/spanien/barcelona/forum/23118.aspx/spanien/barcelona/forum/23118.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Evička
2007-05-23 23:54
Rambo~
Kan inte säga exakt, men jag skulle gissa på ca 4 km, kanske lite mer, kanske lite mindre.
Barcelona Rambla
2007-05-23 23:52
Både Xabi Alonso och Mascherano var riktigt bra i första halvlek. Defensivt då alltså. Det är ju tänkt att Xabi även ska starta det offensiva spelet i Liverpool och det fixade han inte riktigt lika bra.

Bara nu inte Rafa Benitez får för sig att han ska jaga Eto'o nu när vi har slutspurten av ligan att tänka på. Skulle då inte förvåna mig.
adiiL
2007-05-23 23:50
Men vad var det med Milan och deras passningsspel? Dom fick ju aldrig igång det riktigt. Backlinjen tappade bollen helatiden kände inte igen dom.
Delarocha
2007-05-23 23:48
Mascherano var riktigt bra tycker jag. Synd att inte West Ham har kvar honom=)
Zenden däremot... Har han spelat för oss en gång i tiden? Pinsamt...
Barcelona Ghazza
2007-05-23 23:47
Det blir till att leta i tidningar och på Jimmys hemsida för fler detaljer ;)

Ang Xabi så tycker jag fortfarande att han vore ett mycket bra tillskott i truppen. Blev dock positivt överraskad av Mascherano, trots att han slog bort lite enkla pass ibland.
Barcelona Rambla
2007-05-23 23:44
Ämne: Förövrigt,

Är det....Hehe, jag tänkte också på det. Det bara måste vara Jimmy Jump var min första tanke. Blev nästan förbannad för att de inte visade det i bild. :D
adiiL
2007-05-23 23:43
Rambla

Japp bättre lycka för oss nästa gång.
Barcelona Ghazza
Förövrigt,

Är det någon som vet något om personen som sprang in under 55:e minuten till Reina? Skulle inte vara helt överraskad om det var Jimmy Jump som hälsade på ex-culén ;)
adiiL
Vad tycker ni om Xabis insats i finalen idag då? Han gjorde väl bra ifrån sig, även om han orsakade frisparken Milan gjorde mål på. Såg att han nästan grät i slutet. Haha Xabi gråt inte, ifall du kommer till oss får du endå ta hem bucklan med oss nästa säsong :D STOR CHANS.
Barcelona Kapten11
2007-05-23 23:42
Starkt av Milan att vinna, och som Rambla nämner så var det nog det sista av det här laget vi såg på ett tag.

Tråkig final? Jämfört med vadå? Chelsea-Man U i FA-cupen, Italien-Frankrike i VM? Så här ser dom flesta finaler ut, inte som 2005.
Sen är det få lag i världen som spelar som Barcelona, Lyon och Arsenal. Tyvärr!
Barcelona Rambla
2007-05-23 23:38
adiiL:

Jo, de lyckades ju faktiskt inte göra mål på alla de chanser som Barça bjöd på i 1:a halvlek, tack vare att de spelade stressat och slarvade en hel del. Barça försökte vara kreativa men slarvade och stressades sönder. I andra halvlek blev det bättre och med lite flyt så hade vi faktiskt kunnat kvittera och gått vidare. Men det hade i ärlighetens namn inte kännts riktigt bra, för vi var rätt usla sett över två möten.
Barcelona Rambo~
2007-05-23 23:37
Hallå, det är så här att jag reser till Barcelona imorgon;) Jag undrar om någon av er vet hur långt Olympia stadion är ifrån camp nou?
Barcelona Rambla
2007-05-23 23:35
Nu när Liverpools säsong är över ska det bli intressant och se om Barça kommer att buda på Xabi Alonso nästa vecka. Både Laporta och Txiki var på plats i Aten.

Såg förresten Laporta när han bar in bucklan med blåröda vimplar precis när sändingen hade börjat. Kändes ju så där. :(
adiiL
2007-05-23 23:33
Rambla

Det har du rätt i men tycker att vi hade lite otur endå! Tabbar och ramträffar! Vi hade endå fler ramträffar än dom. Men visst, dom jobbade hårt och förtjänade väl att gå vidare.
Delarocha
2007-05-23 23:33
Sant, vi hade nog fått spö senare ändå. Jag är inte speciellt missnöjd med att ändå åka ut mot Liverpool, ett lag som är bra, visade dem idag då de hade greppen om Milan som kom undan med 2 mål trots sämre spel. Sen att Barcélona i storform är svårslagna oavsett vilka vi möter är en sak men under den tiden var vi allt annat än i storform. Vi tar igen nästa år, nu är det ligan som gäller. Taggad som fan för Getafe matchen, ska bli intressant att se om spelarna lyckas följa den briljanta insatsen mot Madrid eller om det faktiskt var Madrid's usla spel som gjorde oss bra.
Barcelona Rambla
2007-05-23 23:24
Ämne: Fan att alla stolpar....
Nja, alla stolpar och ribbor Liverpool hade mot oss då på Anfield? Det är bara att erkänna. Vi var inte bra vid den tidpunkten. Både Eto'o och Messi just tillbaka efter långvariga skador och inte helt fulltränade gjorde sitt till. Det och ett defensivt mittfält som inte fungerade. Marquez var inte med i matcherna verkade det som. Vi hade åkt så de visslat ändå längre fram i turneringen och det innan finalen. :D
Barcelona Myrran
2007-05-23 23:22
Rambla

REM skulle uträttat åttor av fartvindar, så är det bara. Tänk dig Milans sega fast positionssäkra gamla backlinje mot en kvick oförusägbar Messi. De kan stå hur rätt som helst men Messi går förbi på ett eller annat sett och tjofs var det farligt. :)
adiiL
2007-05-23 23:21
Fan att alla stolpar och ribbor vi hade mot Liverpool aldrig gick in!!! Kommer ihåg tex Decos frispark som tog i Ribban, vilken galen skruv det blev.
Barcelona Rambla
2007-05-23 23:17
Delarocha:

Håller med. Mycket rutin och stå rätt där verkar det som. De gör det bra. Fantastisk positionspel i mittförsvaret. Det hade varit intressant att se ett heltaggat REM i storform vad de kunnat uträtta på 90 min. :D
Barcelona Barcelonito
2007-05-23 23:14
haha de gick ändå in för nåt :D Milan hade ju ingenting :S plocka bort Kaka så e Milan ingenting. Det bevisade ju Edmilson förra året me :D
Barcelona Evička
2007-05-23 23:13
Ämne: Äh, men lägg ner nu.....
Nej, vi ska inte ta ifrån dem något, men det retar kräkcentrum i hjärnan att se äcklet stå bredvid Platini och fånle. Jag får någon slags allergisk reaktion av den karln.
Delarocha
2007-05-23 23:12
Milan's backlinje såg ju allt annat än bra ut idag. Märks att alla glömt hur ungdomen var iallafall. Riktigt sega i vändningarna många gånger, å andra sidan hinner de tillbaka ofta med snygga brytningar.
Barcelona Rambla
2007-05-23 23:07
Ämne: haha jag sa bara att....
Heh, det är lugnt.

Men fan vilken trist final. Det känns som om Liverpool helt gick in för att ta bort Kaka och Seedorf att de själva glömde bort att anfalla och vara kreativa. Trist filosofi.
Barcelona Barcelonito
2007-05-23 23:05
haha jag sa bara att det var tråkigt :D
Barcelona Rambla
2007-05-23 23:01
Äh, men lägg ner nu. Vad ni och även jag än tycker om Berlusconi och Galliani så tar det väl inget ifrån spelarna på planen. Hur kan man inte beundra en sådan ikon som Maldini?

Dessutom så har de inte mutat några domare i Serie A, åtminstone inte den här gången. :D
Real Madrid Pipita-y-Robzon
2007-05-23 22:59
Efter den här matchen vill jag faktiskt att Dinho stannar hos er och inte går till fusk laget Milan. (också om det betydde att vi skulle få Kaka)
Barcelona Barcelonito
2007-05-23 22:56
Måste säga att det e så tråkigt o se Maffiegrisarna Berlusconi o Galliani stå där o vinna nåt. Ett lag som har betalat domarna i ligan, ligger 30 poäng efter ledarna, vilar sina spelare varannan match, har 17 spelare över 30 år och fuskaren Inzaghi avgör finalen... Vad händer me fotbollen?
Barcelona Evička
2007-05-23 22:53
Milan borde inte ens ha fått vara med, och sedan det där äcklet Berlusconi till råga på allt...
Barcelona Messidinho 10
2007-05-23 22:52
Hade hellre sett Liverpool vinna men men. Fotboll e Fotboll och så kan det gå.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-05-23 22:49
Tre engelska lag i semi-final och ingen vinner. Tillåt mig att asgarva. Take that era anglofiler :)

Nä, men Milan och Liverpools spel var under all kritik, vad hände med magin. Kaka var som en vålnad. Liverpools ensidiga spel på inlägg och skott från distans viasde sig alltför dålig.

Jag hoppas på att Arsenal möter oss nästa år då...Och att vi vinner igen... såklart
Annons: