/spanien/barcelona/forum/23117.aspx/spanien/barcelona/forum/23117.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-25 10:56
Personligen så tror jag att Rijkaard kommer att spela med samma startelva som fick förtroendet mot Atletico. Alltså med Edmilson som pivote med Xavi och Deco som mer offensiv spets.
Delarocha
2007-05-25 09:46
Å andra sidan kanske vi ska spela mer offensivt på hemmaplan med den heliga trion i mitten?
Spelar ingen större roll, har förtroende för Edmilson nu, gjorde en kanonmatch senast.
Barcelona kalle7
2007-05-25 07:11
Ämne: Decos slarv i passni....
Tror att det blir Xavi, Iniesta och Deco på mitten.
Barcelona Lion0
2007-05-25 01:59
Ska åka ner till Spanien imorgon. Kommer vara där 1 vecka så jag ska nog se Barca - Getafe. Hoppas Barca bjuder på en fin fotboll :D

Visca Barca !
adiiL
2007-05-25 00:01
Ämne: Decos slarv i passni....
Jaa men han slarvar endå för mycket ibland. Han måste ta det lite mer lungt och sansat. Som Xavi :P Annars har han en otrolig passningsförmåga.

Hoppas inte Rijkard har fått föööör mycket luft efter förra matchen och inte gör något för vågat med pivoterollen. Vill nog ha Edmilson där igen och hoppas på att det funkar lika bra som förra gången.
Barcelona Barcelonito
2007-05-24 23:52
Decos slarv i passningarna beror väl på att hans passningar ska vara mer öppnande än Xavis eller? Hur tror ni startelvan ser ut mot Getafe då? Edmilson eller Iniesta?
Barcelona Evička
2007-05-24 23:50
Ämne: De ska jag göra, Bar....
Ha så kul. Jag är bara lite avundsjuk :)
adiiL
2007-05-24 23:42
Ämne: Xavi är betydligt bä....
Betydligt bättre är han väl ändå inte :P Deco slarvar mer iaf. Men han har kanske ett bättre skott.
Barcelona Rubén
2007-05-24 23:40
De ska jag göra, Barcelonito..;)..jag tar med mig alla mina stora väskor för att få med en så stor vinnst som möjligt..

Evička, tack så mkt..:).. kan tänka mig att de elättare där nere..har ju inte ens varit i staden tidigare, känner mig lite falsk...:P hahah men de ska de bli ändring på..

men nu e de snart läggdags, trots allt skola imorrn sen bär de av till ett hotell runt arlanda och på lördags morgonen uppfyls en dröm..:D..

Barca,El amor duará por siempre....
Barcelona Barcelonito
2007-05-24 23:32
det ser ut som om du har bra biljetter ;) njut av matchen. hoppas du kommer hem med en stor vinst :D
Barcelona Evička
2007-05-24 23:30
Ämne: culé hasta la muerte....
Rätt, fila är raden och 1 graderia är avdelningen längst ner. Boca är dörröppningen där du kommer in till sittplatserna. DEt är lätt att hitta när man väl är där, och det finns gott om vakter att fråga om det är problem.
2007-05-24 23:28
Precis Rubén!

Fila är rad... Glömde skriva de! =) Och sen med graderia är det precis som du säger. Kolla länken jag skickar o zooma in på stadion så har du nästan all info där!
Barcelona Rubén
2007-05-24 23:23
culé hasta la muerte, tack för infon:P...
e fila raden då kankse?..för farsan ska sitta precis under mig på sittplats 12 men på fila 0009....men jag hade rätt med 1 graderia? första etaget...?
2007-05-24 23:19
Rubén

Boca är själv ingången till din sektion, stadion är så stor så det finns en hel del bocas men det är ganska lätt att se. Och seient är sittplatsen...Njut av matchen! ;-)
Barcelona Rubén
2007-05-24 23:16
Tjenna, de var ett tag sen jag skrev här.
Nu e de så att jag ska ner till Barcelona nu på lördag morgon och ska på matchen mot getafe...vore ju underbart med en revansch. Men jag e lite osäker på biljetterna, alltså vart vi ska sitta. som jag fattat e 1 graderia, första etaget men sen..de står iaf så här på dem:

1 graderia
boca: 130
fila: 0010
seient: 0012...

seient antar jag e sittplats men boca och fila va e de?:S...

Barcelona Barcelonito
2007-05-24 23:15
Xavi är vår tredje kapten och som Delarocha säger, en annan sorts ledare än Puyol. En lugn kille som tillsammans med Puyol löste hela problematiken i laget angående Eto'o och Ronaldinho. Mycket nyttigt för laget som person och spelare
Barcelona Karlssoooon
2007-05-24 23:11
Ämne: Delarocha

Aa men ....
Sen är väl mentaliteten lite annorlunda om man t ex jämför med engelska lag.
Till camp nou kommer man för att bli underhållen med en vacker anfallsfotboll :)
Delarocha
2007-05-24 23:09
Xavi är betydligt bättre än Deco enligt mig och ja jag tycker han är lite av Barcás hjärta.
Han är å andra sidan väldigt tyslåten, Puyol märks mer då han är lagkapten och mittback, Eto'o säger mycket i pressen och är väldigt frispråkig. Xavi är kylig som få säger enormt lite men gör desto mer på plan. En underbar spelare.
adiiL
2007-05-24 23:04
Delarocha

Aa men det är nog för att det inte bara är galna huliganer i publiken. Barca har ju fans från alla möjliga håll och alla åldrar som tittar på matcherna? Tror någon nämnde det förrut också.
adiiL
2007-05-24 22:59
Xavi är den som har vunnit flest titlar med Barcelona av alla i laget, om jag inte misstar mig. Alla snackar om att Puyol är lagets hjärta. Tycker att Xavi också borde få ha lite av den rollen. :P Han är underskattad tycker jag också. Han är en av världens bästa och säkraste passningspelare men hans namn är endå inte lika stort som t ex Decos? :P Kanske för Barcafansen men inte av fans från andra håll menar jag.. Helt allmänt alså.
Delarocha
2007-05-24 22:59
Nou Camp publiken låter tyvärr pinsamt lite för att vara närmare 100 000...
Barcelona Sodan
2007-05-24 22:33
Angående värvningssnacket. Först å främst tycker jag man inte ska göra som Real, dvs värva stora namn för mycket pengar och förstöra harmonin och charmen i klubben.

ang. Lampard så håller jag både Xavi och Iniesta högre. Bägge är snabbare, säkrare passningsspelare och mer tekniska än lampard. Xavi kan klara av det defensiva minst lika bra som lampard enligt mig. Lampard är dock grym på att skapa ytor för skottlägen och gör mycket fler mål.

Dessutom vore det fel att gå över till 2 strikers, etoo i bra form är den bästa i värden för barca i den positionen. Han har allt som behövs där, snabb, stark, målfarlig, teknisk och kan även växla ut till en kantposition.

Enligt mig bör barca förstäka på ytterbackplattserna framförallt. D.Alves vore än dröm, men det finns säkert billigare alternativ som fungerar dom också.

På det defensiva mittfältet behövs en Davids typ. Med andra ord en bollvinnare som har tekniken och passningsspelet för att spela på den position i barca. Tänk en blandning mellan Xavi och Gatusso :) Det har snackats mycket om Xabi Alonso, är dock tveksam, då kan man lika gärna ha Xavi där.

Mittbackspositionen snackas det också en del om,tycker det inte finns något självklart alternativ som hade gått direkt in här och därför borde man jobba på att få tillbaka marquez i form. Att säga att Puyol-Marquez inte håller är fel, vi har vunnit CL med dom.

Som backupp till R.E.M så tycker jag att man ska göra sig av med guddy och få in en mer renodlad forward. Han ska kunna acceptera bänken å behöver inte heller vara ett framtidsköp, vad sägs som Crespo? inte grym på något utom styrkan å huvudspelet egentligen men gör i princip alltid mål när han får spela. Sen har vi ju Bojan och Dos santos för framtiden :)

Visca Barca
Barcelona Barcelonito
2007-05-24 22:32
Ronaldinho idag: "I am very happy at Barcelona, and I do not imagine going anywhere else,"
"I want to win the league, and then look at the future.
"I want to continue here, to be a part of this club's history, and to fight for trophies."
adiiL
2007-05-24 22:29
Hoppas publiken är med och sjunger mer nu :P Laget är väl förlåtet efter 0-6 vinsten. Jäkligt najs om vi vinner med 4-0 haha! Vilken revansch.
Delarocha
2007-05-24 22:11
adiiL: Sant, beror visserligen mycket på vad för spelare vi får in, men gör de rätt värvningar, spetsar till truppen så kommer vi få ett riktigt bra lag. Vi har redan ett riktigt bra lag, annars leder man inte Spanska Ligan mer eller mindre en hel säsong trots dålig form.

3 poäng mot Getafe nu!
Faan vill ha match nu!
Barcelona Rambla
2007-05-24 22:02
Ämne: Ämne: Karlsso....
Jag läste att Txiki mfl ska ta tag i Bojans och Giovannis situation nästa vecka. Antar att vi får lite svar då. Just nu är ju ligan trots allt det viktigaste och vi lär enbart läsa spekulationer när det gäller de två i tidningarna utan att något är klart.
Barcelona Karlssoooon
2007-05-24 22:01
Ämne: Karlssoooon:

Det ....
Jo jag förstod det jag med :)
kommer inte lita på några rykten för än jag läser dom på barcelonas officiella hemsida känner jag.
Barcelona Rambla
2007-05-24 21:58
Karlssoooon:

Det är fel. Endast gamla tidningsrykten. Ingenting är klart när det gäller var Bojan spelar nästa säsong.
adiiL
2007-05-24 21:53
Delarocha

Allså om vi får 2 backar en pivote och nån forward som det ryktas om så tycker jag det. Vad kommer bristerna va då? :P
Barcelona Karlssoooon
2007-05-24 21:52
Ämne: Angående Bojan han k....
Jasså? det är klart och påskrivet eller?
länka gärna så vi andra får ta del av nyheten:P
Annons: