Bartomeus direktör fram tills att de nu avgick och som nu kandiderar på egen nivå.
Det roliga är ju att Freixa i en av sina valprogramspunkter vill att klubben inte längre ska tillåta externa advokater att upprätta kontrakt...
Barcelona Rambla~
2015-06-17 16:47
Förresten, Deulofeu är under kontrakt till minst 2019. Inte får väl interim-juntan sitta och förhandla om försäljningar? De får inte ta sådana sportsliga beslut. Det är en sak om spelaren själv löser ut sin utköpsklausul men här handlar det ju om att Everton ska få ett jävla reapris.

Har ingen här tänkt på det? De kan inte sälja honom innan det finns en nyvald ledning och den har intagit kontoren på Camp Nou.
Barcelona Deulofeu
2015-06-17 16:37
Idag inleder u-21 em och det ska bli riktigt kul tyvärr finns inte Spanien med vilket är trist för då hade Deulo visat sig från sin bästa sida han fullkomligt dominerar där!

Men snart är han borta men min tröja ska jag ha kvar den dagen Pedro lämnar hoppas jag fortfarande att det är han som tar över.

Jag kommer inte glömma första gången jag såg honom som spinkig tonåring i Barcelona och var så överlägsen som jag aldrig sett någon spelare någonsin.

Någon gång kommer hans huvud ifatt jag trodde på honom nu efter ett tufft år i Sevilla men då får han inte ens chansen under försäsongen trist riktigt trist anser jag.

Det jag egentligen skulle komma till är att jag har precis läst Aftonbladets bilaga och i den får två spelare 5 plus och det är Tottenhams Harry Kane samt vår egen Ter Stegen riktigt kul! Jag håller på Tyskland efter Sverige och hoppas stenhårt på vår egen Neuer!
Barcelona Rambla~
2015-06-17 16:30
@the cameroonians:

Det här låter jävligt oroväckande. Vad händer om de får rätt? Fast de pengarna har ju Barca betalat till Neymars fars bolag. Ska Barca behöva lägga upp ännu mer pengar nu? Vill inte då även Santos ha mer pengar?

Herregud vilken jävla soppa alltså.
Barcelona enkos
2015-06-17 16:27
Nu har spansk domstol dragit igång en process mot Neymar, hans pappa och klubben Santos för vad de hävdar är att dessa lurat spanska staten när det gäller övergången till Barcelona
Barcelona enkos
2015-06-17 16:23
Vems Barcelona är bättre, Enriques eller Guardiolas? Enligt statistiken så är det Enriques
Barcelona Gabriel
2015-06-17 15:58
Barcelonistas

Bartomeu delar fortfarande Rosells planer med Qatar, men det kanske inte stör dig? Vet att det finns vissa culés som inte stör sig nämnvärt när det kommer till Qatar frågan, det får stå för var och en men för min del så spelar det inte någon roll hur mycket bra Bartomeu hunnit att uträtta det här året, han har fortfarande samma äckliga planer för klubben som Rosell hade och han är fortfarande grovt inblandad i Neymar affären. Att han var Rosells springpojke är inte hans enda brott.
Barcelona Deulofeu
2015-06-17 15:54
the cameroonians En av våra absolut största talanger det gör riktigt int i mig hoppas han kommer åter i framtiden han påminner massor om Thiago men har mer fysik tragiskt med Ayoub!

Jag hade hoppats på han och Alena ihop i framtiden!

Jag gråter han var vår nya Thiago och han kom inte ens fram till b-laget!

Hoppas verkligen att vi har möjlighet att plocka hem honom i framtiden eftersom han har ett långt kontrakt.Det är mycket möjligt att det är en bra miljö att växa upp i Porto och deras u-18 lag.Lägg namnet på minnet för han kommer bli och är redan grym.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-17 15:41
den här killen var ett drömförvärv för mig säsongen 2011. får killen hålla sig skadefri som i dagsläget verkar vara omöjligt nästan haha. men jag tror på rätt matchning kan vi får ut väldigt mycket av honom. som sagt han har verkligen allt en mittback i barcelona ska ha. hyfsat snabb, stark, bra brytningar, huvudspel o en känslig fot..thomas vermaelen mina damer o herrar=) hoppas inte mathieu står i vägen för han nästa år. snälla LE slipa vermaelen han kan bli ett fynd o inte bortkastade pengar.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-17 15:37
Koeman92 - knappast något man bör höja ögonbrynet för. Barto har faktiskt gjort det väldigt bra. Suarez-Rakitic två supervärvningar, han fixade kontrakt med många spelare osv. Om det inte vore för att han slicka Rosells röv när denne förstörde allt så hade jag inte haft något emot att han stannade.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2015-06-17 15:06
När det kommer till Bartra så tror jag fortfarande stenhårt på honom, men det är som jag har sagt tidigare, jag ser honom fortfarande som en pojke - för det är intrycket han lämnar ifrån sig, och jag tror att även hans medspelare, motståndare och hans tränare som haft honom känner likadant. Bartra ger inte intrycket av att vara eller att spela som en man. Sen känns det som att Bartra är för snäll i sitt spel, och det fungerar inte när man spelar som mittback. Han måste lära sig att bli lite tuffare och fulare i sitt defensiva spel, men han vill alltid vinna bollen på ett schysst och framför allt galant sätt. Ibland funkar inte det, och ibland måste man sätta sin respekt hos motståndarna genom att tackla på rejält och markera, eller åtminstonde visa att "idag kommer du att åka och och känna i din kropp att du spelat mot mig".

Någon borde prata med Bartra, för om han inte ändrar på det här i hans spel så hjälper inte all talang och all potential i världen honom. Det är så synd för han är egentligen så otroligt duktig och har så mycket fotboll i sig. Det hjärtat han visar upp när han spelar påminner sjukt mycket om Puyol, skillnaden är att Puyol var en tuffing som brakade på rejält - även om Capi inte på några sätt var en smutsig spelare, tvärtom. Det är OK att vara hård utan att vara smutsig, det måste Marc lära sig.

Ett mittbackspar med Marc och Geri vore drömmen, ett katalanskt mittlås som förr i tiden med Puyi och Geri. Det är också möjligt, men det är Bartra själv som måste gå igenom dörren och börja att spela som en man.

Släpp pojken, Bartra, för talang har du!
Barcelona koeman92
2015-06-17 15:03
När man ser opinionsundersökningarna där Bartomeu ligger tvåa efter Laporta så kan man inget annat än att tänka "vem i h*lvete är så dum att rösta på honom!?". Det enda jag vet är att hans väljargrupp bl.a innehåller folk som av någon anledning hatar Laporta samt äldre medlemmar (?). Någon som vet vad detta egentligen kan bero på? Förväntade mig faktiskt katastrofala siffror för Barto när han förklarade nyval i och med allt som har hänt och att åtminstone Benedito skulle ligga före honom i mätningarna. Förstår mig verkligen inte på medlemmarna ibland..
Barcelona 11-9-10
2015-06-17 15:01
Magi!!! Nej nu lägger vi ner innan jag seriöst börjar tro Douglas har talang
Barcelona 11-9-10
2015-06-17 14:58
Om det ändå hade varit under en match haha!
Barcelona Vampíro
2015-06-17 14:57
K.O.
2015-06-17 14:55
Ännu tråkigare nyheter är dock att Ayoub Abou kommer att lämna la Masia och Juvenil A för att i stället gå till Porto.

Utvecklingen har kommit av sig för marockanen som haft det motigt med skador samt en tids karens pga att det spanska förbundet undersökte om han också var föremål för FIFA-caset. Han kom till Barcelona som 9-åring och har alltid, på grund av sin uppenbara talang, spelat i lag med spelare som varit 1-2 år äldre.

Han har kontrakt till 2019, men nu ligger alltså klubbarna i förhandling och allt talar för att han nästa säsong kommer att tillhöra den portugisiska klubben och tränas av Pablo Sanz som även varit i Barcelona en sväng som ungdomstränare.
Barcelona Gabriel
2015-06-17 14:50
the cameroonians

Desto mer skit Bartomeu samlar på sig på sin tallrick så här innan valet är bara så otroligt positivt. Jag är riktigt orolig att han vinner valet, har en väldigt dålig magkänsla.
Barcelona 11-9-10
2015-06-17 14:50
Enough ;)
Barcelona Vampíro
2015-06-17 14:47
Yes jag tycker fortfarande Roberto är en medelmåtta som inte har ett skit i Barça att göra. En match borta mot Eibar ändrar ingenting. Och ja Montoya är Maradona jämfört med Douglas. Känns löjligt att ens diskutera. Ska nog ta ditt råd och ignorera dina inlägg då dina argument är totalt ihåliga samt saknar grund. Känns som att man springer i en cirkel här men tack för kaffet. Fick mig ett gott skratt i alla fall.
2015-06-17 14:45
Dystra dagar för Bartomeu.

Igår blev det klart att Laporta kommer att kandidera och idag har domstolen beslutat att acceptera en stämningsansökan från DIS gentemot klubben och Neymar. DIS var det investmentbolag som ägde 40% av rättigheterna till Neymar och som bara fick 40% av de 17 miljoner Santos erhöll i övergången. Som bekant anser det spanska skattepolisen att transfern var på betydligt mer än så - och nu vill DIS självklart ha 40% av den korrekta summan.

Ska vi gissa på att Bartomeu fortsatt är helt övertygat om att klubben, han och Rosell inte gjort något fel och att han kommer skylla allt på de advokater som hanterade kontrakten?
"I know nothing, I´m from Barcelona..." #fawltytowers #miguel
Barcelona Gabriel
2015-06-17 14:43
Nog för att jag inte på några som helst sätt kan förstå mig på värvningen av Douglas, den är hur suspekt som helst, men i ärlighetens namn så känns det aningen orättvist att döma ut honom så här tidigt. Det innebär inte att jag "tror på honom", men det innebär att han faktiskt alldeles precis har kommit till klubben och inte fått någon chans att visa upp sig. Jämför man med Montoya så har faktiskt katalanen fått flera år i A-laget där han inte lyckats imponera på en enda tränare han haft. Och när det kommer till mina egna personliga tankar om Montoya så är det knappast några goda ord heller. Han har helt enkelt inte visat sig ha vad som krävs för att vara fotbollsspelare för FC Barcelona, hans teknik är i princip obefintlig, hans besultsfattande likadant och han har inte heller någon annan spetsegenskap som skulle kunna väga upp detta - som exempelvis en blixtsnabb speed eller en fysisk råstyrka. Montoya är helt enkelt en medelmåtta och jag måste helt ärligt hålla med om att vi bör göra oss av med honom, jag har varit av den åsikten länge. Så om det nu stämmer att klubben planerar på att göra sig av med Montoya så ser jag det inte som något annat än ett steg åt rätt riktning då vi gör oss av med "dött kött". Innebär det att Douglas platsar i Barcelona? Troligtvis inte, men han förtjänar mer chanser än en Montoya som på flera år bevisat att han inte håller. Sen är det knappast någon som tror att Douglas ska blomma ut och bli den nya Daniel Alves, men jag håller med om att man bör sälja Montoya innan Douglas. Ett rätt beslut enligt mig. Montoya har fått sina chanser, det har inte Douglas.
Barcelona 11-9-10
2015-06-17 14:41
Påstår du på riktigt att inte Roberto har utvecklats i år jämfört med förra säsongen? Speciellt på sin nya position Säger inte att han har blivit en stjärna utan har utvecklats från värdelös till mindre värdelös. Montoya har mer eller mindre gått motsatt håll Du kan inte påstå att bartra inte har gjort ett bra jobb när han har spelat. Däremot kan jag påstå att montoya har varit värdelös när han har fått spela Jag kommer inte ge mig Douglas=montoya, same shit dock så är den ene en lord och den andre en finne i röven
2015-06-17 14:39
@B-Guden:

Det är många som innehaft högerbackspositionen i B-laget under den här säsongen;

Patric - kontraktet går ut och han är klar för Lazio

Diagné - kom från belgiska Eupen inför denna säsong och är def inte A-lagsmaterial

Palencia - flyttades upp från Juvenil A i slutet av säsongen och har skrivit på nytt kontrakt. Finns viss potential.

Godswill - skadad under hela säsongen, men enligt mig den bästa. Var en av kaptenerna i Juvenil A förra säsongen och kan även spela mittback och mittfältare.
Barcelona Vampíro
2015-06-17 14:33
Men Bartra klarar ju inte ens av att peta en 170 cm lång mittfältare och en skadedrabbad gammal vänsterback. På vilket sätt visar han potential när han som du tidigare nämnt haft tre år på sig men ändå inte kunnat närma sig en plats i laget? Och Roberto har utvecklats? Hehe, där har vi en sopa om något. Inga starka argument här alltså.
Barcelona 11-9-10
2015-06-17 14:26
Vampiro Roberto har verkligen utvecklats i år, och gjort det förvånansvärt bra i pivote rollen I bartra ser man potential och borde antingen lånas ut eller satsas på Montoya inget av det, på köpet med montoya får man en grinig agent som non stop ska öppna käften. Och nej Douglas=montoya!
Barcelona Vampíro
2015-06-17 14:18
Med den logiken så tycker du väl också att både Sergi Roberto och Bartra ska kastas? Spelat i tre år men knappt utvecklats. Visst kan man ha olika åsikter men vissa saker är för mig fakta. Yes jag tyckte du gjorde bort dig rejält med det påståendet. För mig är det en klar klasskillnad. Montoya kan göra ett stabilt jobb i en CL-kvart borta i Paris medan Douglas skämmer ut sig mot segunda B-lag i CdR. Mina 2 cents, om du inte håller med så får du gärna följa ditt råd och ignorera. Logik.
Barcelona Funeral Canticle
2015-06-17 14:10
@11-9-10:

Douglas är en never was!
Nä men det lilla man sett har varit uselt, tycker tränaren att han håller som backup till januari så får man väl lita på det då Montoya lär lämna för en peng.
Annons: